Ελενα Ερμείδου
Μπροστά στην προφανή αταξία του σύγχρονου κόσμου, στην πολυπλοκότητα και τις πολλαπλές παγίδες του ν. 5116/2024 στην επιβολή υποχρεωτικής ασφάλισης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οργιάζουν οι ατασθαλίες του bancassurance των τεσσάρων τραπεζών που ελέγχουν την ελληνική αγορά. Τα σοβαρά προβλήματα αποσιωπούνται.
Ο αποπροσανατολισμός που προέρχεται από την δυσερμήνευτη απουσία της αλήθειας για τον νόμο συνεχίζεται, ενώ οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις αποφεύγουν να ακουμπήσουν τον πυρήνα του προβλήματος και να μιλήσουν για το δια ταύτα. Στην πράξη οι συνέπειες αυτού του σταθερού σημείου / προβλήματος των τραπεζών να πουλήσουν οτιδήποτε σε όποιον πελάτη περάσει την πόρτα τους, έχουν αξιόμεπτο κόστος για τις ασφαλιστικές.
Ένα από τα πολλά τρανταχτά παραδείγματα
Πελάτισσα τράπεζας και μικροεπιχειρηματίες ‘παγιδεύτηκε’ και μπερδεύτηκε στις ακαταλαβίστικες ερμηνείες που έδωσε τραπεζική υπάλληλος στον νόμο ν. 5116/2024 … που στο τέλος κατέληξαν σε εκφοβισμούς με επίκληση το πρόστιμο των 10.000 ευρώ, αν βρεθεί ανασφάλιστη.
Κατέληξε η πελάτισσα να βγει από την πόρτα της τράπεζας έχοντας αγοράσει ασφαλιστήριο συμβόλαιο ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ το κόστος του οποίου ήταν 140 ευρώ το χρόνο.
Η τραπεζική υπάλληλος διαβεβαίωσε την πελάτισσα της τράπεζας ότι με αυτό το ασφαλιστήριο θα ήταν καλυμμένη έναντι του νόμου για την υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων.
Εντός 24 ωρών από την υπογραφή του συμβολαίου, η πελάτισσα αναζήτησε να μάθει τον νόμο, έτσι και πελάτισσα προέβη κατά το έννομο δικαίωμα της σε υπαναχώρηση δια ηλεκτρονικής αλληλογραφίας προς την τράπεζα. Η τράπεζα δεν έδωσε καμία σημασία και η πελάτισσα σχημάτισε αρνητική γνώμη για την ασφαλιστική.
Οι λόγοι;
- Γιατί η τράπεζα λειτουργεί εξ’ ονόματος της ασφαλιστικής
- Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων αφορά την ασφάλισης περιουσίας και παγίων στοιχείων στο 70% του ενεργητικού για επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών 500.000 και άνω, ενώ ο τζίρος της πελάτισσας με το ζόρι 50.000 – 60.00
- Γιατί η πελάτισσα εξίσωσε την τράπεζα με την ασφαλιστική, πεπεισμένη ότι οι εντολές αποπροσανατολισμού προέρχονται από την ασφαλιστική.
- Γιατί ακόμα και το ασφαλιστήριο Ευθυνών δεν είχε καμία σχέσημε τις ανάγκες του επαγγέλματος της πελάτσσας.
Αυτό είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα που εξοργίζουν, όπου ένας εν δυνάμει πελάτης ασφαλιστικής το έβαλε στα πόδια και δεν θέλει να ακούσει ξανά για ιδιωτική ασφάλιση, εξαιτίας των χειρισμών της τράπεζας.
Επίσης πόσοι ασφαλισμένοι γνωρίζουν ότι πρέπει να κάνουν αιτίαση όταν η τράπεζα δεν απαντά για την διαδικασία υπαναχώρησης για να είναι καλυμμένοι;
Στο τέλος του έτους όμως θα ξαναμιλάμε για μικρό ποσοστό 2,3% συμμετοχής της ιδιωτικής ασφάλισης στο ΑΕΠ, θα μιλάμε για ασφαλιστική συνείδηση και όλα που ακολουθούν.
Ειρήσθω εν παρόδω γράφοντας το editorial , λέω πώς αν το παγιωμένο ‘σύστημα αξιών’ συνεχίζει να συντηρείται τότε το 5% συμμετοχής της ιδιωτικής ασφάλισης στο ΑΕΠ θα περάσει πολύς χρόνος για να βγει! και πως οι καταγγελίες πρέπει να συγκεντρωθούν από τις ασφαλιστικές, τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και να βγουν στην δημοσιότητα σύντομα.