back to top
21.6 C
Athens
Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας – Ξεκάθαρη ανάγκη κάλυψης από την ασφαλιστική αγορά!

Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, η Visa πραγματοποίησε πανελλαδική έρευνα διερεύνησης των αντιλήψεων ως προς την Τεχνητή Νοημοσύνη και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με έμφαση στις απάτες και στην ασφάλεια συναλλαγών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο ευρύτερο διαδίκτυο.

- Advertisement -

Η έρευνα, που διενεργήθηκε κατά την περίοδο 4-10/11 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 700 χρηστών ΜΔΚ ηλικίας 17 ετών και άνω, αποτυπώνει την αυξανόμενη δυσπιστία των καταναλωτών απέναντι στις online προσφορές και την ηλεκτρονική απάτη, ειδικά σε περιβάλλοντα όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη παράγει περιεχόμενο. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δηλώνουν ανασφαλείς ως προς την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν AI-generated περιεχόμενο, με τους νεότερους να αισθάνονται πιο σίγουροι. Ταυτόχρονα, το 40% θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα δυσκολέψει την αναγνώριση διαδικτυακής απάτης, ενώ οι απάτες τύπου phishing παραμένουν η πιο συχνή μέθοδος εξαπάτησης.

Η επίδραση αυτής της τάσης φαίνεται και στη συμπεριφορά των καταναλωτών: μετά από εμπειρία απάτης, πολλοί περιορίζουν τις αγορές τους σε γνωστά brands, ενώ σημαντικό ποσοστό αναλαμβάνει προληπτικά μέτρα ελέγχοντας την αξιοπιστία των online πωλητών πριν από την αγορά. Οι οικονομικές απώλειες μπορεί να είναι σχετικά μικρές, αλλά οι συναισθηματικές συνέπειες και η ανασφάλεια επηρεάζουν σημαντικά την εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

- Advertisement -

«Η έρευνα καταγράφει την πολυπλοκότητα της διαδικτυακής απάτης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης» δήλωσε ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα. «Η Visa εντείνει τη μάχη της κατά της απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνδυάζοντας δεκαετίες εμπειρίας με προηγμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και στενή συνεργασία με τράπεζες, εμπόρους και ψηφιακές πλατφόρμες, με στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο να πληροί τις υψηλότερες προϋποθέσεις ασφαλείας. Για περισσότερα από 30 χρόνια, η Visa χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να διασφαλίζει τις πληρωμές και να παραμένει σταθερά μπροστά από τις εξελισσόμενες απειλές.

»Για τον λόγο αυτό έχουμε επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε τεχνολογία για την αποτροπή της απάτης και την ασφάλεια του δικτύου μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια. Η ενημέρωση, όμως, είναι εξίσου κρίσιμη με την καινοτομία: με το 41% των Ελλήνων να πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα δυσκολέψει τον εντοπισμό της απάτης, η Visa συνεργάζεται σε όλο το οικοσύστημα για να ενδυναμώσει τους καταναλωτές, βοηθώντας τους να αναγνωρίζουν απατεώνες που χρησιμοποιούν AI και να παραμένουν ασφαλείς σε έναν ολοένα και πιο διασυνδεδεμένο κόσμο.»

Από την πλευρά του, ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, σχολίασε: «Η μελέτη της Visa και του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ αποτυπώνει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία, από τα οποία μπορούν να διακριθούν τα ακόλουθα: Πρώτον, οι καταναλωτές εμφανίζονται σε εγρήγορση απέναντι σε πιθανές απάτες, ζητώντας ταυτόχρονα συμβουλευτική υποστήριξη από την Πολιτεία και τους θεσμοθετημένους φορείς. Δεύτερον, παρατηρείται διαφοροποίηση της στάσης απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη ανάλογα με την ηλικία των συμμετεχόντων: οι νεότεροι εμπιστεύονται περισσότερο τη ικανότητά τους να αναγνωρίζουν περιεχόμενο που έχει παραχθεί με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Τρίτον, διατυπώνεται σκεπτικισμός σχετικά με την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις απάτες, καθώς περίπου τέσσερις στους δέκα συμμετέχοντες εκτιμούν ότι η χρήση της θα καθιστά δυσκολότερη την αναγνώριση της απάτης».

Για την ασφαλιστική αγορά, τα ευρήματα υπογραμμίζουν ξεκάθαρα την ανάγκη για προϊόντα cyber ασφάλισης και προστασίας από ψηφιακή απάτη. Η εκπαίδευση των καταναλωτών, η χρήση τεχνολογίας AI για πρόληψη απάτης και η ανάπτυξη υπηρεσιών που προστατεύουν τις online συναλλαγές αποτελούν πλέον ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας, αλλά και ευκαιρία για την ασφαλιστική βιομηχανία να αναδείξει την αξία της προστασίας σε ένα ολοένα πιο διασυνδεδεμένο περιβάλλον.

Στη φωτογραφία, από αριστερά: Σταύρος Καφούνης, Πρόεδρος ΕΣΕΕ, Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, Βάλια Αρανίτου, Επιστημονική Διευθύντρια του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Είναι η τεχνητή νοημοσύνη φούσκα που θα οδηγήσει σε πτωχεύσεις και αφερεγγυότητες;

Τις σχετικές αναλύσεις της Allianz Trade σχολιάζει ο CTPO της Entersoftone Γιάννης Σαλιχός

Η Ατλαντική Ένωση επιμορφώνει το προσωπικό της στην αξιοποίηση της ΤΝ

Η εταιρεία συνεχίζει να επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στη συνεχή εκπαίδευση, στην καινοτομία και στην ψηφιακή μετάβαση

Kaspersky: Ψώνια με τεχνητή νοημοσύνη για μια ασφαλή Black Friday

Η ανάθεση αγορών και πληρωμών σε «έξυπνους» πράκτορες δημιουργεί νέα περιθώρια επίθεσης - Πώς θα παραμείνετε ασφαλείς κατά τις αγορές σας

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νίκος Μακρόπουλος: Το αποτύπωμα ενός «gentleman insurer» και η νέα εποχή της ΕΥΡΩΠΗ Holdings

Στην πολυετή πορεία του, ο Ν. Μακρόπουλος έχει αναδειχθεί ως ηγέτης που συνδυάζει την ακρίβεια των αριθμών με την ανθρωπιά της καθημερινής πράξης

Νέο επίδομα ασθενείας στους ελεύθερους επαγγελματίες

Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η καταβολή του και πώς θα υπολογίζεται

Οι άνθρωποι της Allianz αφιέρωσαν 1.248 ώρες σε εθελοντικές δράσεις με θετικό κοινωνικό αντίκτυπο

Η Allianz με δέσμευση να προσφέρει σταθερότητα, σιγουριά και προστασία σε έναν κόσμο που αλλάζει διαρκώς, συνεχίζει να υλοποιεί πρωτοβουλίες με ουσιαστικό θετικό αντίκτυπο...

ΣΔΑΕ: Πανελλαδική έρευνα για την καθημερινότητα και το μέλλον του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή

«Με κάθε απάντηση», τονίζει ο ΣΔΑΕ, «συμβάλλουμε όλοι σε μια πιο τεκμηριωμένη και ισχυρή φωνή για τον κλάδο μας»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Νίκος Μακρόπουλος: Το αποτύπωμα ενός «gentleman insurer» και η νέα εποχή της ΕΥΡΩΠΗ Holdings

Στην πολυετή πορεία του, ο Ν. Μακρόπουλος έχει αναδειχθεί ως ηγέτης που συνδυάζει την ακρίβεια των αριθμών με την ανθρωπιά της καθημερινής πράξης

Νέο επίδομα ασθενείας στους ελεύθερους επαγγελματίες

Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η καταβολή του και πώς θα υπολογίζεται

ΣΔΑΕ: Πανελλαδική έρευνα για την καθημερινότητα και το μέλλον του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή

«Με κάθε απάντηση», τονίζει ο ΣΔΑΕ, «συμβάλλουμε όλοι σε μια πιο τεκμηριωμένη και ισχυρή φωνή για τον κλάδο μας»

Η απόφαση του ECOFIN και η «σιωπηλή» ευκαιρία για την ασφαλιστική αγορά

Οι δασμοί στα μικροδέματα αφορούν και την ασφαλιστική βιομηχανία, η οποία καλείται να δει αυτή την εξέλιξη στρατηγικά