Η οικονομική κρίση συνδέεται, σε σημαντικό βαθμό, με τη διαχείριση των προσωπικών και οικογενειακών οικονομικών θεμάτων, με δεδομένη την έλλειψη βασικών γνώσεων για την οικονομία και το χρήμα.
«Η χρηματοοικονομική άγνοια κοστίζει ακριβά» τονίζει ο Νικόλαος Φίλιππας, καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και ιδρυτής του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού (Hellenic Financial Literacy Institute). «Ο χρηματοοικονομικός αναλφαβητισμός αποτελεί σήμερα ένα οξύ κοινωνικό πρόβλημα, καθώς οι περισσότεροι πολίτες φαίνεται να έχουν σχετική ή ακόμα και πλήρη άγνοια για βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και χρηματοοικονομικά προϊόντα. Δύο στους τρεις πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο χαρακτηρίζονται ως χρηματοοικονομικά αναλφάβητοι, αφού αδυνατούν να απαντήσουν σε απλές ερωτήσεις ανατοκισμού, πληθωρισμού και διασποράς του κινδύνου».
Ως οργανισμός χρηματοοικονομικών-ασφαλιστικών προϊόντων, η Interamerican ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την ανάπτυξη των σχετικών γνώσεων. Η εταιρεία έχει παρουσιάσει, ήδη, δύο εύχρηστες εικονογραφημένες εκδόσεις για τον οικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών, βασισμένες στην επιστημονική προσέγγιση και εργασία του Ν. Φίλιππα, στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας του ΙΧΑ με την εταιρεία και του ερευνητικού αντικειμένου του Interamerican Research Center, που λειτουργεί από το 2016.
Πρόσφατα, σε εορταστική εκδήλωση που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς πριν τα Χριστούγεννα για τα παιδιά του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού του, διανεμήθηκαν -ύστερα από προσφορά της Interamerican – πολλά αντίτυπα των βιβλίων του Ν. Φίλιππα.
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου, καθηγητής Άγγελος Κότιος εξήρε αυτή την πρωτοβουλία και τη συνέδεσε με την ευρύτερη ανάγκη βασικής εκπαίδευσης και κουλτούρας περί τα χρηματοοικονομικά θέματα, που, όπως τόνισε, πρέπει να δομείται από τις μικρές ηλικίες.
«Εταιρείες με πολυεπίπεδες δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας οφείλουν να συμβάλλουν στη δημιουργία μίας νέας γενιάς ενημερωμένων πολιτών, όπως πράττει η Interamerican» συμπλήρωσε ο καθηγητής Ν. Φίλιππας.
Η ασφαλιστική μελετά συστηματικά το φαινόμενο του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού μέσω του IRC και σχεδιάζει την αντιμετώπισή του στο πλαίσιο της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Παράλληλα, για τον οικονομικό προγραμματισμό της ατομικής και οικογενειακής ζωής, διαθέτει στο εταιρικό της δίκτυο πωλήσεων μια ομάδα «αιχμής», αποτελούμενη από χρηματοοικονομικούς συμβούλους (financial planners).
«Στο σημερινό πολύπλοκο περιβάλλον» επισημαίνει η Interamerican στη σχετική ανακοίνωση «ο ρόλος των financial planners καθίσταται εξαιρετικά σημαντικός, δεδομένου ότι έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν και να αναλύουν τις εξατομικευμένες ανάγκες και στόχους των ατόμων και των οικογενειών τους, προτείνοντας αποταμιευτικά-επενδυτικά χαρτοφυλάκια προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους».