back to top
13.7 C
Athens
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025

Η Allianz ζητά μεγαλύτερη ασφάλεια για τους ευάλωτους οδηγούς και τους πεζούς στις αστικές περιοχές

Στο πλαίσιο του 12ου Allianz Motor Day, η Allianz τόνισε την ανάγκη για καλύτερη προστασία των πεζών και των ποδηλατών στις πόλεις και διατύπωσε συγκεκριμένα αιτήματα προς τους πολιτικούς, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους φορείς διαχείρισης οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν τον σταθερά υψηλό αριθμό θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, ο Klaus-Peter Roehler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE, μιλώντας από το Κέντρο Τεχνολογίας της Allianz (AZT) στο Ismaning, ζήτησε τη βελτίωση του εξοπλισμού ασφαλείας, ιδίως για τα βαν και τα φορτηγά: «Βλέπουμε ραγδαία πρόοδο σε όλους σχεδόν τους τομείς της τεχνολογίας, γιατί όμως αποτυγχάνουμε να προστατεύσουμε καλύτερα τη ζωή στους δρόμους; Η πορεία αυτή είναι απαράδεκτη. Το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών, θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν τα φορτηγά χρησιμοποιούσαν απλώς δύο ευρέως γνωστά μέτρα ασφαλείας. Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των τάσεων που ανέφερα, οι κατασκευαστές οχημάτων, οι πολιτικοί, οι μεταφορείς εμπορευμάτων – και εμείς ως ασφαλιστές – καλούμαστε να αναλάβουμε δράση. Πρέπει απλώς να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε μια ανθρώπινη ζωή από τον τυχαίο θάνατο, όποιο κι αν είναι το κόστος».

Το Allianz Motor Day συγκεντρώνει ειδικούς και εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις τάσεις και τις προκλήσεις της μετακίνησης του μέλλοντος. Για το 2024, η θεματική είναι: «Μεγάλοι έναντι μικρών: Πώς πρέπει να προστατεύσουμε καλύτερα τις ευάλωτες ομάδες στις αστικές περιοχές».

- Advertisement -

 

Μελέτη της Allianz: Το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών ή πεζών θα μπορούσε να αποφευχθεί με τη διαθέσιμη τεχνολογία

- Advertisement -

Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, ο Γενικός Κανονισμό Ασφάλειας 2 (GSR2) πρέπει επίσης να βελτιωθεί το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τον Roehler: Παρόλο που ορισμένα χαρακτηριστικά προειδοποίησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλέον υποχρεωτικά για τα νέα φορτηγά, δεν αρκούν για να αποτρέψουν με επιτυχία τις συγκρούσεις με ποδηλάτες και πεζούς στα τυφλά σημεία, για παράδειγμα. «Τα συστήματα προειδοποίησης δεν αρκούν», λέει ο Roehler. «Τα αποτελεσματικά συστήματα μπορούν να εντοπίζουν όσους κυκλοφορούν στο δρόμο σε κάποιο τυφλό σημείο και να ενεργοποιούν αμέσως τα φρένα έκτακτης ανάγκης».

Πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (AZT) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή ποδηλατών θα μπορούσε να αποφευχθεί μέσω των συστημάτων υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και της βελτιωμένης ορατότητας των οδηγών φορτηγών, όπως τα παράθυρα ελιγμών και η τοποθέτηση της γραμμής ορατότητας σε χαμηλότερο σημείο εντός του οχήματος. Αυτές οι τεχνικές λύσεις είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά, πλέον πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς το συντομότερο δυνατό.

Τι απαιτεί η Allianz

  1. Ο εξοπλισμός ασφαλείας των φορτηγών και των βαν πρέπει να υπερβαίνει τα ισχύοντα νομικά πρότυπα. Τουλάχιστον, τα βαν θα πρέπει να διαθέτουν τα ίδια συστήματα ασφαλείας με τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν τους ίδιους αστικούς δρόμους, υψηλής κυκλοφορίας. Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις καινοτομίες που είναι ήδη διαθέσιμες για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αυτές περιλαμβάνουν τα παράθυρα ελιγμών, τις χαμηλωμένες καμπίνες και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά τη στροφή.

  1. Η Allianz προτείνει μια καθολική εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε. να βελτιώσουν περαιτέρω τους ισχύοντες κανονισμούς. Για όλα τα νέα φορτηγά, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για την πρόληψη ατυχημάτων κατά τη στροφή θα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά, το συντομότερο δυνατό. Τα συστήματα προειδοποίησης, όπως απαιτείται επί του παρόντος από το νόμο, δεν αρκούν. Τα συστήματα φρεναρίσματος που ανιχνεύουν πεζούς και οδηγούς στα τυφλά σημεία και ενεργοποιούν αμέσως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά. Και τα συστήματα αυτά πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένα.

  1. Απαιτείται ολοκληρωμένη ανταλλαγή δεδομένων, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα δεδομένα (EU Data Act): αν η Allianz, ως ασφαλιστικός πάροχος, γνωρίζει ποια συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα και ενεργοποιημένα σε φορτηγά και βαν, μπορεί να καθορίσει τιμές και αντικίνητρα με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η KPMG φέρνει την Άννα Ευθυμίου και κορυφαία στελέχη στο μεγάλο debate για την ασφαλιστική αγορά

Με αυξημένο ενδιαφέρον αναμένεται η παρουσίαση της Ετήσιας Έρευνας της KPMG, ενός από τα ισχυρότερα εργαλεία ανάγνωσης του κλάδου

«The Future of Insurance»: Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει τη 15η Ετήσια Έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά

Ένα πολύτιμο εργαλείο στρατηγικής ανάλυσης του εγχώριου ασφαλιστικού κλάδου θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στο Electra Palace Athens στις 9/12

Allianz SΕ: Δωρίζει 200.000 σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Το 50% θα κατευθυνθεί στον Ερυθρό Σταυρό προς ανακούφιση των πληγέντων και το υπόλοιπο 50% σε ενέργειες πρόληψης

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Η Eurolife FFH επενδύει διαχρονικά στη γνώση και στην εξέλιξη των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου

Σεμινάριο ασφαλίσεων κινδύνων φυσικών καταστροφών από το ΕΙΑΣ

Στις 10 και 11 Δεκεμβρίου 2025, σε περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης

Υποτροφίες σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου από τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Η πρωτοβουλία στοχεύει στην προαγωγή της έρευνας και στη διαμόρφωση ισχυρών δεσμών με την ακαδημαϊκή κοινότητα

Νέο επεισόδιο «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;»: Χρήστος Γιαννούκας και «Όχι άλλα θύματα στην άσφαλτο»

Η συζήτηση αφορά μεταξύ άλλων τα «αόρατα» λάθη που κοστίζουν ζωές και τον ρόλο της εκπαίδευσης, του νέου ΚΟΚ και της τεχνολογίας

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Μ. Παπαζαρκάδα: «Θέλουμε να είμαστε ο πρώτος συνεργάτης που σκέφτεται κάθε επιχειρηματίας όταν χρειάζεται ασφάλεια και αξιοπιστία» 

Η Country Manager της Coface στην Ελλάδα μιλά στο Insurance World και στον Λάμπρο Ρόδη για τη φιλοσοφία, τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

Αυτό είναι το νέο ΔΣ του ΣΠΑΤΕ – Επικεφαλής ο Γ. Χατζηγεωργάκης

Πρόεδρος για τη θητεία διοίκησης 2025-2027 αναλαμβάνει ο πλειοψηφών σύμβουλος Γεώργιος Χατζηγεωργάκης – Νέες παρουσίες στο ΔΣ

H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Η Eurolife FFH επενδύει διαχρονικά στη γνώση και στην εξέλιξη των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου