back to top
17.3 C
Athens
Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025

Κ. Γιάννακα (Blue Aigaion): Γιατί να ασφαλιστούν οι ιδιοκτήτες σκαφών

Στους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες σκαφών που ενοικιάζουν τα σκάφη τους, στην υφιστάμενη νομοθεσία και στα προϊόντα που διαθέτει η αγορά, εστιάζεται η κ. Κωνσταντίνα Γιάννακα, Senior Yacht Underwriter της Blue Aigaion, σε μια σύντομη συνέντευξή της στο περιοδικό iw.

συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

- Advertisement -
  • Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για τους ιδιοκτήτες σκαφών που ενοικιάζουν τα σκάφη τους;

Υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο ιδιοκτήτης ενοικιαζόμενων σκάφων, όπως:

  • την κλοπή του σκάφους του από τον ναυλωτή,
  • τη χρήση του σκάφους για παράνομες ενέργειες,
  • τη χρήση του σκάφος από άτομα που δεν έχουν σχετική άδεια,
  • τις ίδιες ζημίες του σκάφους από κακή χρήση/μεταχείριση του ναυλωτή,
  • τις ζημίες προς τρίτους από την κακή χρήση/μεταχείριση του ναυλωτή.

 

- Advertisement -
  • Τι λέει η νομοθεσία, τι θα πρέπει να προσέξει κανείς στα ασφαλιστήρια συμβόλαια;

Η ελληνική νομοθεσία (Νόμος 4256/2014) λέει ότι σκάφη μέχρι 300 κόρους θα πρέπει να ασφαλίζονται με ελάχιστα όριο αστικής ευθύνης:

  • Θάνατο/σωματικές βλάβες: 500.000 ευρώ-κατώτατο όριο ανά ατύχημα 50.000 ευρώ-ανά επιβάτη
  • Υλικές ζηµίες: 150.000 ευρώ-ανά ατύχημα
  • Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης: 150.000 ευρώ-ανά ατύχημα

Ο ελληνικής Νόμος καλύπτει την αστική ευθύνη κατά τη διάρκεια μετακίνησης και κυκλοφορίας του σκάφους στη θάλασσα και κατά αυτόν τον τρόπο αποζημιώνει.

Υπάρχει εναλλακτική λύση να ασφαλίζονται με τους διεθνείς κανονισμούς των Institute Yacht Clauses, όπου καλύπτεται η αστική ευθύνη και όταν το σκάφος βρίσκεται είτε στη μαρίνα, είτε σε parking σκαφών, είτε σε καρνάγιο. Η BA έχει τη δυνατότητα αυτής της ασφάλισης μέσω Lloyd’s του Λονδίνου.

  • Τι προϊόντα διαθέτει η αγορά, πώς αποζημιώνουν και ποιο είναι το κόστος τους;

Υπάρχουν δύο τρόποι να ασφαλιστούν τα σκάφη:

  1. Μόνο αστική ευθύνη, όπως ορίζει ο ελληνικός νόμος 4256/2014, και το κόστος μπορεί να ξεκινήσει από τα 30 ευρώ και να φτάσει τα 250 ευρώ (τα ασφάλιστρα εξαρτώνται από το είδος του σκάφους, τη χρήση, την ηλικία του και την ιπποδύναμη των μηχανών). Εάν αποδειχθεί η ευθύνη του ασφαλιζόμενου για ζημίες που προκλήθηκαν προς τρίτους, τότε αποζημιώνονται βάσει δικαιολογητικών και μέχρι τα πιο πάνω όρια ευθύνης.
  2. Υπάρχει και ένα πλήρες πακέτο καλύψεων (ενδεικτικά παρακάτω):
  • Κίνδυνοι θαλασσών, ποταμών, λιμνών ή άλλων πλεύσιμων υδάτων
  • Πυρκαγιά
  • Εκβολή
  • Πειρατεία
  • Πρόσκρουση
  • Σεισμός, ηφαιστειακή έκρηξη ή κεραυνός
  • Ατυχήματα κατά τη φόρτωση-εκφόρτωση
  • Κακόβουλες ενέργειες
  • Κλοπή
  • Ίδιες ζημίες του σκάφους

