Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Δυο χρόνια αφότου σύστησαν την κοινοπραξία Vector, που προσφέρει εξειδικευμένες καλύψεις έναντι των cyber κινδύνων, η Beazley και η Munich Re δηλώνουν ότι βλέπουν ισχυρή ζήτηση για την «ολιστική» προστασία που προσφέρουν στις επιχειρήσεις που επιχειρούν να θωρακιστούν έναντι ενδεχόμενης διακοπής επιχειρηματικής δραστηριότητας ή διαταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα, συνεπεία μιας κυβερνοεπίθεσης.
Η Vector ιδρύθηκε το 2015 για να παράσχει εξειδικευμένη τεχνογνωσία και capacity για τους μεγαλύτερους και πολυπλοκότερους cyber κινδύνους. Την περίοδο εκείνη, τα περισσότερα ασφαλιστικά συμβόλαια παρείχαν προστασία έναντι απαιτήσεων τρίτων για παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Καλύψεις, δηλαδή, που απευθύνονταν κυρίως σε εταιρείες που κατείχαν και διαχειρίζονταν μεγάλους όγκους προσωπικών δεδομένων πελατών, όπως λιανοπωλητές και χρηματοοικονομικούς ομίλους. Την ίδια στιγμή, οι κυβερνοεπιθέσεις δεν θεωρούνταν μείζονος σημασίας απειλή για πολλούς κλάδους επιχειρήσεων, από τους βιομηχανικούς ομίλους έως τους παρόχους κρίσιμων υποδομών.
«Από τότε όμως που δημιουργήσαμε την Vector, είδαμε μεγάλες αλλαγές στα μοτίβα της ζήτησης για προστασία έναντι των cyber κινδύνων», λέει το στέλεχος της Beazley Paul Bantick. «Όλες οι εταιρείες που ασφαλίστηκαν μέσω της Vector ζήτησαν ευρύτερη κάλυψη, ιδίως έναντι του κινδύνου διακοπής επιχειρηματικής δραστηριότητας», προσθέτει.
«Παρότι οι βιομηχανικοί όμιλοι έχουν παραδοσιακή ασφάλιση περιουσίας και ασφάλεια αστικής ευθύνης (έναντι τρίτων), έχουν αναγνωρίσει ότι δεν προστατεύονται πλήρως έναντι κυβερνοεπιθέσεων, και αυτό είναι σαφώς ένα θέμα που θέλουν να αντιμετωπίσουν οι διοικήσεις των εταιρειών…»
Οι πρόσφατες κυβερνοεπιθέσεις υψηλού προφίλ, όπως οι WannaCry και NotPetya, ανέδειξαν τα ευάλωτα σημεία των εταιρειών, υποστήριξαν οι Munich Re και Beazley, προσθέτοντας ότι ο μεγαλύτερος φόβος των βιομηχανικών ομίλων είναι η απώλεια παραγωγικής δυναμικότητας, είτε προκαλείται από επίθεση στα πληροφοριακά συστήματα της ίδιας της εταιρείας είτε στα συστήματα βασικού προμηθευτή της. Την ίδια στιγμή, εστία ανησυχίας παραμένει και η απώλεια προσωπικών δεδομένων πελατών, ανησυχία που εντείνεται όσο πλησιάζει η ημερομηνία θέσης σε ισχύ του Γενικού Κανονισμού της ΕΕ για την Προστασία Δεδομένων (GDPR), στις αρχές του 2018.