back to top
12.8 C
Athens
Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025

Κ. Γιάννακα (Blue Aigaion): Γιατί να ασφαλιστούν οι ιδιοκτήτες σκαφών

Στους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες σκαφών που ενοικιάζουν τα σκάφη τους, στην υφιστάμενη νομοθεσία και στα προϊόντα που διαθέτει η αγορά, εστιάζεται η κ. Κωνσταντίνα Γιάννακα, Senior Yacht Underwriter της Blue Aigaion, σε μια σύντομη συνέντευξή της στο περιοδικό iw.

συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

- Advertisement -
  • Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για τους ιδιοκτήτες σκαφών που ενοικιάζουν τα σκάφη τους;

Υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο ιδιοκτήτης ενοικιαζόμενων σκάφων, όπως:

  • την κλοπή του σκάφους του από τον ναυλωτή,
  • τη χρήση του σκάφους για παράνομες ενέργειες,
  • τη χρήση του σκάφος από άτομα που δεν έχουν σχετική άδεια,
  • τις ίδιες ζημίες του σκάφους από κακή χρήση/μεταχείριση του ναυλωτή,
  • τις ζημίες προς τρίτους από την κακή χρήση/μεταχείριση του ναυλωτή.

 

- Advertisement -
  • Τι λέει η νομοθεσία, τι θα πρέπει να προσέξει κανείς στα ασφαλιστήρια συμβόλαια;

Η ελληνική νομοθεσία (Νόμος 4256/2014) λέει ότι σκάφη μέχρι 300 κόρους θα πρέπει να ασφαλίζονται με ελάχιστα όριο αστικής ευθύνης:

  • Θάνατο/σωματικές βλάβες: 500.000 ευρώ-κατώτατο όριο ανά ατύχημα 50.000 ευρώ-ανά επιβάτη
  • Υλικές ζηµίες: 150.000 ευρώ-ανά ατύχημα
  • Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης: 150.000 ευρώ-ανά ατύχημα

Ο ελληνικής Νόμος καλύπτει την αστική ευθύνη κατά τη διάρκεια μετακίνησης και κυκλοφορίας του σκάφους στη θάλασσα και κατά αυτόν τον τρόπο αποζημιώνει.

Υπάρχει εναλλακτική λύση να ασφαλίζονται με τους διεθνείς κανονισμούς των Institute Yacht Clauses, όπου καλύπτεται η αστική ευθύνη και όταν το σκάφος βρίσκεται είτε στη μαρίνα, είτε σε parking σκαφών, είτε σε καρνάγιο. Η BA έχει τη δυνατότητα αυτής της ασφάλισης μέσω Lloyd’s του Λονδίνου.

  • Τι προϊόντα διαθέτει η αγορά, πώς αποζημιώνουν και ποιο είναι το κόστος τους;

Υπάρχουν δύο τρόποι να ασφαλιστούν τα σκάφη:

  1. Μόνο αστική ευθύνη, όπως ορίζει ο ελληνικός νόμος 4256/2014, και το κόστος μπορεί να ξεκινήσει από τα 30 ευρώ και να φτάσει τα 250 ευρώ (τα ασφάλιστρα εξαρτώνται από το είδος του σκάφους, τη χρήση, την ηλικία του και την ιπποδύναμη των μηχανών). Εάν αποδειχθεί η ευθύνη του ασφαλιζόμενου για ζημίες που προκλήθηκαν προς τρίτους, τότε αποζημιώνονται βάσει δικαιολογητικών και μέχρι τα πιο πάνω όρια ευθύνης.
  2. Υπάρχει και ένα πλήρες πακέτο καλύψεων (ενδεικτικά παρακάτω):
  • Κίνδυνοι θαλασσών, ποταμών, λιμνών ή άλλων πλεύσιμων υδάτων
  • Πυρκαγιά
  • Εκβολή
  • Πειρατεία
  • Πρόσκρουση
  • Σεισμός, ηφαιστειακή έκρηξη ή κεραυνός
  • Ατυχήματα κατά τη φόρτωση-εκφόρτωση
  • Κακόβουλες ενέργειες
  • Κλοπή
  • Ίδιες ζημίες του σκάφους

