back to top
30.7 C
Athens
Τρίτη 19 Αυγούστου 2025

«Αγώνας ταχύτητας» στις αυτοκινητοβιομηχανίες  για οχήματα χωρίς οδηγό

Οχήματα χωρίς οδηγό τα οποία θα αλλάζουν λωρίδες, θα κινούνται μόνα τους στην κίνηση και θα παρκάρουν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, θα δούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους τα επόμενα χρόνια. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες δοκιμάζουν τεχνολογικά συστήματα τα οποία θα έχουν εφαρμογή σύντομα. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nissan, Carlos Ghosn από το 2016 η εταιρεία θα λανσάρει στην αγορά  οχήματα τα οποία θα σταθμεύουν χωρίς την ύπαρξη οδηγού, καθώς θέλει να είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα διαθέσει στην αγορά «αυτοματοποιημένα» μοντέλα.

Πρόσθεσε ότι το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αυτόματης πλοήγησης σε ώρες αιχμής θα είναι διαθέσιμα σε αρκετά οχήματα. Δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει τα οχήματα που μπορούν να αλλάξουν λωρίδες αυτόματα, και μέχρι το 2020, θα είναι σε θέση να περνούν διασταυρώσεις.

- Advertisement -

«Στην εφαρμογή σημαντικών συστημάτων πρέπει να είσαι πρώτος για να έχεις το πλεονέκτημα» δήλωσε ο Ghosn, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Renault SA.

Δεν είναι ωστόσο μόνο η Nissan που επιταχύνει τις έρευνες σε τεχνολογίες που καθιστούν το όχημα μερικώς ή πλήρως αυτοματοποιημένο, καθώς συστήματα παρόμοια διερευνούν η Toyota Motor Corp και η Daimler AG, μαζί με εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google Inc.

- Advertisement -

Σίγουρο πάντως είναι οτι ο ανταγωνισμός των εταιρειών στην ανάπτυξη της αυτοματοποίησης θα έχει θετικά αποτελέσματα όσον αφορά την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τις αποζημιώσεις που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές και τη μείωση των θανάτων από δυστυχήματα. Ήδη οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ενθαρρύνουν την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων συστημάτων οχημάτων για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που σκοτώνουν κάθε χρόνο περισσότερους από 30.000 οδηγούς και συνεπιβάτες. Ωστόσο, πρέπει να ρυθμιστούν διάφορα ρυθμιστικά και νομικά ζητήματα που σχετίζονται με την αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων, όπως η ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.

 

Τα σχέδια των εταιρειών

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη προγραμματίσει πως θα κινηθούν τα επόμενα χρόνια στον τομέα της αυτοματοποίησης.  Πέρα από τη Nissan στην οποία αναφερθήκαμε,  η General Motors Co, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ, σχεδιάζει να έχει αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα που μπορούν να οδηγήσουν σε εθνικές οδούς ελεγχόμενης πρόσβασης, όπως το σύστημα των ΗΠΑ Interstate μέχρι το 2020 και η γερμανική Daimler προσπαθεί να εισάγει στην αγορά φορτηγά που θα κινούνται, θα φρενάρουν και θα επιταχύνουν από μόνα τους έως το 2025.

Επίσης η Google ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα βάλει τουλάχιστον 100 αυτόνομα αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί σε δοκιμές ξεκινώντας από φέτος. Τα αυτοκίνητα είναι διθέσια, χωρίς τιμόνι, φρένο και γκάζι.

Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, έχει δηλώσει ότι η δική της προσέγγιση στην αυτοματοποίηση τείνει προς τη λύση «συγκυβερνήτη» και όχι ένα σύστημα χωρίς οδηγό. Στο πλαίσιο αυτό έχει δημιουργήσει το σύστημα Intelligent Parking Assist που είναι διαθέσιμο στο υβριδικό Prius, ενώ η Ford έχει σχεδιάσει το Motor Co ‘s Active Park Assist, που είναι διαθέσιμα σε διάφορα μοντέλα που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Coface εγκρίνεται από το Lloyd’s για νέο συνδικάτο πιστωτικής ασφάλισης – Σημαντικές ευκαιρίες για την ελληνική αγορά

Η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα του Lloyd’s ενισχύουν την εμπιστοσύνη των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς συνεργασίες

Η σύνεση φέρνει αυξημένη κερδοφορία για τη Swiss Re το α΄ εξάμηνο

Πώς σχολιάζουν τα αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος Andreas Berger και ο οικονομικός διευθυντής Anders Malmström

Plenum Investments: Πάνω από 11% οι αποδόσεις cat bonds τον Ιούνιο, 56 νέα ομόλογα

Η συνολική απόδοση της αγοράς καταστροφικών ομολόγων είναι σήμερα 19% με 20% χαμηλότερη συγκριτικά με ένα έτος πριν

Swiss Re: Καύσωνες, η μεγάλη απειλή για την ανθρώπινη ζωή

Πρόκειται για έναν αριθμό που υπερβαίνει το άθροισμα των θανάτων που προέρχονται από καταστροφικά συμβάντα, όπως σεισμοί, πλημμύρες, ...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Σιδέρης, ΕΙΝΑΠ: Η ΚΥΑ για ιδιώτες στα δημόσια νοσοκομεία είναι μπίζνα, όχι υγειονομική ανάγκη

Πυρά εξαπολύει στο Υπουργείο Υγείας ο πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, καταγγέλλοντας την εμπορευματοποίηση της δημόσιας υγείας μέσω της νέας ΚΥΑ

ΥΠΑΑΤ-ΕΛΓΑ: Δεν απαιτούνται τέλη εκτίμησης από τους πληγέντες παραγωγούς

Άμεσα τα πορίσματα για ζημιές ζωικού κεφαλαίου, έως 30/9 οι αποζημιώσεις - Τι θα ισχύσει για το φυτικό κεφάλαιο

Η Interamerican επενδύει στην ανεξάρτητη διαβίωση της τρίτης ηλικίας

Την ανεξάρτητη και ασφαλή διαβίωση των ηλικιωμένων στον οικιακό τους χώρο στηρίζει η Interamerican, ενισχύοντας το μοντέλο «Aging in Place»

Το Instagram μπορεί να είναι διασκεδαστικό – Μην το αφήσετε να μετατραπεί σε όπλο: Πίσω από τη νέα λειτουργία map της Meta

Ο Amit Weigman της Check Point εξηγεί πώς η νέα, διασκεδαστική λειτουργία Friend Map του Instagram δεν θα στραφεί εναντίον μας

Η Ορίζων Ασφαλιστική και η πρόκληση της επιχειρηματικότητας

Με τα προγράμματα της Ορίζων, οι επιχειρηματίες έχουν τη σιγουριά που χρειάζονται προκειμένου να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους