back to top
16.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Θα πληρώσουν ασφάλεια όσοι παραλάβουν πινακίδες;

του Βάιου Κρόκου

Κίνητρο για άρση της ακινησίας των οχημάτων δίνει και φέτος το Υπουργείο Οικονομικών σε δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ οχημάτων. Με σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή δίνεται η ευκαιρία καταβολής τελών κυκλοφορίας σε μηνιαία βάση. Από την μια πλευρά, το Υπουργείο ευελπιστεί σε έξτρα έσοδα για τα κρατικά ταμεία, ενώ οι αρκετοί ιδιοκτήτες ΙΧ ίσως θελήσουν να επωφεληθούν της «έκπτωσης» και να κινήσουν ξανά τα οχήματα τους. Τι γίνεται όμως με την ασφάλιση τους;

- Advertisement -

Θεωρητικά, δημιουργείται μια έξτρα πηγή εσόδων για ασφαλιστήρια μηνιαίας,  τριμηνιαίας, εξαμηνιαίας διάρκειας. Ωστοσο, οι προσδοκίες  βάσει της εικόνας της αγοράς αναφορικά με τα ανασφάλιστα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, φαίνεται να είναι συγκρατημένες.

Στα μέσα Μάϊου άλλωστε πρόκειται να ξεκινήσει η διαδικασία εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων, σύμφωνα με την δέσμευση του διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γ. Πιτσιλή. Υπό εξέταση θα τεθούν τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας αναφορικά με το ποιος έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και κατέχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Στα επόμενα βήματα αναμένονται οι σχετικές πιστοποιήσεις ή οι διαφωνίες επί των ευρημάτων, η ειδοποίηση και η επιβολή προστίμων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

- Advertisement -

Το βέβαιο είναι πώς η εικόνα παραμένει ζοφερή ως προς τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων και τους κινδύνους που ελλοχεύουν για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Υπενθυμίζεται εξάλλου πως ένας από τους βασικούς στόχους της ΕΑΕΕ για την νέα χρονιά είναι να εφαρμοστεί η νομοθεσία για τα ανασφάλιστα οχήματα:

«Οι ανασφάλιστοι οδηγοί είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι για το κοινωνικό σύνολο. Αποτελούν απειλή για τους συνεπείς οδηγούς σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, τους επιβαρύνουν οικονομικά και στερούν φορολογικά έσοδα από το κράτος. Πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος ώστε να μην κυκλοφορεί πλέον ούτε ένα ανασφάλιστο όχημα», σημείωσε, μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ κ. Δ. Μαζαράκης στην πρόσφατη Συνέντευξη Τύπου.

Πώς θα γίνει η επιστροφή πινακίδων

-Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
-Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
-Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του 2017 καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.

Έτσι, για επιβατικό Ι.Χ. 1.000 κ.εκ.,του οποίου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι 120 ευρώ, υπάρχουν οι εξής επιλογές, αν ο ιδιοκτήτης αποφασίσει να πάρει πίσω τις πινακίδες μέσα στον Ιούνιο:

-Για 1 μήνα: Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120x (2/12)=20 ευρώ.
-Για 3 μήνες: Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 120x (4/12)=40 ευρώ.
-Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2017: Σε αυτήν την περίπτωση θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120x (7/12)+120x (2/12)=70 ευρώ+20 ευρώ=90 ευρώ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον προσωπικό γιατρό – Ποιες αλλαγές έχει

Το τελικό Σχέδιο Νόμου «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού- Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας» κατατέθηκε στη Βουλή

Σοφία Σικοτάκη, ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ: Όραμά μας η «ξεχωριστή εμπειρία»

Έχοντας ως βασικό άξονα στρατηγικής την ανάπτυξη corporate πελατών, την έμφαση στον κλάδο ζωής και υγείας και την κάλυψη εξειδικευμένων κινδύνων, μία από τις κορυφαίες εταιρείες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, η ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ, συνεχίζει απρόσκοπτα την επιτυχημένη της διαδρομή και το 2022

Η νέα Generali ηγείται των εξελίξεων και φέρνει καινούργια δεδομένα στην ασφάλιση

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο iw, η κ. Μαρία Λαμπροπούλου, CMCO, Generali Hellas, μιλά αρχικά για την πορεία της στην εταιρεία ενώ παραθέτει και τους νέους στρατηγικούς στόχους που θέτει πλέον η Generali, προς όφελος συνεργατών και ασφαλισμένων.

Δ. Μπουζάνης: Πώς το COSMOTE Insurance κάνει την ασφάλιση ευκολότερη για όλους

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα νέων σύγχρονων εφαρμογών και ψηφιακής οικονομίας είναι το COSMOTE Insurance. Απόρροια του ψηφιακού μετασχηματισμού, των σημαντικών αλλαγών που συντελούνται στην ιδιωτική αγορά ασφάλισης και της πελατοκεντρικής προσέγγισης, το COSMOTE Insurance λανσάρισε φέτος τη νέα πλατφόρμα του.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

«Insurance Pass», γιατί όχι;

Εδώ και ημέρες, ένα «τσουνάμι» δημοσιευμάτων, δηλώσεων, αντιπαραθέσεων έχουν δει το φως της δημοσιότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024