back to top
16.6 C
Athens
Κυριακή 20 Απριλίου 2025

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

 

Του Νίκου Σακελλαρίου 

- Advertisement -

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης (το μέσο κόστος αποζημίωσης έχει ξεπεράσει τα 1.200 ευρώ πλέον) οδηγούν νομοτελειακά όσες ασφαλιστικές έχουν υψηλό loss ratio (δείκτη ζημιών) σε αναγκαστικές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επίσης η νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των αυτοκινήτων έναντι φυσικών καταστροφών που περιλαμβάνεται στο φορολογικό και αναπτυξιακό νομοσχέδιο αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετες καλύψεις και αύξηση ασφαλίστρων, οι οποίες όμως δεν θα ξεπεράσουν μεσοσταθμικά το 5%.  Ο στόχος των ασφαλιστικών που έχουν κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι να διαμορφώσουν στο τέλος του χρόνου υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας, να αυξήσουν τα αποθέματά τους και να ανταποκριθούν στα κόστη αντασφάλισης που θα είναι αυξημένα και το 2025.  Το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παραμένει στάσιμος στα επίπεδα του 3%, δείχνει ότι δύσκολα οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα περιοριστούν κάτω από 5% 

Θα περιοριστούν οι αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου εάν μειωθούν τα ανασφάλιστα 

- Advertisement -

Οι περισσότερες ασφαλιστικές περιμένουν να ενεργοποιηθεί η διάταξη για παρακολούθηση των ανασφάλιστων οχημάτων και να δουν εάν θα υπάρξει περιορισμένος των ανασφάλιστων από την αρχή του 2025. Εάν καταγραφεί αύξηση των ασφαλισμένων αυτοκινήτων τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι μικρότερες, εάν η κατάσταση με τα ανασφάλιστα δεν δείξει σημάδια βελτίωσης, τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι οριζόντιες (δηλαδή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων) και θα είναι περισσότερες. 

Η παλιά νοσηρή νοοτροπία του χαμηλού άνευ όρων ασφαλίστρου 

Ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, παραμένει δέσμιος της παλιάς κακής νοοτροπίας της φθηνής ασφάλισης, όπως είχε διαμορφωθεί την δεκαετία του 80 και του 90.  Ο τιμολογιακός ανταγωνισμός έχει μπει βαθιά στη συνείδηση του έλληνα οδηγού και καμμιά ασφαλιστικά όσο και εάν χρειάζεται να κάνει αυξήσεις δεν θα τολμήσει να το πράξει γιατί θα χάσει τη πελατεία της.  Παρά το γεγονός ότι όλοι οι παράγοντες του κλάδου συμφωνούν ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς, εντούτοις προτιμούν να υποτιμολογούν το αυτοκίνητο για να μην χάσουν μερίδια και για να μην δυσαρεστήσουν τους πελάτες του δικτύου τους. Όμως πλέον με την αύξηση του μέσου κόστους αποζημίωσης και την αύξηση του αριθμού ζημιών, δύσκολα θα αποφύγουν τις αυξήσεις μέσα στο 2025 εκτός από τις εταιρείες που είναι υπεραποθεματοποιημένες (με δείκτες Solvency SCR πάνω από 200%), οι οποίες μπορούν να αντέξουν στα ίδια ασφάλιστρα. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πάμε για μετάλλαξη ασφαλιστικών;

Ενα ερώτημα που θα χωρά δεκάδες απαντήσεις από εδώ και πέρα, πιθανά και αναθεωρήσεις, τι λέτε;

Στις 322 από 385 οι δηλωμένες ζημίες με ανασφάλιστα

Μειωμένες κατά 16,36% ήταν οι δηλωμένες ζημιές με ανασφάλιστα αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο του 2025 έναντι του αντίστoιχου διαστήματος

Κοντά στο 1 δις η παραγωγή για την NN Hellas το 2024

Eντυπωσιακές επιδόσεις για ακόμη μια χρονιά κατέγραψε το 2024 η NN Hellas.  Σύμφωνα με την Έκθεση Φερεγγυότητας και Χρηματοοικονομικής

Aυτές οι 8 ασφαλιστικές ήταν οι κορυφαίες σε παραγωγή το 2024

Τα 8 κορυφαία ασφαλιστικά brands, σε όρους παραγωγής ααφαλίστρων για το 2024 προκύπτουν από τα αρχικά στοιχεία που απορρέουν

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Allianz Commercial: Πολιτικοί κίνδυνοι και βία στους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους

Οι επιχειρήσεις έχουν κατατάξει τους πολιτικούς κινδύνους και τη βία ως τους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους τα τελευταία τρία χρόνια

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

Σε δημόσια ανακοίνωση προχώρησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με τη νομοθεσία, για την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

“Eπενδυτική φρενίτιδα” για τα Αμοιβαία Κεφάλαια. Εισροές 18 δισ. ευρώ από τα τέλη του 2018

Αυξάνονται οι εισροές στα αμοιβαία κεφάλαια με αποτέλεσμα το ενεργητικό τους να διαμορφώνεται στα 24 δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου

Ευρώπη Holdings: Τα 68,3 εκατ. ευρώ της ΑΜΚ και οι νέες εξαγορές στον ασφαλιστικό κλάδο 

Προ των πυλών βρίσκεται η κεφαλαιακή αύξηση των 68,338 εκατ. ευρώ, που δρομολογεί η Ευρώπη Holdings, θυγατρική εταιρεία της Intracom.

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Allianz Commercial: Πολιτικοί κίνδυνοι και βία στους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους

Οι επιχειρήσεις έχουν κατατάξει τους πολιτικούς κινδύνους και τη βία ως τους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους τα τελευταία τρία χρόνια

Ο εμβολιασμός για την COVID-19 μείωσε τις καρδιακές προσβολές και τα εγκεφαλικά επεισόδια

Οι καρδιακές προσβολές και τα εγκεφαλικά επεισόδια μειώθηκαν μετά τον εμβολιασμό με COVID-19, σύμφωνα με μεγάλη μελέτη.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

Σε δημόσια ανακοίνωση προχώρησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με τη νομοθεσία, για την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

“Eπενδυτική φρενίτιδα” για τα Αμοιβαία Κεφάλαια. Εισροές 18 δισ. ευρώ από τα τέλη του 2018

Αυξάνονται οι εισροές στα αμοιβαία κεφάλαια με αποτέλεσμα το ενεργητικό τους να διαμορφώνεται στα 24 δισ. ευρώ στο τέλος του πρώτου

Ευρώπη Holdings: Τα 68,3 εκατ. ευρώ της ΑΜΚ και οι νέες εξαγορές στον ασφαλιστικό κλάδο 

Προ των πυλών βρίσκεται η κεφαλαιακή αύξηση των 68,338 εκατ. ευρώ, που δρομολογεί η Ευρώπη Holdings, θυγατρική εταιρεία της Intracom.