back to top
14.2 C
Athens
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025

Οι “αναπαραγωγές” κοστίζουν στην ασφαλιστική αγορά

Της Ελενας Ερμείδου

«Το να προσπαθείς να λύσεις το ίδιο πρόβλημα με τον ίδιο τρόπο δεν βγαίνει νόημα», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ πρόσφατα, αναφερόμενος στα χρόνια προβλήματα και τις παθογένειες της ασφαλιστικής αγοράς και προσπαθώντας να προσεγγίσει το πρόβλημα με μία άλλη οπτική, όπως φαίνεται πιο φιλική στον “χρήστη”.

- Advertisement -

Χρόνια, μετρούν και 20, ο κλάδος μιλά για την μικρή συμμετοχή του στο ΑΕΠ και την χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση που έχει η χώρα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Τα προβλήματα είναι τα ίδια ακριβώς εδώ και χρόνια και οι λύσεις που προτείνονται είναι εδώ και χρόνια πανομοιότυπες.  Αν, πολλά λέγονται και πολλά προτείνονται, διέξοδος ακόμα δεν έχει βρεθεί. Η συμμετοχή του κλάδου στο ΑΕΠ έπεσε λόγω οικονομικής κρίσης, κατά καιρούς φαίνεται φως στο τούνελ άλλα η έξοδος από αυτό πέφτει σε βράχους.

Θα μπορούσε να υπάρξει κάτι διαφορετικό; Κάτι που να μην είναι μία αναπαραγωγή μίας ίδια λύσης σε ένα ίδιο πρόβλημα; Διαφημίσεις, στη πλειοψηφία τους ίδιες, χορηγίες για τους ίδιους λόγους, βίντεο με την ίδια κουλτούρα και τα ίδια κριτήρια επιλογής και άλλα πολλά.

- Advertisement -

Η άλλη οπτική.

Πόσοι πράγματι αυξάνουν τους  πόρους σε ανθρώπους ή σε δομές, ή σε τομείς  που λειτουργούν υπέρ της ασφαλιστικής αγοράς, πόσοι σκέφτηκαν να εξειδικευτούν σε αυτό που πουλάνε καλά, να καθετοποιήσουν τις υπηρεσίες τους και όχι να κινηθούν οριζοντίως. Πόσοι έχουν “χάσει” χρόνο να καταλάβουν πραγματικά ότι με την ποιότητα αποκτούν το πλεονέκτημα που ψάχνουν;

Ξέρεις κάτι να κάνεις καλά; Εμπλούτισε το. Αυτή είναι η τάση της αγοράς και στις ασφάλειες πολύ περισσότερο, καθώς είναι υπηρεσίες και προϊόντα που απηχούν σε όλη την κοινωνία και σε όλη την οικονομία.  Κάποιες ασφαλιστικές, είδαν μπροστά και ήδη έχουν κάνει βήματα προς την κατεύθυνση αυτή, και κάποιες μεσιτικές επίσης.

Η εξειδίκευση αφήνει πάντα αποτύπωμα, αυξάνει μερίδια, φέρνει και χρήμα.

Οι λύσεις “αναπαραγωγή”, ή “υπέρ-παραγωγή” στοιχίζουν λιγότερο στην αρχή και φαντάζουν όμορφες στο τέλος, όμως το κόστος ανεβαίνει γιατί αποτέλεσμα δεν υπάρχει και η αγορά επιστρέφει και πάλι στο πρόβλημα. Εχεις χάσει τα λεφτά χωρίς να έχεις ανταπόδοση και μακροπρόθεσμα και τα μερίδια.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Υδρόγειος: Η στρατηγική επόμενης ημέρας που αφορά όλη την αγορά

Η ασφαλιστική κινείται προς το μέλλον με στοχευμένες οργανωτικές κινήσεις και σταδιακή ενίσχυση κρίσιμων λειτουργιών

«The Future of Insurance»: Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει τη 15η Ετήσια Έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά

Ένα πολύτιμο εργαλείο στρατηγικής ανάλυσης του εγχώριου ασφαλιστικού κλάδου θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στο Electra Palace Athens στις 9/12

Κάτι θα αλλάξει που θα φανεί στην αγορά τις επόμενες ημέρες

Μήπως η λύση των προβλημάτων είναι να δούμε με νέα μάτια τα ίδια ασφαλιστικά «τοπία»;

«Θεσμοί και Ανάπτυξη: Πώς θα τρέξουμε πιο γρήγορα από τις προκλήσεις» από τη διαΝΕΟσις στην Εθνική Πινακοθήκη

Η εκδήλωση της 26ης Νοεμβρίου έχει ως αφορμή την ολοκλήρωση σειράς δράσεων για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Οδική ασφάλεια και ασφαλιστική αγορά: Από τη διαχείριση ζημιών στην πρόληψη

Η ασφαλιστική αγορά καλείται συνεχώς να καλύπτει συνέπειες, τη στιγμή που θα μπορούσε –και οφείλει– να συνδιαμορφώνει τις λύσεις

Υδρόγειος: Η στρατηγική επόμενης ημέρας που αφορά όλη την αγορά

Η ασφαλιστική κινείται προς το μέλλον με στοχευμένες οργανωτικές κινήσεις και σταδιακή ενίσχυση κρίσιμων λειτουργιών

Black Friday και ασφαλιστική κάλυψη

Eυκαιρία για την ασφαλιστική αγορά να αναδείξει τον ρόλο της στην προστασία επιχειρήσεων και καταναλωτών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η KPMG φέρνει την Άννα Ευθυμίου και κορυφαία στελέχη στο μεγάλο debate για την ασφαλιστική αγορά

Με αυξημένο ενδιαφέρον αναμένεται η παρουσίαση της Ετήσιας Έρευνας της KPMG, ενός από τα ισχυρότερα εργαλεία ανάγνωσης του κλάδου

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Κλινικές μελέτες στην Ελλάδα: Το 14th Clinical Research Conference ανέδειξε προκλήσεις και προοπτικές

Η νέα ΚΥΑ και το Εθνικό Μητρώο στα θέματα του συνεδρίου που διοργάνωσε η ethosEVENTS σε συνεργασία με το Pharma & Health Business και το virus.com.gr 

Infotrust: Ταξίδι επιβράβευσης στο Βουκουρέστι – Μία ομάδα, μια κουλτούρα επιτυχίας

Στη διάρκεια του ταξιδιού, στελέχη και συνεργάτες γιόρτασαν την ολοκλήρωση μιας χρονιάς γεμάτης ανάπτυξη και δημιουργικότητα

Πώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποχαιρετά το 2025 – Οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες για νέους παίκτες

Η Allianz Trade περιγράφει το τοπίο που διαμορφώνουν οι δασμοί, οι κανονισμοί και η τεχνολογία