back to top
16.9 C
Athens
Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

Κυβερνοασφάλεια: Το χρήμα δεν είναι το παν!

Τα χρήματα δεν είναι το παν όταν πρόκειται για την ενίσχυση της ασφάλειας του κυβερνοχώρου σε ασφαλιστικές εταιρείες ή σε ιδρύματα χρηματοπιστωτικών συναλλαγών.

Πράγματι, οι πιο «προηγμένοι» διαχειριστές κινδύνου στη βιομηχανία δεν είναι απαραιτήτως εκείνοι που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.

- Advertisement -

Άλλοι παράγοντες όπως ο προγραμματισμός, η εκτέλεση και η ορθή διαχείριση στον κυβερνοχώρο είναι ενδεχομένως πιο βασικοί, διαφοροποιώντας τον εκάστοτε ασφαλιστή ως προς την «τεχνολογική» του «ωριμότητα» έναντι ενός άλλου.

Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα πρόσφατης ανάλυσης της Deloitte που βασίστηκε στην έρευνα ανάμεσα σε επικεφαλής των υπηρεσιών ασφάλειας πληροφοριών (CISOs) για τις ασφαλιστικές εταιρείες.

- Advertisement -

Η έρευνα διαπίστωσε ένα ευρύ φάσμα δαπανών που διοχετεύονται για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, ανεξαρτήτως εάν επρόκειτο για μεγάλες ή μικρές εταιρείες (βάσει εσόδων) και ανεξάρτητα από τον κλάδο δραστηριοποίησής τους ή το επίπεδο «ωριμότητας» ως προς τη διαχείριση κινδύνου.

Το σημαντικότερο ωστόσο είναι το γεγονός ότι εντοπίστηκαν αρκετά βασικά χαρακτηριστικά εκείνων που έχουν φτάσει στο υψηλότερο «επίπεδο ωριμότητας» όπως αυτό ορίζεται από το Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων και Τεχνολογίας (NIST).

Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι:

Εξασφάλιση της ενεργής συμμετοχής ανώτερων στελεχών, ιδιαίτερα μελών του διοικητικού συμβουλίου

Η έρευνα διαπίστωσε ότι τα διοικητικά συμβούλια και οι επιτροπές διαχείρισης στις πιο «ώριμες» εταιρείες ενδιαφέρθηκαν πολύ περισσότερο για όλους σχεδόν τους τομείς ασφάλειας του κυβερνοχώρου συγκριτικά με εκείνα των λιγότερο «ώριμων» εταιρειών.

Ενίσχυση του προφίλ του cybersecurity εντός της εταιρείας πέραν του τμήματος IT

Οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο αναγνωρίζονται ολοένα και περισσότερο ως ένας από τους πιο κρίσιμους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστές και η μεγαλύτερη τεχνολογική πρόκληση.

Επομένως, οι πιο «ώριμες» εταιρείες αναγνώρισαν την ανάγκη να ενισχυθεί το τμήμα που μεριμνά για την ασφάλεια του κυβερνοχώρου, επιτρέποντας έτσι τις αποφάσεις από ανώτερα και ανεξάρτητα τμήματα από το IT.

Ευθυγράμμιση των προσπαθειών στον τομέα της κυβερνοασφάλεια με τη συνολική επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας

Οι εταιρείες με τα πλέον ώριμα προγράμματα διαχείρισης κινδύνου αναγνώρισαν ότι η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο πρέπει να συνδεθεί στενότερα με τη συνολική στρατηγική τους. Η «ανάπτυξη και επέκταση της επιχείρησης» στον τομέα αυτό προσδιορίστηκε ως η δεύτερη μεγαλύτερη πρόκληση για την ασφάλεια του κυβερνοχώρου από τα πιο «ώριμα» στελέχη.

Στον αντίποδα τα στελέχη λιγότερο «ώριμων» εταιρειών κατέταξαν την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο στην τέταρτη ή πέμπτη θέση της λίστας των προτεραιοτήτων τους. Οι ίδιοι έκαναν λόγο για έλλειψη υποστήριξης από τη διοίκηση και ανεπαρκή χρηματοδότηση του τομέα.

Η κυβερνοασφάλεια είναι ταξίδι, όχι προορισμός

Ενώ η έρευνα κατέδειξε ότι οι «high maturity» συμμετέχοντες μπορεί να έχουν εγκαθιδρύσει ένα σταθερό σύστημα διακυβέρνησης και να έχουν θέσει τα θεμέλια για ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα διαχείρισης κινδύνων του κυβερνοχώρου, υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν σε ολόκληρο τον κλάδο.