Σε περίπτωση που προκύψει ζημία στο σκάφος (από καλυπτόμενο κίνδυνο), τότε η ασφαλιστική θα στείλει πραγματογνώμονα να αξιολογήσει τη ζημία και εάν πρέπει να αποζημιωθεί, θα αποζημιωθεί ο ασφαλιζόμενος βάσει πραγματογνωμοσύνης –παλαιότητα που μπορεί να αφαιρέσει η ασφαλιστική, απαλλαγή του συμβολαίου– και πάντα βάσει της τρέχουσας εμπορικής αξίας.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξανά μεγάλες καταστροφές στην Ελλάδα – Παραμένει μεγάλο το κενό στην προστασία των κατοικιών

Πρόκληση η ευρεία υιοθέτηση της ιδιωτικής ασφάλισης, ειδικά σε περιοχές με υψηλή ευπάθεια σε φυσικές καταστροφές

Η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών: από υποχρέωση σε αναγκαιότητα

Καμία ασφάλιση, όσο πλήρης κι αν είναι, δεν μπορεί να αναπληρώσει την απουσία πρόληψης και σχεδίου

Η Ελισάβετ Νίκα της Covariance στο AIForum25: «Βρισκόμαστε ήδη πέρα από την καινοτομία»

Η Co-Founder & Managing Director της εταιρείας μίλησε για τις εφαρμογές ΤΝ στους κλάδους υγείας και ασφάλισης

4ο Συνέδριο της Ένωσης Αναλογιστών Ελλάδος: Ένα σημείο συνάντησης για την καινοτομία στον κλάδο

Υψηλού επιπέδου ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό μοιράστηκαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες πάνω σε κρίσιμα ζητήματα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

HDI Global SE, Hellas: «30 χρόνια δυναμικής παρουσίας σε μια αγορά που αλλάζει»

Ο Managing Director Κ. Σεμερτζόγλου και τα κορυφαία στελέχη Άγγ. Μπεφών και Μ. Δουράτση μιλούν για τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και το όραμα της εταιρείας

Το νέο σχέδιο της Εθνικής Ασφαλιστικής

Δικό της εσωτερικό μοντέλο υπολογισμού κινδύνων σχεδιάζει η εταιρεία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

Σίμος Μασέλης: «Ο πραγματογνώμονας είναι ο θεματοφύλακας της διαφάνειας και της αξιοπιστίας στην ασφαλιστική αγορά»

Ο πρόεδρος του HALA μιλά στον Λ. Ρόδη για τη στρατηγική σημασία της πραγματογνωμοσύνης, τις προκλήσεις αλλά και τη νέα εποχή συνεργασιών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΕΑΣΕ και ΣΕΣΜΑ άνοιξαν τον διάλογο για μια Ελλάδα που παράγει αξία

Όσα ανέδειξε η κοινή εκδήλωση με θέμα «Νέο παραγωγικό μοντέλο: Η Ελλάδα παράγει – Οι πολίτες ευημερούν»

Ν. Παπαθανάσης στο ΕΕΑ: «Προτεραιότητα η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μικρών επιχειρήσεων»

Τη συνεδρίαση του ΔΣ του ΕΕΑ απασχόλησε κυρίως το ζήτημα της ρευστότητας και της πρόσβασης στον τραπεζικό τομέα, αλλά και η πρόσφατη συμφωνία για τις ΣΣΕ

HDI Global SE, Hellas: «30 χρόνια δυναμικής παρουσίας σε μια αγορά που αλλάζει»

Ο Managing Director Κ. Σεμερτζόγλου και τα κορυφαία στελέχη Άγγ. Μπεφών και Μ. Δουράτση μιλούν για τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και το όραμα της εταιρείας

Τα παρασκηνιακά της ασφαλιστικής αγοράς αυτήν την εβδομάδα

Και να ήταν το δικαίωμα μόνο στα υγείας, υψηλότατο είναι το δικαίωμα και στα Πυρός και στα Οχήματα...