Evgeny Ignatov: Το στρατηγικό σχέδιο της Euroins για περαιτέρω ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Στον Βάιο Κρόκο

Έχοντας θέσει ισχυρές βάσεις στην αγορά, η Euroins επεκτείνει την παρουσία της σε όλη τη χώρα, διευρύνοντας τις ασφαλιστικές καλύψεις που προσφέρει. Στηρίζει όλα τα κανάλια πωλήσεων, περιλαμβανομένων και των κλασικών διαμεσολαβητών (brokers), ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην ποιότητα των ψηφιακών υπηρεσιών, διασφαλίζοντας την άρτια και ταχεία εξυπηρέτηση του πελάτη.

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο iw, o CEO της Euroins Ελλάδος, κ. Evgeny Ignatov, περιγράφει τα στρατηγικά πλάνα της εταιρείας και τις προοπτικές του κλάδου, μιλά για την πρόσφατη σύσταση του νέου κλάδου ασφάλισης εγγυήσεων, ενώ αποκαλύπτει πως εντός του καλοκαιριού η εταιρεία εισέρχεται και στην ασφάλιση περιουσίας. Την ίδια ώρα, η εταιρεία ήδη σχεδιάζει νέα ασφαλιστικά προϊόντα, που θα παρουσιάσει στο μέλλον.

Ο κ. Ignatov υπογραμμίζει την ανάγκη θεσμικών αλλαγών, που απαιτούνται με αποδοτικό και βιώσιμο τρόπο υπό τις αρχές της ασφαλιστικής επιστήμης και τεχνικής για την κάλυψη των μεγάλων κινδύνων που απορρέουν από τις αυξανόμενες φυσικές καταστροφές, κάτι που θα ωφελήσει τόσο τους ασφαλισμένους όσο και την Πολιτεία.

Στο ίδιο πλαίσιο, επισημαίνει την ανάγκη θέσπισης κινήτρων που θα διευκόλυναν την αύξηση του, μέχρι σήμερα, χαμηλού ποσοστού ασφαλιστικής διείσδυσης που χαρακτηρίζει την Ελλάδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Στον πυρήνα της φιλοσοφίας της Euroins βρίσκεται σταθερά ο άνθρωπος, γεγονός που αποδεικνύεται διαχρονικά όχι μόνο από τις σχέσεις της με συνεργάτες και ασφαλισμένους, αλλά και από τις πλούσιες δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας που αναπτύσσει από την πρώτη ημέρα δραστηριοποίησής της στην Ελλάδα.

iw? Πείτε μας λίγα λόγια για τα ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της Euroins από το ξεκίνημά σας στην ελληνική αγορά και την εδραίωση του ελληνικού παραρτήματος.

απ. Η Euroins ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά το 2014 υπό το καθεστώς της Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) και το 2019 συστάθηκε το υποκατάστημα της Euroins Bulgaria AD με την επωνυμία «Euroins Ελλάδος». Επόμενο ορόσημο στην ιστορία του ελληνικού branch είναι η πιστοποίηση με ISO του Συστήματος Διαχείρισης EuroinsClaims, της εταιρείας διαχείρισης ζημιών της Euroins Ελλάδος. H EuroinsClaims διαθέτει έμπειρους διακανονιστές και διοικητικό προσωπικό στον ασφαλιστικό κλάδο, οι οποίοι αναλαμβάνουν με επαγγελματισμό τη διεκπεραίωση της εκάστοτε ζημιάς. Πιο πρόσφατος σταθμός στην ιστορία της Euroins στην Ελλάδα είναι η σύσταση του νέου κλάδου ασφάλισης εγγυήσεων, ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2021, με στόχο να διευκολύνει την παροχή εγγυήσεων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

iw? Τι ασφαλιστικά προϊόντα προσφέρετε και ποιες συνεργασίες έχετε συνάψει (π.χ. με ασφαλιστικούς πράκτορες και διαμεσολαβητές);

απ. Στην ελληνική αγορά, προσφέρουμε, προς το παρόν, προϊόντα γενικής ασφάλισης, δηλαδή ασφάλειες οχημάτων και ασφάλειες εγγυήσεων. Τους επόμενους μήνες, εντός του καλοκαιριού 2022, αναμένεται να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας στην ασφάλιση περιουσίας, η οποία εκτιμάμε ότι έχει πολύ ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα, λόγω του υψηλού ποσοστού ιδιοκατοίκησης, της ανοδικής πορείας του real estate ως επενδυτικού καταφυγίου, αλλά και των νομοθετικών ρυθμίσεων που προωθούνται το τελευταίο διάστημα στη χώρα.

