back to top
19.3 C
Athens
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025

«Αγώνας ταχύτητας» στις αυτοκινητοβιομηχανίες  για οχήματα χωρίς οδηγό

Οχήματα χωρίς οδηγό τα οποία θα αλλάζουν λωρίδες, θα κινούνται μόνα τους στην κίνηση και θα παρκάρουν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, θα δούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους τα επόμενα χρόνια. Ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες δοκιμάζουν τεχνολογικά συστήματα τα οποία θα έχουν εφαρμογή σύντομα. Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nissan, Carlos Ghosn από το 2016 η εταιρεία θα λανσάρει στην αγορά  οχήματα τα οποία θα σταθμεύουν χωρίς την ύπαρξη οδηγού, καθώς θέλει να είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα διαθέσει στην αγορά «αυτοματοποιημένα» μοντέλα.

Πρόσθεσε ότι το σύστημα αυτό σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αυτόματης πλοήγησης σε ώρες αιχμής θα είναι διαθέσιμα σε αρκετά οχήματα. Δύο χρόνια αργότερα, η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει τα οχήματα που μπορούν να αλλάξουν λωρίδες αυτόματα, και μέχρι το 2020, θα είναι σε θέση να περνούν διασταυρώσεις.

- Advertisement -

«Στην εφαρμογή σημαντικών συστημάτων πρέπει να είσαι πρώτος για να έχεις το πλεονέκτημα» δήλωσε ο Ghosn, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής Renault SA.

Δεν είναι ωστόσο μόνο η Nissan που επιταχύνει τις έρευνες σε τεχνολογίες που καθιστούν το όχημα μερικώς ή πλήρως αυτοματοποιημένο, καθώς συστήματα παρόμοια διερευνούν η Toyota Motor Corp και η Daimler AG, μαζί με εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Google Inc.

- Advertisement -

Σίγουρο πάντως είναι οτι ο ανταγωνισμός των εταιρειών στην ανάπτυξη της αυτοματοποίησης θα έχει θετικά αποτελέσματα όσον αφορά την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τις αποζημιώσεις που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές και τη μείωση των θανάτων από δυστυχήματα. Ήδη οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ενθαρρύνουν την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων συστημάτων οχημάτων για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, που σκοτώνουν κάθε χρόνο περισσότερους από 30.000 οδηγούς και συνεπιβάτες. Ωστόσο, πρέπει να ρυθμιστούν διάφορα ρυθμιστικά και νομικά ζητήματα που σχετίζονται με την αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων, όπως η ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος.

 

Τα σχέδια των εταιρειών

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη προγραμματίσει πως θα κινηθούν τα επόμενα χρόνια στον τομέα της αυτοματοποίησης.  Πέρα από τη Nissan στην οποία αναφερθήκαμε,  η General Motors Co, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ, σχεδιάζει να έχει αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα που μπορούν να οδηγήσουν σε εθνικές οδούς ελεγχόμενης πρόσβασης, όπως το σύστημα των ΗΠΑ Interstate μέχρι το 2020 και η γερμανική Daimler προσπαθεί να εισάγει στην αγορά φορτηγά που θα κινούνται, θα φρενάρουν και θα επιταχύνουν από μόνα τους έως το 2025.

Επίσης η Google ανακοίνωσε τον Μάιο ότι θα βάλει τουλάχιστον 100 αυτόνομα αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί σε δοκιμές ξεκινώντας από φέτος. Τα αυτοκίνητα είναι διθέσια, χωρίς τιμόνι, φρένο και γκάζι.

Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, έχει δηλώσει ότι η δική της προσέγγιση στην αυτοματοποίηση τείνει προς τη λύση «συγκυβερνήτη» και όχι ένα σύστημα χωρίς οδηγό. Στο πλαίσιο αυτό έχει δημιουργήσει το σύστημα Intelligent Parking Assist που είναι διαθέσιμο στο υβριδικό Prius, ενώ η Ford έχει σχεδιάσει το Motor Co ‘s Active Park Assist, που είναι διαθέσιμα σε διάφορα μοντέλα που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Coface: Καθαρά κέρδη €176,3 εκατ. στο εννεάμηνο 2025 – Ισχυρή ανάπτυξη στις υπηρεσίες

«Οι επενδύσεις μας σε υπηρεσίες, ψηφιακά κανάλια και ανάλυση κινδύνου αποδίδουν καρπούς» δήλωσε ο X. Durand - Νέα CEO για τη Βόρεια Αμερική

Η Ελισάβετ Νίκα της Covariance στο AIForum25: «Βρισκόμαστε ήδη πέρα από την καινοτομία»

Η Co-Founder & Managing Director της εταιρείας μίλησε για τις εφαρμογές ΤΝ στους κλάδους υγείας και ασφάλισης

Ο Όμιλος Belron® χαιρετίζει την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της Γερμανίας για απεριόριστη πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων

Τέταρτη δικαστική επιτυχία του Ομίλου για τη διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή δευτερογενή αγορά αυτοκινήτου

Allianz Trade: Τι θα πρέπει να προσέξουμε για να έχουμε

Οι κίνδυνοι των κυκλικών συμφωνιών στην ΤΝ και τα ανέφικτα σχέδια για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης: «ΤΝ και FinΤech ενισχύουν τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και τη λογοδοσία της δημόσιας πολιτικής»

Ο Δρ. Αλεξανδράκης ανέδειξε τον μετασχηματιστικό ρόλο των νέων τεχνολογιών αλλά και τα προβλήματα του AI Act στο FinTech Athens 4.0

Ransomware: Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις απαιτήσεις λύτρων;

Η απαίτηση λύτρων καθορίζεται από τη δυνητική ζημία και το πόσο καλά προετοιμασμένος είναι ο οργανισμός

Coface: Καθαρά κέρδη €176,3 εκατ. στο εννεάμηνο 2025 – Ισχυρή ανάπτυξη στις υπηρεσίες

«Οι επενδύσεις μας σε υπηρεσίες, ψηφιακά κανάλια και ανάλυση κινδύνου αποδίδουν καρπούς» δήλωσε ο X. Durand - Νέα CEO για τη Βόρεια Αμερική

Από το Επάγγελμα ευκαιρίας στο Επάγγελμα ευθύνης!

Η τρίτη μελέτη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση δεν είναι απλώς μια στατιστική αποτύπωση

Η ΕΑΕΕ στην πρώτη γραμμή της περιβαλλοντικής ευθύνης – Παπασπυροπούλου: «Η προστασία του περιβάλλοντος είναι συλλογική ευθύνη – η ασφάλιση, πολύτιμος σύμμαχος στη διαχείριση...

Όπως επισημάνθηκε στη σχετική εκδήλωση, η Ένωση έχει αναλάβει τον συντονισμό της διάδοσης των αποτελεσμάτων του έργου LIFE PROFILE σε ευρωπαϊκό επίπεδο