back to top
14.5 C
Athens
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Αllianz: Τα ρίσκα που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη ίσως υπερβαίνουν τα οφέλη

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

«Δίκοπο μαχαίρι» μπορεί να αποδειχθούν οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence-AI) για τον (αντ)ασφαλιστικό κλάδο, καθώς οι κίνδυνοι που εγκυμονούν ίσως υπερκεράσουν τα δυνητικά οφέλη. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Allianz Global Corporate and Specialty (AGCS), μονάδα του γερμανικού ασφαλιστικού ομίλου Allianz.

- Advertisement -

Όπως αναφέρεται στη σχετική μελέτη, η αυξημένη «ευπάθεια» σε κακόβουλες cyber επιθέσεις και τα τεχνικά προβλήματα, καθώς και η προοπτική μεγαλύτερης κλίμακας διαταραχών και χρηματοοικονομικών απωλειών εγείρουν σημαντικούς κινδύνους για τις (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης αποκτούν ευρύτερη χρήση στον κλάδο και οι κοινωνίες και οικονομίες καθίστανται περισσότερο διασυνδεδεμένες.

Επιπροσθέτως, οι (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν νέα σενάρια ανάληψης ευθυνών καθώς οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων θα μετατοπιστούν από τους ανθρώπους στις μηχανές και τους κατασκευαστές τους, όπως φάνηκε και από το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα που προκάλεσε αυτο-οδηγούμενο ΙΧ της Tesla.

- Advertisement -

Η AGCS υποστηρίζει ωστόσο ότι η αυξανόμενη εξάρτηση από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης όπως τα chatbots, τα αυτόνομα οχήματα και οι διασυνδεδεμένες μηχανές σε ψηφιακά εργοστάσια προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα για τις (αντ)ασφαλιστικές εταιρίες σε όρους ενίσχυσης της αποδοτικότητας, μείωσης επαναλαμβανόμενων διαδικασιών και βελτίωσης της πελατειακής εμπειρίας.

«Υπάρχουν τεράστιες προοπτικές για βελτίωση της αλυσίδας αξίας στον (αντ)ασφαλιστικό κλάδο χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη… Καταρχάς θα συμβάλει στην αυτοματοποίηση πολλών διαδικασιών, αφού τα συμβόλαια θα εκδίδονται και οι αιτήσεις αποζημίωσης θα διεκπεραιώνονται ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά», σχολίασε ο Michael Bruch, επικεφαλής του Κλάδου Αναδυόμενων Τάσεων της AGCS.

Οι (αντ)ασφαλιστικές εταιρίες είναι πρωτοπόροι στην υιοθέτηση της τεχνολογίας ΑΙ, καθώς είναι υποχρεωμένες να διαχειρίζονται μεγάλους όγκους δεδομένων μέσω επαναλαμβανόμενων διαδικασιών, που μπορούν να αναλύονται αποτελεσματικά από εφαρμογές μηχανικής μάθησης (machine learning applications).

H μελέτη της AGCS υπογραμμίζει ακόμα ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί δυνητικά να μετασχηματίσει τον τρόπο που οι (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες αλληλεπιδρούν με τους πελάτες, επιτρέποντας την παροχή υπηρεσιών 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Η ανάλυση της ΑGCS ακολουθεί αντίστοιχη μελέτη του γαλλικού αντασφαλιστικού ομίλου SCOR, όπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Denis Kessler είχε υποστηρίξει ότι η τεχνητή νοημοσύνη ίσως αποδειχθεί «game changer» για την παγκόσμια (αντ)ασφαλιστική βιομηχανία.

Σχετικές δημοσιεύσεις

«The Future of Insurance»: Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει τη 15η Ετήσια Έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά

Ένα πολύτιμο εργαλείο στρατηγικής ανάλυσης του εγχώριου ασφαλιστικού κλάδου θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στο Electra Palace Athens στις 9/12

Allianz SΕ: Δωρίζει 200.000 σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Το 50% θα κατευθυνθεί στον Ερυθρό Σταυρό προς ανακούφιση των πληγέντων και το υπόλοιπο 50% σε ενέργειες πρόληψης

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Ασφάλιση φυσικών καταστροφών: Το τρίπτυχο επιτυχίας της Allianz

Για την Allianz, η υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση φυσικών καταστροφών δεν λύνει το πρόβλημα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Προειδοποιήσεις από τα Lloyd’s, σκέψεις για νέο επιχειρηματικό μοντέλο

Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν στην τιμολόγηση ατυχημάτων, στον κυβερνοχώρο και στα ασφάλιστρα περιουσίας

Allianz SΕ: Δωρίζει 200.000 σε πληγέντες από φυσικές καταστροφές

Το 50% θα κατευθυνθεί στον Ερυθρό Σταυρό προς ανακούφιση των πληγέντων και το υπόλοιπο 50% σε ενέργειες πρόληψης

Allianz Partners: Αντικαθιστά το 8% των εργαζομένων της με μηχανήματα AI

Η απόφαση οφείλεται στην αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης πελατών

Η Insurance Europe ανακοινώνει το 16ο Διεθνές Συνέδριο στην Κύπρο

Σε μια ιδιαίτερα σημαντική συγκυρία, καθώς η Κύπρος θα αναλάβει την Προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο Γ. Χατζηθεοδοσίου τιμήθηκε για τη συμβολή του στην τοπική αυτοδιοίκηση και στο επιχειρείν

Η διάκριση έρχεται να αναδείξει την ευρύτατη κοινωνική βάση του κ. Χατζηθεοδοσίου και την ενεργό παρουσία του σε κάθε επίπεδο της δημόσιας ζωής

Hellas Direct: Τετραήμερο έμπνευσης και συνεργασίας στην καρδιά της Τοσκάνης

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα δίκτυο όχι απλώς συνεργατών, αλλά στρατηγικών συνοδοιπόρων

Καμπάνια της Gilead Sciences Ελλάδας κατά του στίγματος για τον HIV

Η νέα καμπάνια υπενθυμίζει ότι το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι ο ιός, αλλά οι προκαταλήψεις που εξακολουθούν να τον περιβάλλουν

ΕΑΕΕ: Κατάλογος των critical ICT providers κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού DORA

Oι εν λόγω πάροχοι τίθενται υπό εποπτεία και υποχρεούνται να εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα διακυβέρνησης και διαχείρισης κινδύνου

«The Future of Insurance»: Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει τη 15η Ετήσια Έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά

Ένα πολύτιμο εργαλείο στρατηγικής ανάλυσης του εγχώριου ασφαλιστικού κλάδου θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στο Electra Palace Athens στις 9/12