back to top
19.3 C
Athens
Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

Συστράτευση εταιρειών και δημοσίου για τα ανασφάλιστα

[starbox]
Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων δεν είναι πρόσφατο και είναι λάθος να αποδίδεται στην οικονομική κρίση. Είναι πρόβλημα που ξεκίνησε από λανθασμένη νοοτροπία κατά τις δεκαετίες ‘70 και ‘80 και κορυφώθηκε στην δεκαετία «της ευμάρειας και του χρηματιστηρίου» του ’90 αποδεικνύοντας ότι τελικά είναι θέμα αυτογνωσίας και συνείδησης και όχι χρημάτων.

Τη συγκεκριμένη δεκαετία, όπου ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων αυξήθηκε θεαματικά λόγω και της εισόδου και ανάπτυξης των οικονομικών μεταναστών από γειτονικά κράτη (Αλβανία, Βουλγαρία) αλλά και από πρώην κράτη της Σοβιετικής Ένωσης , τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα έφτασαν στα 6-6,2 εκατ. και απ’ αυτά τα 2 εκατ. αυτοκίνητα ήταν ανασφάλιστα. Είχαμε φτάσει δηλαδή σε αναλογία 1/3 και όχι εξ’ αιτίας οικονομικών λόγων αφού υπήρχαν εισοδήματα και το ελληνικό ΑΕΠ ξεπερνούσε τα 200 δις. Ευρώ (το αντίστοιχο σε δραχμές) αλλά κυρίως λόγω αδιαφορίας.

- Advertisement -

Σήμερα , η αναλογία αυτή (ανασφάλιστων οχημάτων / συνολικών οχημάτων) διαμορφώνεται σύμφωνα με στοιχεία του επικουρικού σε περίπου 20% δηλαδή 1 προς 5. Αιτία για τη μείωση των ανασφάλιστων ως προς το σύνολο ήταν κυρίως η μείωση του μέσου ασφαλίστρου κατά 30% κατά τα τελευταία 3 χρόνια , σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αλλά κυρίως η συνειδητοποίηση από τους περισσότερους οδηγούς και ιδιαίτερα από τους νέους οδηγούς ότι η ασφάλιση είναι αναγκαία. Χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη καμπάνια και από την ΕΑΕΕ που ξεκίνησε από την δεκαετία του ’90 και κλιμακώθηκε μέχρι σήμερα και από το Επικουρικό , το οποίο κατά τα τελευταία χρόνια και υπό την καθοδήγηση του Δημ. Ζορμπά έχει δραστηριοποιηθεί έντονα προς αυτή την κατεύθυνση. Για το Επικουρικό μάλιστα , η μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί ζωτικό θέμα επιβίωσης μετά το αδιέξοδο στο οποίο είχε φτάσει προ 3ετίας.

Η συστράτευση και της Γεν. Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων στην προσπάθεια αυτή, δείχνει ότι πλέον οι θεσμοί επιδιώκουν να μειώσουν και το κόστος αποζημιώσεων από τα ατυχήματα και να χρησιμοποιήσουν το «κυνήγι» των ανασφάλιστων οχημάτων ως ένα δημοσιονομικό εργαλείο απ’ το οποίο θα εισρεύσουν πάνω από 40 εκατ. ευρώ άμεσα με ορίζοντα διετία να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ. Άλλωστε πλέον το ύψος των ασφαλίστρων αυτοκινήτου έχει μειωθεί τόσο πολύ που παύει να αποτελεί άλλοθι για την μη ασφάλιση τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η είσοδος και των ΕΠΥ στο χώρο ασφάλισης αυτοκινήτου βοήθησε σε μεγάλο βαθμό να υπάρχει έστω και μία υποτυπώδης ασφαλιστική κάλυψη σε κατηγορίες οχημάτων (ταξί, οικονομικοί μετανάστες, επαγγελματίες τουρισμού) οι οποίοι είχαν παλαιότερα μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστων οχημάτων.

- Advertisement -

Η προσπάθεια είναι σοβαρή αρκεί να μην περιοριστεί σε ‘τρομοκρατικές’ και ‘αστυνομοκρατικές’ επικοινωνίες και προβολές. Χρειάζεται να συνεχιστεί ως μία προσπάθεια πειθούς και συνειδητοποίησης τι σημαίνει ανασφάλιστο όχημα σε ατύχημα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τα νέα μέτρα περί υποχρεωτικής ασφάλισης

Πριν εφαρμοστούν τα νέα μέτρα να έχουν γίνει αναλυτικές μελέτες σκοπιμότητας, όπως γίνεται στις χώρες που τις φέρνουμε ως παράδειγμα, υψηλής ασφαλιστικής διείσδυσης.

Παρέμβαση Γ. Χατζηθεοδοσίου για τον νέο νόμο για τα ανασφάλιστα

Ένα πρώτο θετικό βήμα που φέρνει την Ελλάδα κοντά στα ευρωπαϊκά ισχύοντα χαρακτήρισε τον νέο νόμο, που θα εφαρμοστεί από τον Ιούλιο, αφορά τα οχήματα

Φοράνε ‘κουδούνια’ σε κάθε νέο νόμο για τα ανασφάλιστα

Σέρνουν τα κουδούνια κάθε φορά για να ακουστεί ο θόρυβος και, μετά η οποία τροποποίηση, αλλαγή 'μένει' στο δρόμο από καύσιμα.

Η μία όψη για τα ανασφάλιστα και … η άλλη

Ποιες από τις τρεις όψεις να λάβουμε σοβαρά υπ' όψιν μας για να ξέρουμε που πατάμε; 

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Aσφάλιση Κατοικίας/ΕΝΦΙΑ: Τα αποτελέσματα προβληματίζουν…

Η “καυτή πατάτα” του ζητήματος ασφάλισης κατοικιών, εν μέσω των ραγδαίων αλλαγών που επιφέρει στις ζωές μας η Κλιματική Κρίση είναι ένα ζήτημα που χρήζει άμεσης διευθέτησης.

Ασφαλιστικές εξελίξεις, ένας καυτός χειμώνας γεμάτος δράση

Περιμένουμε να δούμε το πως θα ομαδοποιηθούν οι κίνδυνοι

Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στην ασφαλιστική αγορά παρουσιάζει τόσο κινδύνους όσο και ευκαιρίες

Βρισκόμαστε στην αρχή μιας εντυπωσιακά ενδιαφέρουσας εποχής, η οποία θα χαρακτηριστεί από την επανάσταση που θα φέρουν οι νέες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης

Πώς ασφαλίζονται οι κατοικίες για φυσικές καταστροφές, τι αλλάζει

Δύο σημαντικά κίνητρα δίνει το νέο σχέδιο νόμου για την ασφάλιση κατοικιών έναντι φυσικών καταστροφών

Δημοφιλή Άρθρα


 

 

Ροή Ειδήσεων

Άνοδος κυβερνοεγκλημάτων με στόχο ηλικιωμένους

Οι βασικές κυβερνοεπιθέσεις έρχονται με τη μορφή ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing) και τεχνολογικών απατών και επιθέσεων

Έρευνα ΠΟΥ για την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στην εμφάνιση καρκίνου του εγκεφάλου

Νέα στοιχεία  από πρόσφατη ανασκόπηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) που δημοσιεύθηκε από τους Karipidis et al στο Environmental International, αναφέρουν

Interamerican: Θα προσεγγίσει το ορόσημο των 500 εκατ. ευρώ η παραγωγή το 2024

Την εκτίμηση ότι, η συνολική παραγωγή της Interamerican θα προσεγγίσει τα 500 εκατ. Ευρώ το 2024 έχουν πολλά στελέχη του ομίλου μετά το τέλος του γ' τριμήνου.

Γενική διευθύντρια της Insurance Europe η Thea Utoft Høj Jensen

Η Insurance Europe, η ευρωπαϊκή ομοσπονδία ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων, ανακοίνωσε σήμερα ότι η Thea Utoft Høj Jensen διορίστηκε νέα γενική διευθυντρια.

Aσφάλιση Κατοικίας/ΕΝΦΙΑ: Τα αποτελέσματα προβληματίζουν…

Η “καυτή πατάτα” του ζητήματος ασφάλισης κατοικιών, εν μέσω των ραγδαίων αλλαγών που επιφέρει στις ζωές μας η Κλιματική Κρίση είναι ένα ζήτημα που χρήζει άμεσης διευθέτησης.