back to top
9.1 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

NPL Summit: «Νόμος για Ρύθμιση Οφειλών & Παροχή 2ης Ευκαιρίας – Νέος Πτωχευτικός Νόμος»

Ο νόμος για Ρύθμιση Οφειλών & Παροχή 2ης Ευκαιρίας – Νέος Πτωχευτικός Νόμος ήταν το αντικείμενο συζήτησης του πρώτου πάνελ του NPL Summit 2021.

Η ethosEVENTS ακολουθώντας την πετυχημένη παράδοση των δυο προηγούμενων NPL Summit, πραγματοποιεί σήμερα και αύριο μια διήμερη υβριδική συνάντηση Ελλήνων και ξένων επαγγελματιών της βιομηχανίας των NPLs, με θέμα: «NPL Market in Total Transformation», μέσα από τη LiveOn, την ολοκληρωμένη ψηφιακή τεχνολογία επιχειρηματικής επικοινωνίας του ethosGROUP.

Η ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΑΥΤΗΣ – ΘΕΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ETHOSEVENTS ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΑΓΓΛΟΦΩΝΟ PORTAL NPLCONFIDENTIAL.COM ΚΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ PORTAL BANKS.COM.GR

- Advertisement -

Στο PANEL Ι με συντονιστή τον κ. Γιάννη Μούργελα, Νομικός Σύμβουλος, Ελληνική Ένωση Τραπεζών συμμετείχαν οι ομιλητές κ.κ. Θεώνη Αλαμπάση, Προϊσταμένη Τμήματος Νομικής Υποστήριξης, Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Υπουργείο Οικονομικών, Σπύρος Ανδρίτσος, Νομικός Σύμβουλος της Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ), Φώτης Κουρμούσης, Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Υπουργείο Οικονομικών, Μιχάλης Μητσόπουλος, Διευθυντής Τομέα Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος και Ρυθμιστικών Πολιτικών, ΣΕΒ.

Ενδελεχή ανάλυση του νέου πτωχευτικού νόμου για την ρύθμιση των οφειλών και των μόνιμων εργαλείων που ενσωματώνει για πρώτη φορά στην ελληνική νομοθεσία παρουσίασε η κα. Αλαμπάση. Η  προϊσταμένη του Τμήματος Νομικής Υποστήριξης της ειδικής γραμματείας διαχείρισης ιδιωτικού χρέους αναφέρθηκε στα μόνιμα εργαλεία για την προληπτική αναδιάρθρωση, την εξυγίανση των επιχειρήσεων μέσω σημαντικών βελτιώσεων, τον μηχανισμό έγκαιρης προειδοποίησης καθώς και την διαδικασία πτώχευσης μέσω της οποίας επέρχεται απαλλαγή από τις οφειλές. Όπως σημείωσε, ο μηχανισμός έγκαιρης προειδοποίησης αφορά φυσικά ή νομικά πρόσωπα (οφειλέτες), μέσω της συναίνεσής των οποίων συλλέγονται όλα τα απαραίτητα δεδομένα ώστε να καταρτιστεί το προφίλ του οφειλέτη και συνεπώς να δημιουργηθεί η διαδικασία της έγκαιρης προειδοποίησης. Η διαδικασία εξωδικαστικού μηχανισμού, όπως υπογράμμισε, αφορά φυσικά ή και νομικά πρόσωπά, τα οποία έχουν την δυνατότητα ρύθμισης σε τράπεζες, servicers και δημόσιο. «Κατοχυρώνονται δικλείδες ασφαλείας των οικονομικά ευάλωτων καθώς ύστερα από την δρομολόγηση της αίτησής τους στους χρηματοπιστωτικούς φορείς, τους παρέχεται η δυνατότητα πρότασης για ρύθμιση των οφειλών μέσω της τεκμαρτής συναίνεσης ενώ επίσης τους παρέχεται και η δυνατότητα επιδότησης των οφειλών τους».

- Advertisement -

Σημαντικές είναι και οι παρεμβάσεις του νέου νόμου και στη διαδικασία πτώχευσης τόνισε η κα. Αλαμπάση. «Η διαδικασία αφορά φυσικά η νομικά πρόσωπα που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις οφειλές του μέσω αίτησης τους στο δικαστήριο. Η απαλλαγή του οφειλέτη  επέρχεται αυτόματα με την παρέλευση του χρονικού διαστήματος των προθεσμιών. Αν αυτός που πρόκειται να χάσει την κατοικία του ανήκει σε ευάλωτη ομάδα, μπορεί να απευθυνθεί σε ιδιώτη για την επαναμίσθωση της ώστε να αποφύγει την έξωση έχοντας έτσι δεύτερη ευκαιρία ενώ του δίνεται επίσης και η δυνατότητά να επαναπόκτησης του ακινήτου, καταβάλλοντας τα μισθώματα 12 μηνών συν τις εγγυήσεις επαναγοράς του ακινήτου», σημείωσε.

Ο κ. Ανδρίτσος μίλησε για την αναμορφωμένη πτωχευτική διαδικασία, την απλοποίηση του εξωδικαστικού, τις δυνατότητες του νέου ενιαίου νόμου και τις λύσεις που παρέχουν τα ψηφιακά εργαλεία στην προσπάθεια αυτή. «Οι servicers διαχειρίζονται €39 δις δάνεια από χαρτοφυλάκια που έχουν προστεθεί από επενδυτές ενώ αν σ’ αυτά υπολογίσουμε και τα δάνεια που διαχειρίζονται οι servicers τότε μιλάμε για μια αγορά που αγγίζει τα €90 δις. Πλέον ως χώρα έχουμε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για την διαχείριση του ζητήματος των NPL’s. Ο νέος κώδικας παρέχει σημαντικές διευκολύνσεις τόσο για οφειλέτες όσο και πιστωτές. Η απλοποίηση του εξωδικαστικού δεδομένου (απευθύνεται σε θεσμικούς ιδιώτες, στο δημόσιο και στους χρηματοδοτικούς φορείς, τις τράπεζες και του servicers) και η ταχύτητα της διαδικασίας (ολοκλήρωση υποχρεωτικά μέσα σε δύο μήνες μέσω εξωδικαστικής η αναζήτησης άλλης λύσης) αναβαθμίζει συνολικά τα πλαίσιο διευθέτησης της αγοράς των NPL’s. Τα ψηφιακά εργαλεία και η χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων ενώ διασφαλίζουν και την απαιτούμενη διαφάνεια ως προς τα  πραγματικά στοιχεία του οφειλέτη. Στην ολοκλήρωση των ψηφιακών υποδομών συμμετέχουν με προτάσεις και οι πιστωτές. Ευελπιστούμε ότι την 1η Ιουνίου αυτή η νέα υποδομή να είναι λειτουργική μαζί με την εφαρμογή των υπόλοιπων διατάξεων του νέου πτωχευτικού κώδικα. Η αναμορφωμένη πτωχευτική διαδικασία χαρακτηρίζεται από την ταχεία ρευστοποίηση των οφειλών μέσω της οποίας διασφαλίζεται η αξία των περιουσιακών στοιχείων καθώς και από την ταχεία απαλλαγή που δίνει την δυνατότητα στον οφειλέτη να τεθεί σε σύντομο χρόνο σε διαδικασία ανάκαμψης σε περίπτωση πτώχευσης».

 Ο κ. Κουρμούσης από την μεριά του επεσήμανε πως ο πτωχευτικός νόμος κλήθηκε να αντιμετωπίσει τρία συγκεκριμένα ζητήματα.

Πρώτον να βοηθήσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο πρόβλημα της υπερχρέωσης, δεύτερον να λυθεί τα εθνικό πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους που επιβαρύνει τη χώρα μας και τρίτον να υπάρξουν αποτελεσματικά εργαλεία ώστε να εναρμονιστεί η χώρα μας πλήρως με το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο.

«Ο νόμος έπρεπε να επιλύσει πολλαπλά προβλήματα. Πρώτον υπήρχαν διάσπαρτοι νόμοι και όχι ένας ενιαίος νόμος. Υπήρχαν δηλαδή επικαλύψεις και κάποιος ήταν στο πεδίο εφαρμογής δυο νόμων. Δεύτερον μολονότι έδιναν προσωρινές λύσεις ήταν έκτακτα μέτρα και ανακούφιζαν προσωρινά το πρόβλημα, διαιωνίζοντας το κατ’ ουσίαν. Οι περισσότεροι πιστωτές στη χώρα μας χρωστούσαν σε πολλούς , οπότε υπήρχε αδιέξοδο, αδυνατούσε ο οφειλέτης να ρυθμίσει όλα τα χρέη του με αποτέλεσμα να χάνει τις προθεσμίες. Όλες επίσης οι διαδικασίες ήταν χειροκίνητες, έπρεπε κάποιος να μαζέψει ένα σωρό χαρτιά καθώς η διαδικασία δεν ήταν προγραμματισμένη και ‘μοντελοποιημένη’. Όλα αυτά οδηγούσαν χιλιάδες υποθέσεις στα δικαστήρια με ένα τεράστιο στοκ  υποθέσεων προς εκδίκαση με παράταση 10 έως 15 χρόνια και το πρόβλημα στην ουσία διογκωνόταν.  Μ Με το παλιό πλαίσιο υπήρχε ένα καθεστώς κοινωνικής αδικίας καθώς δε μπορούσαμε να διαχωρίσουμε τον αληθινά οικονομικά ευάλωτο οφειλέτης από τον στρατηγικό κακοπληρωτή».

Τέλος ο κ. Μητσόπουλος μίλησε για την ανάγκη της χώρας να επιστρατεύσει όλα τα απαραίτητα κίνητρα που θα απελευθερώσουν τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας αναβαθμίζοντας το παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης. «Είναι απολύτως κρίσιμο για την ιδιωτική οικονομία να μπορεί να ανακατευθύνει τα χρήματα με καλύτερους επενδυτικούς όρους. Μεγάλη η συνεισφορά του νέου νόμου καθώς διαμορφώνει το αναγκαίο πλαίσιο που χρειάζεται η χώρα διαχρονικά. Ο νέος νόμος αφαιρεί όλα τα αντικίνητρα που υπήρχαν σε προσπάθειες διευθέτησης του ζητήματος τα προηγούμενα χρόνια.Η ταχύτητα της διαδικασίας ενθαρρύνει τα εμπλεκόμενα μέρη προς την κατεύθυνση της διευθέτησης. Είναι ανάγκη να συνοδευτεί και από σωστή απαλλαγή του έντιμου οφειλέτη ώστε να δίνονται τα ορθά κίνητρα μέσω της εξέλιξης της διαδικασίας. Σημαντικά και τα φορολογικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν καθώς συμβάλλουν στο να είμαστε πιο αποδοτικοί στις εθνικές επενδυτικές προσπάθειες. Να σταματήσει η ομηρία όσων έντιμων απέτυχαν επιχειρηματικά είτε λόγω πρωτοφανούς κρίσης  είτε λόγω συγκυριών. Σ’ αυτό θα συμβάλει το νέο πλαίσιο ώστε να υπάρξει επανεργοποίηση των επιχειρηματιών που είναι έντιμοι και καλοπροαίρετοι και μπορούν να συνεισφέρουν εκ νέου στο εθνικό κεφάλαιο της χώρας».

Σχετικές δημοσιεύσεις

4th NPL Summit: “The Future of the Greek NPL Market”

Την πρόοδο που έχει συντελεστεί στην ελληνική αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων και τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι επιπτώσεις της

NPL Summit 2021: Η αγορά των Servicers στη νέα πραγματικότητα

«Η αγορά των Servicers στη νέα πραγματικότητα» βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης του τρίτου πάνελ του NPL Summit 2021 που συνεχίζεται σήμερα, για δεύτερη ημέρα, με την συμμετοχή

Γ. Σπυρόπουλος, Octane: Πρέπει να βελτιωθεί το customer experience  των καταναλωτών

Χρήσιμα στοιχεία για τον μετασχηματισμό στην αγορά των servicers παρέθεσε ο κ. Γιάννης Σπυρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος Octane Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, στην τοποθέτησή του στο

Γ. Ζαββός στο NPL Summit: Αυτός είναι ο τελικός στόχος του ΗΡΑΚΛΗ 2

Για την σημαντική καμπή των μεταρρύθμισεων του τραπεζικού συστήματος, το επιτυχημένο πρόγραμμα ΗΡΑΚΛΗΣ, τις νέες μεταρρυθμίσεις, και την επιστροφή του ΗΡΑΚΛΗ 2, αναφέρθηκε εκτενώς και με λεπτομέρειες ο Υφυπουργός Οικονομικών, Γ. Ζαββός

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Διπλή διάκριση για τις digital καμπάνιες της NN Hellas

Δύο σημαντικές βραβεύσεις έλαβε η NN Hellas για τις ψηφιακές (digital) καμπάνιες της μέσα στο 2024.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Δημόσια και Ιδιωτική παρουσία στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών

Η EIOPA και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτείνουν την συνολική σε επίπεδο ΕΕ αντιμετώπιση του κενού ασφαλιστικής προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Η Hellas Direct αναβαθμίζει τη διαδικασία σύναψης συμβολαίου αξιοποιώντας το gov.gr

Η Hellas Direct, πιστή στις αξίες της για την καινοτομία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, είναι η πρώτη ασφαλιστική που αξιοποιεί την υπηρεσία του gov.gr

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS