back to top
11.5 C
Athens
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

ERGO: AI & Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Μια Στρατηγική Συμμαχία για το Παρόν και το Μέλλον

Στέλιος Βουγιουκλίδης, Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου Ανεξάρτητων Συνεργατών, ERGO Ασφαλιστική

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει ήδη αλλάξει τα δεδομένα στον ασφαλιστικό κλάδο, μεταμορφώνοντας ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τόσο των εταιρειών όσο και των διαμεσολαβητών. Πρόκειται για μια εξέλιξη που προκαλεί εύλογα ερωτήματα, αλλά και ανησυχίες, ιδιαίτερα στο πεδίο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

- Advertisement -

Στην ERGO, αναγνωρίζουμε την τεχνητή νοημοσύνη όχι απλώς ως τεχνολογία του μέλλοντος, αλλά μια πραγματικότητα του σήμερα, η οποία συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση και υποστήριξη του ρόλου του διαμεσολαβητή. Δεν πρόκειται, δηλαδή, για έναν «αντίπαλο», αλλά για έναν σύμμαχο, ο οποίος προσφέρει ισχυρά εργαλεία και νέες δυνατότητες, προκειμένου ο επαγγελματίας διαμεσολαβητής να επικεντρώνεται περισσότερο στο ουσιαστικό του έργο της διαδικασίας πώλησης: την ανθρώπινη επικοινωνία, τη συμβουλευτική και την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να τονίσουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν ήρθε για να αντικαταστήσει τον διαμεσολαβητή, ήρθε για να τον υποστηρίξει, να του δώσει περισσότερα εργαλεία, γρηγορότερες λύσεις και τη δυνατότητα να προσφέρει ακόμα πιο ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες του.

Στην πράξη, η τεχνητή νοημοσύνη εισάγει νέες δυνατότητες, που βελτιώνουν κάθε στάδιο της ασφαλιστικής διαδικασίας και πώλησης. Μέσω αυτοματοποιημένων ενεργειών, απλοποιεί εργασίες όπως τη δημιουργία προσφορών με προσωποποιημένες προτάσεις σε πραγματικό χρόνο, την έκδοση συμβολαίων και τη διαχείριση αιτημάτων. Παράλληλα, καθοριστικός είναι ο ρόλος της AI στην αξιολόγηση και διαχείριση των κινδύνων. Η δυνατότητά της να αναλύει τεράστιους όγκους δεδομένων και να εντοπίζει μοτίβα και τάσεις που ενδεχομένως να μην είναι ορατά με την ανθρώπινη ματιά, προσφέρει στους διαμεσολαβητές ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημα. Μπορούν έτσι να προβλέπουν καλύτερα τις ανάγκες των πελατών τους, να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις και να προτείνουν εξατομικευμένες λύσεις, που ανταποκρίνονται ακριβώς στο προφίλ κάθε πελάτη.

- Advertisement -

Επιπρόσθετα, η ενσωμάτωση τεχνολογικών εργαλείων όπως τα chatbots και τα αυτοματοποιημένα συστήματα εξυπηρέτησης πελατών προσφέρουν μία ακόμη επιλογή στην καθημερινή λειτουργία των ασφαλιστικών δικτύων, παρέχοντας άμεσες απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα των πελατών, μειώνοντας αισθητά τον όγκο των τηλεφωνικών επικοινωνιών, γεγονός που επιτρέπει στους διαμεσολαβητές να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο σε ουσιαστικές και στρατηγικές αλληλεπιδράσεις, όπως η παροχή συμβουλών (cross και up-selling) και η περαιτέρω ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους, προάγοντας ακόμη περισσότερο τον θεσμό και τη σημασία της ιδιωτικής ασφάλισης.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ERGO βασίζεται σε μια ξεκάθαρη φιλοσοφία: «Απλά, γιατί είναι σημαντικά». Για να το πετύχουμε έχουμε ξεκινήσει έναν εκτενή μετασχηματισμό κάνοντας ήδη τα πρώτα βήματα ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο να αναβαθμίσουμε τόσο την εμπειρία εξυπηρέτησης των πελατών όσο και την καθημερινότητα των συνεργατών μας. Παράλληλα, δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα στους διαμεσολαβητές μας, προσφέροντάς τους ενημέρωση και εκπαίδευση πάνω στις σύγχρονες τεχνολογίες, ώστε να κατανοήσουν ότι η επιτυχία στο νέο, ψηφιακό περιβάλλον ανήκει σε εκείνους που θα καταφέρουν να συνδυάσουν δημιουργικά την τεχνολογική καινοτομία με τη δύναμη της ανθρώπινης εμπειρίας και κρίσης.

Το μήνυμά μας είναι απλό και ξεκάθαρο: Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά την αξία της ανθρώπινης επαφής –την ενδυναμώνει και τη μετατρέπει σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Μαζί, μπορούμε να προάγουμε τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, ώστε να γίνει πιο εύκολη, πιο έξυπνη, πιο αποτελεσματική για όλους και, κυρίως, πιο ανθρώπινη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

BCA College: Ημερίδα «The Symbiosis Effect: AI & I»

Μια εκδήλωση με σημαντικές παρουσίες, που δείχνει πώς άνθρωποι και μηχανές μπορούν να συνδημιουργήσουν το μέλλον της μάθησης, της εργασίας και της ηγεσίας

Swiss Re: Αυτό που θα κάνει τη διαφορά στις ασφαλιστικές

Σημαντικός παράγοντας αλλαγών η γήρανση του πληθυσμού - Οι επενδύσεις σε ΤΝ συνεχίζονται, χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα

The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων οχήματος με ΤΝ

Το προηγμένο σύστημα σημαίνει «λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο χρόνο για ουσιαστική, ανθρώπινη εξυπηρέτηση»

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική