back to top
17 C
Athens
Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2025

Η Allianz ζητά μεγαλύτερη ασφάλεια για τους ευάλωτους οδηγούς και τους πεζούς στις αστικές περιοχές

Στο πλαίσιο του 12ου Allianz Motor Day, η Allianz τόνισε την ανάγκη για καλύτερη προστασία των πεζών και των ποδηλατών στις πόλεις και διατύπωσε συγκεκριμένα αιτήματα προς τους πολιτικούς, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους φορείς διαχείρισης οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν τον σταθερά υψηλό αριθμό θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, ο Klaus-Peter Roehler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE, μιλώντας από το Κέντρο Τεχνολογίας της Allianz (AZT) στο Ismaning, ζήτησε τη βελτίωση του εξοπλισμού ασφαλείας, ιδίως για τα βαν και τα φορτηγά: «Βλέπουμε ραγδαία πρόοδο σε όλους σχεδόν τους τομείς της τεχνολογίας, γιατί όμως αποτυγχάνουμε να προστατεύσουμε καλύτερα τη ζωή στους δρόμους; Η πορεία αυτή είναι απαράδεκτη. Το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών, θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν τα φορτηγά χρησιμοποιούσαν απλώς δύο ευρέως γνωστά μέτρα ασφαλείας. Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των τάσεων που ανέφερα, οι κατασκευαστές οχημάτων, οι πολιτικοί, οι μεταφορείς εμπορευμάτων – και εμείς ως ασφαλιστές – καλούμαστε να αναλάβουμε δράση. Πρέπει απλώς να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε μια ανθρώπινη ζωή από τον τυχαίο θάνατο, όποιο κι αν είναι το κόστος».

Το Allianz Motor Day συγκεντρώνει ειδικούς και εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις τάσεις και τις προκλήσεις της μετακίνησης του μέλλοντος. Για το 2024, η θεματική είναι: «Μεγάλοι έναντι μικρών: Πώς πρέπει να προστατεύσουμε καλύτερα τις ευάλωτες ομάδες στις αστικές περιοχές».

- Advertisement -

 

Μελέτη της Allianz: Το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών ή πεζών θα μπορούσε να αποφευχθεί με τη διαθέσιμη τεχνολογία

- Advertisement -

Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, ο Γενικός Κανονισμό Ασφάλειας 2 (GSR2) πρέπει επίσης να βελτιωθεί το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τον Roehler: Παρόλο που ορισμένα χαρακτηριστικά προειδοποίησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλέον υποχρεωτικά για τα νέα φορτηγά, δεν αρκούν για να αποτρέψουν με επιτυχία τις συγκρούσεις με ποδηλάτες και πεζούς στα τυφλά σημεία, για παράδειγμα. «Τα συστήματα προειδοποίησης δεν αρκούν», λέει ο Roehler. «Τα αποτελεσματικά συστήματα μπορούν να εντοπίζουν όσους κυκλοφορούν στο δρόμο σε κάποιο τυφλό σημείο και να ενεργοποιούν αμέσως τα φρένα έκτακτης ανάγκης».

Πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (AZT) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή ποδηλατών θα μπορούσε να αποφευχθεί μέσω των συστημάτων υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και της βελτιωμένης ορατότητας των οδηγών φορτηγών, όπως τα παράθυρα ελιγμών και η τοποθέτηση της γραμμής ορατότητας σε χαμηλότερο σημείο εντός του οχήματος. Αυτές οι τεχνικές λύσεις είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά, πλέον πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς το συντομότερο δυνατό.

Τι απαιτεί η Allianz

  1. Ο εξοπλισμός ασφαλείας των φορτηγών και των βαν πρέπει να υπερβαίνει τα ισχύοντα νομικά πρότυπα. Τουλάχιστον, τα βαν θα πρέπει να διαθέτουν τα ίδια συστήματα ασφαλείας με τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν τους ίδιους αστικούς δρόμους, υψηλής κυκλοφορίας. Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις καινοτομίες που είναι ήδη διαθέσιμες για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αυτές περιλαμβάνουν τα παράθυρα ελιγμών, τις χαμηλωμένες καμπίνες και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά τη στροφή.

  1. Η Allianz προτείνει μια καθολική εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε. να βελτιώσουν περαιτέρω τους ισχύοντες κανονισμούς. Για όλα τα νέα φορτηγά, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για την πρόληψη ατυχημάτων κατά τη στροφή θα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά, το συντομότερο δυνατό. Τα συστήματα προειδοποίησης, όπως απαιτείται επί του παρόντος από το νόμο, δεν αρκούν. Τα συστήματα φρεναρίσματος που ανιχνεύουν πεζούς και οδηγούς στα τυφλά σημεία και ενεργοποιούν αμέσως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά. Και τα συστήματα αυτά πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένα.

  1. Απαιτείται ολοκληρωμένη ανταλλαγή δεδομένων, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα δεδομένα (EU Data Act): αν η Allianz, ως ασφαλιστικός πάροχος, γνωρίζει ποια συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα και ενεργοποιημένα σε φορτηγά και βαν, μπορεί να καθορίσει τιμές και αντικίνητρα με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Δύο νέα μέλη στη Διαχειριστική Επιτροπή του Επικουρικού Κεφαλαίου

Στη θέση των παραιτηθέντων μελών Ευαγγελίας Αθανασίου και Κίμωνα Ρεϊνίερ Ευσταθόπουλου

«Λιγότερα, αλλά ουσιαστικά» – Το ηγετικό μήνυμα του Πέτρου Παπανικολάου της Allianz Group

Ο επικεφαλής στρατηγικών πρωτοβουλιών του ομίλου υπογραμμίζει ότι η αληθινή ηγεσία συνδέεται με την ικανότητα επιλογής όσων έχουν πραγματική σημασία

Allianz Global Wealth Report 2025: Σε τροχιά ανόδου τα περιουσιακά στοιχεία παγκοσμίως – Ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα

Για να γίνεις πλουσιότερος, επισημαίνει η Allianz, είτε αποταμιεύεις πιο έξυπνα, όπως οι Αμερικανοί, είτε πιο πειθαρχημένα, όπως οι Γερμανοί - Τι κάνουν οι Έλληνες;

Η ισχύς της συλλογικότητας στο επίκεντρο του 1oυ Sofos Insurance Summit

Με το σύνθημα «Embrace Collaboration», το συνέδριο ανέδειξε για τη διαμεσολάβηση ένα μέλλον βασισμένο στην ανθρώπινη επαφή, χωρίς φόβο για την τεχνολογία

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Ελλάδα πρώτη στον κόσμο για τους ηλικιωμένους οδηγούς – Τι σημαίνει η πρωτιά για την ασφάλεια και την ασφαλιστική αγορά

Η χώρα μας διακρίνεται για την ισορροπία ανάμεσα στην ασφάλεια, στην κινητικότητα και στην ανεξαρτησία των οδηγών τρίτης ηλικίας

To insurancemarket επενδύει στους ανθρώπους του με νέο workshop

Στόχος, η ενίσχυση της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης και της κοινής ευθύνης απέναντι στην εμπειρία του πελάτη και στην εταιρική κουλτούρα

Η ασφάλιση επιχειρήσεων από φυσικές καταστροφές στο επίκεντρο του τουριστικού διαλόγου – Βίντεο

Παρακολουθήστε το webinar που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «METRON Sustainable Tourism»

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Νέο υβριδικό σεμινάριο για επαναπιστοποίηση στη διανομή (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων

Το 15ωρο σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Νοεμβρίου από το Εκπαιδευτικό Κέντρο του Ομίλου

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας στην ηγεσία του UNCAN-Connect για την έρευνα στον καρκίνο

Το έργο μεταμορφώνει την πρόσβαση και αξιοποίηση των δεδομένων υγείας στην Ευρώπη

Επίτιμος διδάκτορας του ΔΙΠΑΕ ο Δρ. Γεώργιος Αποστολόπουλος – Τιμή στον πρόεδρο του Ιατρικού Αθηνών

Η δράση του έχει εμπνεύσει γενιές επιστημόνων και επιχειρηματιών, ενώ η φιλοσοφία του συνδυάζει την επιχειρηματικότητα με την κοινωνική προσφορά

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Διευκρινιστική εγκύκλιος ενόψει επέκτασης σε νέους κλάδους

Από 3/11 εντάσσονται χονδρεμπόριο, ενέργεια, χρηματοπιστωτικές και διοικητικές-υποστηρικτικές τουριστικές δραστηριότητες

Ο Αλ. Σαρρηγεωργίου στο 6ο Συνέδριο Θεσμικής Διαχείρισης: Κενά στην ασφαλιστική κάλυψη και στα επενδυτικά κίνητρα

Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει τη δυνατότητα να συμβάλει σημαντικά, αλλά απαιτούνται δομικές αλλαγές

Τιμητική βράβευση στην Κατερίνα Σακελλαροπούλου από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Γυναίκες με Όραμα: από την Αρχαία Ελλάδα στη Σύγχρονη Πραγματικότητα», την Τρίτη 21 Οκτωβρίου στο Μουσείο της Ακρόπολης