back to top
14.2 C
Athens
Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025

Όλα όσα ειπώθηκαν στην παρουσίαση της μελέτης του Ε.Ε.Α. για τις Σχολές Οδηγών

Εκατοντάδες επαγγελματίες από τις Σχολές Οδηγών και παράγοντες της αγοράς παρακολούθησαν τη διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση, τη Δευτέρα 9/11/2020, όπου παρουσιάστηκε η μελέτη για το μέλλον του κλάδου την οποία εκπόνησε η ICAP για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Την εκδήλωση άνοιξε ο Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Α. και Πρόεδρος της Επιτροπής Κυκλοφοριακής Αγωγής του Επιμελητηρίου κ. Νίκος Γρέντζελος, ο οποίος κίνησε όλες τις διαδικασίες για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης. Κατά την τοποθέτηση του ο κ. Ν. Γρέντζελος αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στην αξιοποίηση των συμπερασμάτων της μελέτης για την συνολική αναβάθμιση του κλάδου, ενώ έθεσε στους συμμετέχοντες εκπροσώπους της Πολιτείας μία σειρά θεμάτων για την εύρυθμη λειτουργία των Σχολών Οδήγησης και την στήριξη των επαγγελματιών σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.

- Advertisement -

Επίσης στην έναρξη της ενημερωτικής διαδικτυακής παρουσίασης χαιρέτησε ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ενώ συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, στελέχη της ICAP που παρουσίασαν τη μελέτη αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου που απάντησαν σε ερωτήσεις των επαγγελματιών, καθώς η εκδήλωση στάθηκε αφορμή για μία γενικότερη συζήτηση για την πορεία του κλάδου και τις αλλαγές που σχεδιάζει η κυβέρνηση.

- Advertisement -

Στον χαιρετισμό του ο κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στις δράσεις του Ε.Ε.Α. για την στήριξη του κλάδου. «Το Επιμελητήριο μας θα συμβάλλει στη ψηφιακή αναβάθμιση του κλάδου παρέχοντας δωρεάν site στις επιχειρήσεις μέλη του ΕΕΑ, θα εξετάσει την δημιουργία προγράμματος για θεωρητική εκπαίδευση και διαχείριση, ενώ στηρίζουμε αμέριστα τον κλάδο στο κομμάτι της εκπαίδευσης και θα ικανοποιήσουμε κάθε αίτημα των επαγγελματιών προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην πρόθεση του Υπουργείου να αναμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών και τη διαδικασία ίδρυσης σχολής οδηγών, ενώ εμφανίστηκε θετικός σε αλλαγές που ζήτησαν οι επαγγελματίες για την αναβάθμιση του κλάδου τους.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης δεσμεύτηκε ότι θα μελετήσει τη διεύρυνση του ωραρίου για τις εξετάσεις των θεωρητικών μαθημάτων διότι από τις πολλές διακοπές έχουν συσσωρευτεί πολλοί υποψήφιοι ενώ τόνισε ότι θα εξετάσει ειδικό πρόγραμμα για την οικονομική στήριξη των Σχολών Οδηγών, καθώς ήταν πολύ δύσκολο να ενταχθούν στο υφιστάμενο πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής, ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με τη μελέτη που παρουσίασαν στελέχη της ICAP, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά χρήσιμο «εργαλείο» για τους επαγγελματίες και θα συμβάλει αποφασιστικά στην αναβάθμιση του κλάδου. Σε δήλωση του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙCAP κ. Νικήτας Κωνσταντέλλος, επισημαίνει: «Η πανδημία COVID-19 έχει σοβαρές επιπτώσεις και στις Σχολές Οδηγών, αφού οδήγησε σε αναστολή των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης, καθώς και σε υποχρεωτική απαγόρευση της λειτουργίας τους. Επιπρόσθετοι παράγοντες, όπως η εκτιμώμενη αύξηση της ανεργίας, η αναστολή της λειτουργίας σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων και η επακόλουθη αναστολή των συμβάσεων εργασίας πλήθους εργαζομένων έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών καθώς και τον περιορισμό των δαπανών των νοικοκυριών. Τα παραπάνω θα επηρεάσουν αρνητικά την πορεία του κλάδου και θα έχουν ως επακόλουθο τη μείωση του αριθμού των υποψήφιων οδηγών.  Θεωρώ, ωστόσο, ότι τα αποτελέσματα της κλαδικής μελέτης θα αποβούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τις επιχειρήσεις του κλάδου, με σκοπό να οργανωθούν καλύτερα και να προσαρμόσουν τη λειτουργία τους στις νέες, συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς». 

Ακολουθούν ορισμένα από τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης:

– Ο κλάδος περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό Σχολών Οδηγών διάσπαρτες σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και οι οποίες στη συντριπτική τους πλειοψηφία λειτουργούν ως ατομικές επιχειρήσεις. Εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται στον κλάδο 2.200 Σχολές Οδηγών με 3.800 – 3.900 απασχολούμενους εκπαιδευτές οδήγησης. Μία στις δύο Σχολές Οδηγών βρίσκονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

–  Στη χώρα το 2019 χορηγήθηκαν 149.823 άδειες οδήγησης όλων των κατηγοριών, αυξημένες κατά 4,7% σε σχέση με το 2018 (στοιχεία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών).

– Από την πρωτογενή έρευνα στις Σχολές Οδηγών προέκυψε ότι το βασικότερο πρόβλημα του κλάδου είναι η διακοπή των εξετάσεων. Η αποχή των εξεταστών και η μη διεξαγωγή εξετάσεων (π.χ. λόγω της κρίσης δημόσιας υγείας του COVID-19) προκαλεί σημαντικές οικονομικές απώλειες στις σχολές οδηγών, λειτουργεί αποτρεπτικά στην απόφαση των υποψήφιων οδηγών να ξεκινήσουν μαθήματα για άδεια οδήγησης και επιφέρει απώλειες δημοσίων εσόδων στο κράτος (από τη μη είσπραξη παράβολων). Στα κυριότερα προβλήματα του κλάδου συγκαταλέγονται και οι παραπλανητικές διαφημίσεις (παραπλανητικές πρακτικές – ψευδείς πληροφορίες) από μέρους ορισμένων Σχολών Οδηγών, το ασταθές θεσμικό πλαίσιο, η υπερφορολόγηση καθώς και τα φαινόμενα φοροδιαφυγής που δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο. Άλλα προβλήματα που αναδείχτηκαν από την έρευνα είναι η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, η έλλειψη διαφάνειας στον τρόπο διεξαγωγής των πρακτικών εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και η ελλιπής κατάρτιση εξεταστών και ορισμένων εκπαιδευτών οδήγησης. Άλλο ένα πρόβλημα που αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του κλάδου είναι η έλλειψη ψηφιοποίησης των διαδικασιών σχετικά με τις άδειες οδήγησης και τέλος ο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτών οδήγησης (μεγάλη παραγωγή).

– Οι δράσεις που προτείνονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου περιλαμβάνουν την εποπτεία και την αξιολόγηση των εξεταστών (συγκρότηση σώματος εξεταστών, επανεκπαίδευση, επαναδιαπίστευση κ.ά.) και την ανάγκη ύπαρξης σταθερού θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου. Ως σημαντική δράση αξιολόγησαν οι εκπαιδευτές οδήγησης τη σωστή ενημέρωση των υποψήφιων οδηγών σχετικά με τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ώστε να καθίσταται δυσκολότερη η παραπλάνησή τους, τον εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών (αμυντική οδήγηση, οικολογική οδήγηση, εξ’ αποστάσεως θεωρητική εκπαίδευση κ.ά.), την καθιέρωση κατώτατης/ ελάχιστης τιμής για τις υποχρεωτικές ώρες θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, τα επιδοτούμενα προγράμματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας στα σχολεία της χώρας, τη συνεχή κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτών οδήγησης καθώς και τη δημιουργία σύγχρονων ιστοσελίδων για την προβολή των υπηρεσιών των Σχολών Οδηγών με ταυτόχρονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

–  Για το 2021-2022 και υπό την προϋπόθεση ότι η χώρα θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, εκτιμάται ότι ο αριθμός των εκπαιδευόμενων υποψήφιων οδηγών και οδηγών θα αυξηθεί κατά 3% με 4%.

Εκτός όμως από την παρουσίαση της μελέτης, συζητήθηκαν αναλυτικά θέματα που απασχολούν όλο τον κλάδο, όπως οι επερχόμενες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των εξετάσεων, το γεγονός ότι εξετάζεται η θέση του εκπαιδευτή εντός του οχήματος, η δημιουργία του νέου σώματος εξεταστών, στο που θα δίνεται βαρύτητα κατά τη διάρκεια της εξέτασης αλλά και στη χρήση της τεχνολογίας, στις αλλαγές που έρχονται στα βιβλία, η δυνατότητα και οι προϋποθέσεις ίδρυσης νέων σχολών οδήγησης, η ανάγκη αναβάθμισης του μηχανογραφικού συστήματος του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά και στη δυνατότητα συνταξιούχων εκπαιδευτών να συνεχίζουν την εργασία τους, κάτι που ο κ. Κεφαλογιάννης δεσμεύθηκε ότι θα περάσει σε νομοσχέδιο έως το τέλος του έτους.

Δείτε στο σύνδεσμο που ακολουθεί το βίντεο της εκδήλωσης:

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξεκινά η απευθείας διαβίβαση συμβολαίων αστικής ευθύνης και βεβαιώσεων επαναπιστοποίησης διαμεσολαβητών στα μητρώα των Επιμελητηρίων

Το ΕΕΑ χαιρετίζει την έναρξη της νέας διαδικασίας, η οποία ήταν αποτέλεσμα επίμονης προσπάθειας και πολλών συντελεστών

Ετήσια εκδήλωση βραβεύσεων ΠΑΡΟΝ: Επαγγελματισμός με όραμα αλλά και ανθρώπινο πρόσωπο

Παρουσία θεσμικών εκπροσώπων, ανώτατων στελεχών της ασφαλιστικής αγοράς, συνεργατών και φίλων του ασφαλιστικού γραφείου

Χριστουγεννιάτικη «αγκαλιά» σε κοινωνικές δομές από το ΕΕΑ

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Θέλουμε και είμαστε δίπλα στην κοινωνία, στέλνοντας μήνυμα ελπίδας και πίστης σε ένα καλύτερο αύριο»

Στον αέρα το νέο website της ΕΑΔΕ

Ένα ακόμη ουσιαστικό βήμα για την αναβάθμιση της επικοινωνίας και της ψηφιακής παρουσίας της Ένωσης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νέος Ασφαλιστικός Πράκτορας για τη SENATUS

Ο Κωνσταντίνος Πρωτογεράκης εντάσσεται σε ένα από τα πλέον οργανωμένα και δομημένα Δίκτυα Ασφαλιστικών Πρακτορείων

Interamerican: Χριστουγεννιάτικη καμπάνια ευγνωμοσύνης προς την Ομάδα Βοήθειας – Βίντεο

Η καμπάνια προβάλλει το σημαντικό έργο της Ομάδας και αποτελεί ένα μεγάλο «ευχαριστώ» προς όσους προσφέρουν αδιάκοπη υποστήριξη στις γιορτές

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι πανελλαδικές συναντήσεις του Δικτύου Πωλήσεων της Allianz

Η διοίκηση επενδύει σταθερά σε καινοτόμα εργαλεία και λύσεις που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και την ανταγωνιστικότητα των συνεργατών της

Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός AKTOR ανανεώνει και αναβαθμίζει τη συνεργασία με τη ΔΥΝΑΜΙΣ Ασφαλιστική

Αξίες όπως η αφοσίωση, η προσπάθεια και η πίστη στη δύναμη της ομάδας χαρακτηρίζουν, επισημαίνεται, τόσο την εταιρεία όσο και το Τριφύλλι

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ευχές της ΕΑΕΕ για το 2026 με έμφαση στην Υγεία, στην Ασφάλεια και στην Ευημερία

Το μήνυμα της ΕΑΕΕ αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο της ιδιωτικής ασφάλισης στη σύγχρονη κοινωνία, ιδιαίτερα σε μια περίοδο αυξημένων προκλήσεων

Νέο επεισόδιο του «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» – Η ιστορία του Θάνου Βουλή

Στο επεισόδιο θίγονται ζητήματα όπως η εμπειρία του τροχαίου και της αναπηρίας, αλλά και η στάση της πολιτείας και των ασφαλιστικών εταιρειών

«Στον δρόμο τα δικά σου λάθη δεν τα πληρώνεις μόνο εσύ»: Η ευθύνη πίσω από το τιμόνι αφορά όλους!

Ένα ιδιαίτερα δυνατό κοινωνικό μήνυμα για την οδική ασφάλεια μεταφέρει η νέα καμπάνια της Ελληνικής Κυβέρνησης – Δείτε το βίντεο

Εκδήλωση του EDPB για την ανωνυμοποίηση και την ψευδωνυμοποίηση

Το workshop ακολούθησε την αποσαφήνιση από το ΔΕΕ του πεδίου εφαρμογής της έννοιας των προσωπικών δεδομένων στην υπόθεση EDPS κατά SRB

Με ρεκόρ συμμετοχής η χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του ΣΕΣΑΕ

Στο εορταστικό κάλεσμα ανταποκρίθηκαν ανώτατα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, διαμεσολαβητές, συνεργάτες και εκπρόσωποι του κλαδικού Τύπου