back to top
14.9 C
Athens
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Allianz: Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι των ποντοπόρων πλοίων

Της Ελενας Ερμείδου

Στα χαμηλότερα επίπεδα του αιώνα βρίσκεται ο δείκτης ζημιών μεγάλων ποντοπόρων πλοίων, έχοντας καταγράψει πτώση 50 ποσοστιαίων μονάδων σε ετήσια βάση σύμφωνα με την  Allianz Global Corporate & Specialty SE’s (AGCS) Safety & Shipping Review 2019. Η μελέτη πραγματεύεται και αναλύει ζημιές πλοίων άνω των 100 μεικτών τόνων (GT). H Allianz εφιστά την προσοχή τονίζοντας ότι ναι μεν καταγράφεται πρόοδος στην τεχνολογία, ωστόσο η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια.

- Advertisement -

To 2018, ανακοινώθηκαν 46 συμβάντα ζημιών (πλοίων άνω των 100 μεικτών τόνων (GT) απ’ όλο τον κόσμο της ναυτιλίας, από 98 τους προηγούμενους 12 μήνες. Στο σύνολο ωστόσο η πτώση δεν ξεπερνά την μία ποσοστιαία μονάδα σε ετήσια βάση. Συνολικά ανακοινώθηκαν 2.698 ζημιές το 2018.

Η κυριότερη αιτία ζημιών είναι οι μηχανικές βλάβες, αντιπροσωπεύοντας άνω του 1/3 των 26.000 περιστατικών της τελευταία δεκαετίας. Οι μηχανικές ζημιές είναι ένας από τις πιο ακριβές αξιώσεις στην ασφάλιση ναυτιλίας, με αποζημιώσεις άνω του 1 δισεκ. δολαρίων σε πέντε χρόνια.

- Advertisement -

Βάσει αναλύσεων που έγιναν σε 230.961 πλοία οι απαιτήσεις στο κλάδο ασφάλισης ναυτιλίας μεταξύ Ιουλίου 2013 – Ιουλίου 2018:

τα χειρότερα περιστατικά καταγράφηκαν στην Νότια Κίνα, Ινδοκίνα, Ινδονησία, και Φιλιππίνες. Ένα στα 4 περιστατικά συνέβησαν το 2018, 12 στο σύνολο, ωστόσο μειωμένα σε σχέση με το 2017 (29). Ακολουθούν περιστατικά που συνέβησαν στην Ανατολική Μεσόγειο, Μαύρη Θάλασσα  (6) και στα Βρετανικά Νησιά (4). Στα φορτηγά καταγράφηκαν 15 συμβάντα αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο των ζημιών από πλοία τα τελευταία χρόνια. Η βύθιση είναι ο πιο διαδομένος λόγος ανακοίνωσης ζημιών.

Στις μεγάλες προκλήσεις του κλάδου ναυτιλίας σύμφωνα με την Allianz

  • η συμμόρφωση του κλάδου με τις επιτρεπόμενες εκπομπές διοξειδίου ,
  • η ενίσχυση ασφάλειας κατά την πλεύση σε γεωγραφικές περιοχές με υψηλό πολιτικό κίνδυνο,
  • ο κίνδυνος από cyber χτυπήματα,
  • η αύξηση των μεταναστευτικών ροών,
  • πειρατεία,
  • η ασφάλεια μεταφοράς φορτίων από πολύ μεγάλα πλοία με μεγάλο capacity (έχει διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια)  τα οποία μπορεί να επιφέρουν ζημιές άνω των 4 δισεκ. δολαρίων στο μέλλον,
  • τα επίπεδα τεχνολογίας,
  • ο κίνδυνος από τα αυτοκινούμενα πλοία – η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια

Η Ελλάδα δεν απέχει από τις ζημιές. Επτά περιστατικά μηχανικών ζημιών συνέβησαν το 2018 στο Αιγαίο με το ένα εκ των τριών πλοίων να προκαλεί τις ίδιες ζημιές μέσα σε 5 μήνες.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

«The Future of Insurance»: Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει τη 15η Ετήσια Έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά

Ένα πολύτιμο εργαλείο στρατηγικής ανάλυσης του εγχώριου ασφαλιστικού κλάδου θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στο Electra Palace Athens στις 9/12

Allianz SΕ: Δωρίζει 200.000 σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Το 50% θα κατευθυνθεί στον Ερυθρό Σταυρό προς ανακούφιση των πληγέντων και το υπόλοιπο 50% σε ενέργειες πρόληψης

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Ασφάλιση φυσικών καταστροφών: Το τρίπτυχο επιτυχίας της Allianz

Για την Allianz, η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση φυσικών καταστροφών δεν λύνει το πρόβλημα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Στατιστικά οδικής ασφάλειας 2024: Παραμένει μακριά ο ευρωπαϊκός στόχος για 50% μείωση των θανάτων

Ποιες χώρες έχουν τον χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας και ποιες τον υψηλότερο - Πού κατατάσσεται η Ελλάδα

Προειδοποιήσεις από τα Lloyd’s, σκέψεις για νέο επιχειρηματικό μοντέλο

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν στην τιμολόγηση ατυχημάτων, στον κυβερνοχώρο και στα ασφάλιστρα περιουσίας

Allianz SΕ: Δωρίζει 200.000 σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Το 50% θα κατευθυνθεί στον Ερυθρό Σταυρό προς ανακούφιση των πληγέντων και το υπόλοιπο 50% σε ενέργειες πρόληψης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Οδική ασφάλεια και ασφαλιστική αγορά: Από τη διαχείριση ζημιών στην πρόληψη

Η ασφαλιστική αγορά καλείται συνεχώς να καλύπτει συνέπειες, τη στιγμή που θα μπορούσε –και οφείλει– να συνδιαμορφώνει τις λύσεις

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ: Μικρή μείωση των θανάτων το 2024, η Ελλάδα πάνω από τον μέσο όρο

Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη σε θνησιμότητα, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία - Ενθαρρυντικές οι πρώτες εκτιμήσεις για το 2025

Στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου» σύγχρονα ιατροτεχνολογικά μηχανήματα μέσω ΕΣΠΑ

Η νέα επένδυση ενισχύει τις δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες προς τους πολίτες

Νέες γέφυρες συνεργασίας μεταξύ των Χρηματιστηρίου Κύπρου και Αθηνών

Στις δυνατότητες περαιτέρω στρατηγικής συνεργασίας με το ΧΑ αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Προέδρος του ΧΑΚ Μαρίνος Χριστοδουλίδης

Με πλήθος συμμετοχών και ισχυρό μήνυμα ενότητας το 1ο Πανηπειρωτικό Ασφαλιστικό Συνέδριο

Σημαντική στάθηκε η συμβολή του ΕΕΑ, με παρουσία και παρεμβάσεις εκπροσώπων της διοίκησης, σε ένα συνέδριο που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός