back to top
19.4 C
Athens
Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2025

Επίθεση Sounion: Ποια κοινοπραξία καλύπτει το πλοίο και πόσο θα μπορούσε να κοστίσει μια διαρροή;

Η πρόσφατη επίθεση στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο suezmax “Sounion” από Χούθι ανοιχτά του λιμανιού της Χοντέιντα της Υεμένης θα μπορούσε να έχει πολλαπλό αντίκτυπο (περιβαλλοντικό, οικονομικό, κ.α). Σημειώνεται ότι χθες, Τετάρτη, διπλωματική αποστολή του Ιράν στον ΟΗΕ ανέφερε ότι οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου.

Για τον κόσμο της ασφάλισης το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στην Ερυθρά Θάλασσα από το φλεγόμενο πλοίο θα μπορούσε να φέρει το σχήμα που καλύπτει το συγκεκριμένο πλοίο αντιμέτωπο με αξιώσεις 600 εκατομμυρίων δολαρίων. Η απώλεια ποσότητας πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο θα οδηγούσε σε μια από τις χειρότερες διαρροές στον κόσμο.

- Advertisement -

Το δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 163.759 dwt (κατασκευής 2006) μετέφερε 150.000 τόνους, ή 922.000 βαρέλια ιρακινού αργού πετρελαίου, σύμφωνα με την Kpler.

Το Sounion έχει συμβόλαιο κάλυψης πολεμικών κινδύνων από την κοινοπραξία Keel της Βρετανίας, σύμφωνα με πηγές του κλάδου. Επιπλέον έχει συμβόλαιο προστασίας και κάλυψης αποζημίωσης από τη Gard από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων σκαφών της νορβηγικής ασφαλιστικής εταιρείας. Οι περισσότερες καλύψεις κύτους και μηχανημάτων και P&I αποκλείουν απώλειες που προκαλούνται από πόλεμο ή τρομοκρατία. Σε περίπτωση συνολικής απώλειας, η Keel θα αντιμετώπιζε μια πιθανή απαίτηση ύψους 86 εκατομμυρίων δολαρίων, που καλύπτει την ασφαλισμένη αξία του σκάφους. Εκπρόσωπος της Keel αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά.

- Advertisement -

Οι επόμενες πιθανές αξιώσεις ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσαν να βαρύνουν τους αντασφαλιστές του 12μελούς International Group του P&I Clubs. Οποιοδήποτε περαιτέρω κόστος είναι απίθανο να βαρύνει τον πλοιοκτήτη ή τους ασφαλιστές, λόγω των συμφωνιών για περιορισμό ευθύνης που έχουν υπογραφεί από τις περισσότερες χώρες, σύμφωνα με ειδικούς. Η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος και η Υεμένη είναι μεταξύ των χωρών που έχουν υπογράψει τη σύμβαση αστικής ευθύνης του 1992 που περιορίζει τις ζημιές οι οποίες προκύπτουν από μια πράξη πολέμου ή εχθροπραξίας. Η Ερυθραία, η Σομαλία και το Σουδάν δεν είναι μεταξύ των υπογραφόντων, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα παράκτια κράτη που έχουν εγγραφεί στα Διεθνή Ταμεία Αποζημίωσης Ρύπανσης από Πετρέλαιο —ένας φορέας που χρηματοδοτείται από εισφορές στους παγκόσμιους εισαγωγείς πετρελαίου— μπορούν να υποβάλουν αίτηση για αποζημίωση για ζημιές από πετρελαϊκή ρύπανση. Ωστόσο, το ταμείο δεν θα πληρώσει μετά από τρομοκρατικές ενέργειες και η εντολή του δεν θα επεκταθεί στην περίπτωση του “Sounion”,ανέφερε ένας εκπρόσωπος.

Με πληροφορίες από το tradewinds

Σχετικές δημοσιεύσεις

Συνάντηση Κυριάκου Μητσοτάκη με ασφαλιστές και επενδυτές στη Νέα Υόρκη

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τις οικονομικές προοπτικές, τα μεταρρυθμιστικά σχέδια και την επίτευξη στόχων σε ένα σύνθετο γεωπολιτικό περιβάλλον

Μήνας Alzheimer στο Ίδρυμα Γουλανδρή: Μια ατζέντα που αφορά την ασφαλιστική αγορά

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή αφιερώνει τον μήνα Σεπτέμβριο στη νόσο Alzheimer και την υγιή γήρανση - Δείτε τις δραστηριότητες

Ασθενείς με καρδιοπάθεια ζητούν πρόσβαση στη συσκευή INR – Παρέμβαση του Πανελλήνιου Συνδέσμου

Σοβαρό πρόβλημα που αφορά τη χορήγηση της συσκευής INR και των αναλωσίμων της καταγγέλλει ο Σύνδεσμος

Eurolife: Νέα διαδικασία αποζημίωσης για το πρόγραμμα My Health First

Οι ασφαλισμένοι μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται μέσω του online portal Eurolife Connect, για τους ίδιους ή τα έμμεσα ασφαλισμένα μέλη

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

EIOPA: Ο Πίνακας Ασφαλιστικών Κινδύνων Οκτωβρίου δείχνει συνολική σταθερότητα εν μέσω συνεχιζόμενων εντάσεων

Οι κίνδυνοι της αγοράς παραμένουν υψηλοί αλλά σταθεροί - Αυξητική τάση στους κινδύνους ESG

ΕΑΕΕ: Ενημέρωση για την πορεία αναθεώρησης της οδηγίας Solvency II

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την πρότασή της για τα μέτρα 2ου επιπέδου - Θετική η αντίδραση της Insurance Europe

Ποσοτικός περιορισμός ευθύνης του ιδιοκτήτη μέχρι την αξία του ζημιογόνου αυτοκινήτου

Εφόσον κατά το ατύχημα δεν ήταν κάτοχος ή οδηγός – Αναιρετική διαδικασία – Δεκτή η ένσταση

Ο χάρτης των πτωχεύσεων 2025-2026 – Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Πολύ περισσότερες πτωχεύσεις αναμένονται αν η άνθηση της τεχνητής νοημοσύνης αποδειχτεί φούσκα...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Mega Brokers ανοίγει νέα εποχή ανάπτυξης υπό τον όμιλο Unilink – Τ. Χατζηθεοδοσίου και I. Rusinowski έστειλαν μήνυμα προοπτικής και διεθνούς δυναμισμού

«Ο σκοπός δεν είναι απλώς να προσαρμοζόμαστε στο μέλλον – είναι να το δημιουργούμε» είπε συγκινημένος ο Τ. Χατζηθεοδοσίου

ΠΟΑΔ: Γενική Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση 17 και 18 Ιανουαρίου 2026 στις Σέρρες

κομβικό σημείο ανασυγκρότησης και χάραξης στρατηγικής για την επόμενη μέρα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην Ελλάδα

Νέο πρόγραμμα Νομικής Προστασίας για δημόσιους υπαλλήλους από την ARAG SE

Σιγουριά και υποστήριξη σε περιπτώσεις διοικητικών διαφορών και αποφάσεων που επηρεάζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων

Ψηφιακό ευρώ: Νέα φάση για την τεχνική ετοιμότητα – ευκαιρίες και για την ασφαλιστική αγορά

Το ψηφιακό ευρώ θα δώσει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα για «έξυπνες» ασφάλειες, που ενεργοποιούνται και εκκαθαρίζονται αυτόματα μέσω ψηφιακών συμβολαίων

Δημόσιος διάλογος στη Θεσσαλονίκη για κάθε επαγγελματία, πολίτη και οικογένεια

Σε μια κατάμεστη αίθουσα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή ημερίδα αφιερωμένη στο παρόν και στο μέλλον της ιδιωτικής ασφάλισης