back to top
10 C
Athens
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

Έρευνα ΜΙΤ με SAS: «Κλειδί» για σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις η εμπιστοσύνη στα data

Ενώ η ανάλυση των δεδομένων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων, λιγότερο από τα μισά ανώτατα στελέχη είναι σίγουροι ότι έχουν τα σωστά δεδομένα για να λάβουν σημαντικές αποφάσεις, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το MIT SMR Connections με την υποστήριξη της SAS.

Η έρευνα με τίτλο “Data, Analytics, & AI: How trust delivers value” εστιάζει στον βαθμό της σιγουριάς που έχουν οι επιχειρήσεις για τα δεδομένα που συλλέγουν και αναλύουν.

- Advertisement -

Η προστιθέμενη αξία από τα analytics και τις νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, ξεκινά από την εμπιστοσύνης σε αυτές. Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν μια data-driven κουλτούρα, όπου οι άνθρωποι κατανοούν τα δεδομένα και αξιοποιούν τα προηγμένα analytics για τη λήψη καλύτερων αποφάσεων, δίνουν προτεραιότητα στη δημιουργία εμπιστοσύνης γύρω από τα δεδομένα που συλλέγονται και αποθηκεύονται, καθώς και τις γνώσεις που προσφέρουν. Αυτή ακριβώς η εμπιστοσύνη ενισχύει την κουλτούρα που επιδιώκουν.

Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι μόνο το 15% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί προηγμένα analytics για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Λιγότερο από ένας στους δέκα χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένα analytics και μόλις το 7% εφαρμόζει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και machine learning στη λήψη αποφάσεων.

- Advertisement -

Το “Κενό Χρησιμότητας”

Παρότι το 76% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει αυξήσει την πρόσβαση σε δεδομένα που θεωρεί χρήσιμα – γεγονός που δεν προκαλεί έκπληξη καθώς ο όγκος των δεδομένων αυξάνεται σταθερά στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων – μόνο το 43% πιστεύει ότι διαθέτει συχνά τα σωστά δεδομένα για τη λήψη των κατάλληλων αποφάσεων. Αυτό το “κενό χρησιμότητας”, όπως το χαρακτηρίζει το MIT SMR Connections, αποκαλύπτει μια επανάληψη του φαινομένου, αφού παρόμοιες απαντήσεις είχαν προκύψει και σε αντίστοιχη έρευνα που διεξήχθη το 2017. Αυτό δείχνει ένα κενό εμπιστοσύνης, το οποίο αντανακλάται και σε επόμενη ερώτηση. Μόνο το 10% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι εμπιστεύεται πάντα τα δεδομένα, ενώ το 40% (κατά μέσο όρο) εμπιστεύεται τα δεδομένα μερικές φορές.

Τρία βασικά συμπεράσματα

-Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι ότι υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη δέσμευση και επένδυση προς τη διαχείριση και εξασφάλιση δεδομένων, τα οποία αποτελούν και τον ακρογωνιαίο λίθο για το χτίσιμο εμπιστοσύνης. Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων, στοιχεία κρίσιμα για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών ως προς τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων από τις εταιρείες.

-Η ασφάλεια των δεδομένων βρίσκεται στο επίκεντρο των απαντήσεων στην έρευνα και υπάρχει η δυνατότητα να αναπτυχθεί περαιτέρω με την εφαρμογή analytics και τεχνητής νοημοσύνης. Παρουσιάζεται επίσης η ευκαιρία να αξιοποιηθούν οι πρωτοβουλίες προστασίας της ιδιωτικότητας και του GDPR για την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης, αντί να λειτουργούν μόνο ως μέρος των διαδικασιών συμμόρφωσης.

-Τέλος, παρά το γεγονός ότι η υιοθέτηση μίας κουλτούρας που βασίζεται στα analytics βελτιώνει την καινοτομία, μόνο ένα μικρό ποσοστό των ερωτηθέντων εμπλέκεται σε δραστηριότητες που αναπτύσσουν τις γνώσεις των εργαζομένων για την ανάλυση δεδομένων. Η εύρεση προσωπικού με τις κατάλληλες δεξιότητες είναι μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις, συνεπώς υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο βελτίωσης και πρέπει να γίνουν αρκετές προσπάθειες για τη γεφύρωση αυτού του συνεχώς αυξανόμενου χάσματος.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Το μέλλον της εργασίας και η σχέση του με την ασφάλιση

Τα ασφαλιστικά προϊόντα πρέπει να προσαρμοστούν σε νέες πραγματικότητες, καλύπτοντας την επαγγελματική ευθύνη και την ασφάλεια των ψηφιακών υποδομών

Infotrust – VIDAVO: Το tele-underwriting ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ελληνική ασφάλιση

Η καινοτομία μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για τον κλάδο, που διαφορετικά κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με ώριμες αγορές

Τεχνητή Νοημοσύνη: Το 2025 δεν θα είναι διααφορετικό, οι δύο λόγοι

 Στελέχη και ειδικοί της SAS, έκαναν προβλέψεις για τις τάσεις και τις βασικές επιχειρηματικές και τεχνολογικές εξελίξεις του 2025

To Deree επενδύει στις δεξιότητες του μέλλοντος μέσω της SAS

Μετρώντας ήδη τρία χρόνια ζωής, το Business Analytics Minor αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα προγράμματα σπουδών Deree, περιλαμβάνοντας μαθήματα που συνάδουν απόλυτα με τις απαιτήσεις του σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος, όπως “Applied Business Analytics” και “Visualization and Reporting”.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Ημερίδα της ΤτΕ για την «Εποπτεία & Πρόοδο στην Εκκαθάριση Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων»

Ως προς τις ασφαλιστικές εκκαθαρίσεις, επισημάνθηκαν οι ταχύτερες εκποιήσεις, οι σημαντικές διανομές προς δικαιούχους και η προώθηση θεσμικών βελτιώσεων

Πώς ασφαλίζονται οι οδηγοί στην Ελλάδα το 2025;

Τι αποκαλύπτει η έρευνα πραγματικών συμβολαίων της πλατφόρμας Pricefox

Συνεχίζονται οι αναταράξεις στον ασφαλιστικό κλάδο από την επιβολή του δικαιώματος συμβολαίου

Τι προβληματίζει διαμεσολαβητές και θεσμικούς φορείς, τι απαντούν οι ασφαλιστικές εταιρείες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική