back to top
11.3 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας – Ξεκάθαρη ανάγκη κάλυψης από την ασφαλιστική αγορά!

Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, η Visa πραγματοποίησε πανελλαδική έρευνα διερεύνησης των αντιλήψεων ως προς την Τεχνητή Νοημοσύνη και το ηλεκτρονικό εμπόριο, με έμφαση στις απάτες και στην ασφάλεια συναλλαγών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο ευρύτερο διαδίκτυο.

- Advertisement -

Η έρευνα, που διενεργήθηκε κατά την περίοδο 4-10/11 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 700 χρηστών ΜΔΚ ηλικίας 17 ετών και άνω, αποτυπώνει την αυξανόμενη δυσπιστία των καταναλωτών απέναντι στις online προσφορές και την ηλεκτρονική απάτη, ειδικά σε περιβάλλοντα όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη παράγει περιεχόμενο. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δηλώνουν ανασφαλείς ως προς την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν AI-generated περιεχόμενο, με τους νεότερους να αισθάνονται πιο σίγουροι. Ταυτόχρονα, το 40% θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα δυσκολέψει την αναγνώριση διαδικτυακής απάτης, ενώ οι απάτες τύπου phishing παραμένουν η πιο συχνή μέθοδος εξαπάτησης.

Η επίδραση αυτής της τάσης φαίνεται και στη συμπεριφορά των καταναλωτών: μετά από εμπειρία απάτης, πολλοί περιορίζουν τις αγορές τους σε γνωστά brands, ενώ σημαντικό ποσοστό αναλαμβάνει προληπτικά μέτρα ελέγχοντας την αξιοπιστία των online πωλητών πριν από την αγορά. Οι οικονομικές απώλειες μπορεί να είναι σχετικά μικρές, αλλά οι συναισθηματικές συνέπειες και η ανασφάλεια επηρεάζουν σημαντικά την εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

- Advertisement -

«Η έρευνα καταγράφει την πολυπλοκότητα της διαδικτυακής απάτης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης» δήλωσε ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα. «Η Visa εντείνει τη μάχη της κατά της απάτης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνδυάζοντας δεκαετίες εμπειρίας με προηγμένη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και στενή συνεργασία με τράπεζες, εμπόρους και ψηφιακές πλατφόρμες, με στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο να πληροί τις υψηλότερες προϋποθέσεις ασφαλείας. Για περισσότερα από 30 χρόνια, η Visa χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να διασφαλίζει τις πληρωμές και να παραμένει σταθερά μπροστά από τις εξελισσόμενες απειλές.

»Για τον λόγο αυτό έχουμε επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε τεχνολογία για την αποτροπή της απάτης και την ασφάλεια του δικτύου μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια. Η ενημέρωση, όμως, είναι εξίσου κρίσιμη με την καινοτομία: με το 41% των Ελλήνων να πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα δυσκολέψει τον εντοπισμό της απάτης, η Visa συνεργάζεται σε όλο το οικοσύστημα για να ενδυναμώσει τους καταναλωτές, βοηθώντας τους να αναγνωρίζουν απατεώνες που χρησιμοποιούν AI και να παραμένουν ασφαλείς σε έναν ολοένα και πιο διασυνδεδεμένο κόσμο.»

Από την πλευρά του, ο Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, σχολίασε: «Η μελέτη της Visa και του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ αποτυπώνει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία, από τα οποία μπορούν να διακριθούν τα ακόλουθα: Πρώτον, οι καταναλωτές εμφανίζονται σε εγρήγορση απέναντι σε πιθανές απάτες, ζητώντας ταυτόχρονα συμβουλευτική υποστήριξη από την Πολιτεία και τους θεσμοθετημένους φορείς. Δεύτερον, παρατηρείται διαφοροποίηση της στάσης απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη ανάλογα με την ηλικία των συμμετεχόντων: οι νεότεροι εμπιστεύονται περισσότερο τη ικανότητά τους να αναγνωρίζουν περιεχόμενο που έχει παραχθεί με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Τρίτον, διατυπώνεται σκεπτικισμός σχετικά με την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις απάτες, καθώς περίπου τέσσερις στους δέκα συμμετέχοντες εκτιμούν ότι η χρήση της θα καθιστά δυσκολότερη την αναγνώριση της απάτης».

Για την ασφαλιστική αγορά, τα ευρήματα υπογραμμίζουν ξεκάθαρα την ανάγκη για προϊόντα cyber ασφάλισης και προστασίας από ψηφιακή απάτη. Η εκπαίδευση των καταναλωτών, η χρήση τεχνολογίας AI για πρόληψη απάτης και η ανάπτυξη υπηρεσιών που προστατεύουν τις online συναλλαγές αποτελούν πλέον ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας, αλλά και ευκαιρία για την ασφαλιστική βιομηχανία να αναδείξει την αξία της προστασίας σε ένα ολοένα πιο διασυνδεδεμένο περιβάλλον.

Στη φωτογραφία, από αριστερά: Σταύρος Καφούνης, Πρόεδρος ΕΣΕΕ, Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, Βάλια Αρανίτου, Επιστημονική Διευθύντρια του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ, Καθηγήτρια ΕΚΠΑ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Εικονικές συνταγές: Εξάρθρωση κυκλώματος με στοιχεία ΕΟΠΥΥ

Οι ελεγκτές του ΕΟΠΥΥ αξιοποίησαν δείκτες συνταγογράφησης και το σύστημα red flag – Συλλήψεις και κατηγορίες

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων οχήματος με ΤΝ

Το προηγμένο σύστημα σημαίνει «λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο χρόνο για ουσιαστική, ανθρώπινη εξυπηρέτηση»

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas – Νέος CEO από αρχές του χρόνου ο Ανδρέας Γκρέκας

Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για συντεταγμένη και στρατηγικά οργανωμένη διαδικασία, σε κλίμα σεβασμού και αναγνώρισης

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής από την Generali Hellas

Π. Δημητρίου: «Δημιουργούμε ένα ισχυρότερο, πιο ευέλικτο και σύγχρονο μοντέλο υγείας, με στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου φροντίδας»

Αισιόδοξες προοπτικές και μετασχηματισμός: Τα ευρήματα της Έκθεσης Ασφαλιστικής Αγοράς 2025 της KPMG

Ο Φ. Κάσσος ανέλυσε τη συνολική εικόνα της αγοράς τονίζοντας την υψηλή ανάπτυξη του 2024, τις αντοχές των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και τις νέες τάσεις

Η ΝΝ Hellas μεταφέρει μήνυμα ελπίδας και προσφοράς στηρίζοντας το Make-A-Wish

Η NN Hellas ενισχύει την ψυχική και συναισθηματική ευημερία παιδιών και οικογενειών που το έχουν ανάγκη, ιδιαίτερα την περίοδο των γιορτών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στήριξη στη «Φλόγα» αντί ανταλλαγής δώρων από την ΠΟΑΔ

Μια πρωτοβουλία με βαθύ κοινωνικό αποτύπωμα συνεχίζει και φέτος η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

Affidea neuraCare: Η πρώτη F-18 FDOPA PET/CT στην Ελλάδα ανοίγει νέα εποχή στη νευροαπεικόνιση

Πολύτιμο εργαλείο στη διερεύνηση Παρκινσονικών συνδρόμων, με επίπεδα ακρίβειας και αξιοπιστίας που έως σήμερα δεν ήταν διαθέσιμα στη χώρα μας

Αλλαγή σκυτάλης στην ARAG Hellas – Νέος CEO από αρχές του χρόνου ο Ανδρέας Γκρέκας

Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για συντεταγμένη και στρατηγικά οργανωμένη διαδικασία, σε κλίμα σεβασμού και αναγνώρισης

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Ομίλου της Ευρωκλινικής από την Generali Hellas

Π. Δημητρίου: «Δημιουργούμε ένα ισχυρότερο, πιο ευέλικτο και σύγχρονο μοντέλο υγείας, με στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου φροντίδας»

Αισιόδοξες προοπτικές και μετασχηματισμός: Τα ευρήματα της Έκθεσης Ασφαλιστικής Αγοράς 2025 της KPMG

Ο Φ. Κάσσος ανέλυσε τη συνολική εικόνα της αγοράς τονίζοντας την υψηλή ανάπτυξη του 2024, τις αντοχές των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και τις νέες τάσεις