Σημαντικές αλλαγές θα γίνουν τα επόμενα 25 χρόνια με θέσπιση νέων κανόνων που θα έχουν αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια, αποτρέποντας κατά προσέγγιση 65.000 σοβαρούς τραυματισμούς και σώζοντας 7.000 ζωές. Μεταξύ άλλων θα θεσπιστούν τεχνικές επιθεωρήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα και μέθοδοι για τον εντοπισμό οχημάτων με υψηλές εκπομπές. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι νέοι κανόνες θα λαμβάνουν υπ όψιν την αύξηση κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων ενώ προτείνεται η έκδοση ψηφιακής άδειας οχήματος.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συγκεκριμένα προτείνει μια συνολική αναθεώρηση των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για την οδική ασφάλεια και την ταξινόμηση των οχημάτων. Η επικαιροποίηση αφορά τρεις οδηγίες της ΕΕ που διέπουν τους ελέγχους οχημάτων, την ταξινόμησή τους, και τους οδικούς τεχνικούς ελέγχους των επαγγελματικών οχημάτων.
Οι νέοι κανόνες θα δίνουν προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια και την ποιότητα του αέρα, λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων και την προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες, όπως τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης του οδηγού.
Θα θεσπίσουν επίσης περιοδικές τεχνικές επιθεωρήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα, νέες δοκιμές για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, και προηγμένες μεθόδους δοκιμών εκπομπών για την εντοπισμό των οχημάτων με υψηλές εκπομπές. Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τη θέσπιση ετήσιων επιθεωρήσεων για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά παλαιότητας άνω των δέκα ετών, τα οποία ευθύνονται για δυσανάλογα μεγάλες ποσότητες επιβλαβών εκπομπών. Οι δε, πολίτες θα προστατεύονται καλύτερα από δόλιες παραποιήσεις των οδομετρητών.
Τέλος, η Επιτροπή προτείνει τη θέσπιση μιας ψηφιακής άδειας κυκλοφορίας οχήματος ως νέου προτύπου, και την απλούστευση της διασυνοριακής ανταλλαγής δεδομένων, βελτιώνοντας την ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας οχημάτων μεταξύ των κρατών μελών