back to top
18 C
Athens
Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

 

Του Νίκου Σακελλαρίου 

- Advertisement -

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης (το μέσο κόστος αποζημίωσης έχει ξεπεράσει τα 1.200 ευρώ πλέον) οδηγούν νομοτελειακά όσες ασφαλιστικές έχουν υψηλό loss ratio (δείκτη ζημιών) σε αναγκαστικές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επίσης η νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των αυτοκινήτων έναντι φυσικών καταστροφών που περιλαμβάνεται στο φορολογικό και αναπτυξιακό νομοσχέδιο αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετες καλύψεις και αύξηση ασφαλίστρων, οι οποίες όμως δεν θα ξεπεράσουν μεσοσταθμικά το 5%.  Ο στόχος των ασφαλιστικών που έχουν κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι να διαμορφώσουν στο τέλος του χρόνου υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας, να αυξήσουν τα αποθέματά τους και να ανταποκριθούν στα κόστη αντασφάλισης που θα είναι αυξημένα και το 2025.  Το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παραμένει στάσιμος στα επίπεδα του 3%, δείχνει ότι δύσκολα οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα περιοριστούν κάτω από 5% 

Θα περιοριστούν οι αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου εάν μειωθούν τα ανασφάλιστα 

- Advertisement -

Οι περισσότερες ασφαλιστικές περιμένουν να ενεργοποιηθεί η διάταξη για παρακολούθηση των ανασφάλιστων οχημάτων και να δουν εάν θα υπάρξει περιορισμένος των ανασφάλιστων από την αρχή του 2025. Εάν καταγραφεί αύξηση των ασφαλισμένων αυτοκινήτων τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι μικρότερες, εάν η κατάσταση με τα ανασφάλιστα δεν δείξει σημάδια βελτίωσης, τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι οριζόντιες (δηλαδή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων) και θα είναι περισσότερες. 

Η παλιά νοσηρή νοοτροπία του χαμηλού άνευ όρων ασφαλίστρου 

Ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, παραμένει δέσμιος της παλιάς κακής νοοτροπίας της φθηνής ασφάλισης, όπως είχε διαμορφωθεί την δεκαετία του 80 και του 90.  Ο τιμολογιακός ανταγωνισμός έχει μπει βαθιά στη συνείδηση του έλληνα οδηγού και καμμιά ασφαλιστικά όσο και εάν χρειάζεται να κάνει αυξήσεις δεν θα τολμήσει να το πράξει γιατί θα χάσει τη πελατεία της.  Παρά το γεγονός ότι όλοι οι παράγοντες του κλάδου συμφωνούν ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς, εντούτοις προτιμούν να υποτιμολογούν το αυτοκίνητο για να μην χάσουν μερίδια και για να μην δυσαρεστήσουν τους πελάτες του δικτύου τους. Όμως πλέον με την αύξηση του μέσου κόστους αποζημίωσης και την αύξηση του αριθμού ζημιών, δύσκολα θα αποφύγουν τις αυξήσεις μέσα στο 2025 εκτός από τις εταιρείες που είναι υπεραποθεματοποιημένες (με δείκτες Solvency SCR πάνω από 200%), οι οποίες μπορούν να αντέξουν στα ίδια ασφάλιστρα. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο «αόρατος εχθρός» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβητών

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν είναι μια εξωτερική κρίση, αλλά η αδράνεια απέναντι στις αλλαγές

Η Ατλαντική Ένωση βελτιώνει τιμές και παροχές σε εξωνοσομειακά της προγράμματα

Μικρή αναπροσαρμογή στα ασφάλιστρα του ATLAS CARE FULL, βελτιώσεις σε εκείνα των ATLAS CARE PLUS και BASIC

Οι προτροπές της Fitch στις ασφαλιστικές για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Ασφαλιστικές με σωστή διακυβέρνηση και έλεγχο των δεδομένων θα πρέπει να είναι σε θέση να ενσωματώσουν τις νέες απαιτήσεις

Μοχλός ανάπτυξης (;) το Δικαίωμα Συμβολαίου, όπως οι φόροι για το κράτος

Μήπως οι ασφαλιστικές δεν βλέπουν να έρχεται η ανάπτυξη που περίμεναν;

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ημερίδα ΕΑΕΕ και UNSAR στη Ρουμανία για την Περιβαλλοντική Ευθύνη

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος LIFE PROFILE για την αποτελεσματική διαχείριση περιβαλλοντικών κινδύνων

Φιλοσοφικός περίπατος στον Λόφο των Νυμφών για τον Σύλλογο Εργαζομένων ERGO

Εισηγητής του περιπάτου ήταν ο Δρ Αλ. Σχισμένος και θέμα του η ιστορία της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας στον δημόσιο χώρο της αρχαίας Αθήνας

Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Τα συνδικάτα δίπλα στα θύματα με το «Βιαιόμετρο» και άλλες δράσεις

Το Violentometer είναι ένα δυναμικό εργαλείο της ETUC κατά της βίας και της παρενόχλησης λόγω φύλου στον χώρο εργασίας

Ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ πιστοποιείται ως Great Place to Work® για 4η συνεχόμενη χρονιά

Ρεκόρ σημείωσε φέτος ο συνολικός Δείκτης Εμπειρίας Εργαζομένων – Εδραιωμένο το αίσθημα δικαιοσύνης, εμπιστοσύνης και ισότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

«Θεσμοί και Ανάπτυξη: Πώς θα τρέξουμε πιο γρήγορα από τις προκλήσεις» από τη διαΝΕΟσις στην Εθνική Πινακοθήκη

Η εκδήλωση της 26ης Νοεμβρίου έχει ως αφορμή την ολοκλήρωση σειράς δράσεων για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

To Νοσοκομείο «Παπανικολάου» φωτίζεται πορτοκαλί για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Η πρωτοβουλία στέλνει μήνυμα ευαισθητοποίησης, με έμφαση φέτος στη ραγδαία εξάπλωση της ψηφιακής βίας

Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Η ανάρτηση του πρωθυπουργού

Για τη βία κατά των γυναικών ως συλλογική υπόθεση, καθώς και την απάντηση της Πολιτείας κάνει λόγο σε σημερινή ανάρτησή του ο Κυρ. Μητσοτάκης

Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ίδρυση Ελληνικού Εργοστασίου Τεχνητής Νοημοσύνης»

Βασικός στόχος του νομοσχεδίου, η εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου της ΗΔΙΚΑ ΑΕ με τις νέες αρμοδιότητες και η μετεξέλιξή της

Ημερίδα ΕΑΕΕ και UNSAR στη Ρουμανία για την Περιβαλλοντική Ευθύνη

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος LIFE PROFILE για την αποτελεσματική διαχείριση περιβαλλοντικών κινδύνων