back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Θα πληρώσουν ασφάλεια όσοι παραλάβουν πινακίδες;

του Βάιου Κρόκου

Κίνητρο για άρση της ακινησίας των οχημάτων δίνει και φέτος το Υπουργείο Οικονομικών σε δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ οχημάτων. Με σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή δίνεται η ευκαιρία καταβολής τελών κυκλοφορίας σε μηνιαία βάση. Από την μια πλευρά, το Υπουργείο ευελπιστεί σε έξτρα έσοδα για τα κρατικά ταμεία, ενώ οι αρκετοί ιδιοκτήτες ΙΧ ίσως θελήσουν να επωφεληθούν της «έκπτωσης» και να κινήσουν ξανά τα οχήματα τους. Τι γίνεται όμως με την ασφάλιση τους;

- Advertisement -

Θεωρητικά, δημιουργείται μια έξτρα πηγή εσόδων για ασφαλιστήρια μηνιαίας,  τριμηνιαίας, εξαμηνιαίας διάρκειας. Ωστοσο, οι προσδοκίες  βάσει της εικόνας της αγοράς αναφορικά με τα ανασφάλιστα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν, φαίνεται να είναι συγκρατημένες.

Στα μέσα Μάϊου άλλωστε πρόκειται να ξεκινήσει η διαδικασία εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων, σύμφωνα με την δέσμευση του διοικητή της ΑΑΔΕ, κ. Γ. Πιτσιλή. Υπό εξέταση θα τεθούν τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας αναφορικά με το ποιος έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και κατέχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Στα επόμενα βήματα αναμένονται οι σχετικές πιστοποιήσεις ή οι διαφωνίες επί των ευρημάτων, η ειδοποίηση και η επιβολή προστίμων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

- Advertisement -

Το βέβαιο είναι πώς η εικόνα παραμένει ζοφερή ως προς τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων και τους κινδύνους που ελλοχεύουν για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Υπενθυμίζεται εξάλλου πως ένας από τους βασικούς στόχους της ΕΑΕΕ για την νέα χρονιά είναι να εφαρμοστεί η νομοθεσία για τα ανασφάλιστα οχήματα:

«Οι ανασφάλιστοι οδηγοί είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι για το κοινωνικό σύνολο. Αποτελούν απειλή για τους συνεπείς οδηγούς σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, τους επιβαρύνουν οικονομικά και στερούν φορολογικά έσοδα από το κράτος. Πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί η διαδικασία που προβλέπει ο νόμος ώστε να μην κυκλοφορεί πλέον ούτε ένα ανασφάλιστο όχημα», σημείωσε, μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ κ. Δ. Μαζαράκης στην πρόσφατη Συνέντευξη Τύπου.

Πώς θα γίνει η επιστροφή πινακίδων

-Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
-Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
-Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του 2017 καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.

Έτσι, για επιβατικό Ι.Χ. 1.000 κ.εκ.,του οποίου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι 120 ευρώ, υπάρχουν οι εξής επιλογές, αν ο ιδιοκτήτης αποφασίσει να πάρει πίσω τις πινακίδες μέσα στον Ιούνιο:

-Για 1 μήνα: Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120x (2/12)=20 ευρώ.
-Για 3 μήνες: Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 120x (4/12)=40 ευρώ.
-Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2017: Σε αυτήν την περίπτωση θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120x (7/12)+120x (2/12)=70 ευρώ+20 ευρώ=90 ευρώ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον προσωπικό γιατρό – Ποιες αλλαγές έχει

Το τελικό Σχέδιο Νόμου «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού- Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας» κατατέθηκε στη Βουλή

Σοφία Σικοτάκη, ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ: Όραμά μας η «ξεχωριστή εμπειρία»

Έχοντας ως βασικό άξονα στρατηγικής την ανάπτυξη corporate πελατών, την έμφαση στον κλάδο ζωής και υγείας και την κάλυψη εξειδικευμένων κινδύνων, μία από τις κορυφαίες εταιρείες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, η ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ, συνεχίζει απρόσκοπτα την επιτυχημένη της διαδρομή και το 2022

Η νέα Generali ηγείται των εξελίξεων και φέρνει καινούργια δεδομένα στην ασφάλιση

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο iw, η κ. Μαρία Λαμπροπούλου, CMCO, Generali Hellas, μιλά αρχικά για την πορεία της στην εταιρεία ενώ παραθέτει και τους νέους στρατηγικούς στόχους που θέτει πλέον η Generali, προς όφελος συνεργατών και ασφαλισμένων.

Δ. Μπουζάνης: Πώς το COSMOTE Insurance κάνει την ασφάλιση ευκολότερη για όλους

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα νέων σύγχρονων εφαρμογών και ψηφιακής οικονομίας είναι το COSMOTE Insurance. Απόρροια του ψηφιακού μετασχηματισμού, των σημαντικών αλλαγών που συντελούνται στην ιδιωτική αγορά ασφάλισης και της πελατοκεντρικής προσέγγισης, το COSMOTE Insurance λανσάρισε φέτος τη νέα πλατφόρμα του.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Κλειδί για το μέλλον μας η ασφαλιστική συνείδηση

Τα μέτρα για την ασφάλιση ενάντια σε φυσικές καταστροφές δημιουργούν ευοίωνες προοπτικές για όλους μας...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο