Ήταν μόλις 20 χρόνων, φοιτήτρια στη Χρηματοοικονομική και Τραπεζική Διοικητική στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, όταν μπήκε με το κεφάλι ψηλά και με πολλές φιλοδοξίες στο γραφείο του τότε επικεφαλής της Allianz ΑΕΔΑΚ και σήμερα προέδρου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, Αλέξανδρου Σαρρηγεωργίου. Η συνέντευξη πήγε μάλλον καλά και, έτσι, μετά από λίγους μήνες μερικής απασχόλησης στην Υποστήριξη Πωλήσεων, συνέχισε την πορεία της στη Διεύθυνση Επενδύσεων της Allianz.
Γυναίκα γοητευτική και δυναμική. Προσεκτική στις διατυπώσεις, αυστηρή στις εντολές, αλλά και προσηνής. Συνδύασε τη μόρφωση με την εργασία, συνέχισε και τις μεταπτυχιακές της σπουδές. Πρόλαβε να παντρευτεί και να αποκτήσει δύο αγόρια. Ανέβηκε γρήγορα στην επαγγελματική ιεραρχία και για δέκα ολόκληρα χρόνια ήταν fund manager στα Αμοιβαία Κεφάλαια της Allianz.
Το 2009, λίγους μήνες μετά τον παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό «σεισμό» που προκάλεσε η κατάρρευση της Lehman Brothers, αποφάσισε να μετακινηθεί στον ασφαλιστικό βραχίονα της Allianz. Και εκεί η εξέλιξή της ήταν εντυπωσιακή. Ανέλαβε σύντομα υπεύθυνη για την Ελλάδα για την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Καινοτομίας της Allianz. Το 2011 ήταν επικεφαλής της Διεύθυνσης Market Management & Επικοινωνίας της Allianz Ελλάδος, αναλαμβάνοντας λίγο αργότερα και την ευθύνη του Direct Business.
Τον Απρίλιο του 2015, ενώ η Ελλάδα πάλευε να κρατηθεί στη ζώνη του ευρώ, λίγους μήνες μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, η κ. Φιλίππα Μιχάλη κλήθηκε να γράψει, ως υπεύθυνη Επικοινωνίας, το δελτίο Τύπου που ανακοίνωνε την προαγωγή της στη θέση της διευθύνουσας συμβούλου, νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.
Το πρώτο μάθημα που πήρε από τη νέα της θέση ήταν ότι ο CEO δεν πρέπει να τα ξέρει όλα, πρέπει όμως να ακούει προσεκτικά τους συνεργάτες του και να παίρνει γρήγορα τις σωστές αποφάσεις: «Ηγεσία είναι να μη διστάσεις να παραδεχτείς ότι δεν τα ξέρεις όλα» λέει και δουλεύει ώρες ατελείωτες για να αποδείξει ότι μπορεί να παίρνει σωστές αποφάσεις.
Η κ. Μιχάλη απάντησε με χαρακτηριστική ευκολία ακόμη και στις πιο δυσάρεστες ή αρνητικές ερωτήσεις που της υποβάλαμε. Επιμένει να εστιάζεται στα θετικά μηνύματα κάθε δύσκολης κατάστασης. Αποκαλύπτει μερικά από τα σχέδιά της για το μέλλον, μοιράζει αφειδώς χαμόγελα, αλλά κρατά γερά, και με αυστηρότητα, το «τιμόνι» της Allianz στην Ελλάδα.
Στον Χρήστο Ν. Κώνστα
iw? Ας ξεκινήσουμε με τη δυσάρεστη εμπειρία της Allianz στην Κύπρο. Έχει επηρεάσει τη στρατηγική σας στην Ελλάδα;
απ. Οι εξελίξεις στην Κύπρο ήταν πράγματι ραγδαίες, αλλά δεν μας βρήκαν απροετοίμαστους. Όπως ξέρετε, μετά την ανάκληση της άδειας λειτουργίας της Συνεργατικής Κυπριακής Τράπεζας, με την οποία συνεργαζόμασταν, και την απορρόφηση μέρους του χαρτοφυλακίου της από την Ελληνική Τράπεζα, η συνεργασία με την Allianz τερματίστηκε.
Από πλευράς μας, είχαμε ήδη προχωρήσει στην ίδρυση και στελέχωση του νέου μας υποκαταστήματος στην Κύπρο, με στόχο τη βελτιστοποίηση του τρόπου λειτουργίας μας και την επέκταση των εργασιών μας. Οι εξελίξεις στην Κύπρο είχαν ως αποτέλεσμα να επηρεαστούν κυρίως τα προϊόντα που συνδέονταν με δανειακές συμβάσεις. Βλέπουμε όμως περιθώρια ανάπτυξης της παρουσίας μας και ήδη σχεδιάζουμε τα επόμενά μας βήματα και σε άλλους τομείς, όπως οι επιχειρηματικοί κίνδυνοι και η συνεργασία μας με εξειδικευμένους μεσίτες της αγοράς.
Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, είμαστε πλήρως θωρακισμένοι και οι όποιες εξελίξεις στην Κύπρο δεν πρόκειται να μας επηρεάσουν. Θα έλεγα, αντίθετα, ότι η εμπειρία της Κύπρου ενισχύει την αποφασιστικότητά μας να ενδυναμώσουμε τη θέση μας στην Ελλάδα.
iw? Εδώ, στην Ελλάδα, αντιμετωπίζουμε τη μεγάλη εθνική πρόκληση του ασφαλιστικού. Πώς σκοπεύει να αξιοποιήσει η Allianz αυτήν την αυθεντική αγωνία των πολιτών χωρίς να νιώσουν ότι απλώς τους «πουλάτε ένα ακόμη προϊόν»;
απ. Είναι σημαντικό, καταρχάς, ότι αυτή τη στιγμή έχει ανοίξει ένας εθνικός διάλογος για το μεγάλο ζήτημα του ασφαλιστικού, το οποίο μας αφορά όλους. Ως ασφαλιστική αγορά, μπορούμε να συνεισφέρουμε πολλά σε αυτόν τον διάλογο, και η Allianz, με την εμπειρία από άλλες αγορές και την τεχνογνωσία που έχει, μπορεί να συμβάλει καθοριστικά.
Είναι αυτονόητο ότι, ως εταιρεία, θέλουμε να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που ανοίγονται, και για να πετύχουμε σε αυτό πρέπει να επικεντρωθούμε σε τρία σημεία: Να εκπαιδεύσουμε τους Έλληνες πολίτες για την ανάγκη να φροντίσουν σήμερα να χτίσουν ένα συμπληρωματικό εισόδημα για τα χρόνια της σύνταξης, να ενισχύσουμε τις σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και να προσφέρουμε προϊόντα που θα είναι απλά και διαφανή.
iw? Είναι προφανές ότι μετά το εκλογικό αποτέλεσμα της 7ης Ιουλίου δημιουργείται ένα νέο πλαίσιο επιχειρηματικής δράσης στη χώρα μας. Πώς κρίνετε εσείς το νέο σκηνικό και πώς σκοπεύετε να το αξιοποιήσετε;
απ. Είναι κρίσιμο να συνεχιστεί η πορεία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας με ακόμα ταχύτερους ρυθμούς και σε πιο στέρεες βάσεις. Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικού για επενδύσεις και η υποστήριξη της επιχειρηματικότητας είναι σημαντικοί παράγοντες για αυτό.
Ειδικά σε ό,τι αφορά στην ασφαλιστική αγορά, η Πολιτεία έχει δείξει διάθεση συνεργασίας και διαλόγου για καίρια και χρόνια ζητήματα που θέτουμε ως αγορά, όπως η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, η υποχρεωτικότητα της ασφάλισης σεισμού και η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην Υγεία.
Στην Allianz διαθέτουμε τόσο την εμπειρία όσο και την τεχνογνωσία που απαιτείται ώστε να συμβάλουμε σε αυτόν τον διάλογο.
Οι Έλληνες πολίτες προσδοκούν και δικαιούνται ένα καλύτερο μέλλον για εκείνους και τις γενιές που έρχονται, το οποίο όλοι γνωρίζουμε ότι θα προκύψει μόνο μέσω της υγιούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Ως επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, θα εργαστούμε σκληρά για να συμβάλουμε σε αυτό και να βοηθήσουμε τους πολίτες να καλύψουν τις ανάγκες τους και, μέσω αυτού, να αναπτυχθούμε στην ελληνική αγορά.
iw? Πώς αντιμετωπίζει η μητρική εταιρεία την ελληνική οικονομία σήμερα; Υπάρχει δυσπιστία ή θεωρείτε ότι το παρελθόν έχει ξεχαστεί;
απ. Νιώθω τυχερή που εργάζομαι για έναν Οργανισμό που αποδεικνύει συνεχώς, με τη στήριξη και την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλει την Allianz Ελλάδος, ότι πιστεύει στην προοπτική της ελληνικής αγοράς.
Είναι φανερό ότι τα τρία τελευταία χρόνια εμφανίστηκαν σημάδια ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, όμως έχουμε ακόμα να διανύσουμε σημαντικό δρόμο ώστε να επανέλθουμε στα προ κρίσης επίπεδα του 2009, καθώς η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων της αγοράς εξακολουθεί να είναι κατά 28% χαμηλότερη.
Η στήριξη του επιχειρηματικού μας πλάνου, που έχει βασικό άξονα την ανάπτυξη, είναι τρανή απόδειξη της εμπιστοσύνης της μητρικής εταιρείας στην ελληνική οικονομία αλλά και στη διοικητική ομάδα της Allianz στην Ελλάδα.
iw? Στην Ελλάδα, η Allianz έχει τη φήμη μιας «μαζεμένης», σοβαρής, αλλά συντηρητικής εταιρείας. Αν διαφωνείτε με τον χαρακτηρισμό, παρακαλώ διορθώστε με. Αν πάλι όχι, εξηγήστε μου πώς μπορεί να αλλάξει αυτή η εικόνα.
απ. Θα έλεγα ότι το όνομα “Allianz” είναι ταυτισμένο κατεξοχήν με έννοιες όπως η αξιοπιστία, η ανθεκτικότητα και η εμπιστοσύνη. Είναι οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι πελάτες μας, και αυτή είναι η εικόνα που εισπράττουμε συστηματικά από έρευνες και στο ευρύ κοινό.
Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για αυτές τις ιδιότητες, τις οποίες αναζητά κανείς σε μια ασφαλιστική εταιρεία και με τις οποίες μας ταυτίζει το κοινό, και εργαζόμαστε σκληρά για να ενισχύσουμε αυτήν την ταυτότητα μέσα από την καθημερινή μας λειτουργία.
Αναγνωρίζω ότι ο κόσμος μάς θεωρούσε, επίσης, παλιότερα, απόμακρους, κάτι που, μέσα από την επικοινωνία, την εξωστρέφεια και τον τρόπο λειτουργίας μας τα τελευταία χρόνια, έχουμε αλλάξει. Πλέον είμαστε μια εταιρεία σύγχρονη, περισσότερο ανοικτή και εξωστρεφής ενώ διατηρούμε την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητά μας ως βασικά στοιχεία του DNA μας.
iw? Ας περιγράψουμε τώρα τη διαδρομή της Allianz στην Ελλάδα. Ποιοι ήταν οι μεγάλοι σταθμοί σε αυτήν την πορεία; Ποιοι είναι οι στρατηγικοί στόχοι; Πώς αξιοποιεί η Allianz τις νέες τεχνολογίες και τις ψηφιακές δυνατότητες ώστε να νιώσουν οι ασφαλισμένοι πιο κοντά της;
απ. Η Allianz Ελλάδος έχει διαγράψει μια δυναμική πορεία 28 ετών στην ελληνική αγορά. Θα στεκόμουν, αρχικά, στις εξαγορές των εταιρειών Helvetia και AGF το 1999, που ήταν καθοριστικές για τη μετέπειτα διαδρομή μας, καθώς με αυτές εδραιωθήκαμε ως ένας σημαντικός «παίκτης» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.
Σημαντική ήταν και η εφαρμογή ενός νέου ολιστικού μοντέλου Διοίκησης ΤΟΜ (Target Operating Model) το 2006, με το οποίο δημιουργήθηκαν πιο λειτουργικές διευθύνσεις οριζόντιας λογικής στο οργανόγραμμα της εταιρείας.
Το 2008 προχωρήσαμε στην έναρξη της στρατηγικής συνεργασίας με την τράπεζα HSBC, η οποία συνεχίζει να αποτελεί για εμάς έναν σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης. Παράλληλα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Allianz Automotive ξεκινάμε μια δυναμική ανάπτυξη των συνεργασιών μας με τους μεγαλύτερους αντιπροσώπους αυτοκινητοβιομηχανιών και εισαγωγείς για την προώθηση των προϊόντων αυτοκινήτου.
Το 2009 είμαστε μία από τις πρώτες ασφαλιστικές εταιρείες που ξεκινάει τη διεξαγωγή Έρευνας Ικανοποίησης Πελατών (NPS).
Το 2012, κι ενώ η χώρα μας ήταν αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις της οικονομική κρίσης, ο Όμιλος Allianz προχώρησε σε κεφαλαιακή ενίσχυση της Allianz Ελλάδος με 134 εκατ. ευρώ και επιπλέον 21 εκατ. ευρώ το 2013, δείχνοντας έμπρακτα τη στήριξή του στην ελληνική αγορά. Από την επόμενη χρονιά και έως σήμερα, λαμβάνουμε την επιβράβευση των πελατών μας, οι οποίοι μας κατατάσσουν στην πρώτη θέση στον δείκτη NPS στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων, αναγνωρίζοντάς μας ως ηγέτη πιστότητας (loyalty leader) στην ελληνική αγορά.
Το 2018, προχωράμε στην ίδρυση υποκαταστήματος στην Κύπρο, με σκοπό την απευθείας εξυπηρέτηση των πελατών μας και την περαιτέρω δραστηριοποίησή μας στη συγκεκριμένη αγορά.
iw? Ας μιλήσουμε λίγο για τους στόχους σας…
απ. Στοχεύουμε σε περαιτέρω ενίσχυση της δυναμικής μας πορείας στον κλάδο της υγείας και των ομαδικών ασφαλίσεων, ενώ προχωρούμε σε μια νέα εποχή σε ό,τι αφορά τα επενδυτικά-αποταμιευτικά προϊόντα μέσα από την παροχή νέων, καινοτόμων λύσεων.
Παράλληλα, στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων εστιάζουμε στην ενίσχυση του αποτυπώματός μας μέσω του κλάδου αυτοκινήτου, αλλά και των επιχειρηματικών κινδύνων, σε συνεργασία με εξειδικευμένους μεσίτες.
Η παραπάνω προϊοντική στρατηγική υλοποιείται μέσα από ένα πολυκαναλικό δίκτυο διανομής και ένα πλάνο δράσεων, όπως για παράδειγμα αλλαγές σε οργανωτικό επίπεδο οι οποίες στοχεύουν στην ενίσχυση αλλά και τη διεύρυνση των συνεργασιών μας.
