Στον Βάιο Κρόκο
Έχοντας ως βασικό άξονα στρατηγικής την ανάπτυξη corporate πελατών, την έμφαση στον κλάδο ζωής και υγείας και την κάλυψη εξειδικευμένων κινδύνων, μία από τις κορυφαίες εταιρείες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, η ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ, συνεχίζει απρόσκοπτα την επιτυχημένη της διαδρομή και το 2022, προσβλέποντας σε ανάπτυξη 30% για φέτος.
Η κ. Σοφία Σικοτάκη, γενική διευθύντρια της εταιρείας, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο iw, μας μιλά για τα δικά της πρώτα βήματα στον ασφαλιστικό κλάδο, ενώ σχολιάζει τα τεκταινόμενα γύρω από τις πρόσφατες εξαγορές και την ψηφιοποίηση των λειτουργιών, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, την αναγκαιότητα μετασχηματισμού της αγοράς.
Παράλληλα, η κ. Σικοτάκη δίνει έμφαση στην εκπαίδευση τόσο του συνεργάτη όσο και του πελάτη-ασφαλισμένου, παράμετροι οι οποίες θα συντελέσουν εν τέλει στη μεγέθυνση της αγοράς. Ακόμη, περιγράφει το όραμα της ΑΠΟΛΛΩΝ για καινοτόμες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, που θα διασφαλίζουν ανάπτυξη και κερδοφορία λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον που εμπνέει αξιοπιστία, σεβασμό και υπερηφάνεια.
iw? Πείτε μας δυο λόγια για το πώς γνωρίσατε τον ασφαλιστικό κλάδο και τι σας κέρδισε…
απ. Στην ερώτηση αυτή η πλειοψηφία απαντάει με τη φράση «εντελώς τυχαία…». Εγώ ήμουν φοιτήτρια στο τελευταίο έτος και δέχτηκα μια πρόταση να πάω στην Alico να δώσω συνέντευξη… Στην αρχή, μου ακούστηκε περίεργα και ήμουν αρνητική, αλλά, παρ’ όλα αυτά, είπα “why not”… Και κάπως έτσι μπήκα σε αυτήν την αγορά.
Αυτό που με τράβηξε και με κράτησε ήταν οι άνθρωποι της Alico, η κουλτούρα της εταιρείας, η επικοινωνία με τους ανθρώπους και το γεγονός ότι κάθε μέρα ένιωθα ότι εξελισσόμουν, έχτιζα και ανακάλυπτα δεξιότητές μου που δεν γνώριζα… Προτείνω ανεπιφύλακτα στη νέα γενιά να προκαλέσουν την τύχη τους σε αυτόν τον χώρο. Η εξέλιξή τους είναι γρήγορη και σίγουρη.
iw? Βλέπουμε πολλές αλλαγές (συγχωνεύσεις-εξαγορές) ασφαλιστικών εταιρειών και διαμεσολάβησης. Πώς αυτές αλλάζουν την αγορά και το επάγγελμα;
απ. Ζούμε σε μια κοινωνία που τα πάντα αλλάζουν, με την ειδοποιό όμως διαφορά ότι, στην εποχή της τεχνολογικής επανάστασης, όλα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Αυτή άλλωστε είναι η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των επαναστάσεων της ανθρωπότητας.
Η αγορά μας –και το επάγγελμα– επιβάλλεται να εξελιχθεί και, θα τολμούσα να πω, να μετασχηματιστεί. Η αγορά μας υπεισέρχεται σε συνθήκες συρρίκνωσης και ολιγοπωλίου τόσο σε επίπεδο ασφαλιστικών εταιρειών όσο και σε επίπεδο διαμεσολαβούντων.
