back to top
18.5 C
Athens
Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

 

Του Νίκου Σακελλαρίου 

- Advertisement -

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης (το μέσο κόστος αποζημίωσης έχει ξεπεράσει τα 1.200 ευρώ πλέον) οδηγούν νομοτελειακά όσες ασφαλιστικές έχουν υψηλό loss ratio (δείκτη ζημιών) σε αναγκαστικές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επίσης η νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των αυτοκινήτων έναντι φυσικών καταστροφών που περιλαμβάνεται στο φορολογικό και αναπτυξιακό νομοσχέδιο αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετες καλύψεις και αύξηση ασφαλίστρων, οι οποίες όμως δεν θα ξεπεράσουν μεσοσταθμικά το 5%.  Ο στόχος των ασφαλιστικών που έχουν κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι να διαμορφώσουν στο τέλος του χρόνου υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας, να αυξήσουν τα αποθέματά τους και να ανταποκριθούν στα κόστη αντασφάλισης που θα είναι αυξημένα και το 2025.  Το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παραμένει στάσιμος στα επίπεδα του 3%, δείχνει ότι δύσκολα οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα περιοριστούν κάτω από 5% 

Θα περιοριστούν οι αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου εάν μειωθούν τα ανασφάλιστα 

- Advertisement -

Οι περισσότερες ασφαλιστικές περιμένουν να ενεργοποιηθεί η διάταξη για παρακολούθηση των ανασφάλιστων οχημάτων και να δουν εάν θα υπάρξει περιορισμένος των ανασφάλιστων από την αρχή του 2025. Εάν καταγραφεί αύξηση των ασφαλισμένων αυτοκινήτων τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι μικρότερες, εάν η κατάσταση με τα ανασφάλιστα δεν δείξει σημάδια βελτίωσης, τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι οριζόντιες (δηλαδή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων) και θα είναι περισσότερες. 

Η παλιά νοσηρή νοοτροπία του χαμηλού άνευ όρων ασφαλίστρου 

Ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, παραμένει δέσμιος της παλιάς κακής νοοτροπίας της φθηνής ασφάλισης, όπως είχε διαμορφωθεί την δεκαετία του 80 και του 90.  Ο τιμολογιακός ανταγωνισμός έχει μπει βαθιά στη συνείδηση του έλληνα οδηγού και καμμιά ασφαλιστικά όσο και εάν χρειάζεται να κάνει αυξήσεις δεν θα τολμήσει να το πράξει γιατί θα χάσει τη πελατεία της.  Παρά το γεγονός ότι όλοι οι παράγοντες του κλάδου συμφωνούν ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς, εντούτοις προτιμούν να υποτιμολογούν το αυτοκίνητο για να μην χάσουν μερίδια και για να μην δυσαρεστήσουν τους πελάτες του δικτύου τους. Όμως πλέον με την αύξηση του μέσου κόστους αποζημίωσης και την αύξηση του αριθμού ζημιών, δύσκολα θα αποφύγουν τις αυξήσεις μέσα στο 2025 εκτός από τις εταιρείες που είναι υπεραποθεματοποιημένες (με δείκτες Solvency SCR πάνω από 200%), οι οποίες μπορούν να αντέξουν στα ίδια ασφάλιστρα. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

H AI μπορεί να μειώσει (και) τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει όχι μόνο τα ατυχήματα στους δρόμους, αλλά και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, αφού θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό οι αποζημιώσεις

Περίπου 5-10% από τα οργανικά κέρδη των 4 τραπεζών προέρχονται από ασφαλιστικές εργασίες

Στο 5-10% των συνολικών οργανικών κερδών του 9μηνου διαμορφώνονται τα κέρδη των τραπεζών από τις τραπεζο-ασφαλιστικές εργασίες (bancassurance)

H επικράτηση Τραμπ , ευνοεί τις ασφαλιστικές που δραστηριοποιούνται στις ΗΠΑ

H επικράτηση του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές ικανοποιεί ιδιαίτερα τις ασφαλιστικες στις ΗΠΑ

Ένα μέτρο με απόδοση στην παραγωγή αυτοκινήτου, αρκεί να δουλέψει

Αυξημένη θα είναι η παραγωγή αυτοκινήτου στα ετήσια αποτελέσματα του κλάδου αυτοκινήτου για το 2024, υπό την προϋπόθεση ότι το μέτρο για τα ανασφάλιστα οχήματα θα δουλέψει

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΣΕΣΑΕ: Ομάδα και Ηγεσία – Επιτυχίες και Αποτυχίες

Ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών διοργανώνει εκδήλωση με κύριο ομιλητή τον κο Μπρ. Πρέλεβιτς την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου

Ο υπέρτατος σκεπτικισμός, οι αλήθειες για την ασφάλιση και οι αναντίρρητες πλάνες

Αφού όλοι συμφωνούν ότι η ασφάλιση είναι βασικό χρήσιμο αγαθό δεν θα πρέπει και η αγορά να ξανά-προσδιορίσει το βάρος της ασφάλισης;

Χρήστος Κάτσιος: Η συνεργασία με κάποια τράπεζα είναι στους στρατηγικούς μας στόχους

Με το πιο «καυτό θέμα» της επικαιρότητας για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας με τον γενικό διευθυντή της Groupama Ασφαλιστικής, κ. Χρήστο Κάτσιο.

H AI μπορεί να μειώσει (και) τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει όχι μόνο τα ατυχήματα στους δρόμους, αλλά και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, αφού θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό οι αποζημιώσεις

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στην Affidea ο μοναδικός στην Ελλάδα αξονικός τομογράφος με AI, σε όλα τα στάδια της εξέτασης Revolution Ascend

Ο Όμιλος Affidea επενδύει σταθερά στην τελευταία λέξη της ιατρικής τεχνολογίας, δίνοντας πρόσβαση σε υπηρεσίες πρόληψης και διάγνωσης

ΣΕΣΑΕ: Ομάδα και Ηγεσία – Επιτυχίες και Αποτυχίες

Ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών διοργανώνει εκδήλωση με κύριο ομιλητή τον κο Μπρ. Πρέλεβιτς την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου

Ο υπέρτατος σκεπτικισμός, οι αλήθειες για την ασφάλιση και οι αναντίρρητες πλάνες

Αφού όλοι συμφωνούν ότι η ασφάλιση είναι βασικό χρήσιμο αγαθό δεν θα πρέπει και η αγορά να ξανά-προσδιορίσει το βάρος της ασφάλισης;

Η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader για 9η συνεχόμενη χρονιά

Για 9η συνεχή χρονιά, η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader του ασφαλιστικού κλάδου, κατακτώντας τον υψηλότερο Δείκτη Καθαρών Υποστηρικτών

Χρήστος Κάτσιος: Η συνεργασία με κάποια τράπεζα είναι στους στρατηγικούς μας στόχους

Με το πιο «καυτό θέμα» της επικαιρότητας για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας με τον γενικό διευθυντή της Groupama Ασφαλιστικής, κ. Χρήστο Κάτσιο.