Standard  & Poor’s: Οι τάσεις που θα επικρατήσουν στον ασφαλιστικό κλάδο το 2016 

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

 

Η πίεση στα περιθώρια κέρδους και η αυξημένη έμφαση στην τεχνολογία θα είναι τα δυο βασικά χαρακτηριστικά του ασφαλιστικού κλάδου για το 2016, σύμφωνα με έκθεση του οίκου αξιολόγησης Standard  & Poor’s. Με την εξαίρεση του κλάδου ασφαλειών ζωής, όπου τα περιθώρια διευρύνθηκαν κατά 138 μονάδες βάσης στο 9,68%, τα λειτουργικά περιθώρια μειώθηκαν στις περισσότερες εταιρείες και τους περισσότερους κλάδους, υποστηρίζει η S&P. Το μεγαλύτερο πλήγμα υπέστησαν οι πολυσχιδείς ασφαλιστικοί όμιλοι (multiline insurers), όπου τα margins περιορίστηκαν κατά 196 μονάδες βάσης, στο 10,46%.

Η τάση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει ορισμένες εταιρίες να απαλλαγούν από μη αποδοτικές δραστηριότητες, καθώς ” ίσως καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι η παροχή ευρείας γκάμας προϊόντων σε μεγάλο φάσμα πελατών δεν αποτελεί πλέον βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο.Πολλές θα περιορίσουν την προϊοντική τους γκάμα, άλλες θα προχωρήσουν σε πωλήσεις μονάδων που δεν θεωρούν στρατηγικής σημασίας (non core) ή δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα’, προβλέπει η S&P.

Η δε επίδραση της τεχνολογίας στον ασφαλιστικό κλάδο θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. “Αν και η ασφαλιστική βιομηχανία εξακολουθεί να έχει υψηλή εξάρτηση από τους διαμεσολαβητές (μεσίτες και πράκτορες) για το μάρκετινγκ και τη διανομή των προϊόντων της, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν έρευνα αγοράς και να προμηθεύονται προϊόντα (πχ ασφάλειες αυτοκινήτου) online, κάτι που σημαίνει ότι η ανταγωνιστικότητα κάθε ασφαλιστικής εταιρείας θα κριθεί εν πολλοίς από το κατά πόσο είναι ικανή να προσαρμοστεί σε αυτή την αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών.Καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές όπως το  Policy Genius  και το Google Compare, δικτυακοί τόποι που επιτρέπουν στους καταναλωτές να συγκρίνουν ομοειδή ασφαλιστικά προϊόντα, είναι δυο μόνο παραδείγματα.Τέτοια sites όχι μόνο βοηθούν τις ασφαλιστικές εταιρείες να αυξήσουν την online παρουσία τους, αλλά και συμβάλλουν στην περαιτέρω τυποποίηση των ασφαλιστικών προϊόντων”, καταλήγει η μελέτη της S&P.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*