Νέες υπηρεσίες στα σκαριά, ταξιδιωτικές ασφαλίσεις, καλύψεις στον κυβερνοχώρο κ.ά.

Σε βάθος τριετίας, σχεδιάζουμε την παροχή τεσσάρων νέων ασφαλιστικών προϊόντων, για τα οποία θα μάθετε περισσότερα όταν ωριμάσουν οι συνθήκες. Σε ό,τι αφορά στο μοντέλο λειτουργίας της Euroins Ελλάδος, οι συνεργασίες μας εκτείνονται σε όλα τα κανάλια πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων και των κλασικών διαμεσολαβητών (brokers).

iw? Στην αγορά ασφάλισης οχημάτων παρατηρείται έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών. Τα δικά σας προϊόντα πώς διαφοροποιούνται έναντι του ανταγωνισμού;

απ. Στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας βρίσκεται ο άνθρωπος. Στόχος μας είναι η ταχύτερη και αποδοτικότερη εξυπηρέτηση των ανθρώπων μας, είτε πρόκειται για τους πελάτες είτε για τους συνεργάτες μας. Για να το πετύχουμε αυτό έχουμε επιστρατεύσει όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες προκειμένου να ενσωματώσουμε στα συστήματά μας κάθε δυνατή καινοτομία που διευκολύνει την εμπειρία του χρήστη και επιταχύνει την εξυπηρέτησή του. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες κατά τη διάρκεια ανάληψης κινδύνων, αλλά και κατά τη διαδικασία αποζημιώσεων.

Επιπλέον, εφαρμόζουμε αυτοματοποιημένη διαδικασία προασφαλιστικού ελέγχου, ο οποίος διενεργείται εντός μόλις πέντε λεπτών, για τη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου.

iw? Ποια είναι τα σχέδια ανάπτυξης της δραστηριότητάς σας στην Ελλάδα;

απ. Η παρουσία μας στην ελληνική αγορά έχει επιβεβαιώσει και με το παραπάνω, έως σήμερα, την επιλογή μας αυτή. Στα σχέδιά μας περιλαμβάνεται η περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας σύμφωνα με το business plan του ομίλου συνολικά, αλλά και των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα και ευρύτερα στην Ευρώπη.

Για να απαντήσω πιο συγκεκριμένα στην ερώτησή σας, καταρχάς θα εμπλουτίσουμε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας με νέες υπηρεσίες, όπως προανέφερα. Κάποιες από αυτές αφορούν στις γενικές ασφάλειες, αλλά και νέα προϊόντα, όπως οι ταξιδιωτικές ασφάλειες. Επιπλέον, σκοπεύουμε να εισέλθουμε δυναμικά σε έναν νέο, σχετικά, κλάδο των ασφαλιστικών υπηρεσιών, την ασφάλιση στον κυβερνοχώρο.

Για να πετύχουμε τους στόχους μας δίνουμε έμφαση στη δυναμική επέκταση της δεξαμενής διαμεσολαβητών με τους οποίους εργαζόμαστε πολύ στενά, καθώς και στην επέκταση της παρουσίας μας σε όλη τη χώρα με τη δημιουργία περισσότερων υποκαταστημάτων.

Η Euroins, όπως και σύσσωμος ο κλάδος μας, είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε ένα μέρος του κόστους αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών που επιφέρει η κλιματική κρίση

Σήμερα, διατηρούμε τρία υποκαταστήματα (Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη) και σκοπεύουμε να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας στην Περιφέρεια, προκειμένου να βρισκόμαστε κοντά στους συνεργάτες μας. Παράλληλα, σκοπεύουμε να ενισχύσουμε και τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας με τους συνεργάτες μας, εισάγοντας αυτοματοποιημένες διαδικασίες, που διευκολύνουν την καθημερινότητα όλων και ενισχύουν την αποδοτικότητα των υπηρεσιών μας.

iw? Είπατε νωρίτερα ότι, από το 2021, προσφέρετε ασφάλειες εγγυήσεων. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για το συγκεκριμένο ασφαλιστικό προϊόν και για το κατά πόσον υπάρχει ανταπόκριση στην ελληνική αγορά;

απ. Οι ασφάλειες εγγυήσεων απευθύνονται σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και έχουν σκοπό να διευκολύνουν τις συναλλαγές τους με τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα. Χάρη στην ταχύτητα έγκρισης και χορήγησης, το προϊόν μας είναι άκρως ανταγωνιστικό και η μεγάλη επιτυχία που έχει καταγράψει στην Ελλάδα είναι η ισχυρή απόδειξη ότι η εγχώρια αγορά εμπιστεύεται την εταιρεία μας.

iw? Πώς αντιλαμβάνεστε τον ψηφιακό μετασχηματισμό; Η Euroins έχει σχεδιάσει ή εφαρμόσει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για τους πελάτες και τους συνεργάτες της προς αυτήν την κατεύθυνση;

απ. Η τεχνολογία έχει προσθέσει στη φαρέτρα μας σημαντικά όπλα, που μεγιστοποιούν την ασφάλεια και ταυτόχρονα βελτιώνουν θεαματικά την εμπειρία του πελάτη. Ταυτόχρονα, όμως, όσο μεταφέρουμε τις δραστηριότητές μας από τον φυσικό στον ψηφιακό κόσμο, ερχόμαστε αντιμέτωποι με νέους κινδύνους, όπως είναι οι κυβερνοαπειλές. Αυτός είναι ο λόγος που η Euroins Bulgaria έχει αναπτύξει πρότυπα προϊόντα cyber security, προκειμένου να βρισκόμαστε πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από την ανάγκη του πελάτη.

Στον τομέα της ποιότητας των ψηφιακών υπηρεσιών, έχουμε προβεί σε σημαντικά βήματα, που διασφαλίζουν την άρτια και ταχεία εξυπηρέτηση του πελάτη. Ένα παράδειγμα είναι τα συστήματα ελέγχου χρόνου και ποιότητας, για τα οποία λάβαμε πιστοποίηση ISO –συγκεκριμένα για το Σύστημα Διαχείρισης EuroinsClaims.

Μιας και ρωτάτε για τους πελάτες και τους συνεργάτες μας, είναι αυτονόητο ότι μια εταιρεία δεν αρκεί να ψηφιοποιεί μόνο τις δικές της λειτουργίες. Είναι αναγκαίο να λειτουργεί ως μέντορας αλλαγής και προόδου και για τους συνεργάτες της, συνδράμοντάς τους με τεχνογνωσία όπου απαιτείται.

Στο πλαίσιο αυτό, οι συνεργάτες μας εκπονούν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια διαρκούς βελτίωσης των υποδομών μας, προκειμένου όχι απλώς να φαινόμαστε “digital”, αλλά να είμαστε ουσιαστικά “digital”, τόσο στην εξυπηρέτηση των συνεργατών μας όσο και των πελατών μας. Και γνωρίζουν ότι είμαστε πάντα στη διάθεσή τους, είτε να βελτιώσουμε τη δική μας λειτουργία είτε να τους βοηθήσουμε να βελτιώσουν τη δική τους.

iw? Η πανδημική κρίση Covid-19 έχει ασκήσει πρωτοφανή πίεση στα άτομα και τις κοινότητες. Πώς στηρίξατε τους ανθρώπους, αλλά και τις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείστε, μέσω πρωτοβουλιών εταιρικής υπευθυνότητας που έχετε λάβει αυτό το διάστημα;

απ. Στη Euroins πιστεύουμε ότι οι εταιρείες είναι κομμάτι της κοινωνίας και οφείλουν να αποδίδουν σε αυτήν ένα μέρος των κερδών τους μέσω στοχευμένων δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας, οι οποίες επιβάλλεται να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εποχής. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία εφαρμόζει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ESG από την πρώτη ημέρα δραστηριοποίησης στην Ελλάδα, το οποίο εξελίσσουμε και αναπτύσσουμε με γνώμονα τις ανάγκες των κοινοτήτων όπου δραστηριοποιούμαστε.

