Το Ethos Sustainability Forum and Awards 2014, το πιο καινοτόμο και διασκεδαστικό συνέδριο που έγινε ποτέ στην Ελλάδα διοργανώθηκε από την Ethos Media Α.Ε. σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου, στις 29 Απριλίου 2014, στον πολυχώρο: ΤΗΕ HUB EVENTS.
Η πρωτοπόρος αυτή διοργάνωση προσέφερε άμεσα και πρακτικά αποτελέσματα σε όλους τους συμμετέχοντες γύρω από τους σύγχρονους άξονες της Αειφορίας: Social Innovation, Transformative CSR, Collaborative & Sharing Economy.
Μετά την επιτυχία των προηγούμενων συνεδρίων «CEO & CSR Money Conferences», η φετινή πολυδιάστατη εκδήλωση έκανε την διαφορά ενσωματώνοντας στο πρόγραμμά της νέου τύπου συνεδρίες, ιδέες και πρακτικές.
Συγκεκριμένα, μέσω πρωτότυπων συνεδριών όπως co-creation workshops, unconferences sessions, debates, collaborative game κα., οι συμμετέχοντες του forum είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε μία δημιουργική ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών, να εργαστούν σε ομάδες, να συνεργαστούν, να χορέψουν σε ρυθμούς swing jazz μουσικής και να διασκεδάσουν συμμετέχοντας σε δημιουργικά παιχνίδια ρόλων και στρατηγικής!
Η κα. Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρη Καθηγήτρια και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, σε χαιρετισμό της στάθηκε στη συνδημιουργία ομιλητών και κοινού στα αποτελέσματα του συνεδρίου ώστε όλοι μαζί να ανοίξουν νέους δρόμους στο τομέα του sustainability, του transformative collaborative CSR & του sharing economy & innovation.
Τονίζοντας τη σημασία της Αθήνας ως βιώσιμης πόλης, δήλωσε ότι «επίκεντρο αποτελεί η Αθήνα, όπου όλες οι δράσεις και οι προκλήσεις είναι ζωντανές.
Οφείλουμε να βλέπουμε την πόλη ως startup, σαν επανεκκίνηση της χώρας, ως οικοσύστημα για τη δημιουργική οικονομία και τους δημιουργικούς συνεργατικούς πολίτες της».
Ο κ. Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επιχειρηματικής Ηθικής, μίλησε για την επιχειρηματική ηθική και την εταιρική υπευθυνότητα ως λύση στο ελληνικό πρόβλημα.
Συγκεκριμένα, τόνισε ότι «ως επιχειρηματική ηθική νοείται η εφαρμογή στην επιχειρηματική συμπεριφορά των γενικών αρχών περί ηθικής, με σκοπό τη δημιουργική εξισορρόπηση και σύνθεση προτύπων συμπεριφορών και σχέσεων μεταξύ της επιχείρησης, των μετόχων, των εργαζόμενων, του πολίτη, του πελάτη, του καταναλωτή και του γενικότερου κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιείται μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός».
Ο κ. Γιώργος Μπρούλιας, Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων & Πρόεδρος της ΕΑΤΑ ΑΑΕ ΟΤΑ, σημείωσε την εξέχουσα σημασία που πρέπει να δώσουμε στη δημιουργία έξυπνων και βιώσιμων πόλεων. Ειδικότερα, αναφερόμενος στην επιχορήγηση των 120 εκατ. ευρώ που έλαβε ο δήμος της Αθήνας από το Ευρωπαϊκό ταμείο περιφερειακής ανάπτυξης, έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στον τουρισμό, στις νέες τεχνολογίες και στα αγροτικά προϊόντα προκειμένου να υπάρξει τόνωση της επιχειρηματικότητας.
Ο κ. Jan Versteeg, Πρέσβης της Ολλανδίας, αξιολογώντας τη συνεργασία κράτους και ακαδημαϊκών κύκλων ως εφαλτήριο που μπορεί να προσφέρει λύσεις στο φαινόμενο της νεανικής ανεργίας, τόνισε τους κανόνες επιχειρηματικής ηθικής που πρέπει να διέπουν όλες τις επιχειρήσεις. Αναφερόμενος στο Orange Grove Athens, ως νέο και εναλλακτικό περιβάλλον εργασίας, χαρακτήρισε την κινητικότητα και τη δικτύωση, βασικούς πυλώνες ανάπτυξης και δημιουργίας που σε συνδυασμό με την καινοτομία και τη στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας μπορούν να προσφέρουν πολύτιμα οφέλη σε startup επιχειρήσεις.
Ο κ. Δημήτρης Κοκκινάκης, Ιδρυτικό Μέλος, Impact Hub Athens, αναφέρθηκε στην «Κοινωνική Επιχειρηματικότητα & Επενδύσεις». Συγκεκριμένα, μίλησε για το δυναμικό ρόλο που μπορεί να έχει το Impact Hub στη συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων, επενδυτών μέσων επικοινωνίας, πανεπιστημίων κλπ. «Η κοινωνική επιχειρηματικότητα μπορεί να λειτουργήσει ως φορέας αλλαγής στην οικονομία και την κοινωνία, καθώς σύμφωνα με έρευνα το 97% των ανθρώπων θέλει να ασχολείται με πράγματα που έχουν κοινωνικό αντίκτυπο».
Ο κ. Γιάννης Σωτηράκος, ιδρυτής Α2Κ, CEO EY ZHN, σε ομιλία του με θέμα «The Creators Economy», υπογράμμισε ότι «η οικονομία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μία φάση μετάβασης που μπορεί να οδηγήσει είτε σε ξημέρωμα είτε σε νύχτα». Ανέφερε ότι το προηγούμενο σύστημα ήταν βασισμένο στην κατανάλωση, δηλαδή έπαιρνε πράγματα που έχουν αξία και τα μετέτρεπε σε σκουπίδια ή σε χρέος. Σήμερα, η οικονομία μετατρέπεται από οικονομία παραγωγών και καταναλωτών σε οικονομία δημιουργών όπου οι πολλοί παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες για πολλούς με τον ρόλο χρήστη και παραγωγού να είναι πλέον διπλός.
Μεγάλες εταιρίες και οργανισμοί όπως Εθνική Τράπεζα, ΟΤΕ COSMOTE, A2K-EYZHN, Pressious Arvanitidis, CoLab, Impact Hub, Ashoka έθεσαν τις δικές τους προκλήσεις στα Co-Creation Workshops αναζητώντας καινοτόμες και ριζοσπαστικές λύσεις από τους συμμετέχοντες ενώ το κοινό είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τις δικές του βιώσιμες ιδέες στην ελεύθερη συνεδρία (unconference session).
Συγκεκριμένα, στο CO-CREATION WORKSHOP 1, η ομάδα της CO-LAB παρουσίασε challenge με σκοπό τη δημιουργία ομάδας συνεργασίας softwarehouse, η ομάδα της ASHOKA ασχολήθηκε με την πρόκληση της επιρροής που προκύπτει από τη συνδημιουργία επιχειρηματικών και κοινωνικών φορέων, η ομάδα της OTE COSMOTE ανέπτυξε challenge με στόχο τη «διαχείριση απορριμμάτων σε μεγάλες επιχειρήσεις», ενώ η PRESSIOUS ARVANITIDIS, υπό το πρίσμα της επιχειρηματικής ευαισθησίας, εστίασε στην «υιοθέτηση της ορθά branded FSC επιλογής στην έντυπη επικοινωνία».
Στο CO-CREATION WORKSHOP 2, η ομάδα Α2Κ – EY ZHN παρουσίασε την πρόκληση «Greece making history again», με βάση τα “alpha labs”, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην αξία των δικτύων, των στρατηγικών συμμαχιών και της χρηματοδότησης. Η ομάδα της Impact Hub ασχολήθηκε με το challenge της κοινότητας, στην οποία όλα τα μέλη – επιχειρηματίες, επενδυτές, φοιτητές – αλληλεπιδρούν μεταξύ τους με στόχο την ανάδειξη νέων δυνατοτήτων και λύσεων στο χώρο της επιχειρηματικότητας. Τέλος, η ομάδα της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ παρουσίασε την πρόκληση του δικτύου εσωτερικών καναλιών επικοινωνίας μηνυμάτων προς τη διοίκηση με πάγιες αρχές την λογοδοσία, τον απολογισμό και την πιστοποίηση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε το debate, το οποίο συντόνισε ο δημοσιογράφος και πολιτικός αναλυτής, κ. Γιάννης Πολίτης, στο οποίο συμμετείχαν ο κ. Χρήστος Διαμαντάκος, Υπεύθυνος Ηλεκτρονικού Marketing, GAEA και η κα. Ευγενία Λιανού και παρουσιάστηκαν απόψεις, οι οποίες έδειξαν πως η επιχειρηματική ηθική, η εταιρική κοινωνική ευθύνη, η βιωσιμότητα και η καινοτομία που επέδειξαν οι συγκεκριμένες εταιρείες, εν μέσω οικονομικής κρίσης, οδήγησαν στην οικονομική άνθιση και επέκταση τους στο εξωτερικό, δίνοντας έτσι το στίγμα πως η ελληνική οικονομία μπορεί να κερδίσει το στοίχημα της ανάκαμψης της.
Με την αφορμή οι ομάδες να ανακαλύψουν την αξία της συνεργασίας και να ξεδιπλώσουν τις δεξιότητές τους, η Flow Athens σε συνεργασία με την Athens Plaython διοργάνωσαν ένα συνεργατικό παιχνίδι στο οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να κατασκευάσουν ένα ανθρωπάκι φτιαγμένο από lego.
Το φόρουμ κορυφώθηκε με την απονομή των Ethos Sustainability Awards. Τα έργα των φιναλίστ εταιριών αξιολογήθηκαν βάσει της επίδρασης, της καινοτομίας, της διορατικότητας και της έμπνευσης, από διακεκριμένες προσωπικότητες του χώρου των επιχειρήσεων και των γραμμάτων όπως: οι κ.κ. Αντώνης Γκορτζής, Πρόεδρος, Ινστιτούτο Επιχειρηματικής Ηθικής, Παύλος Ευμορφίδης, Ιδρυτής & Πρόεδρος, COCO-MAT, Πέτρος Κόκκαλης, Αντιπρόεδρος, Ίδρυμα Κόκκαλη, Δημήτρης Μπουραντάς, Καθηγητής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γιάννης Πολίτης, Δημοσιογράφος & Πολιτικός Αναλυτής, Γιάννης Τροχόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, «Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» και η κυρία Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΒΡΑΒΕΙΩΝ
– Κορυφαίο Βραβείο: Ethos Sustainability Award 2014 – ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
– Βραβείο Μακροχρόνιας Συνεργασίας & Ενασχόλησης με την ΕΚΕ- COSMOTE
– Βραβείο Κοινωνικής Επιχειρηματικής Καινοτομίας & Βιώσιμων Λύσεων – GAEA
– Βραβείο Περιβάλλον & Βιώσιμες Πόλεις – ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ
– Βραβείο Καλύτερη Καμπάνια Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης – WIND
– Έπαινος Κοινωνικής Προσφοράς – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΟΜΗΣ & ΛΕΙΖΕΡ (ΙΗΔΛ-ΙΤΕ)
Η διοργάνωση του Ethos Sustainability Forum 2014, δε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη χορηγία των:
Silver Sponsors:
ΟΤΕ, COSMOTE, ΕΥΖΗΝ, A2K, ICAP
Bronze Sponsors:
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ (ΕΛΠΕ), CEO CLUBS GREECE, INTERAMERICAN, INNEWS
Spirit & Spirits Sponsors:
DIAGEO, ΛΟΥΞ, LEVOTRE PIREE
Corporate Participations:
ΔΕΗ, ΔΕΠΑ
Print Sponsor:
PRESSIOUS ARVANITIDIS
Yπό την αιγίδα:
του Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών,
της Πρεσβείας της Ολλανδίας & του
Ινστιτούτου Επιχειρηματικής Ηθικής
Χορηγοί Επικοινωνίας:
EPIXEIRO.GR, STARTUP.GR, SKYWALKER.GR, PALO.GR, www.ecozen.gr,, ECONEWS.GR, ΧΡΗΜΑ, ΧΡΗΜΑ WEEK, Ph. B (Pharma & Health Business), Virus.com.gr, Aλive, InsuranceWorld, InsuranceWorld.gr, Ασφαλίζομαι, Bit, Bitdaily