back to top
14.5 C
Athens
Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Η Allianz ζητά μεγαλύτερη ασφάλεια για τους ευάλωτους οδηγούς και τους πεζούς στις αστικές περιοχές

Στο πλαίσιο του 12ου Allianz Motor Day, η Allianz τόνισε την ανάγκη για καλύτερη προστασία των πεζών και των ποδηλατών στις πόλεις και διατύπωσε συγκεκριμένα αιτήματα προς τους πολιτικούς, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους φορείς διαχείρισης οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν τον σταθερά υψηλό αριθμό θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, ο Klaus-Peter Roehler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE, μιλώντας από το Κέντρο Τεχνολογίας της Allianz (AZT) στο Ismaning, ζήτησε τη βελτίωση του εξοπλισμού ασφαλείας, ιδίως για τα βαν και τα φορτηγά: «Βλέπουμε ραγδαία πρόοδο σε όλους σχεδόν τους τομείς της τεχνολογίας, γιατί όμως αποτυγχάνουμε να προστατεύσουμε καλύτερα τη ζωή στους δρόμους; Η πορεία αυτή είναι απαράδεκτη. Το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών, θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν τα φορτηγά χρησιμοποιούσαν απλώς δύο ευρέως γνωστά μέτρα ασφαλείας. Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των τάσεων που ανέφερα, οι κατασκευαστές οχημάτων, οι πολιτικοί, οι μεταφορείς εμπορευμάτων – και εμείς ως ασφαλιστές – καλούμαστε να αναλάβουμε δράση. Πρέπει απλώς να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε μια ανθρώπινη ζωή από τον τυχαίο θάνατο, όποιο κι αν είναι το κόστος».

Το Allianz Motor Day συγκεντρώνει ειδικούς και εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις τάσεις και τις προκλήσεις της μετακίνησης του μέλλοντος. Για το 2024, η θεματική είναι: «Μεγάλοι έναντι μικρών: Πώς πρέπει να προστατεύσουμε καλύτερα τις ευάλωτες ομάδες στις αστικές περιοχές».

- Advertisement -

 

Μελέτη της Allianz: Το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών ή πεζών θα μπορούσε να αποφευχθεί με τη διαθέσιμη τεχνολογία

- Advertisement -

Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, ο Γενικός Κανονισμό Ασφάλειας 2 (GSR2) πρέπει επίσης να βελτιωθεί το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τον Roehler: Παρόλο που ορισμένα χαρακτηριστικά προειδοποίησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλέον υποχρεωτικά για τα νέα φορτηγά, δεν αρκούν για να αποτρέψουν με επιτυχία τις συγκρούσεις με ποδηλάτες και πεζούς στα τυφλά σημεία, για παράδειγμα. «Τα συστήματα προειδοποίησης δεν αρκούν», λέει ο Roehler. «Τα αποτελεσματικά συστήματα μπορούν να εντοπίζουν όσους κυκλοφορούν στο δρόμο σε κάποιο τυφλό σημείο και να ενεργοποιούν αμέσως τα φρένα έκτακτης ανάγκης».

Πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (AZT) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή ποδηλατών θα μπορούσε να αποφευχθεί μέσω των συστημάτων υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και της βελτιωμένης ορατότητας των οδηγών φορτηγών, όπως τα παράθυρα ελιγμών και η τοποθέτηση της γραμμής ορατότητας σε χαμηλότερο σημείο εντός του οχήματος. Αυτές οι τεχνικές λύσεις είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά, πλέον πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς το συντομότερο δυνατό.

Τι απαιτεί η Allianz

  1. Ο εξοπλισμός ασφαλείας των φορτηγών και των βαν πρέπει να υπερβαίνει τα ισχύοντα νομικά πρότυπα. Τουλάχιστον, τα βαν θα πρέπει να διαθέτουν τα ίδια συστήματα ασφαλείας με τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν τους ίδιους αστικούς δρόμους, υψηλής κυκλοφορίας. Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις καινοτομίες που είναι ήδη διαθέσιμες για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αυτές περιλαμβάνουν τα παράθυρα ελιγμών, τις χαμηλωμένες καμπίνες και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά τη στροφή.