Ειδικά στην πανδημική κρίση, οι δράσεις μας επικεντρώθηκαν, όπως ήταν φυσικό, στην ενίσχυση του υγειονομικού κλάδου, που είχε δυσανάλογα μεγάλες ανάγκες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Επιπλέον, προτεραιοποιήσαμε τις ομάδες υψηλότερων αναγκών, όπως είναι τα παιδιά και οι κοινωνικά ευπαθείς πολίτες. Αξίζει να αναφέρω ότι, ήδη πριν από την πανδημική κρίση, η εταιρεία μας είχε βραβευθεί δύο φορές για την προσφορά της στην κοινωνία, η οποία εδράζεται στην ευαισθησία μας σε ζητήματα που άπτονται της φροντίδας παιδιών και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.

Από το 2014, αποτελούμε σταθερό και συνεπή υποστηρικτή του έργου του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Βρίσκομαι προσωπικά σε διαρκή επικοινωνία με τον πρόεδρο του «Χαμόγελου», Κώστα Γιαννόπουλου, με στόχο να συνδράμουμε με τα μέσα που διαθέτουμε στην κάλυψη των αναγκών ενός τόσο σημαντικού φορέα για τη χώρα.

Ακολούθως, με γνώμονα τη βελτίωση των εκπαιδευτικών υποδομών της χώρας, υλοποιήσαμε το πρόγραμμα «20 Χρόνια Euroins-20 Σχολεία ανά την Ελλάδα». Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, ανανεώθηκε ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός 20 σχολείων, τα οποία απέκτησαν σύγχρονα μέσα διδασκαλίας και σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, μεταξύ άλλων.

Επιπλέον, στεκόμαστε στο πλευρό ταλαντούχων αθλητών και ομάδων, με κορυφαία στιγμή τη νικηφόρα πορεία του Χρήστου Βολικάκη ως παγκόσμιου πρωταθλητή ποδηλασίας πίστας και τη συμμετοχή του στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο 2021.

Με μεγάλη υπερηφάνεια υποστηρίξαμε τον Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο του Μαστού «Άλμα Ζωής» και τον μαραθώνιο “Race for the Cure”, επενδύοντας ακόμη μία φορά στη σημασία που έχει η πρόληψη για την υγεία μας.

Σημαντικές, όμως, είναι και οι δράσεις που έχουμε υλοποιήσει στις κοινότητες όπου δραστηριοποιούμαστε ανά τη χώρα. Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, έχουμε παράσχει οικονομική στήριξη σε γηροκομεία, αθλητικά σωματεία, τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους κ.ά.

Παράλληλα, στηρίζουμε με συνέπεια την Ελληνική Αστυνομία, εξοπλίζοντας τμήματα της χώρας με υπερσύγχρονα αλκοολόμετρα ως ένα μέτρο αποτροπής των τροχαίων ατυχημάτων λόγω μέθης, μια «πληγή» που παραμένει ανοιχτή στους ελληνικούς δρόμους.

H εταιρεία εφαρμόζει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ESG, το οποίο εξελίσσεται και αναπτύσσεται με γνώμονα τις ανάγκες των κοινοτήτων στις οποίες δραστηριοποιείται.

Επιπλέον, έχουμε ενισχύσει μια σειρά από δημόσια νοσοκομεία με υγειονομικό υλικό, το οποίο εστάλη και σε λοιπές κρατικές υπηρεσίες για τη διευκόλυνση των εργαζομένων και την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Επίσης, καθώς η πανδημία άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, λόγω της τηλεκπαίδευσης, δωρίσαμε φορητούς υπολογιστές σε παιδιά οικογενειών με οικονομική δυσχέρεια.

Η πανδημία, επομένως, μας βρήκε έτοιμους να ανταποκριθούμε, όπως πάντα, στην «πρώτη γραμμή», προς όφελος του πολίτη.

iw? Τελευταία, υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον και έχουν κατατεθεί σχετικές προτάσεις στην ελληνική Πολιτεία από τους «παίκτες» της ασφαλιστικής αγοράς για λήψη πρωτοβουλιών που αφορούν κυρίως στην ασφάλιση ακινήτων (από φυσικές καταστροφές) και τις ασφάλειες υγείας. Ποια είναι η γνώμη σας; Μπορούν οι πολίτες να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω απέναντι στα οφέλη της ασφαλιστικής κάλυψης και πώς μπορεί να γίνει αυτό; Απαιτείται, πιστεύετε, πιο στοχευμένη εκπαίδευση των καταναλωτών;

απ. Τα τελευταία χρόνια, βιώνουμε μια σειρά από διαδοχικές κρίσεις στο οικονομικό, το υγειονομικό και το κλιματικό πεδίο, κυρίως. Η ανάγκη κάλυψης έναντι διαφορετικών κινδύνων, όπως κινδύνων στον κυβερνοχώρο και αυτών που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή, αλλά και έναντι των επιπτώσεων της πανδημίας, αυξάνει τη ζήτηση νέων ασφαλιστικών προϊόντων, γεγονός που επισημαίνει και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος στην Έκθεσή του για το 2021.

Υπό τις τρέχουσες συνθήκες, η ιδιωτική ασφάλιση διαδραματίζει έναν πολύ σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό ρόλο διεθνώς. Μέσω των διαθέσιμων ασφαλιστικών προϊόντων οι ασφαλισμένοι έχουν τη δυνατότητα να απορροφούν, σε σημαντικό βαθμό, τις επιπτώσεις από τυχόν δυσμενή γεγονότα.

Πράγματι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για το 2021, η ασφαλιστική αγορά κινήθηκε ανοδικά, με τη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων να παρουσιάζει αύξηση 7,7% (+10% οι ασφαλίσεις ζωής, +5,7% οι ασφαλίσεις ζημιών). Η ελληνική ασφαλιστική αγορά κατέβαλε αποζημιώσεις στους ασφαλισμένους της τάξης των 2,5 δισ. ευρώ ετησίως.

Για να εδραιωθεί περαιτέρω η ασφαλιστική κουλτούρα στην Ελλάδα, απαιτείται η συντονισμένη δράση της Πολιτείας προκειμένου να αναγνωριστεί ευρέως ότι ο ιδιωτικοοικονομικός χαρακτήρας του ασφαλιστικού κλάδου μπορεί να έχει σημαντική συμβολή στη δημιουργία πλούτου για την οικονομία. Στο σημείο αυτό, συμμερίζομαι τη θέση της κεντρικής τράπεζας για την ανάγκη να θεσπιστούν κίνητρα που θα διευκόλυναν την αύξηση του, μέχρι σήμερα, χαμηλού ποσοστού ασφαλιστικής διείσδυσης που χαρακτηρίζει την Ελλάδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος των ζημιών, ιδίως σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.

Σε ό,τι αφορά στη δημόσια συζήτηση που έγινε τις τελευταίες εβδομάδες για τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο, συμφωνούμε με τη θέση που είχε διατυπώσει δημοσίως η ΕΑΕΕ ότι απαιτείται ενδελεχής σχεδιασμός όσον αφορά στην υποχρεωτική ασφάλιση των κτηρίων. Η εκτίμησή μας είναι ότι η προσέγγιση πρέπει να γίνεται σε συμπεριληπτική και όχι απομονωμένη βάση, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς.

Η Euroins, όπως και σύσσωμος ο κλάδος μας, είμαστε διατεθειμένοι να αναλάβουμε ένα μέρος του κόστους αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών που επιφέρει η κλιματική κρίση, απομειώνοντας έτσι το βάρος που, σήμερα, επωμίζεται αποκλειστικά η Πολιτεία. Για να γίνει, όμως, αυτό με αποδοτικό και βιώσιμο τρόπο απαιτείται προσεκτική μελέτη των αρχών της ασφαλιστικής επιστήμης και τεχνικής και, φυσικά, είμαστε πρόθυμοι να συνδράμουμε με όλα μας τα μέσα την Πολιτεία προς αυτήν την κατεύθυνση. Για να πειστούν οι πολίτες για την αναγκαιότητα της ασφαλιστικής κάλυψης και να εφαρμόσουν τις νέες διατάξεις που θεσπίζει η Πολιτεία προς αυτήν την κατεύθυνση είναι αναγκαίο το νέο πλαίσιο που θα διαμορφωθεί στην Ελλάδα να είναι ολοκληρωμένο και «στεγανό», ώστε να αποτελέσει τη βάση για την εδραίωση της ασφαλιστικής κουλτούρας στη χώρα.

*από το περιοδικό Insurance World

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*