Δισεκατομμύρια επενδύονται για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στον κλάδο του αυτοκινήτου. Μία από τις τεχνολογίες που προωθούνται είναι τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό με στόχο πιο ασφαλείς δρόμους και περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Τι θα γίνει ωστόσο εάν ένα δυσάρεστο γεγονός δεν αποφευχθεί;
Στη Βρετανία βρίσκονται σε εξέλιξη όλες εκείνες οι ενέργειες προκειμένου να καθοριστεί ένα συγκεκριμένο ρυθμιστικό πλαίσιο όταν τα αυτοματοποιημένα οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους.
Το περασμένο έτος οι αρμόδιες Αρχές έδωσαν το «πράσινο φως» για τον νόμο που αφορά τα αυτοματοποιημένα και ηλεκτρικά οχήματα (AEV), παρέχοντας μεγαλύτερη σαφήνεια στις ασφαλιστικές καλύψεις και την ευθύνη για τροχαία στα οποία θα εμπλέκονται οχήματα χωρίς οδηγό.
Τι γίνεται με την ευθύνη;
Ο David Williams, τεχνικός διευθυντής της AXA Insurance UK, εξήγησε ότι οι βρετανικοί κανόνες ορίζουν σαφή δομή ευθύνης, ενώ οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα εξακολουθούν να υποχρεώνονται να αγοράσουν ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο που συμμορφώνεται με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
Πολλά αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα θα μπορούν να αλλάξουν τρόπους οδήγησης από αυτοματοποιημένο έως ελεγχόμενο από τον οδηγό, αλλά δύο ξεχωριστές ασφαλιστικές καλύψεις, για κάθε σενάριο, θα είναι “πολύ περίπλοκο”, σύμφωνα με τον Williams.
Αντ ‘αυτού, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα αγοράσουν ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο που καλύπτει και τους δύο τρόπους οδήγησης.
Ο Williams αναμένει τον περιορισμό του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι οι ασφαλιστικές πιθανότατα να αντιμετωπίσουν λιγότερες αξιώσεις για ζημιές από αυτοκίνητα. “Και ένα μέρος αυτών των δαπανών να αναλαμβάνουν οι κατασκευαστές”, είπε.
Οι ασφαλιστικές θέλουν να βρουν παρόμοιους κανόνες σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Με πληροφορίες από το vodafone.com