Στη σημερινή ψηφιακή εποχή οι οθόνες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας είτε πρόκειται για μάθηση, είτε για ψυχαγωγία, είτε για σύνδεση με φίλους. Τι συμβαίνει όμως με τα παιδιά; Και πώς μπορούμε να επιτύχουμε μία σωστή ισορροπία στον χρόνο χρήσης των συσκευών από αυτά, ώστε να ενθαρρύνουμε την ισορροπημένη ανάπτυξη και υγεία τους;
Τι συνιστούν οι ειδικοί
- Παιδιά προσχολικής ηλικίας (ηλικίας 2-5 ετών): Οι ειδικοί συστήνουν όχιπερισσότερο από μία ώρα μπροστά στην οθόνη την ημέρα. Αυτό περιλαμβάνει τόσο τα εκπαιδευτικά προγράμματα όσο και την ψυχαγωγία. Σε αυτή την ηλικία, το διαδραστικό, υψηλής ποιότητας περιεχόμενο είναι απαραίτητο και η συν-προβολή με τους γονείς μπορεί να ενισχύσει την εμπειρία μάθησης. Προτιμήστε εκπαιδευτικά παιχνίδια, τραγούδια και εκπομπές κατάλληλες για την ηλικία που ενθαρρύνουν τη δημιουργικότητα και τις κοινωνικές δεξιότητες.
- Δημοτικό σχολείο (6-10 ετών):Καθώς τα παιδιά εισέρχονται στο δημοτικό σχολείο, το επιτρεπτό όριο χρόνου παρακολούθησης αυξάνεται ελαφρώς σε περίπου 1 έως 1,5 ώρα την ημέρα. Ο χρόνος αυτός μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αλλά είναι σημαντικό να εξισορροπείται με σωματικό παιχνίδι, υπαίθριες δραστηριότητες και κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Οι γονείς μπορούν να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους στην επιλογή εκπαιδευτικών εφαρμογών, ιστότοπων και παιχνιδιών που ευθυγραμμίζονται με τα ενδιαφέροντά τους.
- Έφηβοι (ηλικίας 11-13 ετών):Ο προτεινόμενος χρόνος μπροστά στην οθόνη επεκτείνεται σε περίπου 2 ώρες την ημέρα. Σε αυτή την ηλικία, μπορεί να ασχολούνται με πιο ανεξάρτητη μάθηση και κοινωνικοποίηση στο διαδίκτυο. Είναι σημαντικό για τους γονείς να ενθαρρύνουν έναν υγιή συνδυασμό δραστηριοτήτων οθόνης και δραστηριοτήτων εκτός οθόνης, διασφαλίζοντας ότι ο χρόνος της οθόνης δεν παρεμβαίνει στις εργασίες για το σχολείο, τη σωματική δραστηριότητα ή τις προσωπικές αλληλεπιδράσεις.
- Έφηβοι (ηλικίας 14-17 ετών):Για τους εφήβους, αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένο συνιστώμενο ημερήσιο όριο, είναι ζωτικής σημασίας να δίνεται προτεραιότητα στον ύπνο, τη σωματική δραστηριότητα και τις προσωπικές αλληλεπιδράσεις. Οι γονείς μπορούν να συνεργαστούν με τους εφήβους τους για να καθιερώσουν μια ισορροπία που επιτρέπει την απαραίτητη χρήση της οθόνης (όπως για τις σχολικές εργασίες), ενώ παράλληλα καλλιεργεί υγιείς συνήθειες.
Περισσότερα στο Υδρόγειος blog