back to top
32.3 C
Athens
Σάββατο 12 Ιουλίου 2025

Το κόστος επισκευής οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,7% σε σχέση με πέρυσι

Το κόστος επισκευής οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,7% σε σχέση με πέρυσι και 25,7% σε σχέση με το 2020. Αυτό αποκάλυψε μία νέα μελέτη που πραγματοποίησε η εταιρεία SRA, η οποία παρέχει τεχνικές και στατιστικές μελέτες για ασφαλιστές αυτοκινήτων στη Γαλλία. Η συγκεκριμένη έρευνα ανέλυσε τα δεδομένα από 1,5 εκατομμύριο επισκευές το 2024, διαπιστώνοντας ότι ο πληθωρισμός αποτελεί το βασικό αίτιο της συγκεκριμένης αύξησης.

Το κόστος των ανταλλακτικών αυξήθηκε κατά 29% από το 2020 και 7,3% από πέρυσι. Επίσης, τα δεδομένα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι το 45% των ατυχημάτων αφορά το μπροστινό μέρος ενός οχήματος, το οποίο κοστίζει 1,5 φορά περισσότερο η επισκευή σε σχέση με το πίσω μέρος.

- Advertisement -

Τα φανοποιεία αντικαθιστούν αντί να επισκευάζουν πάνω από το 90% των ανταλλακτικών, αν και οι επισκευαστές προσπαθούν να υιοθετήσουν τις αρχές της κυκλικής οικονομίας επισκευάζοντας και επαναχρησιμοποιώντας κατεστραμμένα εξαρτήματα. Το 2024 το 5,3% των ανταλλακτικών επαναχρησιμοποιήθηκαν, έναντι 3% το 2020. Συνολικά, το κόστος ανταλλακτικών αντιπροσωπεύει πάνω από το ήμισυ (52%) του κόστους επισκευών.

Το κόστος βαφής έχει αυξηθεί κατά 26,8% από το 2020 και 5,1% σε σχέση με πέρυσι. Η βαφή αντιπροσωπεύει μόνο το 10,4% του συνολικού κόστους επισκευής. Επίσης, τα ποσοστά εργασίας έχουν αυξηθεί κατά 20,8% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Επιπλέον, οι επισκευές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθούν, επομένως το κόστος εργασίας αυξάνεται ακόμη περισσότερο.

- Advertisement -

Η μελέτη της SRA αποκαλύπτει ότι το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν υψηλότερο κατά 14,3% σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος των συμβατικών αυτοκινήτων, ενώ η αύξηση για τα υβριδικά μοντέλα ήταν 15,7%. Η έκθεση αποδίδει το πρόσθετο κόστος στα ηλεκτρικά μοντέλα στο γεγονός ότι είναι μεγαλύτερη η ζημιά, απόρροια του αυξημένου βάρους, της χρήσης πιο περίπλοκων υλικών, όπως αλουμίνιο και σύνθετων υλικών, του πρόσθετου χρόνου για την ασφάλεια του οχήματος, της εκτέλεσης ηλεκτρολογικών εργασιών και της αυξημένης εξάρτησης από κατασκευαστές ή εξουσιοδοτημένα δίκτυα. Είναι ενδιαφέρον να επισημανθεί ότι για οχήματα ηλικίας κάτω των δύο ετών των πετρελαιοκίνητων φορτηγών οι επισκευές κοστίζουν 28,2% περισσότερο από τον μέσο όρο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η ετήσια καλοκαιρινή συνάντηση του ΣΕΣΑΕ

Πιστός στο ραντεβού του ο ΣΕΣΑΕ πραγματοποίησε, ακόμη μια χρονιά, την καλοκαιρινή του εκδήλωση, την Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025

ΓΣΕΕ κατά νέου εργασιακού ν/σ: “Κυνική παρέμβαση υπέρ εργοδοτών”

Κατηγορεί το Υπουργείο Εργασίας ότι ναρκοθετεί τον διάλογο για αποκατάσταση του πλαισίου ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων

Το μέλλον της Ελλάδας στο Διάστημα: Ξεκινά το Greek Space Tech Forum 2025

Μετά τους μικροδορυφόρους τι; Κορυφαίοι ομιλητές δίνουν τις απαντήσεις στο 2o Greek Space Tech Forum που ξεκινά στο Ωδείο Αθηνών...

ΟΑΣΕ: Ψήφισμα-καταγγελία κατά των πολέμων

Η Ομοσπονδία μας καταδικάζει την επιθετικότητα της Ισραηλινής κυβέρνησης , που συνεχίζει να διαπράττει γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σημαντικές εξελίξεις για τα ανασφάλιστα οχήματα

Καθοριστική συνάντηση της ηγεσίας του ΕΕΑ με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου

Ο Ασφαλιστικός Πράκτορας στο επίκεντρο: Από την επαγγελματική εξουθένωση στην ευημερία

Η Επιτροπή Ασφαλιστικών Πρακτόρων του ΕΕΑ καθορίζει ένα νέο θεσμικό προσανατολισμό

Ν. Μακρόπουλος στην κάμερα του I.W.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλάζει

Tο εφετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Τι προβλέπει η Αllianz-Trade για την οικονομία

Στην Ευρώπη, οι αμυντικές δαπάνες ξεπερνούν το όριο του 3,5% του ΑΕΠ που απαιτούν οι ΗΠΑ στα περισσότερα μέλη του ΝΑΤΟ

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