back to top
14.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ιωάννης Βοτσαρίδης: Από τη σκοπιά του Επιχειρηματία…

του Ιωάννη Παν. Βοτσαρίδη, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α *

Τις ημέρες αυτές που αλλάζει η χρονιά συνηθίζεται να κάνουμε όλοι μας απολογισμούς, προγραμματισμούς, σχέδια κ.ά. Περισσότερο απ’ όλους ο επιχειρηματικός κόσμος που εξαρτάται άμεσα από τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Και ιδιαίτερα από τη σύρραξη Ρωσίας – Ουκρανίας. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία θα τελειώσει το καλοκαίρι του 2023» προβλέπει ο βρετανός ιστορικός Ίαν Κέρσοου.

- Advertisement -

Η πρόβλεψη βασίζεται στη φθορά των δύο αντιπάλων και εστιάζει στο γεγονός ότι ο Ρώσος Πρόεδρος έβαλε τον εαυτό του σε μια δαπανηρή και επιζήμια θέση, με πολλές απώλειες, που δεν είχε ποτέ προβλέψει, ενώ οι Ουκρανοί, με την υποστήριξη της Δύσης θα μπορούσαν, ίσως, να απωθήσουν τους επιτιθέμενους, αλλά με πολύ σκληρές απώλειες από πλευράς τους, επίσης. Αυτός ο πόλεμος, λοιπόν, έχει κοστίσει τεράστια φθορά και στις δύο χώρες, γι’ αυτό, στο τέλος του τρέχοντος εξαμήνου αναμένεται, σύμφωνα με τον Κέρσοου, να τερματιστεί…

Εμείς, λοιπόν, που τα διαβάζουμε αυτά, έστω ως προβλέψεις, τί συμπέρασμα να βγάλουμε, όταν ξέρουμε ότι, ούτως ή άλλως, αργά ή γρήγορα, οι δύο πλευρές θα βρεθούν στο Τραπέζι των Διαπραγματεύσεων, απ’ όπου -κακώς- δεν ξεκίνησαν; Και τότε θα αναρωτηθούμε απλοϊκά «γιατί έγιναν όλα αυτά»; Διότι, ακόμη και για τον πιο απλό Ευρωπαίο πολίτη, που δεν γνωρίζει από Γεωπολιτικά και Οικονομικά συμφέροντα, η εικόνα είναι καθαρή ως προς την καθημερινότητά του: – Αυτός ο πόλεμος έφερε Ύφεση και Πληθωρισμό στην Ευρώπη, άρα οικονομική ζημιά στη τσέπη του.

- Advertisement -

– Έφερε, επίσης, μια τεράστια Ενεργειακή Κρίση, πάλι στην Ευρώπη, δεκαπλασιάζοντας την τιμή του Φυσικού Αερίου και εκτινάσσοντας την τιμή του Πετρελαίου και της Βενζίνης. Άρα είχε άμεσες επιπτώσεις για τον μέσο εργαζόμενο στη Θέρμανση του σπιτιού του, στις Μετακινήσεις του κ.λπ. Η συγκεκριμένη πολεμική σύρραξη, που επί της ουσίας διεξάγεται μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας, είχε, συνεπώς, χαμένους και κερδισμένους. Ποιοί είναι, κατ’ αρχήν, οι χαμένοι; – Μεγάλος χαμένος είναι αναμφισβήτητα η Ουκρανία που έχει σοβαρές απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, ένστολους και αμάχους, ενώ υπέστη σχεδόν ολική καταστροφή στις Υποδομές και την Οικονομία της.

– Στους χαμένους περιλαμβάνεται και η Ρωσία, η οποία είχε δυσανάλογες απώλειες ζωών στους στρατευμένους της και σημαντική οικονομική ζημιά, λόγω συνεχών επανεξοπλισμών.

– Πέρα από τους δύο εμπόλεμους, όμως, ο μεγάλος χαμένος είναι η Ευρώπη, η οποία στερήθηκε το φθηνό Αέριο μέσω Αγωγών και τώρα το πληρώνει σε 10πλάσια τιμή – εάν βέβαια καταφέρει να το προμηθευτεί μέσω πλοίων LNG, δεδομένου ότι πολλές χώρες, όπως π.χ. η Γερμανία, δεν είχαν καν υποδομές για υποδοχή Υγροποιημένου Αερίου. Η Ευρώπη, λοιπόν, βρέθηκε απροετοίμαστη στη μεγαλύτερη Ενεργειακή Κρίση στην ιστορία της, υπέστη σημαντική ύφεση στην Οικονομία της, ενώ αντιμετωπίζει πολιτικές ανακατατάξεις, ανατροπή στα Δημοσιονομικά της και εκτεταμένες Κοινωνικές αναταραχές από τους δυσαρεστημένους πολίτες της.

Επιπλέον, και εν μέσω της γοργά εξελισσόμενης Κλιματικής αλλαγής, αναγκάζεται να επιστρέψει σε «βρώμικες» πηγές Ενέργειας (άνθρακα, λιγνίτη κ.ά.). Και, τέλος, φαίνεται ότι για πολλά χρόνια θα είναι εξαρτημένη από προμήθεια Ενέργειας με Πλωτά Μέσα (συμμαχικών, πάντως, χωρών). Υπάρχουν κερδισμένοι από αυτή τη διένεξη που συντάραξε και συνταράσσει σχεδόν όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ φέρνει πολύ σημαντικές Γεωπολιτικές ανακατατάξεις τα αμέσως επόμενα χρόνια; Αφήνουμε το ερώτημα να αιωρείται – για όσους θέλουν να ασχοληθούν.

Για τους επιχειρηματίες, πάντως, ο χειρότερος εχθρός είναι η αβεβαιότητα και η μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη αδυναμία Προγραμματισμού και Επιχειρηματικού Σχεδιασμού (αυτό ήταν, βέβαια, ένα διαχρονικό πρόβλημα για τη χώρα μας, που τώρα, όμως, έχει επιδεινωθεί λόγω των διεθνών εξελίξεων).Πέραν τούτων, ωστόσο, προσπαθούμε να παραμένουμε αισιόδοξοι, και ευχόμαστε στους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους συνεργάτες και τους φίλους μας, μια καλή και δημιουργική χρονιά, υγεία και ευτυχία για όλους!

*Αναδημοσίευση από το INTERLIFE Magazine – Δεκέμβριος 2022

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Interlife Ασφαλιστική στις 30 εισηγμένες που ξεχώρισε η RSM Ελλάδος

Τις 30 ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία

Το καλό και το …καλύτερο

Η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό εμφανίζεται με κύριο πρόσημο τη Σταθερότητα, σε ένα γεωπολιτικό περιβάλλον ασταθές και αβέβαιο

INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α.: Eπαγγελματική εκπαίδευση για ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα σεμινάρια επαγγελματικής εκπαίδευσης που διοργάνωσε η INTERLIFE Ασφαλιστική

Οι προκλήσεις της Διαμεσολάβησης

Είναι, πλέον, γεγονός ότι ο ρόλος του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή στις μέρες μας έχει επαναξιολογηθεί και αναβαθμιστεί αντίστοιχα με τις επιδόσεις του Κλάδου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

«Insurance Pass», γιατί όχι;

Εδώ και ημέρες, ένα «τσουνάμι» δημοσιευμάτων, δηλώσεων, αντιπαραθέσεων έχουν δει το φως της δημοσιότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

Η Interlife Ασφαλιστική στις 30 εισηγμένες που ξεχώρισε η RSM Ελλάδος

Τις 30 ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.