Τέλος, όλα τα παραπάνω θα πλαισιωθούν από τον ανασχεδιασμό των εσωτερικών μας διαδικασιών, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητάς μας και τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών μας. Έχουμε ήδη ξεκινήσει ένα έργο Business Process Reengineering, με προτεραιότητα στις λειτουργίες που έχουν άμεση επιρροή στην εμπειρία των πελατών μας, όπως οι διαδικασίες underwriting και αποζημιώσεων, τόσο στην Υγεία όσο και στο Αυτοκίνητο, και θα προχωρήσουμε και σε άλλες λειτουργίες σε όλο τον Οργανισμό. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα συνεχούς βελτίωσης.
iw? Με σύμμαχο τις σύγχρονες τεχνολογίες, φαντάζομαι…
απ. Κινούμαστε ήδη σε δύο κατευθύνσεις: Η πρώτη αφορά σε έργα που επηρεάζουν την εμπειρία του πελάτη, όπως για παράδειγμα η πρόσφατη δημιουργία ενός app για την άμεση εξυπηρέτησή του όταν χρειαστεί οδική βοήθεια, και ο επανασχεδιασμός ενός πιο φιλικού website για τον επισκέπτη, που θα λανσάρουμε σύντομα.
Η δεύτερη κατεύθυνση αποτελεί μέρος του πλάνου Business Process Reengineering και συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, καινούργιες πλατφόρμες, που αναμένεται να εκσυγχρονίσουν σημαντικά την παρουσία μας και να βελτιώσουν την τελική εμπειρία εργαζομένων και συνεργατών.
iw? Τα μέχρι σήμερα συνταξιοδοτικά προϊόντα της Allianz θεωρούνται μάλλον συντηρητικά. Δεν προσφέρουν εγγυημένες αποδόσεις, δεν υπόσχονται πολλά. Μήπως δεν σας ενδιαφέρει αυτή η αγορά;
απ. Κάθε άλλο! Η αγορά των αποταμιευτικών και συνταξιοδοτικών προϊόντων μάς ενδιαφέρει και επενδύουμε σε αυτήν. Οφείλουμε όμως να κινούμαστε πάντα στο πλαίσιο ευελιξίας που μας παρέχουν οι εκάστοτε συνθήκες στις αγορές, ώστε να μπορούμε να διατηρούμε την κερδοφορία μας και να διαφυλάσσουμε ταυτόχρονα το συμφέρον των πελατών μας.
Σε ένα περιβάλλον αρνητικών επιτοκίων, η παροχή υψηλών εγγυημένων αποδόσεων απαιτεί επενδύσεις με επίπεδο κινδύνου που είναι έξω από την επενδυτική μας στρατηγική. Άρα εστιάζουμε σε προϊόντα που παρέχουν εγγύηση κεφαλαίου και δίκαιη διανομή της όποιας υπεραπόδοσης και σύγχρονα unit-linked προϊόντα.
iw? Θα δοκιμάσετε, λοιπόν, καινούργια επενδυτικά προϊόντα;
απ. Εδώ και αρκετό καιρό, σχεδιάζαμε να φέρουμε στην ελληνική αγορά ένα ιδιαίτερα καινοτόμο unit-linked προϊόν, σε συνεργασία με την Allianz Global Life, που δημιουργεί ασφαλιστικά προϊόντα και αποταμιευτικές λύσεις μακροχρόνιου ορίζοντα.
Πλέον, είμαστε έτοιμοι. Το νέο προϊόν Target4Life θα είναι διαθέσιμο από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα σημάνει την έναρξη μιας νέας εποχής στα επενδυτικά-αποταμιευτικά προϊόντα, καθώς έχει πρωτοπόρα και καινοτόμα χαρακτηριστικά.
Πρόκειται για ένα προϊόν το οποίο λειτουργεί μέσα από την επενδυτική στρατηγική Life Cycle, μεταβάλλει δηλαδή το επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με παραμέτρους που ορίζει ο κάθε πελάτης, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία, αλλά και εξατομίκευση.
Στο άμεσο μέλλον, θα έρθουν να προστεθούν κι άλλες προτάσεις στην γκάμα των επενδυτικών-αποταμιευτικών προϊόντων μας.
iw? Υπάρχουν περιθώρια οργανικής ανάπτυξης για έναν μεγάλο ασφαλιστικό οργανισμό, όπως η Allianz, σε μια μικρή αγορά, όπως η ελληνική;
απ. Σαφώς και υπάρχουν περιθώρια οργανικής ανάπτυξης, η οποία αναμένεται να έρθει τόσο από την ανάπτυξη της ίδιας της αγοράς όσο και από τη διεύρυνση του δικού μας μεριδίου αγοράς.
Η αγορά μας, ακόμα, δεν έχει αποκτήσει το επίπεδο διείσδυσης που μπορεί να αποκτήσει, ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη μας τα περιθώρια που υπάρχουν σε Σύνταξη και Υγεία, σε μια περίοδο όπου το ασφαλιστικό σύστημα και το Εθνικό Σύστημα Υγείας της χώρας αντιμετωπίζουν μεγάλες προκλήσεις. Ταυτόχρονα, όσο η οικονομία μας θα αναπτύσσεται, σίγουρα θα ευνοηθούν και οι εργασίες στον κλάδο των γενικών ασφαλίσεων. Η αναμενόμενη ενίσχυση των επενδύσεων, οι νέες επιχειρήσεις και η αύξηση της δραστηριότητας των υφιστάμενων εταιρειών θα σημάνουν και αύξηση της ασφαλιστέας ύλης.
Στην Allianz έχουμε προϊόντα που καλύπτουν ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα αναγκών, τα οποία διαθέτουμε μέσα από διαφορετικά κανάλια διανομής. Υπό αυτό το πρίσμα, λοιπόν, σίγουρα υπάρχουν τομείς στους οποίους είμαστε ιδιαίτερα δυνατοί, και άλλοι με μεγαλύτερο περιθώριο ανάπτυξης, την οποία θα επιτύχουμε αξιοποιώντας πλήρως και την τεχνογνωσία του ομίλου μας.
iw? Δώστε μου ένα παράδειγμα…
απ. Έχουμε μια πολύ καλή πορεία ανάπτυξης στον τομέα της υγείας τα τελευταία χρόνια, ενώ θα διεκδικήσουμε σημαντικό μερίδιο αγοράς στα αποταμιευτικά και συνταξιοδοτικά προϊόντα.
Στοχεύουμε όμως και σε μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων, τόσο στο Αυτοκίνητο όσο και στους μεγάλους κινδύνους και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τομείς που συγκεντρώνουν για εμάς εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Έχουμε να προσφέρουμε ουσιαστικές λύσεις στις ελληνικές επιχειρήσεις, τόσο για την ίδια την επιχείρησή τους όσο και για το ανθρώπινο δυναμικό τους, και η στρατηγική μας επανατοποθέτηση σε αυτήν την αγορά από το 2018 αποδίδει ήδη καρπούς.
iw? Σε ποιους τομείς θεωρείτε ότι υπάρχουν δυνατότητες; Μήπως ήρθε η ώρα για εξαγορές;
απ. Η αγορά θα προσφέρει ευκαιρίες για εξαγορές. Πάντα εξετάζουμε με προσοχή και τέτοιες ευκαιρίες.
iw? Θα ήθελα να μιλήσουμε λίγο για τη δική σας επαγγελματική διαδρομή. Πώς φτάσατε να διοικείτε μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα; Ποια είναι η μέχρι σήμερα εμπειρία σας σε αυτόν τον εξαιρετικά ανταγωνιστικό χώρο;
απ. Πώς έφτασα σε αυτήν τη θέση; Με πολλή δουλειά, ακούγοντας και παρατηρώντας, και αρπάζοντας ευκαιρίες! Ξεκίνησα να εργάζομαι στο τμήμα πωλήσεων Αμοιβαίων Κεφαλαίων της Allianz ΑΕΔΑΚ πριν από 22 χρόνια, παράλληλα με τις σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Πολύ γρήγορα, μεταπήδησα στον τομέα των επενδύσεων, ενώ παράλληλα πραγματοποίησα το MBA μου στο Alba.
