back to top
13.6 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ποια είναι τα πιο επικίνδυνα λιμάνια στον κόσμο ;

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Τα λιμάνια της Ιαπωνίας, της Κίνας και των ΗΠΑ είναι τα πιο ευάλωτα στον κίνδυνο φυσικών καταστροφών εξαιτίας της τοποθεσίας τους και της αυξανόμενης κίνησης φορτίων που παρουσιάζουν, υποστηρίζει έκθεση της εταιρείας διαχείρισης κινδύνων RMS.

- Advertisement -

To ιαπωνικό λιμάνι της Ναγκόγια βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πιο “επικίνδυνων” λιμανιών, καθώς “απειλεί” τις ασφαλιστικές εταιρείες με δυνητικές ζημίες 2,3 δισ. δολαρίων εξαιτίας της πιθανότητας για ισχυρούς σεισμούς και καταιγίδες. Ακολουθεί το λιμάνι του Γκουανγκζού στην Κϊνα, “επίκεντρο” δυνητικών ζημιών ύψους 2 δισ. δολαρίων λόγω καταιγίδων αλλά και τους κινδύνους που απορρέουν από τη διακίνηση πετρελαϊκών προϊόντων και αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την RMS, η χρήση εικόνων από δορυφόρο και η ανάλυση των διαφορετικών τύπων φορτίου και μεθόδων αποθήκευσης συμβάλλει στην καλύτερη αξιολόγηση του ρίσκου.

“Οι αναχρονιστικές τεχνικές (αξιολόγησης κινδύνου) και τα ελλιπή στοιχεία θολώνουν την εικόνα για πολλές τοποθεσίες υψηλού ρίσκου”, σημειώνει το στέλεχος της RMS  Chris Folkman. “Η ασφαλιστική βιομηχανία πρέπει να σταματήσει να στηρίζεται σε…μαντείες για να αξιολογήσει τον κίνδνο καταστροφών και την συσσώρευση κινδύνων στα λιμάνια”.

- Advertisement -

Η έκθεση δημοσιεύθηκε με την αφορμή της συμπλήρωσης ενός έτους από τις εκρήξεις στο λιμάνι του Τιαντζίν στην Κίνα, μια “ανθρώπινης προελεύσεως” καταστροφή που προκάλεσε το θάνατο άνω των 170 ατόμων και πυροδότησε αιτήσεις για αποζημιώσεις ύψους άνω των 3 δισ. δολαρίων για καταστροφή περιουσίας και διαταραχή των εφοδιαστικών αλυσίδων.

Η ανάλυση της RMS που λαμβάνει υπόψη μεταξύ άλλων το χρονικό διάστημα που τα φορτία παραμένουν στα λιμάνια, καταλήγει στο ότι η αυξημένη χρήση τυποποιημένων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ( standardized shipping containers) αυξάνει τον αριθμό των αγαθών που υπόκεινται σε κίνδυνο καταστροφής. Τόσο τα πλοία όσο και τα λιμάνια αυξάνονται σε μέγεθος για να έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ)

Τα αμερικανικά λιμάνια στον Κόλπο του Μεξικού (που ως γνωστόν πλήττεται συχνά από τυφώνες) καταλαμβάνουν έξι από τις 10 κορυφαίες θέσεις στην λίστα των λιμανιών υψηλού κινδύνου. Προηγούνται η Νέα Ορλεάνη  (που υπέστη ισχυρό πλήγμα από το πέρασμα του τυφώνα Κατρίνα το 2005) και το λιμάνι Πλακμίν στην Λουιζιάνα και ακολουθούν η Πασκαγκούλα (στην πολιτεία του Μισισιπή), το Μπομόν του Τέξας, το Μπατόν Ρουζ επίσης στην Λουζιάνα και το Χιούστον.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Νέας Ορλεάνης Gary LaGrange υπογράμμισε ότι το λιμάνι επανήλθε σε κανονική λειτουργία 12 ημέρες μετά το πέρασμα του “Κατρίνα” και έχει ωφεληθει΄από το σύστημα μείωσης του ρίσκου  που υιοθέτησε μετά τον τυφώνα. “Η Νέα Ορλεάνη επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα 11 χρόνια πριν και τώρα είναι πιο προετοιμασμένη από ποτέ στην ιστορία της”, κατέληξε ο κ. LaGrange.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά κερδοφόρο το 2025;

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα βγει κερδοφόρο το 2025; και αν ναι με πόσες αυξήσεις ασφαλίστρων; ή εναλλακτικά με πόση πτώση των ατυχημάτων από τους Ελληνες οδηγούς;

Πάνω από 4 δισ. οι ασφαλισμένες ζημιές στην Ισπανία, αποζημιώνει η CCS

Στην πλειοψηφία τους οι ζημιωθέντες θα αποζημιωθούν από την κρατική ασφαλιστική Consorcio de Compensación de Seguros (CCS).

H AI μπορεί να μειώσει (και) τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει όχι μόνο τα ατυχήματα στους δρόμους, αλλά και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, αφού θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό οι αποζημιώσεις

Οι μη σωστές αποζημιώσεις στο αυτοκίνητο βλάπτουν το σύνολο της αγοράς

Η ασφαλιστική αγορά είχε ξεφύγει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από τις παλιές κατηγορίες των ασφαλισμένων περί 'μη σωστής αποζημίωσης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

«Σκανάρουν» ανασφάλιστα οχήματα, χωρίς ΚΤΕΟ

Νέο «κύκλο» διασταυρώσεων για οχήματα τα οποία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα ή έχουν τεθεί εικονικά σε ακινησία

Εξελιγμένη εμπειρία ασφάλισης μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Η Eurolife FFH παρουσιάζει τον πρωτοποριακό ψηφιακό βοηθό OSCAR

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024