Η γραφειοκρατία των θεσμών δεν έχει ταίρι και, παρά τα μεγάλα δεσμευμένα κεφάλαια των ασφαλιστικών, έρχονται νέες απαγορεύσεις και αγκυλώσεις, που θα αποσύρουν νέα κεφάλαια από τις αγορές, ώστε να μη χρειαστούν «σωσίβιο» αν χρεοκοπήσουν.
Με άλλα λόγια, θα χρεοκοπήσουν μόνες τους οι εταιρείες, μαζεύοντας τα μασούρια για τον κουμπαρά δίπλα τους, τον οποίο όμως απαγορεύεται να ακουμπήσουν. Έτσι ώστε, αν τα «τινάξουν», με αυτήν την τακτική, να μη χρειαστεί να πληρώσει άλλος την «κηδεία». Θα έχουν από μόνες τους φυλάξει τα λεφτά στο στρώμα, μαζί με τα σκόρδα…
Στη Βρετανία, πάντως, κάνουν το αντίθετο και μειώνουν τα δεσμευμένα κεφάλαια. Τώρα, θα την πατήσουν όπως η Τρας; Δεν ξέρω να σας πω…
Για να βγάλουν κέρδη με το αυξημένο κόστος του χρήματος οι εταιρείες θα περάσουν τις αυξήσεις στον καταναλωτή. Να είναι καλά στις Βρυξέλλες που το σκέφτηκαν…
Στο μεταξύ, το 2021, το μέσο ασφάλιστρο στο ΙΧ ήταν πάνω από 155-160 ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τις πλατφόρμες. Αυτές που δίνουν τα φθηνά βασικά συμβόλαια. Το 2022, ήταν τουλάχιστον άλλα 10 ευρώ πάνω, κι αυτό είναι φθηνό στην πραγματικότητα. Θα πείτε, «έχει και πιο φθηνό». Θα σας πω ότι έχει και πολύ πιο ακριβό, πάνω από 350 ευρώ, και δεν μιλάμε καν για μικτή ασφάλιση.
Επίσης, αν ο άλλος έχει να πληρώσει και σήμα και φόρους, δυσκολεύεται να κάνει ένα ετήσιο συμβόλαιο και με τρίμηνα συμβόλαια, πληρώνει ετησίως μεγαλύτερα ποσά. Το 2022 η αύξηση έφθασε έως 18%.
Το άλλο που πρέπει να πούμε έχει να κάνει με τις ζημιές. Περισσότερες μεν πέρυσι, αλλά το κόστος ήταν 2% χαμηλότερα, σωστά; Όμως το νούμερο στις αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν το 2022 είναι 28% μικρότερο από το εννεάμηνο του 2021.
Ακριβή βενζίνη, άρα λιγότερη κυκλοφορία και πιθανότητες ατυχήματος, μικρότερες ταχύτητες επίσης, ίσον μεγάλη μείωση στα σοβαρά ατυχήματα και τις αποζημιώσεις. Να τα λέμε κι αυτά…