back to top
16.8 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Η ασφαλιστική πλευρά της υπόθεσης Volkswagen

 

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Εξ’ ολοκλήρου ίσως κληθεί να πληρώσει η Volkswagen τον βαρύ λογαριασμό του σκανδάλου με την παραποίηση των εκπομπών ρύπων στα ντιζελονίκητα μοντέλα της, καθώς νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι δεν δικαιούται να διεκδικήσει ασφαλιστική κάλυψη για το κόστος ανάκλησης των “επίμαχων” οχημάτων, ούτε επικαλούμενη “ελάττωμα” στο προϊόν εφόσον το πρόβλημα προέκυψε -όπως όλα δείχνουν- από απάτη , για την οποία αναζητούνται τώρα οι ένοχοι.

Υπενθυμίζεται ότι η….ρυπαρή υπόθεση “αναδύθηκε” όταν η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (ΕPA) αποκάλυψε ότι 482.000 μοντέλα της VW με κινητήρα ντίζελ έφεραν λογισμικό το οποίο παραποιούσε τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων, παρουσιάζοντάς πολύ χαμηλότερα επίπεδα ρύπων κατά τους ελέγχους σε σχέση με τα πραγματικά επίπεδα ρύπων όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονται σε κανονική λειτουργία. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε ότι το λογισμικό αυτό φέρουν 11 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο και “έβαλε στην άκρη” 6,5 δισ. ευρώ για την κάλυψη των δαπανών. Οι αναλυτές εκτιμούν όμως ότι το ποσό αυτό ίσως αποδειχθεί πολύ μικρό:

- Advertisement -

Η  ΕPA κάνει λόγο για δυνητικό πρόστιμο 18 δισ. δολαρίων, ήδη έχουν αρχίσει να υποβάλλονται ομαδικές αγωγές στις ΗΠΑ και αλλού για εξαπάτηση του καταναλωτικού κοινού (που νόμιζαν ότι αγόραζαν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, ενώ κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε…), ενώ οι αρχές τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Γερμανία έχουν ξεκινήσει ποινική έρευνα που μπορεί να καταλήξει σε άσκηση διώξεων. Το πρώτο θύμα του σκανδάλου, του μεγαλύτερου στην 78χρονη ιστορία της VW ήταν ο διευθύνων σύμβουλός της Μάρτιν Βίντερκορν που παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την ευθύνη, αν και -όπως είπε- δεν θεωρεί ότι προσωπικά έχει κάνει κάτι λάθος.

Το συνολικό κόστος για την VW  -σε βάθος χρόνου- ίσως ξεπεράσει τα 20 δισ. δολ. που κατέλαβε η BP για την περιβαλλοντική καταστροφή που προκάλεσε η έκρηξη στην πλατφόρμα Deepwater Horizon στον Κόλπο του Μεξικού και όπως εκτιμά ο Ρίτσαρντ Λίντχαμ, εταίρος της βρετανικής δικηγορικής εταιρείας Mishcon de Reya, φαίνεται δύσκολο η εταιρεία να αποζημιωθεί από τις εταιρίες που την καλύπτουν ασφαλιστικά.

“Με δεδομένη την εσωτερική πληροφορόρηση που είχαν τα στελέχη της VW για το πρόωλημα, φαίνεται δύσκολο να διεκδικήσει αποζημίωση είτε για την ανάκληση των οχημάτων είτε για ελάττωμα, οπότε δεν θα μπορέσουν να μετακυλίσουν τις ζημίες τους…”

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Allianz: Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη

Οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη γίνονται όλο και συνηθέστερες για τις μεγάλες εταιρείες και δεν περιορίζονται πλέον σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Σκάνδαλο VW: Οι αποζημιώσεις, οι πιέσεις και οι αγωγές των Γερμανών

Η εδρεύουσα στο Wolfsburg της Γερμανίας Volkswagen, ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που έχει τοποθετηθεί στον κινητήρα των οχημάτων με κωδικό EA 189 δεν παραβιάζει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Σκάνδαλο VW: Οι αποζημιώσεις, οι πιέσεις και οι αγωγές των Γερμανών

Η εδρεύουσα στο Wolfsburg της Γερμανίας Volkswagen, ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που έχει τοποθετηθεί στον κινητήρα των οχημάτων με κωδικό EA 189 δεν παραβιάζει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο

Ετοιμάζει αγωγή η Allianz εναντίον της Volkswagen για το “Dieselgate”

Allianz Global Investors: "Ως διαχειριστές κεφαλαίων αποτελεί καθήκον μας να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα των πελατών μας..Μια πιθανή αποζημίωση θα ήταν επ' ωφελεία των funds μας"

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024