back to top
19.4 C
Athens
Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025

Η Revolut αποκαλύπτει το οικονομικό «Halloween» των Ελλήνων

Αν και το Halloween δεν αποτελεί παραδοσιακή ελληνική γιορτή, τα τελευταία χρόνια φαίνεται να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος βρίσκοντας τη θέση του στην καθημερινότητα και τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Και, μπορεί τα φαντάσματα και τα τέρατα να μην κρατούν πολλούς Έλληνες ξάγρυπνους τα βράδια, όμως τα οικονομικά τους ίσως το κάνουν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από έρευνες που πραγματοποίησε η Dynata τους τελευταίους 12 μήνες για λογαριασμό της Revolut, αρκετοί φόβοι που σχετίζονται με τα χρήματα εξακολουθούν να «στοιχειώνουν» τα ελληνικά νοικοκυριά, αποκαλύπτοντας τις πραγματικές ανησυχίες που συνοδεύουν την αποταμίευση, τις δαπάνες και τη διαχείριση των καθημερινών εξόδων.

- Advertisement -

Ταξιδιωτικοί φόβοι

Αυτό που φοβούνται περισσότερο οι Έλληνες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στο εξωτερικό είναι τα απρόβλεπτα έξοδα ή το ενδεχόμενο η ασφάλεια να μην καλύψει κάποιο έκτακτο ιατρικό περιστατικό. Για το 24% των ερωτηθέντων αυτός είναι ο μεγαλύτερος φόβος, γεγονός που αποκαλύπτει τη διάχυτη αγωνία για το αν θα είναι οικονομικά προετοιμασμένοι σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

- Advertisement -

Ο εφιάλτης του προϋπολογισμού

Το 58% των Ελλήνων δηλώνει πως η μεγαλύτερη δυσκολία στην αποταμίευση είναι ότι δεν απομένει διαθέσιμο εισόδημα μετά την κάλυψη των βασικών αναγκών.

Όταν η χαρά στοιχίζει ακριβά

Οι γάμοι είναι συνώνυμο της χαράς και της γιορτής, όμως για το 18% των Ελλήνων, το κόστος άφησε μια πικρή γεύση, δείχνοντας ότι ακόμη και οι πιο όμορφες στιγμές μπορεί να επιβαρύνουν σημαντικά το πορτοφόλι.

Ο φόβος του δανεισμού

Ένας στους τέσσερις Έλληνες (27%) παραδέχεται ότι θα κατέφευγε σε δάνειο για σημαντικά γεγονότα της ζωής του, από την κάλυψη εξόδων υγείας για κοντινά πρόσωπα, έως την ανακαίνιση ή αναβάθμιση σπιτιού. Η εξάρτηση από την πίστωση φαίνεται να παραμένει ισχυρή, ειδικά όταν πρόκειται για μεγάλα έξοδα.

Ο τρόμος του εποχιακού shopping

H οικονομική αβεβαιότητα τρομάζει πολλούς Έλληνες την περίοδο των εποχιακών αγορών. Πάνω από τους μισούς (56%) δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα την περίοδο της Black Friday και των Χριστουγέννων, λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής. Παράλληλα, το 20% είτε ανησυχεί για διαδικτυακές απάτες είτε προτιμά να ψωνίζει στα φυσικά καταστήματα για να αποφύγει τον κίνδυνο απάτης, γιατί, όσο και αν η Black Friday υπόσχεται μεγάλες προσφορές, για πολλούς φέρνει και μεγάλες…συμφορές.

Μεγάλα όνειρα στο… περίμενε

Πολλοί Έλληνες βάζουν στον πάγο τα μακροπρόθεσμα σχέδιά τους, προτιμώντας να απολαμβάνουν μικρότερες, πιο άμεσες χαρές. Το 26% δηλώνει ότι, σε αβέβαιους καιρούς, η βραχυπρόθεσμη ευτυχία μοιάζει πιο σημαντική από τα μεγάλα σχέδια, ενώ το 18% παραδέχεται ότι δεν πιστεύει πως θα καταφέρει ποτέ να αποταμιεύει συστηματικά για μεγάλους στόχους, προτιμώντας έτσι, να χαίρεται τις μικρές στιγμές. Από την αγορά σπιτιού μέχρι άλλα σημαντικά ορόσημα, οι επιλογές αυτές δείχνουν πως η οικονομική αβεβαιότητα συνεχίζει να «στοιχειώνει» τα όνειρα για το μέλλον.

