back to top
10.2 C
Athens
Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Fadata: Μεγαλύτερη επέκταση στη Ν.Α Ευρώπη, έμφαση σε Ελλάδα και Τουρκία

Για την Fadata τους στόχους της, και τις τάσεις της ασφαλιστικής αγοράς μιλά στο IW o John Macdonald, CEO, της εταιρείας. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά της Ελλάδας και τονίζει ότι σχεδιάζει να προσεγγίσει ακόμα και θυγατρικές ξένων ασφαλιστικών προκειμένου να διευρυνθεί η παρουσία της εταιρείας συνολικά.

Συνέντευξη στον Νίκο Σακελλαρίου

- Advertisement -

– Πείτε μας, ποια είναι η Fadata;

Η Fadata είναι μία πλατφόρμα λογισμικού για τις ασφάλειες. Σχεδιάζουμε λογισμικό για κάθε είδους επιχειρηματική δραστηριότητα, για όλους τους κλάδους της οικονομίας με σκοπό να παρέχουμε υποστήριξη στις ασφαλιστικές εταιρείες.

- Advertisement -

Ανήκουμε σε μία ομάδα ιδιωτών επενδυτών συμπεριλαμβανομένου και, μίας εταιρείας private equity και εξειδικευμένων συμβούλων οι οποίοι προέρχονται από το κλάδο των ασφαλειών.

Η εταιρεία έχει παρουσία στην αγορά πάνω από 20 χρόνια και κατά τους τελευταίους 12 μήνες μεγαλώνουμε την παρουσία μας στην αγορά και προς άλλα σημεία της Ευρώπης, εκτός της βάσης που, κυρίως είναι η Νότια, η Κεντρική και η Ανατολική Ευρώπη.

Έχουμε στο χαρτοφυλάκιο μας πάνω από 30 πελάτες και νέες εταιρείες, οι οποίες, επίσης είναι στην Κεντρική Ευρώπη, στην Μέση Ανατολή, στην Νότιο Αφρική, ακόμα και στην Λατινική Αμερική, καθώς επίσης στην Σουηδία, στο Λουξεμβούργο, και την Αυστρία, και τέλος στο Ηνωμένο Βασίλειο.

– Πότε εισήλθατε στο κλάδο των ασφαλειών

Ουσιαστικά, ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας, εδώ και του τουλάχιστον 15 χρόνια. Παρέχουμε, επίσης ειδικές υπηρεσίες στατικών πληροφοριών, αλλά τα τελευταία δύο με τρία χρόνια επικεντρωθήκαμε αποκλειστικά στο κλάδο των ασφαλειών. Είμαστε εξειδικευμένη εταιρεία λογισμικού που απευθύνεται στο κλάδο των ασφαλειών.

-Έχοντας αποκτήσει εξειδίκευση στο κλάδο των ασφαλειών, θα μπορούσατε να μας αναφέρετε τις κύριες τάσεις του κλάδου;

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι να καταλάβει κανείς το τι υπηρεσία πρέπει να προσφέρει στον πελάτη και να την υπηρεσία αυτή, να την προσφέρει σωστά, καθώς οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, Οι πελάτες θέλουν να καλύψουν τις ανάγκες τους αμέσως και να πάρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Απαιτείται η διάθεση ποικίλλων προϊόντων, καθώς ο τρόπος ζωής αλλάζει. Αυτές είναι οι βασικές τάσεις του κλάδου. Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να κατανοήσουν τις ανάγκες του πελάτη και να τις καλύψουν.

Έχουμε, επίσης παρατηρήσει ότι ο κλάδος των ασφαλειών δέχεται τις αλλαγές με πολύ αργό ρυθμό Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις να πείσεις μία ασφαλιστική να ακολουθήσει έναν νέο τρόπο λειτουργίας και να αφήσει πίσω της, τον παλαιό τρόπο που λειτουργεί. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να εισάγεις σε μία ασφαλιστική, ένα νέο προϊόν.

