15.3 C
Athens
Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

 

Του Νίκου Σακελλαρίου 

- Advertisement -

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης (το μέσο κόστος αποζημίωσης έχει ξεπεράσει τα 1.200 ευρώ πλέον) οδηγούν νομοτελειακά όσες ασφαλιστικές έχουν υψηλό loss ratio (δείκτη ζημιών) σε αναγκαστικές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επίσης η νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των αυτοκινήτων έναντι φυσικών καταστροφών που περιλαμβάνεται στο φορολογικό και αναπτυξιακό νομοσχέδιο αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετες καλύψεις και αύξηση ασφαλίστρων, οι οποίες όμως δεν θα ξεπεράσουν μεσοσταθμικά το 5%.  Ο στόχος των ασφαλιστικών που έχουν κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι να διαμορφώσουν στο τέλος του χρόνου υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας, να αυξήσουν τα αποθέματά τους και να ανταποκριθούν στα κόστη αντασφάλισης που θα είναι αυξημένα και το 2025.  Το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παραμένει στάσιμος στα επίπεδα του 3%, δείχνει ότι δύσκολα οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα περιοριστούν κάτω από 5% 

Θα περιοριστούν οι αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου εάν μειωθούν τα ανασφάλιστα 

- Advertisement -

Οι περισσότερες ασφαλιστικές περιμένουν να ενεργοποιηθεί η διάταξη για παρακολούθηση των ανασφάλιστων οχημάτων και να δουν εάν θα υπάρξει περιορισμένος των ανασφάλιστων από την αρχή του 2025. Εάν καταγραφεί αύξηση των ασφαλισμένων αυτοκινήτων τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι μικρότερες, εάν η κατάσταση με τα ανασφάλιστα δεν δείξει σημάδια βελτίωσης, τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι οριζόντιες (δηλαδή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων) και θα είναι περισσότερες. 

Η παλιά νοσηρή νοοτροπία του χαμηλού άνευ όρων ασφαλίστρου 

Ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, παραμένει δέσμιος της παλιάς κακής νοοτροπίας της φθηνής ασφάλισης, όπως είχε διαμορφωθεί την δεκαετία του 80 και του 90.  Ο τιμολογιακός ανταγωνισμός έχει μπει βαθιά στη συνείδηση του έλληνα οδηγού και καμμιά ασφαλιστικά όσο και εάν χρειάζεται να κάνει αυξήσεις δεν θα τολμήσει να το πράξει γιατί θα χάσει τη πελατεία της.  Παρά το γεγονός ότι όλοι οι παράγοντες του κλάδου συμφωνούν ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς, εντούτοις προτιμούν να υποτιμολογούν το αυτοκίνητο για να μην χάσουν μερίδια και για να μην δυσαρεστήσουν τους πελάτες του δικτύου τους. Όμως πλέον με την αύξηση του μέσου κόστους αποζημίωσης και την αύξηση του αριθμού ζημιών, δύσκολα θα αποφύγουν τις αυξήσεις μέσα στο 2025 εκτός από τις εταιρείες που είναι υπεραποθεματοποιημένες (με δείκτες Solvency SCR πάνω από 200%), οι οποίες μπορούν να αντέξουν στα ίδια ασφάλιστρα. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο «αόρατος εχθρός» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβητών

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν είναι μια εξωτερική κρίση, αλλά η αδράνεια απέναντι στις αλλαγές

Η Ατλαντική Ένωση βελτιώνει τιμές και παροχές σε εξωνοσομειακά της προγράμματα

Μικρή αναπροσαρμογή στα ασφάλιστρα του ATLAS CARE FULL, βελτιώσεις σε εκείνα των ATLAS CARE PLUS και BASIC

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις

Μοχλός ανάπτυξης (;) το Δικαίωμα Συμβολαίου, όπως οι φόροι για το κράτος

Μήπως οι ασφαλιστικές δεν βλέπουν να έρχεται η ανάπτυξη που περίμεναν;

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Στο +5,3% η παραγωγή ασφαλίστρων 9μήνου

Θετικό πρόσημο σε όλους τους κλάδους αποτυπώνει η νέα μελέτη της ΕΑΕΕ

Γ. Χατζηθεοδοσίου για ΣΣΕ: «Πρώτο βήμα επιστροφής στην κανονικότητα, απαιτείται συνέχεια»

Ο Πρόεδρος του ΕΕΑ ζητά να διασφαλιστεί ότι η «κοινωνική συμφωνία» θα αποτελέσει βάση για λειτουργική και δίκαιη εργασιακή πραγματικότητα

«Ζήσε την Επιστήμη»: Allianz και Ίδρυμα Μποδοσάκη προάγουν την ποιοτική εκπαίδευση σε όλη τη χώρα

Η Allianz συνέβαλε στη δημιουργία σύγχρονων εργαστηρίων ανά τη χώρα, αναβαθμίζοντας την εμπειρία περισσότερων από 1.300 μαθητών

Δ. Μαζαράκης: Η συνεργασία με την Πειραιώς ενδυναμώνει την Εθνική αλλά και τους ανθρώπους της

«Συνεχίζουμε με σιγουριά την πορεία μας, βασισμένοι στα γερά θεμέλια, τις αξίες και την ιστορία που μας καθορίζουν εδώ και 134 χρόνια»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πρόταση Κανονισμού Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αναθεώρηση του Κανονισμού SFDR

Η ΕΑΕΕ ενημερώνει για τις πρόσφατες νομοθετικές προτάσεις της Κομισιόν ως προς την τροποποίηση του Κανονισμού περί γνωστοποιήσεων αειφορίας

Στο +5,3% η παραγωγή ασφαλίστρων 9μήνου

Θετικό πρόσημο σε όλους τους κλάδους αποτυπώνει η νέα μελέτη της ΕΑΕΕ

Γ. Χατζηθεοδοσίου για ΣΣΕ: «Πρώτο βήμα επιστροφής στην κανονικότητα, απαιτείται συνέχεια»

Ο Πρόεδρος του ΕΕΑ ζητά να διασφαλιστεί ότι η «κοινωνική συμφωνία» θα αποτελέσει βάση για λειτουργική και δίκαιη εργασιακή πραγματικότητα

ΕΙΑΣ: Σεμινάριο Ασφαλίσεων Ευθύνης και Κινδύνων Ανάκλησης Προϊόντος

Την Τρίτη 2 και την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025, σε περιβάλλον webinar ή φυσικής τάξης

«Ζήσε την Επιστήμη»: Allianz και Ίδρυμα Μποδοσάκη προάγουν την ποιοτική εκπαίδευση σε όλη τη χώρα

Η Allianz συνέβαλε στη δημιουργία σύγχρονων εργαστηρίων ανά τη χώρα, αναβαθμίζοντας την εμπειρία περισσότερων από 1.300 μαθητών