Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
Η λεγόμενη gig economy (οικονομία του διαμοιρασμού) που έχει ως σημεία αναφοράς εταιρείες, όπως η Uber και η AirBnB μπαίνει στο «στόχαστρο» της ασφαλιστικής βιομηχανίας. Τελευταίο παράδειγμα η Inlet, βρετανική νεοφυής μεσιτική εταιρεία που λανσάρει 10 στοχευμένα προϊόντα που καλύπτουν τέσσερις συγκεκριμένους τομείς. Προσφέρει συγκεκριμένα ασφαλιστική κάλυψη για τους ιδιοκτήτες κατοικιών που ενοικιάζουν τα σπίτι τους μέσω AirBnB, τους ενοικιαστές και τους ιδιοκτήτες κατοικιών που υπενοικιάζουν μεμονωμένους χώρους, αυτούς που εισχωρούν σε προγράμματα ανταλλαγής κατοικιών. Η Inlet καλύπτει επίσης τους ιδιοκτήτες κατοικιών έναντι των ενοικιαστών που υπενοικιάζουν την κατοικία εν γνώσει ή εν αγνοία τους, καθώς και αυτούς που ενοικιάζουν τους ιδιόκτητους χώρους στάθμευσης που διαθέτουν (parking host insurance).
Τα νέα προϊόντα δεν μπορούν να διατεθούν ανεξάρτητα, αλλά ως προσθήκες σε μια «παραδοσιακή», ετήσια ασφάλιση κατοικίας. Το underwriting έχει αναλάβει η UK General για λογαριασμό της Great Lakes, θυγατρικής της Munich Re.
«Χωρίς αμφιβολία, η Inlet εντόπισε έναν χώρο της ασφαλιστικής αγοράς που δεν καλύπτεται επαρκώς, οπότε θα συνεργαστούμε με αυτούς για να τον αναπτύξουμε, ώστε οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στην οικονομία του διαμοιρασμού να απολαμβάνουν πλήρους προστασίας σε εύλογες τιμές», σχολίασε o Stephen Ekins, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της UK General. «Η οικονομία του διαμοιρασμού έχει πραγματικά απογειωθεί την τελευταία διετία, αλλά οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, οι κλασικές ασφαλίσεις κατοικίας δεν θα τους καλύψουν για απώλειες ή για αστική ευθύνη για αυτούς τους τύπους βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων, είτε μιλάμε για την (υπ)ενοικίαση ενός δωματίου στο σπίτι τους, είτε μιας θέσης στάθμευσης», πρόσθεσε η επικεφαλής της Inlet, Louise Birritteri. «Ορισμένοι πάροχοι ασφαλιστικών προϊόντων προσφέρουν ένα επίπεδο κάλυψης για αυτές τις συναλλαγές στα ετήσια ασφαλιστικά συμβόλαια, αλλά συχνά η προσφερόμενη προστασία υπολείπεται αυτού που πραγματικά χρειάζεται ο πελάτης… Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο δεν έχουν την σωστή κάλυψη, αλλά και ότι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να πληρώσουν ένα ετήσιο συμβόλαιο, τη στιγμή που στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζονται την κάλυψη για περιορισμένο αριθμό ημερών μέσα στον χρόνο… Ο χώρος αυτός έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και θα ενθάρρυνα τους μεσίτες να τις διερευνήσουν», κατέληξε η κ. Birritteri.