back to top
12.3 C
Athens
Δευτέρα Ιανουάριος 13 2025

Aποκαλυπτική μελέτη για την ασφάλεια πλοίων: Πώς θα μειωθούν τα ατυχήματα

της Ελενας Ερμείδου

Με τα ανθρώπινα λάθη να μετράνε στο 75% των αποζημιώσεων στο κλάδο θαλασσίων ευθυνών, οι ελπίδες για καλύτερη και μεγαλύτερη ασφάλεια πλέον μεταφέρονται στα αυτόνομα πλοία, σύμφωνα με μελέτη της AGCS.

- Advertisement -

Η Rolls-Royce, η οποία ασχολείται με την αυτόνομη τεχνολογία στον ναυτιλιακό τομέα, προβλέπει ότι η τεχνολογία αυτή θα μπορεί να εφαρμοστεί και να λειτουργήσει μέχρι το 2020 και για τα σκάφη που πλέουν σε διεθνή ύδατα μέχρι το 2025. Πλήρως αυτόνομα πλοία θα πλέουν δε, στους ωκεανούς μέχρι το 2025. Στην Ιαπωνία, αξίζει να σημειωθεί οι ναυτιλιακές συνεργάζονται με ναυπηγούς για να κατασκευάσουν  πλοία μεταφοράς φορτίου αυτόνομης πλεύσης μέχρι το 2025.

Η αυτόνομη τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να φέρει την επανάσταση στην μεταφορά των φορτίων δηλώνει ο επικεφαλής θαλασσίων κινδύνων στην AGCS.

- Advertisement -

Τα οφέλη της αυτόνομης πλεύσης

Τα δυνητικά οφέλη από τα αυτόνομα πλοία είναι πολλά. Το ανθρώπινο λάθος συχνά παίζει τεράστιο ρόλο στα συμβάντα. Υπολογίζεται ότι περίπου το 75% με 96% των θαλασσίων ατυχημάτων οφείλεται στο ανθρώπινο λάθος.

Επίσης σύμφωνα με ανάλυση της AGCS  στο σύνολο σχεδόν 15.000 θαλασσίων ατυχημάτων το ανθρώπινο λάθος υπολογίζεται πάνω από 75% της αξίας των απαιτήσεων, ισοδύναμο με 1,6 δισεκ. δολάρια περίπου.

Με δεδομένο το ρόλο του ανθρώπινου λάθος, τα μη επανδρωμένα σκάφη θα είναι ασφαλέστερα. Την ίδια στιγμή, οι κίνδυνοι που σχετίζονται με το πλήρωμα, όπως τραυματισμοί και θάνατοι θα περιοριστούν.

Περαιτέρω θα υπάρξει βελτίωση στην αποδοτικότητα και παραγωγικότητα, εξοικονομώντας το κόστος για το προσωπικό και το καύσιμο. Στο σύνολο των δαπανών το κόστος του προσωπικού ποικίλλει από 10-30% και αυτό εξαρτάται από το τύπο του σκάφους. Τα μη επανδρωμένα σκάφη θα έχουν περισσότερο χώρο για τοποθέτηση φορτίου σε αντίθεση με τα συμβατικά.

Η εισαγωγή καθορισμού θαλασσίων λωρίδων θα συμβάλλει στην αποτελεσματική διαχείριση των logistics, αυξάνοντας την αξιοπιστία της μεταφοράς φορτίου. Η αυτοματοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει σύμφωνα με μελέτες και στην μείωση της θαλάσσιας πειρατείας. Ωστόσο, η οργάνωση της πειρατείας εξελίσσεται συνεχώς και οι πειρατές, σύμφωνα με ενδείξεις οργανώνονται στο κυβερνοχώρο. Με αυτά τα δεδομένα η ασφάλεια στο κυβενοχώρο των πλοίων θα πρέπει να ενισχυθεί.

Το εποπτικό πλαίσιο και οι προκλήσεις

Η αυτόνομη πλεύση πλοίων εγείρει νομικά θέματα τα οποία θα πρέπει να επιλυθούν σταδιακά. Για παράδειγμα το ναυτικό δίκαιο και οι συμβάσεις δεν συντάχθηκαν για πλοία χωρίς πλήρωμα.  Ο οργανισμός ΙΜΟ (Διεθνής Οργανισμός για την Ναυτιλία) ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα αρχίσει να διερευνά πως μπορεί να εφαρμοστεί η διεθνής νομοθεσία στην αυτόνομη ναυσιπλοΐα.

Κίνδυνοι και προκλήσεις

Οι εκτιμήσεις που θα γίνουν σε ό,τι αφορά την ασφάλεια θα είναι καθοριστικής σημασία για την ανάπτυξη της αυτόνομης ναυσιπλοίιας. Μία πρόκληση για τους κατασκευαστές είναι να πείσουν όλους τους φορείς που σχετίζονται με το κλάδο και τους επόπτες και τους ασφαλιστές ότι αυτά τα συστήματα είναι 100% αξιόπιστα.

Υπάρχουν ζητήματα γύρω από την διαχείριση φορτίου και την ασφάλεια ελλείψει πληρώματος, όπως το ζήτημα της πυροπροστασίας, της σταθερότητας, της ακεραιότητας, της ασφάλειας του σώματος του σκάφους, της ασφάλειας έναντι των cyber κινδύνων. Για παράδειγμα τι θα συμβεί όταν ένας από τους παραπάνω κινδύνους συμβεί σε ένα τέτοιο σκάφος χωρίς πλήρωμα.

 Ο αντίκτυπος για τις ασφαλιστικές

Η εξελιγμένη τεχνολογία στα μην επανδρωμένα σκάφη θα μπορούσε αρχικά να οδηγήσει σε υψηλότερες ασφαλισμένες αξίες. Οι απαιτήσεις έναντι προσωπικών ατυχημάτων η απώλεια ζωής πληρωμάτων θα μειωθούν. Τέλος, πιθανά να υπάρξει αύξηση στα ζητήματα ευθύνης προϊόντος

Ο ρόλος της τεχνολογίας των VDR και της τηλεματικής των θαλασσών

Η τεχνολογία θα έχει όλο και σημαντικότερο ρόλο στην βελτίωση της ασφάλειας των επιδόσεων στο ναυτιλιακό κλάδο. Τα αυτόνομα πλοία είναι πιθανό να αποδειχθούν ασφαλέστερα των συμβατικών αλλά η εμπορική της χρήση πιθανά να είναι δεκαετίας μακριά ακόμα. Πιο κοντά στην εφαρμογή είναι τα μικρότερα πλοία παρακτίων δρομολογίων συμπεριλαμβανομένων των ρυμουλκών και των πλοίων που παρέχουν υπηρεσίες

Πηγή: AGCS.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

H Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη επιλέγει το GRABBER της DGTAL για πιλοτική εφαρμογή σε αποζημιώσεις

Η DGTAL ανακοινώνει τη συνεργασία της με την Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη, μέλος του κορυφαίου ασφαλιστικού Ομίλου Allianz, για τη πιλοτική δοκιμή

Η Allianz Partners – Mazda Motor Europe επεκτείνουν τη συνεργασία τους στην Οδική Βοήθεια.

H Allianz Partners, παγκόσμιος ηγέτης στις υπηρεσίες ασφάλισης και βοήθειας, και η Mazda Motor Europe υπέγραψαν νέα σύμβαση συνεργασίας

Allianz: Ο κλάδος ασφάλισης των ανώτερων διευθυντικών στελεχών (D&Os) παραμένει ανταγωνιστικός

Τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη (Directors & Officers “D&Os”) ενεργούν σε ένα εξαιρετικά περίπλοκο περιβάλλον καθ' όλη τη διάρκεια του 2024

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πύρινη λαίλαπα στο LA: Οι πρώτες εκτιμήσεις των οίκων για τις καταστροφές

Οι πιο καταστροφικές πυρκαγιές που έχουν καταγραφεί ποτέ στην ιστορία του Λος Άντζελες μπορεί να προκαλέσουν ζημίες δισεκατομμυρίων δολαρίων

Αυξήσεις που θα είναι συνδεδεμένες με την πορεία του πληθωρισμού 

Αυξήσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας που θα συνδέονται με την πορεία του πληθωρισμού (inflation linked)

Κυβερνητική παρέμβαση για το ζήτημα των τιμών στα ασφάλιστρα υγείας

Κυβερνητική παρέμβαση για το ζήτημα των τιμών στα ασφάλιστρα υγείας προανήγγειλε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Η ετήσια έκθεση της ΕΑΕΕ για την Ιδιωτική Ασφάλιση στην Ελλάδα

Η έκθεση αποτελεί το επιστέγασμα της στατιστικής πληροφόρησης που έχει εκδοθεί μέσα στη χρονιά και παρουσιάζει τα στατιστικά μεγέθη

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Άνοιξε η πλατφόρμα για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις

Οι έγγαμοι φορολογούμενοι που επιθυμούν να υποβάλουν χωριστές φορολογικές δηλώσεις φέτος, έχουν προθεσμία έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025

Γ. Χατζηθεοδοσίου: «Φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας

Σε δήλωση-παρέμβαση προχώρησε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. & Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου

Πύρινη λαίλαπα στο LA: Οι πρώτες εκτιμήσεις των οίκων για τις καταστροφές

Οι πιο καταστροφικές πυρκαγιές που έχουν καταγραφεί ποτέ στην ιστορία του Λος Άντζελες μπορεί να προκαλέσουν ζημίες δισεκατομμυρίων δολαρίων

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Πρόγραμμα προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης ασφαλιστικού πράκτορα

Από την Τρίτη 21 Ιανουαρίου μέχρι την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025 θα πραγματοποιηθεί ο νέος κύκλος του προγράμματος προετοιμασίας εξ’ αποστάσεως

Τ. Θεοδωρικάκος: 2 μέτρα για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας

Σε απάντηση προς την ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κ. Μιλένας Αποστολάκη σχετικά με τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, ο υπουργός Ανάπτυξης