Αυτές οι προσπάθειες έχουν οδηγήσει στην νέα αίσθηση μιας  επείγουσας ανάγκης για την ευαισθητοποίηση και του καταναλωτικού κοινού σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων και την ιδιωτική ζωή.

Η επίτευξη της αριστείας στον τομέα της ασφάλειας του κυβερνοχώρου θα παραμείνει συνεπώς ένα συνεχιζόμενο ταξίδι, με πολλές ανατροπές και όχι ο τελικός προορισμός. Καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν μπορεί να «αναπαυθεί στις δάφνες της».

Οι hackers θα συνεχίσουν να είναι πιο τολμηροί και πιο εξελιγμένοι, προκαλώντας τους ασφαλιστές να τους αντιμετωπίσουν με ισχυρά και αποδοτικά εργαλεία.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας – Ξεκάθαρη ανάγκη κάλυψης από την ασφαλιστική αγορά!

Τι αποκαλύπτει πανελλαδική έρευνα της Visa σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ

Kaspersky: Ψώνια με τεχνητή νοημοσύνη για μια ασφαλή Black Friday

Η ανάθεση αγορών και πληρωμών σε «έξυπνους» πράκτορες δημιουργεί νέα περιθώρια επίθεσης - Πώς θα παραμείνετε ασφαλείς κατά τις αγορές σας

Η Kaspersky εντοπίζει κενά στην ασφάλεια των οχημάτων

Ένα μόνο αδύναμο σημείο στην υποδομή ενός συνεργάτη μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη παραβίαση όλων των συνδεδεμένων οχημάτων

Κυβερνοασφάλεια και τεχνητή νοημοσύνη στο AIForum25

Οι ομιλητές του σχετικού πάνελ ανέλυσαν πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναβαθμίζει τους κινδύνους αλλά και τις δυνατότητες άμυνας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Allianz Trade: Κλιματική αλλαγή και απειλές – Οι ασφαλιστικές στην πρώτη γραμμή

Η απώλεια βιοποικιλότητας απειλεί οικοσυστήματα που υποστηρίζουν τα τρόφιμα, το νερό, τη σταθερότητα του κλίματος και την οικονομική ανάπτυξη

Η EIOPA ενισχύει την εποπτεία των ασφαλιστικών εταιρειών με νέα μακροπροληπτικά πρότυπα

Η Αρχή υπογραμμίζει ότι τα πρότυπα αυτά μεταφέρουν τη θεωρία στην πράξη, εξοπλίζοντας τον κλάδο με μηχανισμούς ανθεκτικότητας

Οι Μεγάλες Ιδέες του Νοεμβρίου 2025 από την GAMA Global

Μέσα από πρακτικές συμβουλές και ιδέες, η έκδοση δείχνει πώς η συνεργασία μπορεί να μετατρέψει την ατομική φιλοδοξία σε συλλογική επιτυχία

Τα κέρδη του underwriting εκτόξευσαν τον ισολογισμό της Swiss Re

Αυξημένες κατά 11% οι αποδόσεις ίδιων κεφαλαίων (ROE) το 9μηνο, χαμηλότερο ωστόσο το συμβατικό περιθώριο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Καμπανάκι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αυτόματη ένταξη των εργαζομένων στα Επαγγελματικά Ταμεία

Στο επίκεντρο, η ανάγκη για συμπλήρωση των κρατικών συντάξεων και η ενίσχυση της οικονομικής ασφάλειας των πολιτών

Η Euroins στηρίζει τα 30 χρόνια του «Χαμόγελου του Παιδιού»

Η εταιρεία στήριξε ως χορηγός την επετειακή βραδιά, επισημαίνοντας ότι θεμέλιο της ασφάλειας είναι η φροντίδα για τον άνθρωπο

Κωνσταντίνος Λάμπρου: «Χτίσαμε τον ΠΑΝΟΡΜΟ πάνω στο ΕΜΕΙΣ – όχι στο ΕΓΩ»

Η ομιλία του αποτέλεσε τον κορμό του 4ου Συνεδρίου, συνδυάζοντας χιούμορ, βιώματα, μνήμη, αυτοκριτική και έντονο συμβολισμό

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Μια νουάρ βραδιά αφιερωμένη στους συνεργάτες της

Η εταιρεία γιόρτασε με ξεχωριστό τρόπο την Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών για 10η χρονιά

Σε εγρήγορση οι ασφαλιστικές εταιρείες για την καταπολέμηση της απάτης

Αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες, εξειδικευμένα συστήματα ανάλυσης δεδομένων και μηχανισμούς διασταύρωσης πληροφοριών