  1. Η Allianz προτείνει μια καθολική εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε. να βελτιώσουν περαιτέρω τους ισχύοντες κανονισμούς. Για όλα τα νέα φορτηγά, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για την πρόληψη ατυχημάτων κατά τη στροφή θα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά, το συντομότερο δυνατό. Τα συστήματα προειδοποίησης, όπως απαιτείται επί του παρόντος από το νόμο, δεν αρκούν. Τα συστήματα φρεναρίσματος που ανιχνεύουν πεζούς και οδηγούς στα τυφλά σημεία και ενεργοποιούν αμέσως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά. Και τα συστήματα αυτά πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένα.

  1. Απαιτείται ολοκληρωμένη ανταλλαγή δεδομένων, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα δεδομένα (EU Data Act): αν η Allianz, ως ασφαλιστικός πάροχος, γνωρίζει ποια συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα και ενεργοποιημένα σε φορτηγά και βαν, μπορεί να καθορίσει τιμές και αντικίνητρα με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

H Allianz βράβευσε τους κορυφαίους παραγωγικά συνεργάτες του δικτύου Agency

Σε ιδιαίτερα πανηγυρικό κλίμα πραγματοποιήθηκαν οι βραβεύσεις των κορυφαίων παραγωγικά Συνεργατών του Δικτύου Agency της Allianz

Η Allianz Trade και η Inclusive Brains δημιουργούν πληκτρολόγιο που ελέγχεται από το μυαλό

Η Allianz Trade και η Inclusive Brains αναπτύσσουν ένα μη επεμβατικό σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης, για την αποστολή μηνυμάτων

Allianz: Αύξηση 15% στα κέρδη

Αύξηση κερδών 15% ανακοίνωσε σήμερα η γερμανική Allianz ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών

H Allianz Ιδρυτικό Μέλος του Διεθνούς Τεχνολογικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Thess INTEC

Η Allianz ανακοινώνει τη στήριξή της ως Χρυσός Δωρητής στο Διεθνές Τεχνολογικό Κέντρο Thess INTEC (Thessaloniki Innovation & Technology Center)

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ετήσια Γενική Συνέλευση Συνδέσμου Συνεργαζομένων με Μεσίτες Lloyd’s στην Ελλάδα

Με απόλυτη επιτυχία και με τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των Μελών του ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου

Στο + 3,3% το ενεργητικό των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης

Η συνολική αξία του ενεργητικού των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης αυξήθηκε κατά 3,3% και διαμορφώθηκε στα 2.508 εκατ. ευρώ

Aποχωρεί από την Groupama ο CEO Xρ. Κάτσιος

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα, καθώς πέραν των κλεισμένων deal, των κυοφορούμενων συμφωνιών

Ψηφιακή Ασφαλιστική Εταιρία της Χρονιάς και 10 συνολικά βραβεία για την ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Με μια εντυπωσιακή παρουσία στα Digital Finance Awards 2025, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στον ασφαλιστικό κλάδο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ετήσια Γενική Συνέλευση Συνδέσμου Συνεργαζομένων με Μεσίτες Lloyd’s στην Ελλάδα

Με απόλυτη επιτυχία και με τη συμμετοχή της πλειοψηφίας των Μελών του ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου

Στο + 3,3% το ενεργητικό των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης

Η συνολική αξία του ενεργητικού των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης αυξήθηκε κατά 3,3% και διαμορφώθηκε στα 2.508 εκατ. ευρώ

“Έφυγε” ο Αθανάσιος Φάσσας, ο ιατρός που σηματοδότησε την εξέλιξη της αιματολογίας στην Ελλάδα

Η Διοίκηση, το προσωπικό της Αιματολογικής Κλινικής και όλο το προσωπικό του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης “Γ. Παπανικολάου”

«Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη»

Ό,τι έχει πει ο λαός και έχει αντέξει στον χρόνο δύσκολα κανείς το αμφισβητεί: «Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό τον Γιάννη».

Aποχωρεί από την Groupama ο CEO Xρ. Κάτσιος

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα, καθώς πέραν των κλεισμένων deal, των κυοφορούμενων συμφωνιών