back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Allianz: Αυξάνονται οι αποζημιώσεις για αστική ευθύνη

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Αυξάνονται και…πληθύνονται οι αποζημιώσεις για αστική αυθύνη καθώς οι εποπτικές αρχές γίνονται όλο και πιο αυστηρές, οι εφοδιαστικές αλυσίδες πιο πολύπλοκες και ολοένα και περισσότερες ομάδες ανά τον κόσμο στρέφονται σε αγωγές αμερικανικού τύπου, διεκδικώντας υψηλές αποζημιώσεις από τις εταιρείες.

- Advertisement -

Μέσω της μελέτης Global Claims Review, η Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) ανέλυσε πάνω από 100.000 αιτήσεις αποζημιώσεις για αστική ευθύνη σε πάνω από 100 χώρες, συνολικού ύψους 8,85 δισ. ευρώ για την περίοδο 2011-2016.  Μεταξύ των συμπερασμάτων ήταν ότι τα ελαττωματικά προϊόντα και τα συμβάντα στον χώρο εργασίας αποτελούν την βασική “πηγή” αιτήσεων καταβολής αποζημιώσεων από επιχειρήσεις, καθώς αναλογούν στο 23% του συνολικού αιτούμενου ποσού.

Οι ζημίες από συγκρούσεις/πτώσεις/αντικείμενα που έπεσαν βρίσκονται στην “καρδιά” των περισσότερων αιτήσεων αποζημιώσεων αστικής ευθύνης που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες (48% του συνόλου), σύμφωνα πάντα με τη μελέτη της Allianz. Είναι πάντως ενθαρρυντικό ότι η συχνότητα των αιτήσεων βαίνει μειούμενη χάρη στην καλύτερη διαχείριση κινδύνων, τους αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας αλλά και την εν εξελίξει στροφή από τη βαριά βιομηχανία προς τις υπηρεσίες.

- Advertisement -

Από την άλλη πλευρά, είναι ορατό το ενδεχόμενοι οι “μεγάλες” αποζημιώσεις αστικής ευθύνης να καταστούν πιο δαπανηρές, περίπλοκες και διεθνοποιημένες. Τα σκάνδαλα με τις μετρήσεις εκπομπών ρύπων στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα καλό παράδειγμα προς την κατεύθυνση αυτή: Η γερμανική Volkswagen συμφώνησε να καταβάλει 4,3 δισ. δολάρια στις ΗΠΑ, παραδεχόμενη τόσο αστικές όσο και ποινικές ευθύνες. Επιπροσθέτως, πολλοί πελάτες της VW απαιτούν αποζημίωση επειδή πούλησαν (ή αγόρασαν) αυτοκίνητα που παρήγαγαν υψηλότερους ρύπους σε σχέση με ό,τι υποστήριζε η αυτοκινητοβιομηχανία.  Και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μπει στο “μικροσκόπιο” των αρχών εν μέσω υποψιών ότι κατασκεύαζαν ΙΧ με εκπομπές ρύπων πάνω από τα υψηλότερα νόμιμα όρια.

Η προοπτική για υψηλότερες ζημίες από αστική ευθύνη ανά τον κόσμο ενισχύεται, ιδίως όσον αφορά τις ανακλήσεις ελαττωματικών προϊόντων, την εταιρική ευθύνη και περιστατικά κυβερνοεπιθέσεων, αναφέρει η AGCS. Επιπροσθέτως, νέες εστίες για αποζημιώσεις αστικής ευθύνης θα προκύψουν από τις “τεχνολογίες της διαταραχής” (disruptive technologies) και τα πιο πολύπλοκα επιχειρηματικά μοντέλα της οικονομίας του διαμοιρασμού (sharing economy).

Οι εποπτικές αρχές ανά τον κόσμο έχουν γίνει πιο αυστηρές, υποχρεώνοντας σε μεγαλύτερη λογοδοσία τις εταιρείες και τα ΔΣ τους, ενώ ο επενδυτικός ακτιβισμός αυξάνεται. Την ίδια στιγμή, η νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών έχει ενισχυθεί σε πολλές χώρες και η “μόδα” των ομαδικών αγωγών αμερικανικού τύπου εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο. Παρότι οι ομαδικές αγωγές από καταναλωτές και επενδυτές παραμενουν κυρίως αμερικανική υπόθεση, η συλλογική αποκατάσταση (collective redress) προσλαμβάνει διεθνείς διαστάσεις, περιλαμβανομένης και της Ευρώπης, καταλήγει η Allianz.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πάνω από 4 δισ. οι ασφαλισμένες ζημιές στην Ισπανία, αποζημιώνει η CCS

Στην πλειοψηφία τους οι ζημιωθέντες θα αποζημιωθούν από την κρατική ασφαλιστική Consorcio de Compensación de Seguros (CCS).

H AI μπορεί να μειώσει (και) τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει όχι μόνο τα ατυχήματα στους δρόμους, αλλά και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, αφού θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό οι αποζημιώσεις

Οι μη σωστές αποζημιώσεις στο αυτοκίνητο βλάπτουν το σύνολο της αγοράς

Η ασφαλιστική αγορά είχε ξεφύγει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από τις παλιές κατηγορίες των ασφαλισμένων περί 'μη σωστής αποζημίωσης

Ελάχιστα τα κονδύλια που θα δώσει η Ε.Ε για τις φυσικές καταστροφές του Daniel. Τεράστιο στο ασφαλιστικό κενό για την Ελλάδα

Η Ελλάδα είχε ζημιές 3,5 δις. ευρώ σε Θεσσαλία και Κεντρική Μακεδονία και θα πάρει από το Ταμείο Αλληλεγγύης μόλις 101,5 εκατ. ευρώ. Επιβεβαιώνεται η ανάγκη για συνδρομή της ιδιωτικής ασφάλισης στην ασφάλιση των περιουσιών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.