Ο ανταγωνισμός καλά κρατεί και όσο η παραγωγή βοηθάει, τα δυσάρεστα, οι διαφωνίες, θα μένουν πίσω, αλλά όταν οι χρονιές θα είναι μάλλον στάσιμες, όπως η φετινή, θα έρχονται στην επιφάνεια.
Δεν βοηθούν κι οι έρμες οι συνθήκες, είναι αλήθεια, κι έτσι έχουμε, μετά την ύφεση της πανδημίας, πρωτοφανή πληθωρισμό και πόλεμο, και την απειλή της ενεργειακής κρίσης.
Με αυτό το δύσκολο μείγμα, η παραγωγή δεν αυξήθηκε, αλλά επί της ουσίας μειώθηκε, την ίδια ώρα που –«καινούργιο κοσκινάκι μου…»– διάφορες πρακτικές δικτύων ενοχλούν σοβαρά τους διαμεσολαβητές.
Ενοχλημένοι όμως είναι, από τη σκοπιά τους, και οι πελάτες, που αναφωνούν ότι τα ασφάλιστρα των ΙΧ έχουν αυξηθεί ήδη, χωρίς να βλέπουν τις αυξημένες καλύψεις για τις οποίες λειτουργούν περίπου ωσάν να είναι ανεπιθύμητες ή ένα αναγκαίο κακό.
Διότι η αγοραστική τους δύναμη έχει πάρει την κάτω βόλτα, με διψήφιο πληθωρισμό ή σχεδόν στο μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς, και η ΕΕ δεν κάνει τίποτα ούτε για να βάλει ένα τέλος στην ακρίβεια των καυσίμων και της ενέργειας, ενώ οι αυξήσεις στις αμοιβές έχουν σχεδόν αποκλειστεί από τους Ευρωπαίους, «για να μην περάσει ο πληθωρισμός στις αμοιβές».
Μας το λένε μάλιστα ότι οι δυσκολίες είναι μπροστά: το 2023 θα είναι δυσκολότερη χρονιά από φέτος, που πάντως δεν ήταν και καμιά καλή χρονιά.
Οι καλύτερες εκπτώσεις και το δώρο για τον ασφαλισμένο είναι η επαγγελματική αρτιότητα, η γνώση, η ακεραιότητα και το ενδιαφέρον του ανθρώπου του. Που θα τρέξει και θα τον συντρέξει στο πρόβλημα και στις δυσκολίες.
Το καταλαβαίνει στα δύσκολα, αλλά πρέπει να το καταλάβει κι όταν βομβαρδίζεται από αντικρουόμενα μηνύματα σε αυτό το χαοτικό περιβάλλον. Δεν είναι εύκολο, και είναι κι αυτό δουλειά του διαμεσολαβητή, να παίξει τον «τερματοφύλακα». Για να μη φάμε κι άλλο «γκολ»…
Από το περιοδικό INSURANCE WORLD