Σε περίπτωση που προκύψει ζημία στο σκάφος (από καλυπτόμενο κίνδυνο), τότε η ασφαλιστική θα στείλει πραγματογνώμονα να αξιολογήσει τη ζημία και εάν πρέπει να αποζημιωθεί, θα αποζημιωθεί ο ασφαλιζόμενος βάσει πραγματογνωμοσύνης –παλαιότητα που μπορεί να αφαιρέσει η ασφαλιστική, απαλλαγή του συμβολαίου– και πάντα βάσει της τρέχουσας εμπορικής αξίας.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξανά μεγάλες καταστροφές στην Ελλάδα – Παραμένει μεγάλο το κενό στην προστασία των κατοικιών

Πρόκληση η ευρεία υιοθέτηση της ιδιωτικής ασφάλισης, ειδικά σε περιοχές με υψηλή ευπάθεια σε φυσικές καταστροφές

Η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών: από υποχρέωση σε αναγκαιότητα

Καμία ασφάλιση, όσο πλήρης κι αν είναι, δεν μπορεί να αναπληρώσει την απουσία πρόληψης και σχεδίου

Η Ελισάβετ Νίκα της Covariance στο AIForum25: «Βρισκόμαστε ήδη πέρα από την καινοτομία»

Η Co-Founder & Managing Director της εταιρείας μίλησε για τις εφαρμογές ΤΝ στους κλάδους υγείας και ασφάλισης

4ο Συνέδριο της Ένωσης Αναλογιστών Ελλάδος: Ένα σημείο συνάντησης για την καινοτομία στον κλάδο

Υψηλού επιπέδου ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό μοιράστηκαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες πάνω σε κρίσιμα ζητήματα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Δίκτυα πωλήσεων και αυτοματοποίηση: Τιμολόγηση, διαχείριση ζημιών, απάτες

Πώς διαμορφώνει η τεχνητή νοημοσύνη τη νέα εποχή του ασφαλιστικού κλάδου

Γιατί είναι ευχαριστημένες οι ασφαλιστικές περιουσίας – Τι άλλαξε

Μπορεί η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο να αυξήθηκε μόνο 3% το 2024, το άκρως αντίθετο συνέβη ωστόσο με τις αποζημιώσεις

Αστική ευθύνη ξενοδοχείων: Τι καλύπτουν πραγματικά τα ασφαλιστήρια και πού κρύβονται οι «παγίδες»

Την εικόνα επιχειρεί να αποσαφηνίσει ο Αρ. Ατσαλάκης, Hospitality Insurance Solutions Manager και μέλος του Business EXCO της Howden Hellas SA

Ευριπίδης Παναγιωτίδης: «Το γραφείο μας είναι για τα δύσκολα»

Ο επικεφαλής του Πρακτορείου «Ασφάλειες Παναγιωτίδης» μιλά μεταξύ άλλων για την πορεία του και τα οφέλη μιας τεχνογνωσίας που βασίζεται στη διεθνή εμπειρία

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Αύξηση 8,1% στα συμβόλαια τεχνικών ασφαλίσεων το 2024

Η αύξηση προέρχεται κυρίως από την αύξηση του πλήθους των συμβολαίων με καλύψεις CAR, EAR

Ευχές της ΕΑΕΕ για το 2026 με έμφαση στην Υγεία, στην Ασφάλεια και στην Ευημερία

Το μήνυμα της ΕΑΕΕ αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στη σύγχρονη κοινωνία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο αυξημένων προκλήσεων

Νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» – Η ιστορία του Θάνου Βουλή

Στο επεισόδιο θίγονται ζητήματα όπως η εμπειρία του τροχαίου και της αναπηρίας, αλλά και η στάση της πολιτείας και των ασφαλιστικών εταιρειών

«Στον δρόμο τα δικά σου λάθη δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ»: Η ευθύνη πίσω από το τιμόνι αφορά όλους!

Ένα ιδιαίτερα δυνατό κοινωνικό μήνυμα για την οδική ασφάλεια μεταφέρει η νέα καμπάνια της Ελληνικής Κυβέρνησης – Δείτε το βίντεο

Εκδήλωση του EDPB για την ανωνυμοποίηση και την ψευδωνυμοποίηση

Το workshop ακολούθησε την αποσαφήνιση από το ΔΕΕ του πεδίου εφαρμογής της έννοιας των προσωπικών δεδομένων στην υπόθεση EDPS κατά SRB