back to top
24.8 C
Athens
Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025

Ζημίες στη ναυτιλία λόγω κορωνοϊού βλέπει η Allianz

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που προκαλούνται από την πανδημία του κορωνοϊού απειλούν να υπονομεύσουν τις βελτιώσεις σε θέματα ασφαλείας στον κλάδο ναυτιλίας και θα μπορούσαν να αυξήσουν τις ζημίες, σύμφωνα με μελέτη της Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS). 

- Advertisement -

Η ετήσια μελέτη του γερμανικού ασφαλιστικού κολοσσού δείχνει ότι το 2019 οι ζημίες στη ναυτιλία υποχώρησαν σε ιστορικό χαμηλό, με μείωση 20% σε σχέση με το 2018.  Ωστόσο, η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών λόγω της πανδημίας σε συνδυασμό με ένα πιο δύσκολο λειτουργικό περιβάλλον υποδεικνύουν αναστροφή της πτωτικής τάσης. Η προειδοποίηση της AGCS αναμένεται να προκαλέσει προβληματισμό στους ναυτασφαλιστές

Κατεγράφησαν 41  «απώλειες» πλοίων άνω των 100 τόνων το 2019, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2000. Προβλήματα που προκύπτουν από φορτηγά πλοία (κυρίως πυρκαγιές) εξακολουθούν να είναι οι βασικότερες πηγές ζημιών στον κλάδο, με το καταστροφικότερο γεγονός του 2019 να είναι η βύθιση του Golden Ray, που υπολογίζεται ότι θα προκαλέσει ζημίες 440 εκατ. δολαρίων στην αγορά προστασίας και αποζημίωσης (P&I).

- Advertisement -

Σύμφωνα πάντα με την AGCS, οι άμεσες αξιώσεις ως αποτέλεσμα του Covid-19 αναμένεται να γίνουν αισθητές στον κλάδο P&I, αλλά οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις θα μπορούσαν να είναι πολύ ευρύτερες.

«Οι αλυσιδωτές επιπτώσεις από την πανδημία και την οικονομική ύφεση θα μπορούσαν να είναι μεγάλες και να περιλαμβάνουν περικοπές, κόπωση πληρωμάτων, προβλήματα στη συντήρηση, τις επιθεωρήσεις λιμανιών καθώς και την επιχειρησιακή ετοιμότητα απόκρισης σε επείγουσα συμβάντα» σχολίασε ο Majid Beladraoui, αναλυτής για θέματα ασφάλισης πλοίων. Ο ίδιος έκανε λόγο για αυξημένη πιθανότητα ατυχημάτων εν πλω λόγω ανθρωπίνων λαθών, καθώς οι ανανεώσεις πληρωμάτων έχουν επηρεαστεί από τον Covid-19. Την ίδια στιγμή, παρατηρείται διαταραχή στις βασικές εργασίες συντήρησης των πλοίων, αυξάνοντας τον κίνδυνο μηχανικών βλαβών, που συνιστούν ούτως ή άλλως μια από τις βασικές «εστίες» αιτήσεων αποζημίωσης. Την ίδια στιγμή, οι μειωμένες υποχρεωτικές επιθεωρήσεις μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τις συνθήκες εργασίες στα πλοία, ενώ οι καταστροφές φορτίων και οι καθυστερήσεις πιθανότατα θα αυξηθούν, αντανακλώντας τις πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

«Σε περίπτωση ενός μεγάλου ατυχήματος, απομένει να φανεί πόσο καλά θα λειτουργήσουν οι υπηρεσίες διάσωσης, υπό καθεστώς περιορισμών λόγω Covid”, σημείωσε ο επικεφαλής ναυτιλιακών ρίσκων της AGCS, Rahul Khanna.  

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Allianz: Οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνουν τους κινδύνους για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο

Έκθεση «Allianz Safety and Shipping Review 2025»: Η εμπορική σύγκρουση μεταξύ Η.Π.Α. και Κίνας, καθώς και αύξηση του «σκιώδους στόλου»

Allianz – Plus2Feet συνεχίζουν να δίνουν κίνηση και ελπίδα στα ζώα που το χρειάζονται

Η Allianz συνεχίζει τη συνεργασία της με την εταιρεία Plus2Feet, στο πλαίσιο της κοινής δράσης «Walking Together», που ξεκίνησε το 2021 μ

Allianz: Ισχυρή η ανάπτυξη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά

Η Allianz Research δημοσίευσε τη νεότερη έκδοση της ετήσιας έκθεσης «Global Insurance Report», η οποία αναλύει τις εξελίξεις στις ασφαλιστικές αγορές παγκοσμίως.

ΕΙΑΣ: Πρόγραμμα Ομαδικών Ασφαλίσεων & Αξιολόγισης Εταιρικών Κινδύνων

Οι Ομαδικές Ασφαλίσεις αποτελούν εξαιρετικά ανερχόμενο Κλάδο Ασφαλιστικής Δραστηριότητας και έναν εκ των πλέον νευραλγικών «μοχλών»

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξαιρούνται της ασφάλισης για δύο έτη

Η εξαίρεση από την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών για τις επιχειρήσεις δύναται να γίνει και μόνιμη!

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025

Νόμος 5162/24: τι ισχύει για την υποχρεωτικότητα κάλυψης των ΙΧ οχημάτων και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης

Σύμφωνα με τον Νόμο 5162/2024, από 1/6/25 καθίσταται υποχρεωτική η  ασφάλιση επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. 

Τo νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ε.Ι.Α.Σ.

Επίκαιρες και ενδιαφέρουσες θεματικές επιλογές εμπεριέχει το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τα εξοργιστικά του bancassurance για την ασφάλιση επιχειρήσεων

Η πελάτισσα κατέληξε να αγοράσει ασφαλιστήριο συμβόλαιο ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ το κόστος του οποίου ήταν 140 ευρώ το χρόνο.

Απεργία στα ΜΜΕ

Σε απεργία στις 5 και στις 12 Ιουνίου προχωρούν οι δημοσιογράφοι μετά την πρόσκληση των ενώσεών τους.

Ποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξαιρούνται της ασφάλισης για δύο έτη

Η εξαίρεση από την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών για τις επιχειρήσεις δύναται να γίνει και μόνιμη!

O Γ. Χατζηθεοδοσίου στην ΕΡΤ για την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων

Στο θέμα των ασφαλίστρων στα προγράμματα Υγείας που υφίσταται ακόμα ως πρόβλημα της αγοράς αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου

«Σταθερά Μαζί»: Πάνω από 850 συμμετοχές στα συνέδρια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα δύο ετήσια συνέδρια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ για το 2025, τα οποία πραγματοποιήθηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη