Οι επόμενες κινήσεις της ασφαλιστικής που έλαβε πρόστιμο 150.000

Αν και η παράβαση έχει διαπιστωθεί για το έτος 2016, την δικαστική οδό έχει κάθε δικαίωμα να ακολουθήσει η ασφαλιστική εταιρεία η οποία έλαβε πρόστιμο ύψους 150.000 από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτη, λόγω του ότι αποζημίωσε μέρος μόνο των εξόδων νοσηλείας που κατέβαλαν οι ασφαλισμένοι, δίχως να συμπεριλάβει στην ασφαλιστική αποζημίωση, ως όφειλε δυνάμει των ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής, τον αναλογούντα Φ.Π.Α. επί των εξόδων νοσηλείας, αν δεν δεχτεί να καταβάλλει το πρόστιμο.

Συνολικά η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή επέβαλε κατά το έτος 2016  χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 1.156.000 ευρώ

Ειδικότερα, για παραβάσεις του Ν. 2251/94 «Προστασία των καταναλωτών» , όπως ισχύει, για συναλλαγές κατά την αγορά καταναλωτικών προϊόντων επεβλήθησαν 25 πρόστιμα συνολικού ύψους 153.500 ευρώ και  έγιναν 5 συστάσεις για συμμόρφωση.

Οι διαπιστωθείσες παραβάσεις για τις οποίες επεβλήθησαν τα ανωτέρω πρόστιμα αφορούσαν σε μη τήρηση των διατάξεων του Ν.2251/94 για τις εξ αποστάσεων συναλλαγές (ηλεκτρονικό εμπόριο), σε μη παροχή/τήρηση εγγυήσεων, σε μη παράδοση αγαθών, σε αθέμιτες πρακτικές και σε μη απάντηση επί καταγγελίας.

Όσον αφορά στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, κατά το έτος 2016 επεβλήθησαν σε τράπεζες 84 πρόστιμα ύψους 512.500 ευρώ κυρίως για παραβίαση του νόμου 3869/2010 (νόμου Κατσέλη), όπως ισχύει. Η σχετική ρύθμιση αφορά στην υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση εντός δέκα (10) ημερών στο δανειολήπτη που επιθυμεί να υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου  αναλυτική βεβαίωση οφειλών και να τον ενημερώνουν εγγράφως για το ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης. Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούσαν κατά πολύ την ανωτέρω προθεσμία.

Σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών και τράπεζες επεβλήθησαν επίσης  12 πρόστιμα ύψους 315.000 ευρώ κυρίως για μη ταυτοποίηση, για αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές, για μη τήρηση τραπεζικού απορρήτου, για κλήση σε τηλέφωνο εργασίας, για συχνότητα οχλήσεων, για τη δυσφήμιση στο οικογενειακό περιβάλλον και για κλήσεις πριν καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή.

Ελ. Ε

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*