back to top
33.9 C
Athens
Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025

Fadata: Μεγαλύτερη επέκταση στη Ν.Α Ευρώπη, έμφαση σε Ελλάδα και Τουρκία

Για την Fadata τους στόχους της, και τις τάσεις της ασφαλιστικής αγοράς μιλά στο IW o John Macdonald, CEO, της εταιρείας. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά της Ελλάδας και τονίζει ότι σχεδιάζει να προσεγγίσει ακόμα και θυγατρικές ξένων ασφαλιστικών προκειμένου να διευρυνθεί η παρουσία της εταιρείας συνολικά.

Συνέντευξη στον Νίκο Σακελλαρίου

- Advertisement -

– Πείτε μας, ποια είναι η Fadata;

Η Fadata είναι μία πλατφόρμα λογισμικού για τις ασφάλειες. Σχεδιάζουμε λογισμικό για κάθε είδους επιχειρηματική δραστηριότητα, για όλους τους κλάδους της οικονομίας με σκοπό να παρέχουμε υποστήριξη στις ασφαλιστικές εταιρείες.

- Advertisement -

Ανήκουμε σε μία ομάδα ιδιωτών επενδυτών συμπεριλαμβανομένου και, μίας εταιρείας private equity και εξειδικευμένων συμβούλων οι οποίοι προέρχονται από το κλάδο των ασφαλειών.

Η εταιρεία έχει παρουσία στην αγορά πάνω από 20 χρόνια και κατά τους τελευταίους 12 μήνες μεγαλώνουμε την παρουσία μας στην αγορά και προς άλλα σημεία της Ευρώπης, εκτός της βάσης που, κυρίως είναι η Νότια, η Κεντρική και η Ανατολική Ευρώπη.

Έχουμε στο χαρτοφυλάκιο μας πάνω από 30 πελάτες και νέες εταιρείες, οι οποίες, επίσης είναι στην Κεντρική Ευρώπη, στην Μέση Ανατολή, στην Νότιο Αφρική, ακόμα και στην Λατινική Αμερική, καθώς επίσης στην Σουηδία, στο Λουξεμβούργο, και την Αυστρία, και τέλος στο Ηνωμένο Βασίλειο.

– Πότε εισήλθατε στο κλάδο των ασφαλειών

Ουσιαστικά, ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας, εδώ και του τουλάχιστον 15 χρόνια. Παρέχουμε, επίσης ειδικές υπηρεσίες στατικών πληροφοριών, αλλά τα τελευταία δύο με τρία χρόνια επικεντρωθήκαμε αποκλειστικά στο κλάδο των ασφαλειών. Είμαστε εξειδικευμένη εταιρεία λογισμικού που απευθύνεται στο κλάδο των ασφαλειών.

-Έχοντας αποκτήσει εξειδίκευση στο κλάδο των ασφαλειών, θα μπορούσατε να μας αναφέρετε τις κύριες τάσεις του κλάδου;

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι να καταλάβει κανείς το τι υπηρεσία πρέπει να προσφέρει στον πελάτη και να την υπηρεσία αυτή, να την προσφέρει σωστά, καθώς οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, Οι πελάτες θέλουν να καλύψουν τις ανάγκες τους αμέσως και να πάρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Απαιτείται η διάθεση ποικίλλων προϊόντων, καθώς ο τρόπος ζωής αλλάζει. Αυτές είναι οι βασικές τάσεις του κλάδου. Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να κατανοήσουν τις ανάγκες του πελάτη και να τις καλύψουν.

Έχουμε, επίσης παρατηρήσει ότι ο κλάδος των ασφαλειών δέχεται τις αλλαγές με πολύ αργό ρυθμό Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις να πείσεις μία ασφαλιστική να ακολουθήσει έναν νέο τρόπο λειτουργίας και να αφήσει πίσω της, τον παλαιό τρόπο που λειτουργεί. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να εισάγεις σε μία ασφαλιστική, ένα νέο προϊόν.

Βασικά, αυτές είναι οι αλλαγές, πρόκειται για μεγάλες αλλαγές που έχουν να κάνουν στο πως οι πελάτες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, Θέλουν να πάρουν το προϊόν που έχουν ανάγκη, και, θέλουν αποδοτικότητα, και καινοτομία.

Οι ασφαλιστικές χρειάζεται να κάνουν αλλαγές και να αποκτήσουν ευελιξία. θα πρέπει να κατανοήσουν τις συμπεριφορές των πελατών τους, να κάνουν αναλύσουν τους συσχετισμούς που υπάρχουν.

– Ποια είναι η συμπεριφορά, η αντίδραση των καταναλωτών απέναντι στην καινοτομία. Είναι θετικές, είναι αρνητικές οι αντιδράσεις; Πώς κρίνετε, εσείς, την συμπεριφορά τους;

Οι αντιδράσεις τους, διαφέρουν ανάλογα με τον πολιτισμικό υπόβαθρο του καθενός, επίσης, διαφέρουν οι ομάδες των καταναλωτών , επίσης έχουμε πλέον να κάνουμε και με τους millennials, τους ανθρώπους που έχουν απέναντι τους και δουλεύουν με το smart phone. Προσδοκούν όλα να γίνονται αμέσως, και δεν τους ενδιαφέρει να μοιράζονται την πληροφορίας. Έτσι, λοιπόν αυτοί διαφέρουν.

Οι νέοι άνθρωποι, συνήθως δεν αγοράζουν ασφάλεια, οι άνθρωποι αγοράζουν ασφάλεια, όταν υποχρεούνται. Οι millennials είναι πολύ διαφορετικοί. Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να βρουν τον τρόπο και να αλληλεπιδράσουν με αυτούς.

Εξετάζουμε αυτούς τους ανθρώπους που επιζητούν την απλότητα, ψάχνουν να αγοράσουν ένα προϊόν, το οποίο να έχει νόημα στην ζωή τους, σήμερα. Και, μετά έχουμε τους πελάτες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίοι θα πρέπει να πούμε ότι απευθύνονται στον ασφαλιστικό πράκτορα ή στο μεσίτη ασφαλίσεων

-Ποια είναι η στρατηγική σας;

Στόχος μας είναι πάνω από όλα να αποκτήσουμε μία πολύ ισχυρή τεχνική βάση. Καλή πελατειακή βάση με σημαντική εξειδίκευση. Η Fadata είναι εταιρεία που διαθέτει πολλούς ειδικούς από το τομέα των ασφαλειών. Επενδύουμε σε διάφορες αγορές, έχουμε παρουσία στην Ελλάδα και την Τουρκία, πελάτες στην Αυστρία, και σκοπεύουμε να αποκτήσουμε παρουσία και σε άλλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Συνεπώς, η βασική μας στρατηγική είναι να μεταφέρουμε υψηλού επιπέδου τεχνολογία και εξειδίκευση στις επιχειρήσεις και ευρύτερους δυνητικούς πελάτες. Να αποκτήσουν οι πελάτες μας νέες ικανότητες και να εξειδικευτούν σε προϊόντα που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές αγορές.

Είμαστε μία εταιρεία λογισμικού, έχουμε συνεργάτες για όλους τους τομείς, άρα προμηθεύουμε προϊόντα σε πελάτες μας και δίνουμε την δυνατότητα να αυξήσουν την αξία τους, κάτι το οποίο αποτελεί μέρος των σχεδίων τους για ανάπτυξη.

– Στην Ελλάδα, έχετε άλλους πελάτες, εξαιρουμένης της Εθνικής Ασφαλιστικής;

Όχι, αυτή την στιγμή έχουμε μόνο την Εθνική Ασφαλιστική. Η Εθνική Ασφαλιστική ήδη ολοκλήρωσε το πρώτο στάδιο του έργου που έχουμε αναλάβει και δηλώνει ευχαριστημένη.

– Επαφές με άλλες ασφαλιστικές στην Ελλάδα έχει κάνει;

Ναι, αλλά έχουν μειώσει το ρυθμό των επενδύσεων τους, λόγω των οικονομικών συνθηκών

– Οι ασφαλιστικές δηλώνουν ότι αναζητούν την καινοτομία, αλλά μόλις τώρα μας λέτε ότι δεν δείχνουν πρόθυμες να επενδύσουν. Τι έχετε να μας πείτε για αυτό;

Διακρίνουμε μέσα από τις επαφές μας με τις ασφαλιστικές, ότι προσπαθούν μερικές φορές να βγουν μπροστά στο τομέα της ψηφιοποίησης ή και άλλων δραστηριοτήτων. Μερικές φορές στοχεύουν στην αποδοτικότητα. Εμείς εστιάζουμε στους στόχους που θέτουν, αυτοί.

Ορισμένες φορές, οι προτεραιότητα τους είναι οι περικοπές δαπανών. Ετσι, δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Χρειάζονται περί τα τρία έτη για να αποδώσουν οι επενδύσεις, αλλά αξίζει το κόπο.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες πελατών: Στην μία κατηγορία ανήκει ο πελάτης, ο οποίος προετοιμάζεται για την ψηφιοποιήση, και αυτός επίσης που θέλει να γίνει πιο αποδοτικός, το οποίο σημαίνει να μειώσει τις δαπάνες του, καλύπτοντας τις ανάγκες του πελάτη σωστά. Η διακράτηση του πελάτη είναι πολύ σημαντικό

– Μιλήστε μας για τον ανταγωνισμό

Υπάρχουν πολλές μορφές ανταγωνισμού. Είναι οι μικρές επιχειρήσεις, είναι οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες εξειδικεύονται σε ένα μόνο τομέα στις ασφάλειες, για παράδειγμα στο κλάδο Κατά Ζημιών. Εχουμε επαφές με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες και το κάνουμε πάντα αυτό μέσα από την παροχή τεχνολογίας υψηλού επιπέδου. Μελετάμε όλες τις πτυχές του πελάτη. Στο πλαίσιο αυτό παρέχουμε υπηρεσίες προς όλους τους τομείς ενασχόλησης των ασφαλιστικών.

– Μιλήστε μας για την επιχειρηματική ευφυϊα

Η επιχειρηματική ευφυϊα είναι κάτι πολύ σημαντικό γιατί οι ασφαλιστικές χρειάζεται να καταλάβουν. το τι θέλει ο πελάτης, να αναλύσουν τα δεδομένα που έχουν διαθέσιμα. Εμείς μπορούμε να παρέχουμε αυτά τα δεδομένα. Χρησιμοποιούμε την επιχειρηματική ευφυϊα ώστε να παρέχουμε τα δεδομένα, καθώς αυτά θα πρέπει συνδυαστούνε με τα χρηματοοικονομικά δεδομένα, και να συγκριθούν με διαφορετικά συστήματα. Βοηθάνε τις ασφαλιστικές να συντάξουν τις αναφορές τους, τον όγκο των απαιτήσεων τους και το κόστος αυτών.

– Τι έχετε να μας πείτε για τα big data;

Βοηθάνε τους ανθρώπους να κάνουν χρήση των big data, διαθέτουμε πολύ ευέλικτα συστήματα, και υπάρχουν πολλές επιλογές για να γίνει η χρήση τους. Στόχος μας είναι να κάνουμε την δουλειά των ασφαλιστικών και των ασφαλιστικών πρακτόρων, και των τηλεφωνικών κέντρων πιο εύκολη και πιο σωστή, καθώς επίσης, μελετάμε τρόπους ώστε να μπορέσουν να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους, δίνοντας τους, την πιο αξιόπιστη πληροφόρηση, κατάλληλη για το τομέα της εργασίας τους, και υποδεικνύοντας τους τα σωστά βήματα που πρέπει να κάνουν. Τους βοηθάμε να οργανώσουν τα καθήκοντα τους.

Το σύστημα προτείνει για την καταλληλότητα της επόμενης σωστής δράσης. Και ενώ, δηλώνουμε ότι είμαστε εταιρεία λογισμικού , μέρος του οράματος αποτελεί η βελτίωση της ζωής των πελατών.

– Σκέφτεστε να επεκταθείτε στην Ελλάδα μέσω νέων συνεργασιών;

Μελετάμε την Ελλάδα και την Τουρκία, καθώς επίσης και άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης, ωσάν καλούς δυνητικούς πελάτες. Θυγατρικές ξένων ασφαλιστικών, καθώς η Ελλάδα είναι σχετικά μικρή αγορά, και πάντα θέλουμε να είμαστε και να χρησιμοποιήσουμε το παγκόσμιο δίκτυο.

Αυτή την στιγμή, βρισκόμαστε στο στάδιο κατανόησης και σύνδεσης των διεθνών αγορών με τα εγχώρια συστήματα και εποπτικούς κανονισμούς. Υπάρχει περιθώριο πολλών συνδέσεων στα εγχώρια συστήματα με τα διεθνή. Κάθε χώρα, έχει και κάποιες διαφορές. Η Ελλάδα έχει 11 εκατ. πληθυσμό, ενώ, η Τουρκία 90 εκατ. και πρόκειται για πολύ μεγάλη αγορά. Ενδιαφερόμαστε και για τις δύο αγορές μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Εθνική Ασφαλιστική ανέδειξε την ανάγκη θεσμικής συνεργασίας για μια κοινωνία ανθεκτική στην κλιματική αλλαγή

Με κεντρικό μήνυμα την ανάγκη για συλλογική δράση και θεσμική συνεργασία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Δημήτρης Μαζαράκης

ΕΑΔΕ: Πραγματοποίηση συνάντησης με την Εθνική Ασφαλιστική

Σε θετικό κλίμα και με διάθεση ουσιαστικού διαλόγου πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

Εθνική Ασφαλιστική: Παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με προτεραιότητα τη μέριμνα και φροντίδα για όλους τους ασφαλισμένους μας

Σε ανακοίνωση της Εθνικής Ασφαλιστικής με τίτλο “παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με προτεραιότητα τη μέριμνα και φροντίδα

H Eθν. Ασφαλιστική αποσύρει την εγκύκλιο για τα ασφαλιστήρια legacy – Tι λέει ο ΣΠΑΤΕ

Προς την απόσυρση της εγκυκλίου με την οποία άλλαζε την διαδικασία αποζημίωσης ομάδας ασφαλιστηρίων ισόβιας διάρκειας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στη Θεσσαλονίκη 13/6 η ΓΣ της Interlife,  αλλαγές στο ΔΣ (;), στο 29% το δικαίωμα ψήφου του Ι. Βοτσαρίδη

 Tο υφιστάμενο ΔΣ εξελέγην από την ΓΣ Μετόχων στις 16 /6/ 2021 και η θητεία του διήρκησε μέχρι 16 Ιουνίου του έτους 2026

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025

Φ. Μιχάλη: Θα συνεχίσουμε να είμαστε στην πρώτη θέση με αξιοπιστία και με δύναμη

Στην κατάμεστη αίθουσα του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» διεξήχθη την Δευτέρα το Ετήσιο Συνέδριο Πωλήσεων της ΝΝ Ηellas.

Ασφάλιση πιστωτικού κινδύνου: Μετεξέλιξη, σύγχρονες τάσεις και στρατηγικές προκλήσεις

Η επαγγελματική μου ενασχόληση στην ασφάλιση πιστώσεων τα τελευταία 25+ έτη μού αποδεικνύει διαρκώς ότι πρόκειται για έναν δυναμικά εξελισσόμενο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στη Θεσσαλονίκη 13/6 η ΓΣ της Interlife,  αλλαγές στο ΔΣ (;), στο 29% το δικαίωμα ψήφου του Ι. Βοτσαρίδη

 Tο υφιστάμενο ΔΣ εξελέγην από την ΓΣ Μετόχων στις 16 /6/ 2021 και η θητεία του διήρκησε μέχρι 16 Ιουνίου του έτους 2026

Η Allianz επιβράβευσε τους Συνεργάτες της με τον Διαγωνισμό «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο»

Η Allianz διοργάνωσε και φέτος τον Διαγωνισμό Αυτοκινήτου «Οδήγησε και εσύ ένα Premium Αυτοκίνητο», θέλοντας να επιβραβεύσει τους Συνεργάτες

Οι προτάσεις της ΕΑΕΕ για έναν πιο ασφαλή και σύγχρονο Κ.Ο.Κ.

Την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία για την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) εκφράζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Επανεκλογή του Σπ. Μπαρκούζου, Διευθυντή Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea στο Δ.Σ. της AMICE

Ο κ. Σπύρος Μπαρκούζος, Διευθυντής Διαχείρισης Κινδύνων της Syndea, επανεξελέγη ως μόνιμο μέλος, με τριετή θητεία έως το 2028 στο Δ.Σ. της AMICE

Υπερσυμμετοχή Διαμεσολαβητών στην εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Ε.Ε.Α

Εντυπωσιακή ανταπόκριση, ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές κατέγραψε η εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών