back to top
17.3 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Τεχνητή Νοημοσύνη: Το 2025 δεν θα είναι διααφορετικό, οι δύο λόγοι

 Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) κυριαρχεί στα πρωτοσέλιδα και στις προβλέψεις της τεχνολογικής βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Θα είναι το 2025 διαφορετικό; Όχι. Ωστόσο, ορισμένα θέματα γύρω από την AI θα αποκτήσουν μεγαλύτερη προσοχή, όπως η εξειδίκευση των μοντέλων, οι ρυθμιστικές προκλήσεις, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και άλλα.

 Στελέχη και ειδικοί της SAS, της ηγέτιδας εταιρείας στον τομέα των δεδομένων και του AI, έκαναν προβλέψεις για τις τάσεις και τις βασικές επιχειρηματικές και τεχνολογικές εξελίξεις του 2025.

- Advertisement -

 Η ταχύτερη εκπαίδευση μοντέλων μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα της Τεχνητής Νοημοσύνης

 Ο Bryan HarrisChief Technology Officer της SAS, δήλωσε: «Η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα των αλγορίθμων  δεν μπορούν να μην ληφθούν υπόψη ως κρίσιμοι παράγοντες για τη μείωση της κατανάλωσης πόρων στο cloud. Ενώ η ενεργοβόρος Τεχνητή Νοημοσύνη θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την προσπάθεια για πιο βιώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της πυρηνικής, θα αυξήσει επίσης τη ζήτηση για πιο ενεργειακά αποδοτικά μοντέλα. Όπως ακριβώς η βιομηχανία οικιακών συσκευών και η αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσαν τεράστια πρόοδο στην ενεργειακή απόδοση, έτσι και εμείς πρέπει να κάνουμε τα μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης πιο αποδοτικά».

- Advertisement -

 Οι επιθέσεις από συστήματα AI θέτουν σε κίνδυνο τον τρόπο ζωής μας

 Ο Steven TiellGlobal Head of AI Governance Advisory της SAS, τόνισε: «Η ικανότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης να εξατομικεύει την εμπειρία του χρήστη σε μαζική κλίμακα αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τις πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της παραπληροφόρησης και της χειραγώγησης των κοινωνικών κανόνων. Οι επιθέσεις μέσω ΑΙ μπορούν να στοχεύσουν άτομα, ομάδες ή ακόμη και θεσμούς, απειλώντας τον τρόπο ζωής μας. Οι δημοκρατικές κοινωνίες και οι κυβερνήσεις τους έχουν ισχυρό κίνητρο να προστατεύσουν τον καλοπροαίρετο πολιτικό διάλογο, τις  εκλογές και τη διατήρηση των πολιτισμικών κανόνων. Για να μετριαστεί η απειλή, οι ηγέτες των επιχειρήσεων πρέπει να αναλάβουν ενεργό ρόλο στον διάλογο για την ηθική χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης εντός του οργανισμού, ενισχύοντας τις αξίες της επιχείρησης και δημοσιεύοντας αρχές, πολιτικές, πρότυπα και ελέγχους για τη χρήση του AI».

 Οι τεράστιες ποσότητες κακής ποιότητας δεδομένων εντείνουν τις ανισότητες στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης

 «Το 2025 θα αποκαλύψει ότι ορισμένοι οργανισμοί μπορούν και προοδεύουν με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών και λανσάροντας καινοτόμα προϊόντα πιο γρήγορα. Ωστόσο, άλλοι οργανισμοί “μένουν πίσω” στην κούρσα της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης. Εγκαταλείπουν τα έργα που ξεκίνησαν το 2023 επειδή αγνόησαν μια κρίσιμη πραγματικότητα: Η Τεχνητή Νοημοσύνη χρειάζεται καλά δεδομένα. Τα κακής ποιότητας δεδομένα παρεμποδίζουν τις επιδόσεις του AI και οι οργανισμοί πρέπει να έχουν το θάρρος να κάνουν ένα βήμα πίσω και να διορθώσουν τα ευρύτερα προβλήματα στα δεδομένα τους», ανέφερε η Marinela ProfiGlobal GenAI/AI Market Strategy Lead της SAS.

 Ο ενθουσιασμός για την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) αρχίζει να υποχωρεί

 Ο Jared PetersonSenior Vice PresidentPlatform Engineering της SAS, δήλωσε σχετικά: «Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα συνεχίσει να είναι εντυπωσιακή, αλλά έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου, αφού αναγνωρίσουμε τον ενθουσιασμό που τη συνοδεύει, θα πρέπει να στραφούμε στην ουσία: την παροχή πραγματικής αξίας για την επιχείρηση. Αυτό επιτυγχάνεται με απλούστευση των προσεγγίσεων, των κανόνων και των μοντέλων μας, καθώς και με τη στοχευμένη χρήση μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs) και εξειδικευμένων μικρών γλωσσικών μοντέλων (SLMs). Και ας έχουμε το βλέμμα μας στη μετοχή της Nvidia».

 Οι πάροχοι cloud και οι χρήστες ΑΙ θα μοιραστούν την περιβαλλοντική ευθύνη

 «Η βιασύνη για την υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης οδηγεί σε μη αποδοτικά μοντέλα που καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες πόρων cloud και συμβάλλουν σε μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα. Η μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης δεν είναι ευθύνη μόνο των παρόχων εξοπλισμού και των μεγάλων υποδομών cloud – είναι μια κοινή ευθύνη που περιλαμβάνει και τους χρήστες της AI, οι οποίοι διαχειρίζονται τα δεδομένα και τα φορτία εργασίας της AI. Η μεγαλύτερη αποδοτικότητα στην ανάπτυξη μοντέλων AI, μέσω πλατφορμών βελτιστοποιημένων για cloud, θα βοηθήσει στη μείωση της άσκοπης επανάληψης και της σπατάλης, ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας», πρόσθεσε ο Jerry WilliamsChief Environmental Officer της SAS.

 Οι ηγέτες του αύριο είναι εκείνοι που αξιοποιούν σήμερα την Τεχνητή Νοημοσύνη

 Ο Jay UpchurchChief Information Officer της SAS, ανέφερε: «Οι οργανισμοί που αξιοποιούν πλήρως την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αυτοί που θα κερδίσουν τις μάχες του 2025 στον τομέα της πληροφορικής. Καθώς η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται από ένα «λαμπερό νέο παιχνίδι» σε  «απλώς» έναν ακόμη είδος Τεχνητής Νοημοσύνης», οι οργανισμοί θα θέσουν σε πλήρη λειτουργία όλες τις μορφές ΑΙ για να αυτοματοποιήσουν τις καθημερινές εργασίες ρουτίνας, επιτρέποντας στους υπαλλήλους να επικεντρωθούν σε πιο σημαντικές εργασίες. Αυτοί οι αυτοματισμοί θα τους επιτρέψουν να παίρνουν αποφάσεις πιο γρήγορα, να αναγνωρίζουν ευκαιρίες νωρίτερα και να προωθούν την καινοτομία περισσότερο από τον ανταγωνισμό. Με λίγα λόγια: θα κερδίσουν.

 Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) θα γίνουν προϊόντα ευρείας κατανάλωσης… αλλά και εξειδικευμένα.

 Ο Udo SglavoVice PresidentApplied AI & ModelingR&D της SAS, σημείωσε: «Το 2025, τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) θα γίνουν κοινό αγαθό, με τις βασικές λειτουργίες τους να προσφέρονται δωρεάν, κάτι που θα οδηγήσει σε πτώση των τιμών των υπηρεσιών AI. Η πραγματική αξία θα μετατοπιστεί σε εξειδικευμένες υπηρεσίες και εφαρμογές ειδικές για συγκεκριμένους τομείς, οι οποίες θα βασίζονται σε αυτά τα μοντέλα. Ταυτόχρονα, η άνοδος των LLMανοιχτού κώδικα θα αμφισβητήσει την κυριαρχία λίγων μεγάλων παρόχων, οδηγώντας σε ένα πιο αποκεντρωμένο περιβάλλον AI, όπου η εξατομίκευση και η ενσωμάτωση θα αποτελέσουν τους βασικούς παράγοντες διαφοροποίησης».

 Η επιτάχυνση του AI και του cloud θα προκαλέσει μια μεγάλη αναδιοργάνωση της Πληροφορικής

 «Οι επιχειρήσεις, εδώ και καιρό, λειτουργούν με απομονωμένα συστήματα, καθένα από τα οποία εξυπηρετεί διαφορετική λειτουργία ή τμήμα πελατών. Οι ομάδες πληροφορικής δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν λόγω των πολύπλοκων ενσωματώσεων, αδυνατώντας να παρέχουν την ευελιξία που χρειάζονται οι επιχειρήσεις τους. Ένας Μεγάλος Εξορθολογισμός  Της Πληροφορικής βρίσκεται στον ορίζοντα, όπου οι ηγέτες των επιχειρήσεων θα αξιοποιήσουν το cloud για να απλοποιήσουν τις υποδομές IT και τις σχέσεις τους με προμηθευτές, κερδίζοντας ταχύτητα και μειώνοντας το κόστος. Όσοι εκσυγχρονίζονται σε μια cloudnative πλατφόρμα με τεχνητή νοημοσύνη που υποστηρίζει πολλαπλές λειτουργίες, θα αποκομίσουν το μέγιστο όφελος. Θα μπορέσουν να επιτύχουν ενιαίες, δημοκρατικοποιημένες δυνατότητες δεδομένων και λήψης αποφάσεων που θα καλύπτουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής των πελατών και τον οργανισμό συνολικά », επισήμανε ο Stu BradleySrVice PresidentRiskFraud and Compliance Solutions της SAS.

 Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) γίνεται προσωπική (και πιο προηγμένη) για τους marketers

 «Το 2025, οι marketers θα  προχωρήσουν δυναμικά από απλούστερες εφαρμογές του GenAI, που επικεντρώνονται στην παραγωγικότητα και τη δημιουργία περιεχομένου, σε πιο προηγμένες δυνατότητες AI που ενισχύουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και την αύξηση των εσόδων. Πέραν των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLMs), οι marketers θα υιοθετήσουν εργαλεία GenAI, όπως συνθετικά δεδομένα και ψηφιακά δίδυμα, καθώς και καθιερωμένες τεχνολογίες AI, όπως η μηχανική και η βαθιά μάθηση. Έτσι, θα προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες και αποτελεσματικές καμπάνιες, διασφαλίζοντας παράλληλα την προστασία της ιδιωτικότητας των πελατών», τόνισε η Jennifer ChaseChief Marketing Officer της SAS.

Σχετικές δημοσιεύσεις

BCA College: Ημερίδα «The Symbiosis Effect: AI & I»

Μια εκδήλωση με σημαντικές παρουσίες, που δείχνει πώς άνθρωποι και μηχανές μπορούν να συνδημιουργήσουν το μέλλον της μάθησης, της εργασίας και της ηγεσίας

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

Η Euroins Χρυσός Χορηγός στο 3ο Alexandroupoli Insurance Conference

Στο πλαίσιο του συνεδρίου η Γενική Διευθύντρια Αγγελική Μουρατίδου θα πραγματοποιήσει ομιλία με θέμα: «Η τεχνητή νοημοσύνη στην ασφαλιστική αγορά»

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική