Του Νίκου Σακελλαρίου
Στο εκπτωτικό κλίμα της Black friday, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες βγήκαν με εκπτώσεις στα τιμολόγια. Μία πρακτική που ήταν αδιανόητη τα προηγούμενα χρόνια για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι γιατί θυσιάζουν κέρδη για να αυξήσουν παραγωγή και ρευστότητα και ο δεύτερος γιατί οι εκπτώσεις αυτές βγαίνουν κυρίως από μειώσεις στις προμήθειες των διαμεσολαβητών και στα δικαιώματα επί συμβολαίου των εταιρειών.
Οι μειώσεις επί των δικαιωμάτων των συμβολαίων ουσιαστικά επιβαρύνουν μόνο τις εταιρείες και είναι απόλυτα θεμιτές εάν τα κεφάλαια των εταιρειών και η ρευστότητά τους μπορεί να τις υποστηρίξουν.
Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι να μειώνονται προμήθειες των συνεργατών εις βάρος των εισοδημάτων τους προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι πωλήσεις των εταιρειών. Το φαινόμενο συμβαίνει κυρίως σε εταιρείες που έχουν μεγάλη παραγωγή μέσα από τις πλατφόρμες και έτσι μπορούν να περικόψουν προμήθειες συνεργατών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΙW, το τελευταίο διάστημα που εμφανίζεται το φαινόμενο των εκπτώσεων, υπάρχουν αυξημένες διαμαρτυρίες από διαμεσολαβητές που βλέπουν ότι φορτώνονται αυτοί τη μείωση του τιμολογίου και όχι οι εταιρείες.
Το άλλο αρνητικό φαινόμενο που δημιουργούν οι εκπτώσεις είναι ότι εθίζουν τους ασφαλισμένους στη λογική των ακόμη χαμηλότερων ασφαλίστρων (ειδικά στο αυτοκίνητο) όταν χρειάζεται σε αρκετές περιπτώσεις να τα αυξήσουν. Ίσως η πίεση από τις ΕΠΥ να γίνεται αισθητή αλλά το να διαπραγματεύονται μεγάλες και ισχυρές κεφαλαιακά εταιρείες ασφάλιστρα για να διατηρήσουν ή να αυξήσουν την πελατειακή τους βάση είναι πολύ κακό για την ασφαλιστική φιλοσοφία τους. Όπως έχει δείξει η παλαιότερη ιστορία, οι πελάτες που εθίζονται στο φθηνό ασφάλιστρο και όχι στην ποιότητα των υπηρεσιών, σύντομα θα φύγουν αναζητώντας ακόμη φθηνότερο ασφάλιστρο.