back to top
11.9 C
Athens
Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025

Γ. Kαντώρος: «Ο ασφαλιστικός αλφαβητισμός, προϋπόθεση για να μεγαλώσει η ασφαλιστική αγορά»

Μηνύματα και για τον ασφαλιστικό αλφαβητισμό εμπεριείχε το 2ο Συνέδριο για τον Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό, που οργανώθηκε πρόσφατα από το Πανεπιστήμιο Πειραιά και τον Νίκο Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής του ΠΑΠΕΙ και πρόεδρο του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, υπό την αιγίδα του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών.

Ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της INTERAMERICAN -η οποία ήταν χορηγός του Συνεδρίου-, ανέπτυξε με στοιχεία το θέμα της υστέρησης της ασφαλιστικής γνώσης στους  Έλληνες πολίτες. Κάθε πρωτοβουλία για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό, όπως είπε ο ομιλητής, έχει νόημα κοινωνικής υπευθυνότητας και συνδέεται με την αναγκαιότητα του ασφαλιστικού αλφαβητισμού. «Η αξιοποίηση της γνώσης και η ικανότητα στο να βρίσκει και να αξιολογεί κάποιος πληροφορίες για ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και για να επιλέγει ένα σχέδιο ασφάλισης με βάση τις ανάγκες του, μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ζωής του – κυρίως στους τομείς της υγείας και της οικονομικής κατάστασής του» τόνισε ο Γ. Καντώρος, προσθέτοντας: «αν θέλουμε πραγματικά να εξασφαλίσουμε σωστή διαχείριση και εξοικονόμηση πόρων στην Ελλάδα, θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια καλά ενημερωμένη βάση καταναλωτών στην ιδιωτική ασφάλιση».

- Advertisement -
Από αριστερά: Μάρκος Φραγκουλόπουλος, αναπλ. γεν. διευθυντής πωλήσεων & marketing INTERAMERICAN, Νίκος Φίλιππας, καθηγητής Χρηματοοικονομικής Πανεπιστημίου Πειραιά και πρόεδρος Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, Dr Adele Atkinson, senior policy analyst within the OECD Financial Education and Consumer Protection Unit, Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος INTERAMERICAN, Όλγα Κεφαλογιάννη, βουλευτής, και Δημήτρης Μαρκόπουλος, δημοσιογράφος – συντονιστής των ομιλιών

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της INTERAMERICAN, το έλλειμμα ασφαλιστικών γνώσεων αντανακλάται στην ιδιαίτερα χαμηλή διείσδυση της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνία -μόλις στο 2% περίπου του ΑΕΠ στη χώρα μας, επί πολλά χρόνια- όταν στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι στο 9%, ενώ στις ΗΠΑ και τη Γαλλία υπερβαίνει το 11%. Είναι χαρακτηριστικό πως στην υγεία, παρότι η ανταποδοτικότητα του δημοσίου συστήματος είναι πολύ χαμηλή, η διείσδυση της ιδιωτικής ασφάλισης υγείας είναι ακόμη χαμηλότερη – υπολογίζεται περί το 1%. Έτσι, ο ασφαλιστικός αλφαβητισμός στον τομέα της υγείας αποτελεί την πιο σημαντική προτεραιότητα, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Όσον αφορά τα περιουσιακά στοιχεία, το παράδειγμα του μόλις 16% των ασφαλισμένων κατοικιών, από το σύνολο των 6,3 εκατομμυρίων που είναι καταγεγραμμένες, δηλώνει ομοίως υστέρηση ασφαλιστικής συνείδησης.

Στο «διά ταύτα», ο Γ. Καντώρος επεσήμανε ότι «η επικοινωνία για την ασφάλιση θα πρέπει να ενταθεί και για να γίνει πιο αποτελεσματική, να βασιστεί στην απλούστευση των βασικών εννοιών, στην αξιοποίηση του διαδικτύου και σε εκπαίδευση των πολιτών με σύγχρονες πρακτικές, στη συνεχή εκπαίδευση των διαμεσολαβούντων της ασφαλιστικής αγοράς, στην έρευνα και σε οργανωμένη εκστρατεία ενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών». Για την INTERAMERICAN, όπως τόνισε ο ομιλητής, ο στόχος της ποιοτικής εκπαίδευσης και η ανάπτυξη των βασικών γνώσεων για την οικονομία και το χρήμα από τις μικρές ηλικίες, μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην αντιμετώπιση της φτώχειας και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου. Γι’ αυτό τον λόγο, άλλωστε, η εταιρεία έχει χρηματοδοτήσει την έκδοση εικονογραφημένων βιβλίων του καθηγητή Νίκου Φίλιππα για την αποταμίευση και τον οικονομικό προγραμματισμό, με τα οποία απευθύνεται σε παιδιά.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Interamerican: Χριστουγεννιάτικη καμπάνια ευγνωμοσύνης προς την Ομάδα Βοήθειας – Βίντεο

