Οχήματα χωρίς οδηγό τα οποία θα αλλάζουν λωρίδες, θα κινούνται μόνα τους στην κίνηση και θα παρκάρουν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, θα δούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους τα επόμενα χρόνια. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες δοκιμάζουν τεχνολογικά συστήματα τα οποία θα έχουν εφαρμογή σύντομα. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nissan, Carlos Ghosn από το 2016 η εταιρεία θα λανσάρει στην αγορά οχήματα τα οποία θα σταθμεύουν χωρίς την ύπαρξη οδηγού, καθώς θέλει να είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα διαθέσει στην αγορά «αυτοματοποιημένα» μοντέλα.
Πρόσθεσε ότι το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αυτόματης πλοήγησης σε ώρες αιχμής θα είναι διαθέσιμα σε αρκετά οχήματα. Δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει τα οχήματα που μπορούν να αλλάξουν λωρίδες αυτόματα, και μέχρι το 2020, θα είναι σε θέση να περνούν διασταυρώσεις.
«Στην εφαρμογή σημαντικών συστημάτων πρέπει να είσαι πρώτος για να έχεις το πλεονέκτημα» δήλωσε ο Ghosn, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Renault SA.
Δεν είναι ωστόσο μόνο η Nissan που επιταχύνει τις έρευνες σε τεχνολογίες που καθιστούν το όχημα μερικώς ή πλήρως αυτοματοποιημένο, καθώς συστήματα παρόμοια διερευνούν η Toyota Motor Corp και η Daimler AG, μαζί με εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google Inc.
Σίγουρο πάντως είναι οτι ο ανταγωνισμός των εταιρειών στην ανάπτυξη της αυτοματοποίησης θα έχει θετικά αποτελέσματα όσον αφορά την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τις αποζημιώσεις που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές και τη μείωση των θανάτων από δυστυχήματα. Ήδη οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ενθαρρύνουν την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων συστημάτων οχημάτων για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που σκοτώνουν κάθε χρόνο περισσότερους από 30.000 οδηγούς και συνεπιβάτες. Ωστόσο, πρέπει να ρυθμιστούν διάφορα ρυθμιστικά και νομικά ζητήματα που σχετίζονται με την αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων, όπως η ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.
Τα σχέδια των εταιρειών
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη προγραμματίσει πως θα κινηθούν τα επόμενα χρόνια στον τομέα της αυτοματοποίησης. Πέρα από τη Nissan στην οποία αναφερθήκαμε, η General Motors Co, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ, σχεδιάζει να έχει αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα που μπορούν να οδηγήσουν σε εθνικές οδούς ελεγχόμενης πρόσβασης, όπως το σύστημα των ΗΠΑ Interstate μέχρι το 2020 και η γερμανική Daimler προσπαθεί να εισάγει στην αγορά φορτηγά που θα κινούνται, θα φρενάρουν και θα επιταχύνουν από μόνα τους έως το 2025.
Επίσης η Google ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα βάλει τουλάχιστον 100 αυτόνομα αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί σε δοκιμές ξεκινώντας από φέτος. Τα αυτοκίνητα είναι διθέσια, χωρίς τιμόνι, φρένο και γκάζι.
Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, έχει δηλώσει ότι η δική της προσέγγιση στην αυτοματοποίηση τείνει προς τη λύση «συγκυβερνήτη» και όχι ένα σύστημα χωρίς οδηγό. Στο πλαίσιο αυτό έχει δημιουργήσει το σύστημα Intelligent Parking Assist που είναι διαθέσιμο στο υβριδικό Prius, ενώ η Ford έχει σχεδιάσει το Motor Co ‘s Active Park Assist, που είναι διαθέσιμα σε διάφορα μοντέλα που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.