του John Croker, αντιπροέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ)
Ο ασφαλιστικός κλάδος, που επί μακρόν βασιζόταν στην ανθρώπινη τεχνογνωσία και κρίση, υφίσταται σημαντική μεταβολή. Με την έλευση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), οι μεσίτες ασφαλίσεων βρίσκονται στο σταυροδρόμι της παράδοσης και της τεχνολογίας. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν υπόσχεται απλώς αποτελεσματικότητα, προσφέρει μια βαθιά μεταμόρφωση στον τρόπο εργασίας των μεσιτών ασφαλίσεων, επιτρέποντάς τους να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο τους, να εξορθολογίσουν τις διαδικασίες και να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και τη δημιουργία σχέσεων.
Εξοικονόμηση χρόνου μέσω της αυτοματοποίησης
Για τους μεσίτες ασφαλίσεων ο χρόνος είναι ένας από τους πιο πολύτιμους πόρους. Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) έχει οδηγήσει στην αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων, χρονοβόρων εργασιών, όπως η καταχώριση δεδομένων, η διαχείριση συμβολαίων, η επεξεργασία απαιτήσεων και η εισαγωγή πελατών. Εργαλεία όπως η ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών (RPA) μπορούν να χειριστούν απρόσκοπτα καθημερινές εργασίες, απελευθερώνοντας τους μεσίτες ασφαλίσεων, ώστε να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες υψηλότερης αξίας, όπως η παροχή συμβουλών στους πελάτες και η προσαρμογή λύσεων.
Για παράδειγμα, ένα σύστημα με ΤΝ μπορεί να σαρώσει αυτόματα το προφίλ ενός πελάτη, να εντοπίσει τα κενά στην κάλυψη και να προτείνει κατάλληλα συμβόλαια σε πραγματικό χρόνο. Αυτό όχι μόνο εξοικονομεί ώρες εργασίας, αλλά διασφαλίζει επίσης μια πιο ακριβή και προσαρμοσμένη προσέγγιση στις ανάγκες των πελατών.
Λήψη αποφάσεων έχοντας περισσότερα δεδομένα
Η Τεχνητή Νοημοσύνη επιτρέπει στους μεσίτες ασφαλίσεων να αξιοποιούν τη δύναμη των δεδομένων με τρόπους που ήταν αδιανόητοι μόλις πριν από μία δεκαετία. Τα προηγμένα εργαλεία ανάλυσης μπορούν να επεξεργάζονται τεράστιες ποσότητες πληροφοριών για να αποκαλύπτουν τάσεις, κινδύνους και ευκαιρίες. Οι μεσίτες ασφαλίσεων μπορούν, πλέον, να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων, παρουσιάζοντας στους πελάτες τους αξιοποιήσιμες πληροφορίες και αποδεικνύοντας την αξία τους πέρα από τις παραδοσιακές υπηρεσίες.
Βελτιωμένη εμπειρία πελάτη
Ο σύγχρονος μεσίτης ασφαλίσεων μπορεί να αξιοποιήσει την ΤΝ για να προσφέρει μια ανώτερη εμπειρία πελάτη. Τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί παρέχουν υποστήριξη 24 ώρες το 24ωρο, απαντώντας σε ερωτήματα, καθοδηγώντας τους πελάτες στις επιλογές συμβολαίων, χειριζόμενοι ακόμη και τη δήλωση ζημιών. Αυτά τα εργαλεία προσφέρουν άμεσες, ακριβείς απαντήσεις, μειώνοντας τους χρόνους απόκρισης και αυξάνοντας την ικανοποίηση των πελατών.
Επιπλέον, η εξατομίκευση αλλάζει επίπεδο με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Οι μεσίτες ασφαλίσεων μπορούν να τη χρησιμοποιούν για να μελετούν τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των πελατών, επιτρέποντάς τους να δημιουργούν εξατομικευμένες προτάσεις. Αυτή η προσωπική επαφή όχι μόνο ενισχύει την εμπιστοσύνη, αλλά και καλλιεργεί τις μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες.
Ενεργοποίηση της συνεχούς μάθησης και της επαγγελματικής ανάπτυξης
Με την ΤΝ να αναλαμβάνει καθήκοντα ρουτίνας, οι μεσίτες ασφαλίσεων έχουν περισσότερο χρόνο για να επικεντρωθούν στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες μάθησης, πολλές από τις οποίες λειτουργούν με ΤΝ, προσφέρουν εξατομικευμένα μαθήματα σχετικά με τις νέες εξελίξεις του κλάδου, τους αναδυόμενους κινδύνους και τις στρατηγικές διαχείρισης και ανάπτυξης πελατολογίου. Παραμένοντας μπροστά από τις τάσεις και αποκτώντας νέες δεξιότητες, οι μεσίτες ασφαλίσεων μπορούν να διασφαλίσουν ότι θα παραμείνουν απαραίτητοι σε ένα όλο και περισσότερο τεχνολογικά καθοδηγούμενο τοπίο.
Πρακτικές εφαρμογές ΤΝ για μεσίτες ασφαλίσεων
Τα ακόλουθα εργαλεία που λειτουργούν με Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνουν ήδη τη ροή εργασίας των μεσιτών:
-Συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM): Πλατφόρμες όπως το Salesforce, ενισχυμένες με AI, προσφέρουν προγνωστικές αναλύσεις και πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των πελατών.
-Εργαλεία ανάλυσης δεδομένων: Επιτρέπουν στους μεσίτες ασφαλίσεων να παρουσιάζουν πολύπλοκα δεδομένα με κατανοητό και οπτικά ελκυστικό τρόπο.
-Εργαλεία ανάληψης κινδύνου: Οι αυτοματοποιημένες πλατφόρμες underwriting αξιολογούν τους κινδύνους αποτελεσματικά και με ακρίβεια, επιτρέποντας στους μεσίτες ασφαλίσεων να επικεντρωθούν στην παροχή συμβουλών.
–Chatbots και εικονικοί βοηθοί: Εργαλεία που εξασφαλίζουν επικοινωνία όλο το 24ωρο και άμεση υποστήριξη για τους πελάτες.
-Πλατφόρμες μάθησης: Πλατφόρμες με βάση την Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως το Coursera ή το LinkedIn Learning, επιτρέπουν στους μεσίτες ασφαλίσεων να παραμένουν ενημερωμένοι με τις τελευταίες γνώσεις και πιστοποιήσεις.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ως μοχλός ανάπτυξης
Ίσως μία από τις πιο βαθιές αλλαγές που επιφέρει η ΤΝ είναι ο ρόλος της ως καταλύτης ανάπτυξης. Οι μεσίτες ασφαλίσεων μπορούν, πλέον, να εντοπίζουν πιο αποτελεσματικά τις ευκαιρίες διασταυρούμενων πωλήσεων και upselling, χρησιμοποιώντας την ΤΝ για να αναλύουν διεξοδικά τις ανάγκες των πελατών. Επιπλέον, η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει τους μεσίτες ασφαλίσεων να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση, αυτοματοποιώντας τις διαδικασίες εξεύρεσης πελατών που τους ενδιαφέρουν.
Προκλήσεις και ανθρώπινη επαφή
Ενώ η ΤΝ προσφέρει αναμφισβήτητα οφέλη, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τους περιορισμούς της. Οι πελάτες εξακολουθούν να εκτιμούν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση, την ενσυναίσθηση και την εμπιστοσύνη που συνεπάγεται η επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα πρέπει να θεωρείται συμπλήρωμα και όχι υποκατάστατο της ανθρώπινης επαφής. Οι μεσίτες ασφαλίσεων που εξισορροπούν την τεχνολογία με τις γνήσιες σχέσεις θα είναι σε καλύτερη θέση για να αναπτυχθούν σε αυτήν τη νέα εποχή.
Συμπέρασμα
Η Τεχνητή Νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον ασφαλιστικό τομέα, και οι μεσίτες ασφαλίσεων πρόκειται να κερδίσουν πάρα πολύ από την υιοθέτησή της. Με την αυτοματοποίηση των εργασιών ρουτίνας και τη βελτίωση των εμπειριών των πελατών, η Τεχνητή Νοημοσύνη δίνει τη δυνατότητα στους μεσίτες ασφαλίσεων να εστιάζουν σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία –τη δημιουργία σχέσεων, την ενίσχυση της τεχνογνωσίας και την προώθηση της ανάπτυξης. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, οι μεσίτες ασφαλίσεων που χρησιμοποιούν την Τεχνητή Νοημοσύνη όχι μόνο θα παραμείνουν στην αγορά, αλλά και θα επαναπροσδιορίσουν τι σημαίνει να είσαι πραγματικός σύμβουλος του ασφαλισμένου στον 21ο αιώνα.
Από το περιοδικό ΙNSURANCE WORLD (Αφιέρωμα “ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ & ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ”)