Η καμπάνια προβάλλει το σημαντικό έργο της Ομάδας και αποτελεί ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όσους προσφέρουν αδιάκοπη υποστήριξη στις γιορτές

ICAP CRIF: Αυτοί είναι οι TRUE LEADERS του 2024

Στους 115 νικητές της λαμπρής διοργάνωσης συγκαταλέγονται οι Allianz, Interamerican και Ιατρόπολις

Ασφαλιστικό «παρών» στη χριστουγεννιάτικη γιορτή του Ελληνο-Ολλανδικού Συνδέσμου HeDA

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Γ. Καντώρος και μέλη του ΔΣ, όπως οι Φ. Μιχάλη, Γ. Κώτσαλος, Κ. Παπαναστασόπουλος

Ανοιχτό webinar της Experto Crede Consulting για την ΤΝ στην Ιδιωτική Ασφάλιση

Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 14/1/2026 με εισηγήτρια τη Μ. Χαμπάκη και ελεύθερη συμμετοχή

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Interamerican: Χριστουγεννιάτικη καμπάνια ευγνωμοσύνης προς την Ομάδα Βοήθειας – Βίντεο

Η καμπάνια προβάλλει το σημαντικό έργο της Ομάδας και αποτελεί ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όσους προσφέρουν αδιάκοπη υποστήριξη στις γιορτές

Εξαπλή διάκριση για το insurancemarket στα FMIA25

Η πλατφόρμα ξεχώρισε για τις επιδόσεις της σε πολλαπλούς τομείς, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της να προσφέρει απλές, οικονομικές και διαφανείς λύσεις

Coffee Business Awards 2025: Μια ξεχωριστή γιορτή για την κοινότητα του καφέ

Παρουσιαστής της εκδήλωσης ήταν ο Λάμπρος Ρόδης, Διευθυντής Σύνταξης του «IW», ενώ ο ΣΕΜΑ μεταξύ των υποστηρικτών

Χριστουγεννιάτικη «αγκαλιά» σε κοινωνικές δομές από το ΕΕΑ

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Θέλουμε και είμαστε δίπλα στην κοινωνία, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και πίστης σε ένα καλύτερο αύριο»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Interamerican: Χριστουγεννιάτικη καμπάνια ευγνωμοσύνης προς την Ομάδα Βοήθειας – Βίντεο

Η καμπάνια προβάλλει το σημαντικό έργο της Ομάδας και αποτελεί ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όσους προσφέρουν αδιάκοπη υποστήριξη στις γιορτές

Η Feel Safe Insurance γίνεται Safe Place για κάθε γυναίκα που χρειάζεται ασφάλεια και υποστήριξη

Το πρώτο ασφαλιστικό γραφείο στην Ελλάδα που εντάσσεται στο δίκτυο υποστήριξης, θεωρώντας αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα κάθε γυναίκας να νιώθει ασφαλής

Hellas Direct: O βασικός λόγος που χρειάζεσαι οδική βοήθεια τον χειμώνα

Τι δείχνουν τα στοιχεία της ασφαλιστικής για τα περιστατικά του χειμώνα και το κόστος κλήσης με ή χωρίς κάλυψη

Εξαπλή διάκριση για το insurancemarket στα FMIA25

Η πλατφόρμα ξεχώρισε για τις επιδόσεις της σε πολλαπλούς τομείς, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της να προσφέρει απλές, οικονομικές και διαφανείς λύσεις

Δίκτυα πωλήσεων και αυτοματοποίηση: Τιμολόγηση, διαχείριση ζημιών, απάτες

Πώς διαμορφώνει η τεχνητή νοημοσύνη τη νέα εποχή του ασφαλιστικού κλάδου