back to top
15.1 C
Athens
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025

Η Allianz ζητά μεγαλύτερη ασφάλεια για τους ευάλωτους οδηγούς και τους πεζούς στις αστικές περιοχές

Στο πλαίσιο του 12ου Allianz Motor Day, η Allianz τόνισε την ανάγκη για καλύτερη προστασία των πεζών και των ποδηλατών στις πόλεις και διατύπωσε συγκεκριμένα αιτήματα προς τους πολιτικούς, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους φορείς διαχείρισης οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν τον σταθερά υψηλό αριθμό θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, ο Klaus-Peter Roehler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE, μιλώντας από το Κέντρο Τεχνολογίας της Allianz (AZT) στο Ismaning, ζήτησε τη βελτίωση του εξοπλισμού ασφαλείας, ιδίως για τα βαν και τα φορτηγά: «Βλέπουμε ραγδαία πρόοδο σε όλους σχεδόν τους τομείς της τεχνολογίας, γιατί όμως αποτυγχάνουμε να προστατεύσουμε καλύτερα τη ζωή στους δρόμους; Η πορεία αυτή είναι απαράδεκτη. Το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών, θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν τα φορτηγά χρησιμοποιούσαν απλώς δύο ευρέως γνωστά μέτρα ασφαλείας. Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των τάσεων που ανέφερα, οι κατασκευαστές οχημάτων, οι πολιτικοί, οι μεταφορείς εμπορευμάτων – και εμείς ως ασφαλιστές – καλούμαστε να αναλάβουμε δράση. Πρέπει απλώς να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε μια ανθρώπινη ζωή από τον τυχαίο θάνατο, όποιο κι αν είναι το κόστος».

Το Allianz Motor Day συγκεντρώνει ειδικούς και εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις τάσεις και τις προκλήσεις της μετακίνησης του μέλλοντος. Για το 2024, η θεματική είναι: «Μεγάλοι έναντι μικρών: Πώς πρέπει να προστατεύσουμε καλύτερα τις ευάλωτες ομάδες στις αστικές περιοχές».

- Advertisement -

 

Μελέτη της Allianz: Το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών ή πεζών θα μπορούσε να αποφευχθεί με τη διαθέσιμη τεχνολογία

- Advertisement -

Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, ο Γενικός Κανονισμό Ασφάλειας 2 (GSR2) πρέπει επίσης να βελτιωθεί το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τον Roehler: Παρόλο που ορισμένα χαρακτηριστικά προειδοποίησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλέον υποχρεωτικά για τα νέα φορτηγά, δεν αρκούν για να αποτρέψουν με επιτυχία τις συγκρούσεις με ποδηλάτες και πεζούς στα τυφλά σημεία, για παράδειγμα. «Τα συστήματα προειδοποίησης δεν αρκούν», λέει ο Roehler. «Τα αποτελεσματικά συστήματα μπορούν να εντοπίζουν όσους κυκλοφορούν στο δρόμο σε κάποιο τυφλό σημείο και να ενεργοποιούν αμέσως τα φρένα έκτακτης ανάγκης».

Πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (AZT) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή ποδηλατών θα μπορούσε να αποφευχθεί μέσω των συστημάτων υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και της βελτιωμένης ορατότητας των οδηγών φορτηγών, όπως τα παράθυρα ελιγμών και η τοποθέτηση της γραμμής ορατότητας σε χαμηλότερο σημείο εντός του οχήματος. Αυτές οι τεχνικές λύσεις είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά, πλέον πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς το συντομότερο δυνατό.

Τι απαιτεί η Allianz

  1. Ο εξοπλισμός ασφαλείας των φορτηγών και των βαν πρέπει να υπερβαίνει τα ισχύοντα νομικά πρότυπα. Τουλάχιστον, τα βαν θα πρέπει να διαθέτουν τα ίδια συστήματα ασφαλείας με τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν τους ίδιους αστικούς δρόμους, υψηλής κυκλοφορίας. Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις καινοτομίες που είναι ήδη διαθέσιμες για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αυτές περιλαμβάνουν τα παράθυρα ελιγμών, τις χαμηλωμένες καμπίνες και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά τη στροφή.

  1. Η Allianz προτείνει μια καθολική εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε. να βελτιώσουν περαιτέρω τους ισχύοντες κανονισμούς. Για όλα τα νέα φορτηγά, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για την πρόληψη ατυχημάτων κατά τη στροφή θα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά, το συντομότερο δυνατό. Τα συστήματα προειδοποίησης, όπως απαιτείται επί του παρόντος από το νόμο, δεν αρκούν. Τα συστήματα φρεναρίσματος που ανιχνεύουν πεζούς και οδηγούς στα τυφλά σημεία και ενεργοποιούν αμέσως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά. Και τα συστήματα αυτά πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένα.

  1. Απαιτείται ολοκληρωμένη ανταλλαγή δεδομένων, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα δεδομένα (EU Data Act): αν η Allianz, ως ασφαλιστικός πάροχος, γνωρίζει ποια συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα και ενεργοποιημένα σε φορτηγά και βαν, μπορεί να καθορίσει τιμές και αντικίνητρα με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ρεκόρ σημείωσαν τα αποτελέσματα 3μήνου-9μήνου της Allianz – Βίντεο

Πλέον η εταιρεία αναμένει λειτουργικά κέρδη τουλάχιστον €17 δισ. για το σύνολο του έτους

Μεγάλες ανατροπές φέρνουν οι τελευταίες εξελίξεις στις συμφωνίες τραπεζών με ασφαλιστικές

To μέγεθος της συμμετοχής, βασικό κριτήριο για τη μείωση της κεφαλαιακής επιβάρυνσης

1ο Sofos Insurance Summit: Το ισχυρό αποτύπωμα ενός ξεχωριστού συνεδρίου

Στις δηλώσεις τους, τόσο οι διοργανωτές όσο και οι συμμετέχοντες δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους για το υψηλό επίπεδο της τριήμερης συνάντησης - Δείτε τα βίντεο

Ταξίδι επιβράβευσης στη Ρώμη για τους συνεργάτες της Allianz

Η περίσταση αποτέλεσε ευκαιρία για εξερεύνηση εμβληματικών σημείων της Αιώνιας Πόλης, καθώς επίσης προώθηση επαγγελματικών σχέσεων και στόχων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΕΙΑΣ: Σεμινάριο Ασφαλίσεων Μεγάλων Εμπορικών και Βιομηχανικών Κινδύνων

Σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης, την Τρίτη 18 και την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025

Η Ydrogios Digital Academy προετοιμάζει τους επαγγελματίες του αύριο

Μια ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία μάθησης για όσους θέλουν να θέσουν τα θεμέλια καριέρας στην ασφαλιστική αγορά

Η Ατλαντική Ένωση επιμορφώνει το προσωπικό της στην αξιοποίηση της ΤΝ

Η εταιρεία συνεχίζει να επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στη συνεχή εκπαίδευση, στην καινοτομία και στην ψηφιακή μετάβαση

Υποτροφία €8.500 για μέλη της ΠΕΝΕΝ από το Μητροπολιτικό Κολλέγιο

Για το πρόγραμμα MSc International Maritime Business, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Warsash Maritime School του Southampton Solent University

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Έρευνα Metron Analysis για το ΕEA: Απαισιοδοξία επικρατεί στις νεότερες ηλικίες για την πορεία της χώρας

Τα ευρήματα προβληματίζουν και απαιτούν άμεσες παρεμβάσεις, τονίζει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Χατζηθεοδοσίου

ΦΡΟΝΤΙΖΩ: Δωρεάν φροντίδα για ηλικιωμένους με χρόνια νοσήματα στα Πολυδύναμα Ιατρεία του Δήμου Αθηναίων

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διά ζώσης συνεδρίες αλλά και εξ αποστάσεως φροντίδα

Ημερίδα για την ELD συνδιοργανώνουν στις 17/11 οι ασφαλιστικές ενώσεις Ελλάδας και Ιταλίας

Δείτε το πρόγραμμα της διαδικτυακής εκδήλωσης και κάντε την εγγραφή σας

Ίδρυση του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιούς Μακροζωίας: Επιστήμη, πρόληψη και ευεξία για ένα βιώσιμο μέλλον

Σκοπός του νέου φορέα, η παραγωγή γνώσης, η διαμόρφωση νέων προτύπων πρόληψης και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής

Ρεκόρ σημείωσαν τα αποτελέσματα 3μήνου-9μήνου της Allianz – Βίντεο

Πλέον η εταιρεία αναμένει λειτουργικά κέρδη τουλάχιστον €17 δισ. για το σύνολο του έτους