Βασικά, αυτές είναι οι αλλαγές, πρόκειται για μεγάλες αλλαγές που έχουν να κάνουν στο πως οι πελάτες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, Θέλουν να πάρουν το προϊόν που έχουν ανάγκη, και, θέλουν αποδοτικότητα, και καινοτομία.

Οι ασφαλιστικές χρειάζεται να κάνουν αλλαγές και να αποκτήσουν ευελιξία. θα πρέπει να κατανοήσουν τις συμπεριφορές των πελατών τους, να κάνουν αναλύσουν τους συσχετισμούς που υπάρχουν.

– Ποια είναι η συμπεριφορά, η αντίδραση των καταναλωτών απέναντι στην καινοτομία. Είναι θετικές, είναι αρνητικές οι αντιδράσεις; Πώς κρίνετε, εσείς, την συμπεριφορά τους;

Οι αντιδράσεις τους, διαφέρουν ανάλογα με τον πολιτισμικό υπόβαθρο του καθενός, επίσης, διαφέρουν οι ομάδες των καταναλωτών , επίσης έχουμε πλέον να κάνουμε και με τους millennials, τους ανθρώπους που έχουν απέναντι τους και δουλεύουν με το smart phone. Προσδοκούν όλα να γίνονται αμέσως, και δεν τους ενδιαφέρει να μοιράζονται την πληροφορίας. Έτσι, λοιπόν αυτοί διαφέρουν.

Οι νέοι άνθρωποι, συνήθως δεν αγοράζουν ασφάλεια, οι άνθρωποι αγοράζουν ασφάλεια, όταν υποχρεούνται. Οι millennials είναι πολύ διαφορετικοί. Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να βρουν τον τρόπο και να αλληλεπιδράσουν με αυτούς.

Εξετάζουμε αυτούς τους ανθρώπους που επιζητούν την απλότητα, ψάχνουν να αγοράσουν ένα προϊόν, το οποίο να έχει νόημα στην ζωή τους, σήμερα. Και, μετά έχουμε τους πελάτες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίοι θα πρέπει να πούμε ότι απευθύνονται στον ασφαλιστικό πράκτορα ή στο μεσίτη ασφαλίσεων

-Ποια είναι η στρατηγική σας;

Στόχος μας είναι πάνω από όλα να αποκτήσουμε μία πολύ ισχυρή τεχνική βάση. Καλή πελατειακή βάση με σημαντική εξειδίκευση. Η Fadata είναι εταιρεία που διαθέτει πολλούς ειδικούς από το τομέα των ασφαλειών. Επενδύουμε σε διάφορες αγορές, έχουμε παρουσία στην Ελλάδα και την Τουρκία, πελάτες στην Αυστρία, και σκοπεύουμε να αποκτήσουμε παρουσία και σε άλλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Συνεπώς, η βασική μας στρατηγική είναι να μεταφέρουμε υψηλού επιπέδου τεχνολογία και εξειδίκευση στις επιχειρήσεις και ευρύτερους δυνητικούς πελάτες. Να αποκτήσουν οι πελάτες μας νέες ικανότητες και να εξειδικευτούν σε προϊόντα που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές αγορές.

Είμαστε μία εταιρεία λογισμικού, έχουμε συνεργάτες για όλους τους τομείς, άρα προμηθεύουμε προϊόντα σε πελάτες μας και δίνουμε την δυνατότητα να αυξήσουν την αξία τους, κάτι το οποίο αποτελεί μέρος των σχεδίων τους για ανάπτυξη.

– Στην Ελλάδα, έχετε άλλους πελάτες, εξαιρουμένης της Εθνικής Ασφαλιστικής;

Όχι, αυτή την στιγμή έχουμε μόνο την Εθνική Ασφαλιστική. Η Εθνική Ασφαλιστική ήδη ολοκλήρωσε το πρώτο στάδιο του έργου που έχουμε αναλάβει και δηλώνει ευχαριστημένη.

