To 90% των επιχειρήσεων στη Δυτική Ευρώπη επηρεάζονται από την καθυστέρηση πληρωμών, όπως αποκαλύπτει το Βαρόμετρο Συναλλακτικής Συμπεριφοράς της Atradius. Αναλυτικότερα:
- Σχεδόν το 40% της αξίας των Β2Β τιμολογίων στη Δυτική Ευρώπη πληρώθηκαν με καθυστέρηση.
- Τα εκπρόθεσμα τιμολόγια καταβάλλονται, κατά μέσο όρο, εντός 3 εβδομάδων από τη λήξη της προθεσμίας.
- Ο 1 στους 4 ερωτηθέντες εξόφλησε τους προμηθευτές του με καθυστέρηση εξαιτίας καθυστερημένης πληρωμής από τους B2B πελάτες του.
- Το 35% των ερωτηθέντων θα ελέγξει την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών τους με μεγαλύτερη συχνότητα φέτος.
Στην Ελλάδα, η ρευστότητα και η είσπραξη ανεξόφλητων απαιτήσεων αποτέλεσαν τη μεγαλύτερη πρόκληση για την κερδοφορία των επιχειρήσεων και το 2016. Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της Atradius:
- Ποσοστό των Ελλήνων ερωτηθέντων που αγγίζει το 87% (σε αντίθεση με μόλις 57,9% στη Δυτική Ευρώπη) δηλώνουν ότι οι εγχώριοι Β2Β πελάτες τους εξοφλούν τα τιμολόγια με καθυστέρηση λόγω προβλημάτων ρευστότητας.
- Το 30% των ερωτηθέντων (με αντίστοιχο ποσοστό 18,8% στη Δυτική Ευρώπη) δήλωσαν απώλεια εσόδων λόγω της καθυστερημένης πληρωμής των τιμολογίων από τους B2B πελάτες τους.
- Οι 3 στους 5 ερωτηθέντες (ποσοστό 61%) αναμένουν σημαντική επιδείνωση σε ό,τι αφορά τις πρακτικές πληρωμών των B2B πελατών που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία τροφίμων κατά τους επόμενους 12 μήνες.
Διαβάστε περισσότερα στις έρευνες της Atradius για την Ελλάδα (για το μεταφρασμένο κείμενο: PPB2016_WE_GR_GRtranslation) και τη Δυτική Ευρώπη.