back to top
17.4 C
Athens
Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025

Kaspersky: 400 φορές φθηνότερες πλέον οι υπηρεσίες deepfake

Η Παγκόσμια Ομάδα Έρευνας και Ανάλυσης (GReAT) της Kaspersky έφερε στο φως διαφημίσεις στο darknet που προσφέρουν υπηρεσίες deepfake βίντεο και ήχου σε πραγματικό χρόνο. Οι τιμές, σύμφωνα με τις αναφορές, ξεκινούν από 50 δολάρια για πλαστά βίντεο και από 30 δολάρια για κατασκευασμένα ηχητικά μηνύματα, με το κόστος να αυξάνεται ανάλογα με την πολυπλοκότητα και τη διάρκεια του περιεχομένου. Τα ευρήματα προέκυψαν από την ανάλυση αρκετών ρωσόφωνων και αγγλόφωνων πλατφορμών.

Η Kaspersky είχε εντοπίσει προηγουμένως υπηρεσίες δημιουργίας deepfake σε πλατφόρμες darknet με κόστος που κυμαινόταν από 300 έως 20.000 δολάρια ανά λεπτό. Σε αντίθεση με αυτές τις υπηρεσίες, οι τρέχουσες προσφορές επιτρέπουν σε φορείς απειλής να δημιουργήσουν πλαστά ηχητικά και βίντεο σε πραγματικό χρόνο, σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Στις διαφημίσεις παρουσιάζονται διάφορες επιλογές, όπως ανταλλαγή προσώπου (face swap) σε πραγματικό χρόνο κατά τη διάρκεια βιντεοκλήσεων σε πλατφόρμες τηλεσυνεδριάσεων ή messenger, αντικατάσταση προσώπου για διαδικασίες επαλήθευσης και αντικατάσταση ροής της κάμερας σε συσκευές.

- Advertisement -

Οι συντάκτες των αναρτήσεων αυτών ισχυρίζονται ότι παρέχουν λογισμικό το οποίο μπορεί να συγχρονίζει τις εκφράσεις του προσώπου ενός ατόμου σε βίντεο με το κείμενο, ακόμη και σε ξένες γλώσσες, καθώς και εργαλεία για κλωνοποίηση φωνής, ρύθμιση τόνου και χροιάς ώστε να αποδίδονται συγκεκριμένα συναισθήματα. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό πολλές από αυτές τις διαφημίσεις να αποτελούν απάτες που στοχεύουν στην εκμετάλλευση των ενδιαφερόμενων αγοραστών.

«Δεν βλέπουμε μόνο διαφημίσεις να προσφέρουν “deepfake–as–a–service”, αλλά και ξεκάθαρη ζήτηση για αυτά τα εργαλεία. Οι επιτήδειοι πειραματίζονται διαρκώς με την τεχνητή νοημοσύνη και την ενσωματώνουν στις εκστρατείες τους. Ορισμένες πλατφόρμες μάλιστα διαθέτουν πιο εξελιγμένες δυνατότητες, όπως κακόβουλα LLMs που έχουν δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου από το μηδέν και λειτουργούν τοπικά, ανεξάρτητα από τα δημόσια διαθέσιμα μοντέλα.

- Advertisement -

»Παρόλο που αυτές οι τεχνολογίες δεν εισάγουν κυβερνοαπειλές που είναι στον πυρήνα τους διαφορετικές, μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις δυνατότητες των επιτιθέμενων. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ειδικοί της κυβερνοασφάλειας πρέπει να εργαστούν σκληρά για να αντιμετωπίσουν τις απειλές αυτές. Ένας από τους πιο υποσχόμενους τρόπους για να ανταπεξέλθουμε σε αυτήν την πρόκληση είναι η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης ώστε να ενισχυθεί τόσο η παραγωγικότητα των επαγγελματιών της ασφάλειας όσο και η αποτελεσματικότητα των αμυντικών μέτρων», σχολιάζει ο Dmitry Galov, επικεφαλής της Global Research and Analysis Team της Kaspersky στη Ρωσία και την ΚΑΚ.

