Φήμες για κάποια εκατομμύρια χρέος ασφαλιστικών αιωρούνται στην αγορά, εδώ και ένα μήνα. Δύσκολο κανείς να εξιχνιάσει παλαιούς ισολογισμούς και από πού δημιουργήθηκε το χρέος. Πιο εύκολα να συνεχίσει ο κλάδος και να ολοκληρώσει τα βήματα που έχει ξεκινήσει να κάνει προς την εξυγίανση.
Τα λεφτά φαίνεται να μπαίνουν και να κλείνει το άνοιγμα. Αλλά με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει η διόρθωση; Εξ’ ουρανού χρήματα δεν μπορεί να υπάρξουν. Από κάπου πρέπει να σηκωθούν για να τοποθετηθούν. Μία λογιστική εγγραφή θέλει και μία εξήγηση για να περαστεί. Μην ξεχνάμε ότι η κεφαλαιακή επάρκεια και ο ισοσκελισμένος ισολογισμός είναι στις υποχρεώσεις των ασφαλιστικών λόγω της Φερεγγυότητας ΙΙ.
Οι διαδικασίες Run Off που είναι πολύ γνώριμες σε κάποιες ασφαλιστικές μπορούν να καλύψουν το κενό μέσω διάθεσης παλαιών αποθεματικών για την απελευθέρωση κεφαλαίων, και την συνέχιση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Μία τέτοια συναλλαγή θα οδηγούσε και σε αύξηση του δείκτη Φερεγγυότητας των /της ασφαλιστικής.
Μία άλλη βαριά κληρονομία αρκετών μεγάλων ασφαλιστικών που στο εξωτερικό γράφουν συμβόλαια ζωής και υγείας είναι το ‘αυτοκίνητο’. Το κουβαλούν στην πλάτη τους και δεν έχουν καταφέρει ακόμα να κάνουν τίποτα για να ισορροπήσουν την παραγωγή τους. Θέλουν να μπουν στην Υγεία και την Ζωή χωρίς να έχουν βρει τη το συστατικό για την συνταγή.
Δεν πιστεύουν σε μαγικά, αλλά όπως φαίνεται δεν πείθουν την αγορά. Και εδώ μπαίνει και το κομμάτι της επικοινωνίας. Πόσοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θέλουν να απεγκλωβιστούν από το αυτοκίνητο, ή θέλουν να διαταράξουν την ησυχία και να πουλήσουν νέα συμβόλαια;
Είναι πιο δύσκολο για αυτούς αλλά είναι και πιο επικερδές υπό την έννοια ότι οι προμήθειες είναι υψηλότερες. Κατ’ ουσία ισοσκελίζεται και η ασφαλιστική παραγωγή.
Δεν είναι αυτά δύο θέματα από τα παλιά που θα πρέπει να διευθετηθούν πριν κλείσει το έτος ή το αργότερα στις αρχές του νέου έτους;