– Επαφές με άλλες ασφαλιστικές στην Ελλάδα έχει κάνει;

Ναι, αλλά έχουν μειώσει το ρυθμό των επενδύσεων τους, λόγω των οικονομικών συνθηκών

– Οι ασφαλιστικές δηλώνουν ότι αναζητούν την καινοτομία, αλλά μόλις τώρα μας λέτε ότι δεν δείχνουν πρόθυμες να επενδύσουν. Τι έχετε να μας πείτε για αυτό;

Διακρίνουμε μέσα από τις επαφές μας με τις ασφαλιστικές, ότι προσπαθούν μερικές φορές να βγουν μπροστά στο τομέα της ψηφιοποίησης ή και άλλων δραστηριοτήτων. Μερικές φορές στοχεύουν στην αποδοτικότητα. Εμείς εστιάζουμε στους στόχους που θέτουν, αυτοί.

Ορισμένες φορές, οι προτεραιότητα τους είναι οι περικοπές δαπανών. Ετσι, δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Χρειάζονται περί τα τρία έτη για να αποδώσουν οι επενδύσεις, αλλά αξίζει το κόπο.

Υπάρχουν δύο κατηγορίες πελατών: Στην μία κατηγορία ανήκει ο πελάτης, ο οποίος προετοιμάζεται για την ψηφιοποιήση, και αυτός επίσης που θέλει να γίνει πιο αποδοτικός, το οποίο σημαίνει να μειώσει τις δαπάνες του, καλύπτοντας τις ανάγκες του πελάτη σωστά. Η διακράτηση του πελάτη είναι πολύ σημαντικό

– Μιλήστε μας για τον ανταγωνισμό

Υπάρχουν πολλές μορφές ανταγωνισμού. Είναι οι μικρές επιχειρήσεις, είναι οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες εξειδικεύονται σε ένα μόνο τομέα στις ασφάλειες, για παράδειγμα στο κλάδο Κατά Ζημιών. Εχουμε επαφές με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες και το κάνουμε πάντα αυτό μέσα από την παροχή τεχνολογίας υψηλού επιπέδου. Μελετάμε όλες τις πτυχές του πελάτη. Στο πλαίσιο αυτό παρέχουμε υπηρεσίες προς όλους τους τομείς ενασχόλησης των ασφαλιστικών.

– Μιλήστε μας για την επιχειρηματική ευφυϊα

Η επιχειρηματική ευφυϊα είναι κάτι πολύ σημαντικό γιατί οι ασφαλιστικές χρειάζεται να καταλάβουν. το τι θέλει ο πελάτης, να αναλύσουν τα δεδομένα που έχουν διαθέσιμα. Εμείς μπορούμε να παρέχουμε αυτά τα δεδομένα. Χρησιμοποιούμε την επιχειρηματική ευφυϊα ώστε να παρέχουμε τα δεδομένα, καθώς αυτά θα πρέπει συνδυαστούνε με τα χρηματοοικονομικά δεδομένα, και να συγκριθούν με διαφορετικά συστήματα. Βοηθάνε τις ασφαλιστικές να συντάξουν τις αναφορές τους, τον όγκο των απαιτήσεων τους και το κόστος αυτών.

– Τι έχετε να μας πείτε για τα big data;

Βοηθάνε τους ανθρώπους να κάνουν χρήση των big data, διαθέτουμε πολύ ευέλικτα συστήματα, και υπάρχουν πολλές επιλογές για να γίνει η χρήση τους. Στόχος μας είναι να κάνουμε την δουλειά των ασφαλιστικών και των ασφαλιστικών πρακτόρων, και των τηλεφωνικών κέντρων πιο εύκολη και πιο σωστή, καθώς επίσης, μελετάμε τρόπους ώστε να μπορέσουν να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους, δίνοντας τους, την πιο αξιόπιστη πληροφόρηση, κατάλληλη για το τομέα της εργασίας τους, και υποδεικνύοντας τους τα σωστά βήματα που πρέπει να κάνουν. Τους βοηθάμε να οργανώσουν τα καθήκοντα τους.

Το σύστημα προτείνει για την καταλληλότητα της επόμενης σωστής δράσης. Και ενώ, δηλώνουμε ότι είμαστε εταιρεία λογισμικού , μέρος του οράματος αποτελεί η βελτίωση της ζωής των πελατών.

– Σκέφτεστε να επεκταθείτε στην Ελλάδα μέσω νέων συνεργασιών;

Μελετάμε την Ελλάδα και την Τουρκία, καθώς επίσης και άλλες χώρες της Νότιας Ευρώπης, ωσάν καλούς δυνητικούς πελάτες. Θυγατρικές ξένων ασφαλιστικών, καθώς η Ελλάδα είναι σχετικά μικρή αγορά, και πάντα θέλουμε να είμαστε και να χρησιμοποιήσουμε το παγκόσμιο δίκτυο.

Αυτή την στιγμή, βρισκόμαστε στο στάδιο κατανόησης και σύνδεσης των διεθνών αγορών με τα εγχώρια συστήματα και εποπτικούς κανονισμούς. Υπάρχει περιθώριο πολλών συνδέσεων στα εγχώρια συστήματα με τα διεθνή. Κάθε χώρα, έχει και κάποιες διαφορές. Η Ελλάδα έχει 11 εκατ. πληθυσμό, ενώ, η Τουρκία 90 εκατ. και πρόκειται για πολύ μεγάλη αγορά. Ενδιαφερόμαστε και για τις δύο αγορές μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στους στόχους του Δ. Μαζαράκη οι επαναδιαπραγματεύσεις με τους αντασφαλιστές

Επαναδιαπραγματεύσεις με τους αντασφαλιστές σχεδιάζει να ξεκινήσει ο Δημήτρης Μαζαράκης, απαντώντας σε ερώτηση του IW.gr

Μία άλλη ματιά στα προβλήματα Υγείας και Ζωής από τoν Δημ. Μαζαράκη

Συνομιλήσαμε για το σημερινό καθεστώς των ιδιωτικών κλινικών και νοσοκομείων και για το δείκτη των παλαιών χαρτοφυλακίων υγείας -legacy-.

Ασφαλίζω την επιχείρησή μου, διασφαλίζω τo παρόν και το μέλλον της!

Η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη μιας επιχείρησης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό και από εξωγενείς παράγοντες, τους οποίους δεν μπορούμε να ελέγξουμε

Η Εθνική Ασφαλιστική διακρίθηκε ως η κορυφαία εταιρεία Ασφαλιστικών Υπηρεσιών στα βραβεία Superbrands 2024

Στην εκδήλωση απονομής των βραβείων Business Superbrands Greece 2024, διακρίθηκε η Εθνική Ασφαλιστική ως κορυφαία εταιρεία Ασφαλιστικών Υπηρεσιών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Ακίνητα αξίας 70 δις. ευρώ που ανήκουν στους servicers είναι ανασφάλιστα έναντι φυσικών καταστροφών

Την ανάγκη ασφάλισης των ακινήτων αξίας 70 δις. ευρώ που κατέχουν οι servicers  προτάσσουν στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς σε συνομιλίες με το IW.

Το μήνυμα της Δήμητρας-Ιωάννας Λύχρου για τη χρονιά που φεύγει

Άλλη μια χρονιά φτάνει στο τέλος της. Η αναμονή του νέου έτους μας βρίσκει στο επίκεντρο, με έναν νέο νόμο που φέρνει την

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα be.teka.gov.gr | Πλατφόρμα 1 θα είναι διαθέσιμη έως τις 31/12/2024 για τις αιτήσεις των ασφαλισμένων.

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024