Για να παραμείνετε ασφαλείς, η Kaspersky συνιστά:

  • Να διασφαλίσετε ότι η εταιρεία σας διαθέτει αποτελεσματικά μέτρα κυβερνοασφάλειας, όχι μόνο λύσεις προστασίας, αλλά και εξειδικευμένους ειδικούς IT. Χρησιμοποιήστε το Kaspersky Threat Intelligence για τον εντοπισμό απειλών που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την επιχείρησή σας.

Διαβάστε περισσότερα στο banks.com.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αυξήθηκαν οι επιθέσεις σε smartphones το α΄ 6μηνο του 2025

Το κακόβουλο λογισμικό συνεχίζει να διεισδύει ακόμα και στο Google Play ή στο App Store - Ποια μέτρα προστασίας προτείνει η Kaspersky

Γιατί οι hackers λατρεύουν τα cookies;

Τα cookies μπορούν να αποθηκεύουν κωδικούς πρόσβασης, προσωπικά δεδομένα, τραπεζικά στοιχεία και -το δελεαστικότερο όλων- αναγνωριστικά συνεδρίας

Χακάρισμα λογαριασμών WhatsApp μέσω ψεύτικης ψηφοφορίας

Νέα καμπάνια phishing εντόπισε η Kaspersky - Πώς θα προστατευθείτε

Kaspersky Next XDR Optimum: Πρωτοποριακή λύση κυβερνοασφάλειας, ειδικά σχεδιασμένη για ΜμΕ

Τα νέα προϊόντα προσφέρουν στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ισχυρή προστασία, αυτοματοποιημένες δυνατότητες και εύκολη εγκατάσταση-διαχειρίση

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Στο πλαίσιο του πρόσφατου RiskX στη Ρώμη, η Mastercard ανέδειξε τις πιο πρόσφατες λύσεις της σε θέματα κυβερνοασφάλειας και ψηφιακών συναλλαγών

H ΚΕΕΕ προειδοποιεί για απάτη με μηνύματα δήθεν προερχόμενα από το ΓΕΜΗ

Η ΚΕΕΕ τονίζει ότι το ΓΕΜΗ δεν αποστέλλει email με συνδέσμους πληρωμής ούτε απειλεί με διαγραφή επιχειρήσεων

«Θέλω να γίνω influencer!»: Πώς να στηρίξετε το όνειρο του παιδιού σας με ασφάλεια στο διαδίκτυο

Πάνω από το 30% της Gen Alpha θέλουν να γίνουν δημιουργοί περιεχομένου - Όταν οι γονείς εμπλέκονται ενεργά, οι κίνδυνοι γίνονται ευκαιρίες μάθησης

Αυξήθηκαν οι επιθέσεις σε smartphones το α΄ 6μηνο του 2025

Το κακόβουλο λογισμικό συνεχίζει να διεισδύει ακόμα και στο Google Play ή στο App Store - Ποια μέτρα προστασίας προτείνει η Kaspersky

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Νέα μέτρα για στέγη, αδρανή ακίνητα και ψηφιοποίηση – Πώς θα επωφεληθεί η ασφαλιστική αγορά

Οι αλλαγές επηρεάζουν τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, τον κίνδυνο αφερεγγυότητας μισθωτών και τη δυνατότητα δημιουργίας σχετικών προϊόντων

Τάσεις αποζημιώσεων Cyber Insurance 2025 – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Οι ασφαλισμένοι καλούνται να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο, με την κυβερνοασφάλιση κρίσιμο δίχτυ ασφαλείας, αλλά όχι υποκατάστατο καλών πρακτικών

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Στο πλαίσιο του πρόσφατου RiskX στη Ρώμη, η Mastercard ανέδειξε τις πιο πρόσφατες λύσεις της σε θέματα κυβερνοασφάλειας και ψηφιακών συναλλαγών

Οι παράμετροι για τη βέλτιστη επιλογή ενός συμβολαίου ταξιδιωτικής ασφάλισης

Τα σύγχρονα προγράμματα προσφέρουν ολοκληρωμένη προστασία για το ταξίδι, είτε αναψυχής είτε επαγγελματικό - Ποια σημεία χρήζουν προσοχής

Ψηφιακή επικοινωνία και engagement: Το νέο παιχνίδι marketing στην ασφαλιστική αγορά

Η πρωτοβουλία της Εθνικής Ασφαλιστικής δείχνει τον δρόμο για ένα νέο μοντέλο marketing στον ασφαλιστικό κλάδο