Τι φταίει και η ασφαλιστική βιομηχανία παραμένει στάσιμη εδώ και καιρό;
Οι νέες ανάγκες στην ασφάλιση δεν αποτυπώνονται στην παραγωγή, η συμμετοχή στο ΑΕΠ έχει “κολλήσει” στα επίπεδα του 2% και ο Έλληνας δεν δείχνει πρόθυμος να ασφαλιστεί σε κλάδους που δεν υποχρεώνεται από τον νόμο.
Στο χθεσινό Insurance Intermediaries Forum εκφράστηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες απόψεις. Φταίει η περιορισμένη ασφαλιστική συνείδηση; Μπορεί ναι, μπορεί και όχι… Φταίει η Πολιτεία; Μάλλον. Φταίνε οι ασφαλιστικές; Μέχρις ενός σημείου, ναι.
Είναι καιρός να γίνουν κομβικές αλλαγές. Η Πολιτεία πράγματι, οφείλει να αφουγκραστεί την αγορά και τον Έλληνα πολίτη, να υλοποιήσει τις πολιτικές για τις οποίες έχει δεσμευτεί, παρέχοντας φορολογικά και άλλα κίνητρα. Παράλληλα, πρέπει να εστιάσει στους κλάδους εκείνους που πλέον θεωρούνται υψίστης σημασίας για την προστασία του πολίτη και να προχωρήσει ένα βήμα μπροστά όσον αφορά στο ζήτημα της υποχρεωτικότητας.
Από την άλλη, η ασφάλιση οφείλει να είναι είναι διαφανής, αξιόπιστη και γρήγορη, ώστε να εμπνεύσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον υποψήφιο ασφαλισμένο. Πρέπει όμως να είναι και απλή. Όπως πολύ σωστά εκφράστηκε στο iifo22, δεν γίνεται ο ασφαλισμένος να μπαίνει στη διαδικασία να διαβάσει 70 σελίδες και να τις αφομοιώσει. Είναι απαραίτητα άλλα εργαλεία. Ο υποψήφιος ασφαλισμένος θέλει να καταλαβαίνει τι διαβάζει, και όπου χρειάζεται να έχει στο πλευρό του έναν καταρτισμένο επαγγελματία που θα του δώσει τις κατευθυντήριες.
Όσον αφορά το θέμα της ασφαλιστικής συνείδησης, ο μύθος καταρρίπτεται: Δεν είναι ο Έλληνας που έχει ελλιπή ασφαλιστική συνείδηση, είναι οι συνθήκες που τον αποτρέπουν από το να αποφασίσει να προχωρήσει στη σύναψη ενός συμβολαίου.
Πρέπει να λυθούν όλα τα παραπάνω ζητήματα για να μπορούμε να πούμε πως έχει γίνει μια συλλογική προσπάθεια προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης του κλάδου.
Σίγουρα η μακρόχρονη περίοδος απανωτών κρίσεων αποτέλεσε τροχοπέδη για την αύξηση της παραγωγής. Είναι οξύμωρο να λέμε ότι ένας κλάδος μπορεί να αναπτυχθεί, όταν μια εθνική οικονομία βουλιάζει.
Όμως δεν μπορούμε και να μοιρολατρούμε. Ήρθε η ώρα να σηκώσουμε τα μανίκια και από πλευράς ασφαλιστικού κλάδου να δουλέψουμε για την παροχή αξιόπιστων, εύκολων και γρήγορων ασφαλιστικών υπηρεσιών.
Διαφάνεια-αξιοπιστία- απλοποίηση και ταχύτητα είναι τα “κλειδιά” της επιτυχίας.