Αυτό σημαίνει αυτομάτως νέα μοντέλα λειτουργίας, μοντέλα που θα ενσωματώνουν και θα αξιοποιούν την τεχνολογία και θα επενδύουν στη μεγαλύτερη σύνδεση με τον πελάτη και τον άνθρωπο.
iw? Σίγουρα και ο ψηφιακός μετασχηματισμός έφερε μεγάλες αλλαγές. Τι λέτε;
απ. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός ήταν αναγκαίος στην αγορά μας και, όπως ανέφερα και παραπάνω, δημιουργεί και επιτάσσει νέα μοντέλα λειτουργίας, εντάσσοντας παράλληλα ένα νέο business wise στον χώρο μας, το οποίο πρέπει να αξιοποιήσουμε για να πετύχουμε ώστε ο κλάδος να διεισδύσει περισσότερα στην κοινωνία αυξάνοντας τους ρυθμούς ανάπτυξής του. Διότι μόνο έτσι ο κλάδος θα «ξεκολλήσει» από το 2,3% του ΑΕΠ.
iw? Ο ανταγωνισμός και από άλλα δίκτυα φαίνεται μεγάλος. Πώς αντιμετωπίζετε τις τρέχουσες προκλήσεις και ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ΑΠΟΛΛΩΝ;
απ. Πράγματι, τα τελευταία χρόνια, ο ανταγωνισμός κορυφώνεται. Άποψή μου είναι ότι ο υγιής ανταγωνισμός σε μια ελεύθερη οικονομία είναι προϋπόθεση και αποτελεί και λόγο εξέλιξης και ανάπτυξης της αγοράς. Στη δική μας αγορά, όμως, μιλάμε για μη υγιή ανταγωνισμό, και όχι μόνο, αλλά και για αθέμιτες πρακτικές, που κρατούν τον κλάδο όμηρο στις αγκυλώσεις του παρελθόντος. Όπως αντιλαμβάνεστε, αυτό σημαίνει στασιμότητα και η στασιμότητα σημαίνει υποθήκευση της βιωσιμότητάς μας.
Η ΑΠΟΛΛΩΝ είναι το παλαιότερο γραφείο ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην αγορά και λειτουργούσε για πολλές δεκαετίες ως home broker του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ενός ομίλου που φέτος γιορτάζει τα 100 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην ελληνική οικονομία και στο ελληνικό επιχειρείν.
Τα τελευταία χρόνια, λειτουργεί και ως ανεξάρτητος broker, που σημαίνει ότι έχει διαχειριστεί πολλές προκλήσεις σε αυτήν τη διαδικασία μετασχηματισμού του και έχει καταφέρει, σε μια ήδη διαμορφωμένη αγορά σε επίπεδο γραφείων διαμεσολάβησης, να εισχωρήσει και να δουλεύει με υγιή και ποιοτικό τρόπο.
Το ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα είναι η αξιοπιστία και η δύναμη του ομίλου μας, οι άνθρωποί μας και η κουλτούρα μας. Επίσης, το μοντέλο λειτουργίας μας, που έχει δομές πολυεθνικού οργανισμού, η ικανότητά μας να οδηγούμε τις εξελίξεις και να διαμορφώνουμε επαγγελματίες, το ότι αφήνουμε θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία, αλλά και η ικανότητα να προσαρμοζόμαστε. Διότι η ιστορία έχει δείξει ότι επιβιώνει αυτός που προσαρμόζεται, όχι αυτός που είναι ο πιο μεγάλος και ο πιο δυνατός.
iw? Έχετε θέσει κάποιους στόχους για την παραγωγή το 2022; Πώς κινείστε σήμερα; Δίνετε έμφαση –και– σε πιο εξειδικευμένους κλάδους ασφάλισης για τους οποίους φαίνεται να αυξάνεται το ενδιαφέρον;
απ. Η στρατηγική ανάπτυξής μας στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: ανάπτυξη corporate πελατών, ανάπτυξη κλάδου ζωής και υγείας και εξειδικευμένοι κίνδυνοι.
Οι στόχοι μας, βάσει του budget μας, για το 2022 εστιάζουν σε μια ανάπτυξη της τάξεως του 30% σε σχέση με το 2021. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας, από την αρχή του χρόνου, κινούμαστε πάνω από τον στόχο μας.
iw? Πείτε μας για τους συνεργάτες σας και για τα εφόδια που έχουν (εκπαίδευση, ψηφιακά εργαλεία κ.λπ.)…
απ. Δεν είμαστε από αυτούς που σηκώνουμε σημαία μας το πολυπληθές δίκτυο συνεργατών, διότι δεν θέλουμε να είμαστε η λογική του «σουπερμάρκετ». Πιστεύουμε ότι η αγορά των δικτύων χρειάζεται άλλη στρατηγική και άλλη προσέγγιση.
Η προσέγγιση του φθηνού ασφαλίστρου και της υψηλής προμήθειας αποτελεί το μέλλον του «χθες». Η δική μας στρατηγική με την ανάπτυξη των δικτύων έγκειται στο να μπορούμε να δημιουργούμε και να δίνουμε αξία μέσα από τη συνεργασία μας με τα δίκτυα, να εξελίσσουμε τους συνεργάτες μας, να τους αναπτύσσουμε και να καταφέρουμε να τους οδηγήσουμε στην «επόμενη μέρα».
Μόνο με επαγγελματίες υψηλού ήθους η αγορά μας θα μεγαλώσει. Για αυτό, η ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ έχει επενδύσει σε καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία σε επίπεδο B2B για τους συνεργάτες μας και έχει δημιουργήσει το δικό της εκπαιδευτικό σύστημα, την 3C Apollon Brokers Mindset, που κάνει την παρέμβαση και την αλλαγή που θέλουμε να δούμε στη συμβουλευτική πώληση μέσα από το mentoring και τον διαμοιρασμό εμπειριών, δίνοντας έμφαση ταυτόχρονα στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των συνεργατών μας.
Είναι ευθύνη όλων μας να δημιουργήσουμε και να μεταμορφώσουμε τον ρόλο του επαγγελματία διαμεσολαβητή.
iw? Συνηθίζουμε να λέμε για χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση στη χώρα μας. Τι πρέπει να αλλάξει; Υπάρχει ανάγκη για κίνητρα από την Πολιτεία, ανάγκη για αλλαγές στην ίδια την αγορά;
απ. Είμαι από αυτούς που, όταν κάτι δεν πάει καλά, δεν ψάχνω τα αίτια έξω από εμένα, το αντίθετο μάλιστα. Το ίδιο θεωρώ και για τον κλάδο μας. Δεν νοείται και δεν συμβαίνει σε καμία άλλη αγορά να λαμβάνουν χώρα, τα τελευταία χρόνια, τόσο συχνά καταστροφικά γεγονότα, όπου χάνονται άνθρωποι και περιουσίες, και η αγορά μας να μη μετακινείται από το 2,3% του ΑΕΠ.
Το πρόβλημα είναι δομικό και οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στο σοβαρό έλλειμμα ασφαλιστικής συνείδησης. Ας μην περιμένουμε να μας το λύσουν οι τρίτοι, εμείς, που είμαστε μέρος της αγοράς μας, έχουμε το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης μέσα από τις πράξεις, τις συμπεριφορές μας, τον επαγγελματισμό και τις αξίες μας να χτίσουμε την αξία της ασφάλισης στις ζωές των ανθρώπων.
Ο δρόμος είναι η εκπαίδευση και ενημέρωση του πελάτη και όχι η πώληση, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Να εκπαιδεύσουμε και να ενημερώσουμε τους πελάτες μας, να εκπαιδεύσουμε και ενημερώσουμε τη νέα γενιά, να αναγνωρίσει και να κατανοήσει την αξία της ασφάλισης στην καθημερινότητά της.
Αυτό όλο περνάει, σε πολύ μεγάλο βαθμό, μέσα από τα φυσικά δίκτυα, τα οποία μπορούν να κατεβάσουν τη γνώση στη βάση της κοινωνίας. Για εμένα, αυτή είναι η βασικότερη ανάγκη προς αυτήν την κατεύθυνση και να μην περιμένουμε από τους άλλους, απέξω από την αγορά, να αλλάξουν τα δεδομένα. Οι οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες θα είναι επικουρικές, βοηθητικές και, βεβαίως, καλοδεχούμενες προς αυτήν την κατεύθυνση.
iw? Ποιο είναι το όραμα της ΑΠΟΛΛΩΝ και οι στρατηγικοί στόχοι που έχετε θέσει σήμερα;
απ. Το όραμά μας είναι να αποτελεί η ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ την καλύτερη εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην αγορά για τους πελάτες και συνεργάτες της προσφέροντας «ξεχωριστή εμπειρία», μέσα από αποτελεσματικές και καινοτόμες ασφαλιστικές υπηρεσίες, εξασφαλίζοντας ανάπτυξη και κερδοφορία, λειτουργώντας σε ένα περιβάλλον που εμπνέει αξιοπιστία, σεβασμό και υπερηφάνεια.