back to top
26.8 C
Athens
Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2025

Κρατάμε βόμβα στο χέρι μας και την διαφημίζουμε

Το 60% των ελλήνων οδηγών μιλά στο τηλέφωνο όταν οδηγεί. Σημασία δεν έχει αν μιλά με τα αποκαλούμενα Bluetooth ή όχι, ο κίνδυνος είναι ο ίδιος. Μάλιστα η έρευνα της Vinci Autoroutes αναφέρει ότι το 31% των ελλήνων οδηγών το επιδεικνύει. Το 98% των οδηγών αντί να κοιτά να οδηγήσει για να πάει στην δουλειά του, είναι με το ένα χέρι στο τιμόνι και το άλλο στην τηλεφωνική συσκευή για να απαντά σε sms ή να στέλνει mail. Οι παραβατικές ή έκνομες συμπεριφορές των ελλήνων ξεπερνούν το μέσο όρο της Ευρώπης. Και το χειρότερο είναι ότι οι ίδιοι οι οδηγοί θεωρούν ότι ωφελούνται από τέτοιες ενέργειες.

Πώς γίνεται να ‘κουβαλάμε μία βόμβα‘ στο χέρι μας και να την επιδεικνύουμε, ξέροντας ότι κάποια στιγμή θα σκάσει; Να ξέρουμε ότι έχουμε πιθανότητα μία στις δύο να εκραγεί στα χέρια μας, αφού το 98% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι συμπεριφέρεται επικίνδυνα. Πώς γίνεται να τρέχουμε μόλις διαφημιστεί και εκδοθεί ένα εξάρτημα για ασφαλή οδήγηση όταν μιλάμε στο κινητό ή στέλνουμε μηνύματα να το αγοράσουμε και να εφησυχάζουμε;

- Advertisement -

Είναι αυτή η νοοτροπία του Ελληνα που πιστεύει ότι ποτέ το κακό δεν θα συμβεί σ αυτόν. Δεν ασφαλίζεται κανονικά, δεν αναγνωρίζει ούτε τα μέτρα πρόληψης. Ακόμα και αν διαβάζει σε αποτελέσματα μελετών για την οδική συμπεριφορά ότι η απρόσεκτη οδήγηση είναι μία από την πρώτες αιτίες των θανατηφόρων ατυχημάτων.

Η τεχνολογία είναι χρήσιμη στο βαθμό που σε υποστηρίζει δεν είναι όμως πανάκεια και δύσκολα κανείς μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι πιο αποδοτικός όταν είναι με τα μούτρα πάνω στο κινητό και απαντά για την δουλειά του. Το ότι απαντώ σε μηνύματα και προσέχω όταν οδηγώ, ή κάνω και κάτι άλλο δεν ισχύει. Η διάσπαση προσοχής έχει επιπτώσεις.

- Advertisement -

«Το σήμερα και το αύριο της Ελλάδας είναι συνεπιβάτες στο ίδιο το αυτοκίνητο» δήλωσε ο διευθυντής Ελλάδας στης Vinci Concessions Παναγιώτης Παπανικόλας στην παρουσίασης της έρευνας.

Οι ασφαλιστικές λένε ότι επενδύουν στην πρόληψη. Τι ομάδες έχει συγκροτήσει η ΕΑΕΕ για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους γιατί σίγουρα μία τόσο μεγάλη έρευνα όπως είναι το Ευρωβαρόμετρο οδικής συμπεριφοράς της VINCI δεν περνά απαρατήρητη.

Το κράτος πώς εφαρμόζει τα πρόστιμα, με τι τρόπο κάνει τους ελέγχους;

Μιλάμε για εταιρική υπευθυνότητα. Ποιες είναι οι κοινωνικές συμπεριφορές των εταιρειών συμπεριλαμβανομένου και των αυτοκινητοβιομηχανιών για την Ελλάδα;.

Από την μία μιλάμε για την αύξηση χρήσης των εφαρμογών Apps και από την άλλη στα αποτελέσματα ερευνών βλέπουμε ότι η διασύνδεση ‘σκοτώνει’.  Μήπως οι εταιρίες οφείλουν να ενημερώνουν με μελέτες που δεν είναι και χορηγούμενες; Ακούστηκε και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιβάλλει όριο ταχύτητας τα 120 χλμ στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Επίσης ότι δεν έχει ο οδηγός περιθώρια για παραβατικές συμπεριφορές.

Να γιατί τα κράτη που έχουν χαμηλότερο δείκτη ατυχημάτων σέβονται περισσότερο τους κανόνες και έχουν περισσότερη υπεύθυνη συμπεριφορά.

Δυστυχώς στην Ελλάδα μεγαλοποιούμαι κάθε ‘μικρό’ και αδιαφορούμε για τα ‘μεγάλα’, γιατί δεν μας αρέσει να λέμε αλήθειες.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Eπικίνδυνη και παραβατική η οδήγηση στην Ελλάδα

Οι Έλληνες οδηγούν και περπατούν με το κινητό, το 67% παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη.

Αγαπάμε την ζωή μας;

της Ελενας Ερμείδου Θα προσέξατε ότι η ερώτηση που κάνω είναι ‘αγαπάμε την ζωή μας’ και όχι αγαπάμε τον εαυτό μας που ακούγεται τελευταία από...

Αυτοκίνητο: Ερωτήματα για το ασφάλιστρο, τα τροχαία και τα ανασφάλιστα

Έντονος ανταγωνισμός τιμών, ανασφάλιστα και νέες ταξινομήσεις.

Ι.Ο.ΑΣ.: Πρώτο Πανευρωπαϊκό Διαδικτυακό Summer School για την Οδική Ασφάλεια

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ» σε συνεργασία με τα Εκπαιδευτήρια Ελληνογερμανική Αγωγή διοργανώνει το πρώτο Πανευρωπαϊκό Διαδικτυακό Summer School για την Οδική Ασφάλεια για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ποιοι μπορούν να φέρουν ανάπτυξη στην ασφαλιστική αγορά;

Πώς φταίει η χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση, όταν ο δρόμος της ανάπτυξης δεν έχει οριοθετηθεί;

Τα τρία μέτωπα των ασφαλιστικών υγείας

Τα θέματα με τον Δείκτη Υγείας, τις αποζημιώσεις και τον καθορισμό των ασφαλίστρων βρίσκονται σε επικίνδυνο σημείο...

H «ΕΥΡΩΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» αναζητά έμπειρο στέλεχος Ασφαλίσεων Αστικής Ευθύνης & Γενικών Ατυχημάτων

Η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική (Όμιλος Intracom) επιδιώκει να ενισχύσει την ομάδα της με ένα ακόμη έμπειρο και καταρτισμένο στέλεχος

Πτωχευτικές ασφαλιστικές καλύψεις… Tι μέλλει γενέσθαι;

Πώς θα αντιστραφεί η πορεία του πτωχευτικού ασφαλίστρου; Βάζοντας μήπως όρους στους ασφαλισμένους οδηγούς;

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

100 Χρόνια ΕΕΑ: Ξεκίνησαν οι εγγραφές για τον 2ο Αγώνα Δρόμου για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και Επαγγελματίες

Ο Αγώνας Δρόμου του ΕΕΑ αποτελεί μια γιορτή που φέρνει κοντά επαγγελματίες, οικογένειες και φίλους - Έως την 1η Οκτωβρίου οι εγγραφές

Η Ελλάδα επενδύει στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Συνάντηση Μητσοτάκη με τον CEO της Google DeepMind

Κατά τη συνάντηση εξετάστηκαν τρόποι εμβάθυνσης της συνεργασίας σε πεδία όπως η υγεία, η εκπαίδευση και η πρόληψη φυσικών καταστροφών

Θεραπευτική Κλινική Ν. Αλεξάνδρα: Πρώτο πιλοτικό Δίκτυο Ολοκληρωμένης Αντιμετώπισης Γυναικολογικού Καρκίνου

Με ιδιαίτερη φροντίδα οι Έλληνες επιστήμονες σχηματίζουν «μονοπάτια» ασθενών για κάθε γυναικολογική κακοήθεια

Back to school! Ομαλή προσαρμογή γονέων και παιδιών

Το δύσκολο έργο της οργάνωσης και του συντονισμού μετά τις διακοπές μπορούμε να το διευθετήσουμε ακολουθώντας κάποια βασικά βήματα

Ξεκινά σήμερα το τριήμερο ασφαλιστικό συνέδριο της Sofos Insurance Agency στη Λίμνη Πλαστήρα

Το συνέδριο θα διαρκέσει έως τις 14 Σεπτεμβρίου και φιλοδοξεί να αναδείξει τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις καινοτομίες στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης