back to top
19.8 C
Athens
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2025

Συστράτευση εταιρειών και δημοσίου για τα ανασφάλιστα

[starbox]
Το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων δεν είναι πρόσφατο και είναι λάθος να αποδίδεται στην οικονομική κρίση. Είναι πρόβλημα που ξεκίνησε από λανθασμένη νοοτροπία κατά τις δεκαετίες ‘70 και ‘80 και κορυφώθηκε στην δεκαετία «της ευμάρειας και του χρηματιστηρίου» του ’90 αποδεικνύοντας ότι τελικά είναι θέμα αυτογνωσίας και συνείδησης και όχι χρημάτων.

Τη συγκεκριμένη δεκαετία, όπου ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων αυξήθηκε θεαματικά λόγω και της εισόδου και ανάπτυξης των οικονομικών μεταναστών από γειτονικά κράτη (Αλβανία, Βουλγαρία) αλλά και από πρώην κράτη της Σοβιετικής Ένωσης , τα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα έφτασαν στα 6-6,2 εκατ. και απ’ αυτά τα 2 εκατ. αυτοκίνητα ήταν ανασφάλιστα. Είχαμε φτάσει δηλαδή σε αναλογία 1/3 και όχι εξ’ αιτίας οικονομικών λόγων αφού υπήρχαν εισοδήματα και το ελληνικό ΑΕΠ ξεπερνούσε τα 200 δις. Ευρώ (το αντίστοιχο σε δραχμές) αλλά κυρίως λόγω αδιαφορίας.

- Advertisement -

Σήμερα , η αναλογία αυτή (ανασφάλιστων οχημάτων / συνολικών οχημάτων) διαμορφώνεται σύμφωνα με στοιχεία του επικουρικού σε περίπου 20% δηλαδή 1 προς 5. Αιτία για τη μείωση των ανασφάλιστων ως προς το σύνολο ήταν κυρίως η μείωση του μέσου ασφαλίστρου κατά 30% κατά τα τελευταία 3 χρόνια , σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος αλλά κυρίως η συνειδητοποίηση από τους περισσότερους οδηγούς και ιδιαίτερα από τους νέους οδηγούς ότι η ασφάλιση είναι αναγκαία. Χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί μία μεγάλη καμπάνια και από την ΕΑΕΕ που ξεκίνησε από την δεκαετία του ’90 και κλιμακώθηκε μέχρι σήμερα και από το Επικουρικό , το οποίο κατά τα τελευταία χρόνια και υπό την καθοδήγηση του Δημ. Ζορμπά έχει δραστηριοποιηθεί έντονα προς αυτή την κατεύθυνση. Για το Επικουρικό μάλιστα , η μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων αποτελεί ζωτικό θέμα επιβίωσης μετά το αδιέξοδο στο οποίο είχε φτάσει προ 3ετίας.

Η συστράτευση και της Γεν. Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων στην προσπάθεια αυτή, δείχνει ότι πλέον οι θεσμοί επιδιώκουν να μειώσουν και το κόστος αποζημιώσεων από τα ατυχήματα και να χρησιμοποιήσουν το «κυνήγι» των ανασφάλιστων οχημάτων ως ένα δημοσιονομικό εργαλείο απ’ το οποίο θα εισρεύσουν πάνω από 40 εκατ. ευρώ άμεσα με ορίζοντα διετία να φτάνει στα 100 εκατ. ευρώ. Άλλωστε πλέον το ύψος των ασφαλίστρων αυτοκινήτου έχει μειωθεί τόσο πολύ που παύει να αποτελεί άλλοθι για την μη ασφάλιση τους. Ας μην ξεχνάμε ότι η είσοδος και των ΕΠΥ στο χώρο ασφάλισης αυτοκινήτου βοήθησε σε μεγάλο βαθμό να υπάρχει έστω και μία υποτυπώδης ασφαλιστική κάλυψη σε κατηγορίες οχημάτων (ταξί, οικονομικοί μετανάστες, επαγγελματίες τουρισμού) οι οποίοι είχαν παλαιότερα μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστων οχημάτων.

- Advertisement -

Η προσπάθεια είναι σοβαρή αρκεί να μην περιοριστεί σε ‘τρομοκρατικές’ και ‘αστυνομοκρατικές’ επικοινωνίες και προβολές. Χρειάζεται να συνεχιστεί ως μία προσπάθεια πειθούς και συνειδητοποίησης τι σημαίνει ανασφάλιστο όχημα σε ατύχημα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Την Τρίτη 18/11 η Ημερίδα ΣΕΜΑ-ΕΑΕΕ για την Ασφάλιση Πιστώσεων και Εγγυήσεων

Η διαδραστική εκδήλωση έρχεται να συμβάλει στον διάλογο για έναν κρίσιμο κλάδο

Ημερίδα για την ELD συνδιοργανώνουν στις 17/11 οι ασφαλιστικές ενώσεις Ελλάδας και Ιταλίας

Δείτε το πρόγραμμα της διαδικτυακής εκδήλωσης και κάντε την εγγραφή σας

Ημερίδα ΣΕΜΑ-ΕΑΕΕ για την Ασφάλιση Πιστώσεων και Εγγυήσεων: Διάλογος για την ενίσχυση ενός κρίσιμου κλάδου

Η διαδραστική εκδήλωση, για ένα πεδίο αυξανόμενης σημασίας, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 18/11 στα γραφεία της Ένωσης

Η ΕΑΕΕ στηρίζει την ακαδημαϊκή αριστεία στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς – Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά απένειμε συνολικά 11 υποτροφίες

Η πρωτοβουλία αναδεικνύει τη δέσμευση της Ένωσης στην ενίσχυση της ασφαλιστικής εκπαίδευσης και επαγγελματικής εξέλιξης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Όλη η εικόνα της Generali στο 9μηνο 2025, στο βάθος η Mediobanca

Διψήφια αύξηση κερδοφορίας, αλλά δυσαρέσκεια για τον Donnet

Τεχνική έκθεση: Το «κρυφό» θεμέλιο κάθε σοβαρής ασφαλιστικής κάλυψης

Ένα εργαλείο που συχνά δεν είναι ορατό στον τελικό ασφαλισμένο, ωστόσο καθορίζει πολλά

Ο πιο επικίνδυνος μήνας και η πιο θανατηφόρα μέρα στους ελληνικούς δρόμους

Αναλύοντας στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η Apeiron Insurance Project αποκαλύπτει τους καθοριστικούς παράγοντες οδικής ασφάλειας

10th Business Forum Greece-Sweden | Crosscurrents: Policy, Power, Innovation

Tο 10ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας-Σουηδίας επισφράγισε για άλλη μια χρονιά τη μακρόχρονη σύμπραξη των δύο χωρών, αναδεικνύοντας νέες ευκαιρίες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Την Τρίτη 18/11 η Ημερίδα ΣΕΜΑ-ΕΑΕΕ για την Ασφάλιση Πιστώσεων και Εγγυήσεων

Η διαδραστική εκδήλωση έρχεται να συμβάλει στον διάλογο για έναν κρίσιμο κλάδο

Το ΕΕΑ στην εκδήλωση για τα 20 χρόνια του Συνδέσμου Διαμεσολαβούντων Ασφαλειών Μαγνησίας

Ο Σύνδεσμος τίμησε μεταξύ άλλων τους κ. Χατζηθεοδοσίου και Γαβαλάκη για τη συμβολή τους στην εξέλιξή του

Ολοκληρώθηκε επιτυχώς το νέο Υβριδικό Σεμινάριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης-Επαναπιστοποίησης από την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Ο Όμιλος επιβεβαιώνει τη μακρόχρονη δέσμευσή του στην επαγγελματική ανάπτυξη και στη διάχυση γνώσης

ERGO forMe: Ο καθημερινός σου ήρωας στην ασφάλιση

Η εφαρμογή της εταιρείας συνδυάζει ευκολία, ταχύτητα και πρακτικότητα - Νέος διαγωνισμός, για 3 δωροκάρτες 1.000 ευρώ

Η αξία της γνώσης στην πράξη: Ο Παύλος Συμπεράς στο βήμα του ΠΣΑΣ

Η εμπειρία του, σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο, καθιστά την παρουσία του από τα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος στην εκδήλωση της 20ής Νοεμβρίου