Ο εφιάλτης των έκτακτων αναγκών

Σχεδόν οι μισοί (49%) δηλώνουν ότι αποταμιεύουν κυρίως για περιπτώσεις ανάγκης, δείχνοντας ότι τα απρόοπτα έξοδα παραμένουν ο μεγαλύτερος «οικονομικός μπαμπούλας». Παρ’ όλα αυτά, το 7% των Ελλήνων δεν αποταμιεύει καθόλου, μένοντας εντελώς εκτεθειμένο όταν έρθει η επόμενη οικονομική αναποδιά.

Διαβάστε περισσότερα στο banks.com.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Μεγάλη ανταπόκριση στη δημόσια προσφορά της Euronext για την ΕΧΑΕ

To αποτέλεσμα θα ανακοινωθεί επίσημα στις 19 Νοεμβρίου

Η αναβάθμιση του ενεργειακού προφίλ της χώρας και ο αντίκτυπος στο ΧΑ

Τι θα διαβάσετε στο ΧΡΗΜΑ Week που κυκλοφορεί την Τετάρτη 12/11, με τίτλο: «Η αναβάθμιση του ενεργειακού προφίλ της χώρας και ο αντίκτυπος στο ΧΑ»

Eurobank – Fairfax Digital: Στρατηγική συνεργασία με EY – Microsoft για ταχύτερη υιοθέτηση της Αgentic AI

Η πρωτοβουλία φέρνει τη Eurobank στην πρώτη γραμμή του τραπεζικού κλάδου ως προς την αξιοποίηση ΤΝ με Δυνατότητα Αυτόνομης Δράσης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Coface Ελλάδος γιόρτασε 7 χρόνια δυναμικής παρουσίας – Εγκαίνια νέων γραφείων και παρουσίαση της δυνατής ομάδας!

H βραδιά, με σημαντικές παρουσίες και ευχάριστες εκπλήξεις, ανέδειξε την ανοδική πορεία και τη στρατηγική εδραίωση της εταιρείας στην Ελλάδα

Ο Θοδωρής Παπαλουκάς έδωσε μαθήματα ζωής και συνεργασίας στο 4ο Συνέδριο του Συνεταιρισμού ΠΑΝΟΡΜΟΣ

Ο θρύλος του μπάσκετ συνέδεσε άμεσα την πορεία του με τη φιλοσοφία του ΠΑΝΟΡΜΟΥ, καταδεικνύοντας την αξία της ομάδας και της συνεργασίας

Νίκος Μακρόπουλος: Το αποτύπωμα ενός «gentleman insurer» και η νέα εποχή της ΕΥΡΩΠΗ Holdings

Η προσωπική αφήγηση ενός ηγέτη που, συνδυάζοντας την αγγλική πειθαρχία με το ελληνικό εμπορικό ένστικτο, έχτισε το δικό του κεφάλαιο αξιοπιστίας

Carglass®: Έτσι προσφέρει το κορυφαίο Δίκτυο Παραμετροποίησης ADAS στην Ελλάδα

Διόλου τυχαία, το δίκτυο της εταιρείας είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που έχει πιστοποιηθεί από το Institute of the Motor Industry (IMI)

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Coface Ελλάδος γιόρτασε 7 χρόνια δυναμικής παρουσίας – Εγκαίνια νέων γραφείων και παρουσίαση της δυνατής ομάδας!

H βραδιά, με σημαντικές παρουσίες και ευχάριστες εκπλήξεις, ανέδειξε την ανοδική πορεία και τη στρατηγική εδραίωση της εταιρείας στην Ελλάδα

Ο Θοδωρής Παπαλουκάς έδωσε μαθήματα ζωής και συνεργασίας στο 4ο Συνέδριο του Συνεταιρισμού ΠΑΝΟΡΜΟΣ

Ο θρύλος του μπάσκετ συνέδεσε άμεσα την πορεία του με τη φιλοσοφία του ΠΑΝΟΡΜΟΥ, καταδεικνύοντας την αξία της ομάδας και της συνεργασίας

Νίκος Μακρόπουλος: Το αποτύπωμα ενός «gentleman insurer» και η νέα εποχή της ΕΥΡΩΠΗ Holdings

Η προσωπική αφήγηση ενός ηγέτη που, συνδυάζοντας την αγγλική πειθαρχία με το ελληνικό εμπορικό ένστικτο, έχτισε το δικό του κεφάλαιο αξιοπιστίας

Carglass®: Έτσι προσφέρει το κορυφαίο Δίκτυο Παραμετροποίησης ADAS στην Ελλάδα

Διόλου τυχαία, το δίκτυο της εταιρείας είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που έχει πιστοποιηθεί από το Institute of the Motor Industry (IMI)

Διόρθωση επί του πιεστηρίου

Σχετικά με το άρθρο που δημοσιεύθηκε σήμερα στο Insurance...