Το 2009 εισήλθα στον καθαρά ασφαλιστικό κλάδο με την είσοδό μου στη Διεύθυνση Marketing, και ανέλαβα και την Εταιρική Επικοινωνία. Είχα την ευκαιρία να «τρέξω» στρατηγικά-διατμηματικά έργα για την εταιρεία, μέσα από τα οποία γνώρισα διαφορετικές πτυχές και λειτουργίες του Οργανισμού μας και συνεργάστηκα με πολλούς συναδέλφους μέσα από την εταιρεία, αλλά και από άλλες χώρες του ομίλου.
Αυτό αποτέλεσε μια ανεκτίμητη εμπειρία, η οποία με προετοίμασε για την ανάληψη του πηδάλιου της Allianz Ελλάδος το 2015.
iw? Ποια είναι η προσωπική σας φιλοδοξία;
απ. Νιώθω ιδιαίτερη τιμή που είμαι μέλος ενός παγκόσμιου ομίλου, με πολύ μεγάλη και σημαντική ιστορία, με τεράστια τεχνογνωσία και ισχυρό αποτύπωμα στον παγκόσμιο ασφαλιστικό χάρτη.
Αυτό, φυσικά, αποτελεί και τεράστια προσωπική πρόκληση, ώστε να αποκτήσει η Allianz Ελλάδος τον «χώρο» που της αναλογεί και στην Ελλάδα. Είναι μια αγορά δύσκολη, όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς ακόμα η διείσδυση είναι χαμηλή σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.
Έχουμε ξεκάθαρο πλάνο, μια δυνατή και δεμένη ομάδα και όλη την όρεξη και την ενέργεια να δουλέψουμε μαζί για να πετύχουμε και να αντεπεξέλθουμε στις προσδοκίες των stakeholders της εταιρείας.
Εξασφαλίζοντας υψηλή ποιότητα σύγχρονων υπηρεσιών για τους πελάτες, για τους εργαζόμενους ένα περιβάλλον όπου μπορούν να εξελιχθούν και να ξεχωρίσουν, για τους συνεργάτες μας έναν σύμμαχο και αρωγό στην επίτευξη των δικών τους απαιτητικών στόχων, κερδοφόρα ανάπτυξη για τους μετόχους μας, και για την ελληνική κοινωνία μια αξιόπιστη εταιρεία-πυλώνα του ασφαλιστικού μας συστήματος.
iw? Είναι γνωστή η απελπιστική κατάσταση στον χώρο του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Έχει η Allianz κάποια συγκεκριμένη απάντηση;
απ. Η Υγεία αποτελεί βασικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Allianz. Τα τελευταία δύο χρόνια, έχουμε προχωρήσει στον επανασχεδιασμό των προϊοντικών μας λύσεων, ώστε να τα καταστήσουμε πιο σύγχρονα και ευέλικτα και να ανταποκρίνονται καλύτερα στις διαφορετικές ανάγκες των πελατών μας.
Προσθέσαμε προνόμια, βελτιώσαμε όρους και, βεβαίως, τα κάναμε πιο ανταγωνιστικά τιμολογιακά. Τα αποτελέσματα αυτών των δράσεων ήταν πολύ θετικά, καθώς κινούμαστε με έναν ρυθμό ανάπτυξης 15% τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.
Όμως δεν μένουμε εκεί: σχεδιάζουμε τον πλήρη εκσυγχρονισμό όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με τα προϊόντα υγείας και σε συνεργασία με εταιρείες του Ομίλου Allianz μέσα στο 2020 θα είμαστε σε θέση να παρέχουμε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στη συνολική εμπειρία του πελάτη, που θα αποτελέσει πρότυπο για την ελληνική αγορά.
Αναδημοσίευση από το IW