back to top
20.4 C
Athens
Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025

Μετά το Agency και το Πρακτορειακό δίκτυο, τι;

του Δημήτρη Πιέτρη, ιδιοκτήτης της εταιρίας ασφαλιστικών εργασιών Πιέτρης & Συνεργάτες και Απόφοιτος του Τμήματος Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς

Η ασφαλιστική αγορά στην χώρα μας, παρά τα έτη πορείας της, βρίσκεται σε νηπιακή ακόμα κατάσταση, μη ικανή να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες προκλήσεις και απαιτήσεις του ανθρώπινου δυναμικού της και των καταναλωτών που την εμπιστεύονται.

- Advertisement -

Βλέποντας κανείς τα μακροοικονομικά δεδομένα του 1997, το ποσοστό παραγωγής ασφαλίστρων επί του Α.Ε.Π. ήταν 1,73%, ενώ το 2014 το ίδιο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 2,23%. Δηλαδή μέσα σε 17 χρόνια ο θεσμός της ιδιωτικής ασφάλισης επί του Α.Ε.Π. κατάφερε να αυξηθεί μόλις κατά 0,5%!

Θα μπορούσα να εστιάσω στις αιτίες και στα προβλήματα που αποδεικνύουν γιατί οι δείκτες δεν βγαίνουν, αλλά θα πρωτοτυπήσω παρουσιάζοντάς σας ένα νέο ελπιδοφόρο και λογικό μοντέλο ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, που θα πρέπει να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα.

- Advertisement -

Από τα παλαιότερα χρόνια, κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής με την είσοδο του στην αγορά εργασίας, έπρεπε να επιλέξει μεταξύ του αποκλειστικού δικτύου Agency και του ανεξάρτητου Πρακτορειακού δικτύου. Αυτός ο διαχωρισμός μπορεί να εξυπηρετούσε τις συνθήκες της αγοράς το 1980 και το 1990, αλλά σήμερα ότι είχαν να δώσουν αυτά τα μοντέλα, το έδωσαν “πιάνοντας ταβάνι”.

Από την μικρή μου εμπειρία στον χώρο (ξεκίνησα το 2010), διαπιστώνω με λύπη μου ότι το σύστημα έφτασε στα όρια του, μη προσφέροντας ένα αναπτυσσόμενο μακροπρόθεσμο περιβάλλον, χειροτερεύοντας την θέση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Η ατολμία των στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς να εισάγουν νέες πρακτικές, η στείρα αντιγραφή κανονισμών πωλήσεων και η υιοθέτηση της περπατημένης μας οδηγεί σε αβέβαια μονοπάτια.

Δεν μπορούν οι υποστηρικτές του Agency να κατανοήσουν ότι ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής που εμφανίζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας (δηλαδή μια ατομική επιχείρηση) πρέπει να υπακούει σε μια δομή (υποδιευθυντή, διευθυντή, επιθεωρητή κλπ) σαν να βρίσκεται σε υπαλληλικό καθεστώς.

Τα παράδοξα του συστήματος αυτού, είναι η μονόπλευρη ανάπτυξη του κλάδου ζωής έναντι των άλλων κλάδων, τα γραφεία πωλήσεων να έχουν ελάχιστη επισκεψιμότητα και ότι οι νέες συνεργασίες βασίζονται μόνο σε ανούσιες στρατολογήσεις (με πολύ χαμηλό βαθμό επιβίωσης των νέων συνεργατών, που αναζητούν κατά κύριο λόγο υπαλληλική εργασία) καθιστώντας απαγορευτική την προσέλκυση διαμεσολαβητών του πρακτορειακού δικτύου.

Με την σειρά τους οι υποστηρικτές του Πρακτορειακού Δικτύου, δεν κατανοούν ότι η νοοτροπία supermarket (δηλαδή θα πρέπει να υπάρχουν όλες οι διαθέσιμες επιλογές για να μην χαθεί ο πελάτης), πλειοδοσίας ασφαλίστρων και εσωτερικού ανταγωνισμού δεν τους καθιστά βιώσιμους για τα επόμενα χρόνια. Η κύρια ενασχόληση με τον κλάδο αυτοκινήτου και με αντικείμενα που δεν προβλέπονται από τις συμβάσεις δημιουργούν μια καθημερινότητα που φθείρει και μετατρέπει τον ελεύθερο επαγγελματία από σύμβουλο πωλήσεων σε γραμματεία, διακανονιστή ζημιών και εισπράκτορα. Επίσης η παύση πληρωμών των υποχρεώσεών τους (ασφαλιστικά ταμεία, ασφαλιστικές, ιδιώτες) δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στις υγιείς επιχειρήσεις.

Το νέο μοντέλο που προτείνω είναι μια ξεχωριστή ασφαλιστική εμπειρία. Ανάπτυξη όμως, χωρίς επένδυση των ασφαλιστικών εταιριών σε στελέχη, υποδομές και τεχνολογία δεν γίνεται.

Αρχικά θα πρέπει να συγχωνευτεί το Agency και το Πρακτορειακό Δίκτυο. Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας εσωτερικός κανονισμός εξέλιξης των στελεχών με διαφάνεια και αντικειμενικότητα, που δεν θα στηρίζεται πλέον στις προμήθειες και στις υπερπρομήθειες αλλά σε bonus και εταιρικές παροχές.

Κάθε ασφαλιστική θα πρέπει να αποκτήσει υποκαταστήματα στις μεγάλες πόλεις, τα οποία θα είναι διοικητικά και παραγωγικά. Θα πρέπει δηλαδή να πραγματοποιηθεί και μια αποκέντρωση υπηρεσιών και διαδικασιών των κεντρικών γραφείων και να επιλέξει τα πρόσωπα τα μορφωτικού επιπέδου και κύρους τα οποία θα είναι άξια να την εκπροσωπούν στην εκάστοτε περιοχή.

Οι νέες ομοιόμορφες δομές θα υποδεχθούν τους διαμεσολαβητές, οι οποίοι θα θεωρούνται πλέον στελέχη της εταιρίας και οι πρώην ανταγωνιστές τους συνάδελφοι, υπογράφοντας σύμβαση εργασίας, με σκοπό την παροχή συμβουλών και πρόσκτησης ασφαλιστικών εργασιών που θα πιστώνονται στο υποκατάστημα.

Το εγχείρημα όμως για να πετύχει, θα πρέπει οι πωλήσεις που γίνονται τόσο από τα εναλλακτικά κανάλια των ασφαλιστικών, όσο και από συνεργασίες τους με όλους φορείς (internet, τράπεζες, αντιπροσωπείες κλπ) να παύσουν και να εξυπηρετούνται από τα υποκαταστήματα.

Εφόσον τα φάρμακα δεν μπορούν να πωλούνται online, οι ιατροί δεν εξετάζουν και εκδίδουν γνωματεύσεις online και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές δεν παρέχουν και τραπεζικά προϊόντα ή αυτοκίνητα γιατί να συνεχίζεται το φαινόμενο του κανιβαλισμού εις βάρους τους;

Το σύστημα χρειάζεται αλλαγή και ευελπιστώ ότι το άρθρο αυτό θα είναι τροφή για σκέψη στους νεότερους επικεφαλής των ασφαλιστικών εταιριών και των δικτύων πωλήσεων, ώστε να κάνουμε τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης κυρίαρχο!

Προσωπικό Blog www.pietris.wordpress.com

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Συνάντηση Κυριάκου Μητσοτάκη με ασφαλιστές και επενδυτές στη Νέα Υόρκη

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τις οικονομικές προοπτικές, τα μεταρρυθμιστικά σχέδια και την επίτευξη στόχων σε ένα σύνθετο γεωπολιτικό περιβάλλον

Μήνας Alzheimer στο Ίδρυμα Γουλανδρή: Μια ατζέντα που αφορά την ασφαλιστική αγορά

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή αφιερώνει τον μήνα Σεπτέμβριο στη νόσο Alzheimer και την υγιή γήρανση - Δείτε τις δραστηριότητες

Insurance Conference 2025: Η Ασφαλιστική Αγορά σε Μετάβαση

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά διανύει μια περίοδο μετάβασης και στρατηγικού μετασχηματισμού

Δείτε ποιοι και πως δουλεύουν οι Ελβετοί Ασφαλιστές

Ποιοι είναι αυτοί που διανέμουν τα ασφαλιστικά προϊόντα και γιατί οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις βρίσκονται στα πανεπιστήμια

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Προς απόκτηση του 100% της Eurolife Life η Eurobank

Yπεγράφη σχέδιο συμφωνίας με τη Fairfax - Οι αλλαγές στο ΔΣ

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Τάσεις αποζημιώσεων Cyber Insurance 2025 – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Οι ασφαλισμένοι καλούνται να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο, με την κυβερνοασφάλιση κρίσιμο δίχτυ ασφαλείας, αλλά όχι υποκατάστατο καλών πρακτικών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός «Together 4 a Better World» του Ιδρύματος Reale

Ψηφίστε ως τις 22/10 για καλό σκοπό: να αναδείξετε 10 κοινωνικές πρωτοβουλίες που θα λάβουν χορηγία ύψους 10.000 ευρώ

Μην πετάς ποτέ αποδείξεις και συμβόλαια – ένα απλό tip που μπορεί να σε σώσει

Η ARAG επισημαίνει ότι η σωστή τεκμηρίωση είναι το πρώτο βήμα για να προστατεύσεις τα συμφέροντά σου

7η Εθνική Συνδιάσκεψη: Το «δυνατό χαρτί» του ΕΕΑ με πλούσια και επίκαιρη ατζέντα – ζωντανά στο Ζάππειο και σε streaming

Το Ζάππειο Μέγαρο θα φιλοξενήσει το Σάββατο 18 Οκτωβρίου έναν θεσμό που έχει εξελιχθεί σε πυξίδα για ολόκληρη την ασφαλιστική αγορά

Mentoring: Η ήσυχη δύναμη της εξέλιξης

Όσο περισσότερο ο κόσμος κινείται προς την ψηφιακή ταχύτητα τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ανάγκη για εκείνους που ξέρουν να καθοδηγούν με ανθρωπιά

Η συνεργασία ΠΟΑΔ – HALA αναδεικνύει την ωριμότητα της ασφαλιστικής αγοράς

Η κίνηση ανοίγει νέους δρόμους, καθώς προάγει την εξωστρέφεια των πραγματογνωμόνων και ενισχύει την κατανόηση του έργου τους από την αγορά